7 Days in Hell (2015)

1 stem

Mockumentary / Sport

geregisseerd door Jake Szymanski
met Andy Samberg, Kit Harington en Karen Gillan

Aaron Williams, een rebelse superster in het tennis, en Charles Lloyd Poole, een Andy Murray-type wonderkind en tevens gecertificeerd vrachtwagenchauffeur nemen het tegen elkaar op tijdens Wimbledon in 1999. De twee tennisspelers zijn zo aan elkaar gewaagd dat de wedstrijd maar liefst 7 dagen duurt. Mockumentary gebaseerd op de wedstrijd tussen John Isner en Nicolas Mahut tijdens Wimbledon 2010 die 3 dagen duurde.

avatar van De GeuS
In Film > Overige films > 7 Days in Hell (HBO, 2015):

7 Days in Hell (2015) (TV) - imdb.com

geregisseerd door Jake Szymanski
met Andy Samberg, Kit Harington en Karen Gillan

50 minuten flauwe en bizarre opnames rondom een fictieve wimbledon finale. Voor fans van Will Ferrell en Andy Samberg zeker een aanrader; 3,5*

avatar van jarno1975
De GeuS schreef:

Ik neem aan dat je Will Forte bedoelt i.p.v. Ferrell

avatar van De GeuS
jarno1975 schreef:

Ik neem aan dat je Will Forte bedoelt i.p.v. Ferrell

Nee, ik bedoelde wel echt Will Ferrell, maar dan meer als in 'Will Ferrell humor'. Was niet echt duidelijk...

avatar van wwelover
De hele film dacht ik 'WTF!'. Je verwacht dit totaal niet bij HBO, maar wel natuurlijk bij Andy Samberg. Want laten we wel wezen hij steelt de show en Kit Harington valt een beetje in het niet, zonder dat hij slecht acteert. Was wel verbaasd om te lezen dat ze de film in slechts drie dagen hebben geschoten, ookal is het een film van zo'n drie kwartier is dat wel heel erg knap. Het is een rollercoaster van absurde momenten en leuke inside grapjes voor tennisfans (en dan ben ik zelf niet eens zo'n hele actieve tennisvolger). De cameo's zijn ook erg goed gedaan, vooral Copperfield. Maar ik snap dat als je niet zo van de flauwe SNL/Samberg humor bent dat dit je niet ligt. Maar ik lag steeds helemaal dubbel. Vooral om de bizarre animatie van de Zweedse gevangenis.

avatar van moviemafketel
Ik als tennisliefhebber vond dit een heerlijk filmpie. Stukjes met de koningin waren komisch, maar de hele film hangt van absurditeiten aan elkaar. Meer van dit graag!