The Overnight (2015)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Patrick Brice
met Taylor Schilling, Adam Scott en Jason Schwartzman

Alex, Emily en hun zoon RJ zijn nieuw in Los Angeles. Tijdens een toevallige ontmoeting in het park leren ze de mysterieuze Kurt, Charlotte en Max kennen. De tijd die beide families met elkaar doorbrengen wordt steeds interessanter naarmate de avond vordert.

avatar van john mcclane 2
Het begint met een doorsnee koppel die net zijn verhuist,en met gewone jonge ouders issues bezig zijn.
De eerste "grote" rol van tayler schilling na de bejubelde serie orange is the new black.
In iedegeval,,,dit koppel verkennen de buurt een beetje .
Tot ze wat lijkt wat hipster achtige buurtgenoot ontmoeten met een even oud zoontje .
Er zijn wat kont / pik conversaties,maar de film mikt absoluut niet op platte gemakkelijke humor.
Sterker nog: het verbaasd me dat dit onder komedie valt,want het is geen erngst,maar er valt niks te lachen.

Maar het komt er op neer dat dit doorsnee koppel een lange avond/ nacht doorbrengt met een niet alledaags koppel.en die verloopt zeer anders als verwacht.
Geen hangover toestanden.

Het is allemaal net even anders dan wat je gewend bent,het is behoorlijk expliciet.
En het laat zich niet raden wat er gebeurd .
Dat maakt dat ik deze film een ruime voldoende geef.

Een hartstikke leuke, bij regelmaat hilarische, veeleisende en absoluut invoelende (duistere) sekskomedie. De avond, waarin twee stellen elkaar ontmoetten, kreeg een onverwachte wending toen de kinderen naar bed waren. In ieder geval waren het echtelijke seksleven en de lengte van de penis belangrijke items.

N.B. Ik stel me zo voor dat de hoofdrolspelers zich bescheurd zullen hebben over de kunstpenis die een van hen zich heeft moeten laten aanmeten.

avatar van limelight73
weet niet zo goed wat ik hier mee aan moest. je zag het verhaal al mijlenver aankomen. Het meetrekken in het verhaal van het dominerende koppel vond ik wel realistisch gespeeld. Niet helemaal mijn cup of tea, maar dat zal meer aan mij liggen. Het was bijna een lang intro voor een porno film waar op moment supreme de film stopt. :/

avatar van blurp194
Niet echt een leuke film - tenminste, dat vond ik. Meer een half-half geslaagde poging om een redelijk neutrale beschouwing - want realistisch - van een vreemde avond tussen twee stellen uit te beelden. Realistisch in die zin dat er eerst mooi weer is, en naarmate de avond vordert en de drank en de drugs geconsumeerd zijn, de zwarte randjes langs de wolk steeds meer gaan overheersen. De ontknoping vond ik dan wel weer wat flauw, en gezien de lange en langdradige opbouw ook wel wat teleurstellend eigenlijk. Qua film best goed gemaakt, maar wel zo een waarvan ik me achteraf afvraag of ik niet beter een andere had kunnen uitzoeken.

avatar van broncode
gauke schreef:

Sluit me hierbij aan...

Goeie film over een koppel dat verhuist is en wordt uitgenodigd door een ander koppel voor een etentje. De personages worden leuk neergezet en het verloop van de avond laat zich zeker niet gemakkelijk voorspellen. Leuke, grappige en ongemakkelijke dialogen en dito situaties.

Amusant filmpje met weinig diepgang. En erg Amerikaans.. Ik werd gek van die inhoudsloze dialogen van die stellen. Maar ik weet uit ervaring dat veel Amerikanen aan de westkust zo met elkaar omgaan. Als kijker zag je natuurlijk van een kilometer afstand waar het op uit zou draaien. Geinig zoals het feestje wordt verpest door de kids. Mag natuurlijk ook niet echt erotisch worden, want het is wel een Amerikaanse (publieks)film en Amerikanen zijn als de dood voor seks. Ook het Amerikaanse moralisme kwam op het eind nog even om de hoek kijken. En wat vonden we van de kunstwerken van Kurt? Hoe verzin je het.

Ik moest denken aan Swingers van Stephan Brenninkmeijer uit 2002. Die film vond ik heel wat leuker. Die zal Patrick Brice wel niet gezien hebben...

avatar van 93.9
Geinig Netflix tussendoortje

Vond dit maar een gekke film. Twee koppels leren elkaar in een park kennen en spreken 's avonds met elkaar af. In de erop volgende nacht staan drank, drugs en wat expliciete seksuele beelden centraal. Je zou denken dat dat volop komedie biedt, maar dat vond ik smerig tegenvallen. Kan me niet herinneren dat ik ergens om heb moeten lachen. Tijdens de nacht waarin de twee koppels elkaar vergezellen kruipt alles in een tergend langzaam tempo voort.
Het einde is daarentegen enorm abrupt en spreekt de rest van de film volledig tegen.
Nee dit was niet mijn soort film.

avatar van horizons
Kabbelende film die het woord 'awkward' met trots mag dragen.

avatar van SmackItUp
Zoals mijn voorganger al aangaf, is awkward de beste manier om deze film te omschrijven. Ik heb regelmatig met plaatsvervangende schaamte zitten kijken. Verder is het wel een geinige film, maar zeker niet eentje waar je je dood om zal lachen.

avatar van Zwolle84
Blijft een van de betere komedies op Netflix. Erg sterke sfeer vooral, waarbij je inderdaad regelmatig met plaatsvervangende schaamte toekijkt hoe het swingersplot zich ontvouwt. De spanningsopbouw is daarbij zeer goed, waardoor ik de film al twee keer zonder pauzes heb uitgekeken. Het sterke acteerwerk en de bij vlagen erg fijne cinematografie maken het af.

Het valt me wel steeds meer op dat je om de echte Netflix-pareltjes te vinden het MM-zoekfilter op 3* en lager moet zetten.

avatar van Zwolle84
Ook een aanrader voor jou, Onderhond.

Staat alleen niet op Netflix in BE Maar dat hoeft geen belet te zijn uiteraard.

Ah, jammer.

Vond het toch maar een beetje flauw.

Kon me als genre nog wel mysterie herinneren, maar was niet meer zeker of het aangevuld werd door comedy of horror. Het eerste kwartier bleef dat wat gissen. Dat er wat weird aan de hand was met Schwartzman en vrouw was duidelijk, maar welke richting het dan juist uit zou gaan iets minder.

Eerste deel van de film is nog wel grappig, af en toe valt er ook daadwerkelijk wat te lachen. Tweede deel is echter een stuk minder. Het is niet bepaald de schaamte voorbij en ik had ook regelmatig het gevoel dat de film iets gedurfder wilde zijn dan hij ook daadwerkelijk was.

Audiovisueel stelt het bitter weinig voor, gelukkig is het met z'n 80 minuutjes zo voorbij en is er eigenlijk geen tijd voor de film om saai te worden. Het is dan ook wel oké voor een keertje, vooral dan het begin waarin alles nog openligt. Maar verder voelde het toch wat flauw en braafjes aan.

Zwolle84 schreef:
Ook een aanrader voor jou, Onderhond.

Toch wel benieuwd waarom. Brice's vorige kon ik absoluut niet smaken en ook de Duplass broertjes vind ik vreselijk. Volgens mij sta ik ook niet enorm bekend als liefhebber van praatcomedies?

Onderhond schreef:

Hij deed me qua sfeer denken aan The One I Love, ook al is de insteek heel anders. In m’n herinnering vond je die goed, maar ik zie nu dat ik me vergiste. Excuus.

Creep vond ik overigens ook vreselijk. Een van de zeldzame enen die ik heb uitgedeeld.

No harm done! Eerste deel vond ik in ieder geval nog grappig en ik ben iets minder zuinig met 1* uitdelen, dus die 2.5* is verder ook wel oké

avatar van IH88
The Overnight

Redelijke film over twee stellen die in één nacht elkaar wel zeer intiem leren kennen. The Overnight ontaardt soms in wel zeer puberale onzin, maar aan de andere kant is het ook een oprechte film die echt iets zeggen heeft over de problemen waar stellen, die al lang bij elkaar zijn, mee te maken krijgen. Daar kunnen zelfs de vele grappen over penislengte en seksuele bijbaantjes van één van de vrouwen niets aan veranderen.