Angel (1984)

Thriller / Actie

geregisseerd door Robert Vincent O'Neill
met Cliff Gorman, Susan Tyrell en Donna Wilkes

Molly is een middelbare scholiere en de beste van haar klas. Maar ze heeft een groot geheim. Overdag gaat ze weliswaar naar school, maar in de avonduren werkt ze als prostituee. Het wordt steeds moeilijker voor haar om die twee werelden gescheiden te houden. Als er twee van haar vriendinnen worden vermoord door een necrofiele seriemoordenaar, besluit ze wraak te nemen. Ze wordt hierbij geholpen door een versleten politieman, die haar liever niets wil laten overkomen.

Ga je die andere delen ook toevoegen as?
Ik kan me nog herinneren dat deze meuk op tv was. Als broekje ben je dan snel onder de indruk van wat stoere hoertjes.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Hahaha, ik heb het vroeger ook nog eens gezien. Deel 1, 2 en 3! Ongelofelijke B-films volgens mij. Maar toen vond ik ze wel fascinerend. Ik stem maar niet, geen idee wat ik zou moeten geven.

Het vervolg Avenging Angel staat ook op de site

Ik vond dit overigens best wel interessant voor een film die eigenlijk vrij slecht is.

avatar van as
as
Ben bezig met deel 3 maar kan nergens een goed plaatje vinden. Toendertijd idd, als jochie verbaasd over de donkerheid van de film. Ik ben nog steeds onder de indruk van wat stoere hoertjes, hoor
Snel al op de site zeg! Wat een service!!

avatar van as
as
kos schreef:

Volgens mij is dit wel wat voor Henk. Die gaf deel 2 al 3,5 ster
Ja? Houdt Stinnie van stoere hoeren?

avatar van ingeborg
graaf film hoop dat deze op dvd is

Angel sprak in de jaren 80 behoorlijk tot de verbeelding.
Zal aan mijn leeftijd toen en tijdsgeest liggen vrees ik.
Nu zal de film geen voldoende meer scoren in mijn beleving.
Daar is het verhaal te onlogisch en te simpel voor.
Maar omdat ik zo'n 20 jaar geleden wel aan de buis zat gekluisterd....

avatar van ingeborg
voor mij was het een goede film zal hem graag hebben op dvd ook deel 2 was goed maar kregen op dvd is moelijk ik zoek al zo lang

Prettige Jaarwisseling

avatar van HAL-LO
Daar waren inderdaad een aantal films van. Volgens mij heb ik ze allemaal gezien en vond ik ze toen wel goed. Maar goed, toen was ook 10 of zo. Vanwege jeugdsentiment 3*

Briljante NL-titel!

Van deze reeks was ik toendertijd erg onder der indruk..

avatar van chimene
Hoi hoi, weet iemand waar ik deze film op dvd kan krijgen.. Groetjes Chimene..

kos schreef:
Volgens mij is dit wel wat voor Henk. Die gaf deel 2 al 3,5 ster

Klopt jaren '80 jeugdsentiment.

Meneer Bungel
chimene schreef:
Hoi hoi, weet iemand waar ik deze film op dvd kan krijgen.. Groetjes Chimene..
Heb ook lang moeten wachten, maar zie hier: Amazon.com.

avatar van mikey
Hoogtepunt van deze film was een gevecht tussen een Hare Krishna en een bejaarde travestiet. Veel soap/ sentiment en weinig actie. Film lijkt een beetje op Fear City maar die was wel wat heftiger. Voor hen die op een revenge-thriller hopen, zullen teleurgesteld zijn want de film lijkt eerder op een RTL 4 TV-film.

erik1677
fantastische jaren 80 pulp! ik vind dit gewoon genieten van begin tot eind!
Van de foute acteurs tot aan de typische 80ies soundtrack.
Heel erg blij mee dat dit vandaag de dag allemaal op youtube staat.

avatar van Ebenezer Scrooge
Ik kan me nog goed herinneren dat er in de jaren '80 onder jongeren verschillende illegale videobanden van hand tot hand gingen: Faces of Death, Class of 1984, Savage Streets en deze, Angel, over een fatsoenlijk schoolmeisje dat een dubbelleven leidt en 's nachts werkt als prostituee. Toen vond ik het allemaal reuze spannend, waarschijnlijk ook omdat die films min of meer verboden waren. Maar als ik het nu terug zou zien denk ik niet dat ik nog zo goed zou vinden.

Redelijke film over een tienermeisje die overdag naar school gaat en 's avonds als prostituee werkt. Niet bepaald geloofwaardig gebracht en ook het acteerwerk draagt hier aan bij. Kleurrijke personages die vaak ook kleurrijk zijn aangekleed (Hollywood jaren '80). Echt goed is het niet te noemen, maar de film verveeld geen moment en is gewoon lekker fout. Een kleine 3.0 sterren.