Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Cuban Fury (2014)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door James Griffiths
met Nick Frost, Rashida Jones en Ian McShane

1987. Een 13-jarige geboren danser werkt zichzelf op om de Junior Salsa kampioenschappen te winnen. Maar een incident in de grillige Londense straten berooft hem van zijn zelfvertrouwen waardoor zijn leven een hele andere wending krijgt. 22 jaar later zit Bruce Garerett in een neerwaartse spiraal van zelfmedelijden en repressie. Alleen Julia, zijn nieuwe, slimme, knappe en grappige Amerikaanse baas geeft hem een reden om te leven. Maar ze is onaantastbaar en onbereikbaar voor hem. Bruce weet echter niet dat Julia zo haar eigen problemen heeft.

avatar van Flat Eric
möök schreef:
de film blijkt een typisch Engelse, uitgebalanceerde komedie te zijn.

Goed gezegd. Een soort SaturdayNightFever meets The Office.

Inderdaad een verrassende feelgood dans film. Met leuke personages die allen iets eigens hadden.
Ik heb enorm moeten lachen om de zwaar irritante collega Drew en de over the top camp van Bejan.
Echt leuke comedy's worden niet veel gemaakt, maar gelukkig was deze zeer geslaagd.

Aardige film waarin een man na jaren het salsa-dansen weer oppakt om indruk te maken op een vrouw. Een voorspelbaar en clichématig romcom-plotje. Maar wel vermakelijk vooral vanwege de leuke personages en dito cast. Verder een vlot tempo en uiteraard veel salsa-muziek.

Niet meer dan een een leuke luchtige Britse komedie die zich lekker wegkijkt en ook een paar leuke scenes bevat, met name als het om de "Salsa" draait.

Het cliché verhaal stelt eerlijk gezegd weinig voor (inderdaad ook voorspelbaar) en is misschien ook wat aan de flauwe kant. De uitvoering van het verhaal was wel leuk gedaan en dat komt voornamelijk door de cast die het leuk en verdienstelijk deed en dan vooral Nick Frost (in de rol van Bruce), Chris O'Dowd (als de ietwat irritante Drew) en Kayvan Novak (in de rol van Bejan). Vooral de laatste zorgde voor de nodige humor in het verhaal met zijn manier van doen (o.a. met zijn zelf gemaakte prikvrije "Fanta" limonade ). Rashida Jones (in de rol van Julia waar zowel Bruce en Drew een oogje op hebben) deed het ook leuk en ze mag er natuurlijk ook wezen qua uiterlijk. Het einde (danswedstrijd) was wel leuk en omdat de film maar iets van 90 minuten duurt, kijkt hij in het algemeen goed weg.

Al met al leuk om eens gezien (op de televisiezender HBO) te hebben deze Komedie / Muziek film, maar meer ook niet.

avatar van Rickyman
Prima komedie voor de liefhebbers van films met Frost en/of Pegg.
Leuk met die Salsa muziek, maar ook deze Nick en Simon blijft voor mij toch weer erg voorspelbaar, namelijk te flauw.
Ja, op HBO kom je nog weleens een onbekend filmpje tegen.

Confusie
Wel een leuke film.

Meeste grappen zaten er voor mij net naast maar een lieflijk sfeertje maakt wel prettig kijkvoer.

Leuke verrassing ook om Ian McShane hier aan te treffen in een voor zijn doen best sympathieke rol.

Laatste tijd merk ik dat hij steeds vaker her en der lijkt op te duiken en daar ben ik wel een voorstander van.

Erg goede acteur met een geweldige kop.