Avenging Angel (1985)

Actie / Thriller

geregisseerd door Robert Vincent O'Neill
met Betsy Russell, Rory Calhoun en Susan Tyrrell

Het hoertje Molly 'Angel' is gered door een politieman en studeert nu met succes rechten. Dan wordt haar reddende engel vermoord en Molly verandert in een engel der wrake in de haar zo bekende tippelzone.

vic
What the f*** doet deze film hier? Dit is van B-films en b-film. Kijk b-films die cultstatus hebben ok maar dit heeft gewoon een flut status en zou niet in de movie meter site moeten zitten. Hij krijgt omdat ik hem slecht vind en uit protest 0,5 sterren. Het liefts zou ik hem geen sterren willen geven maar ok

Vic, deze site is toch een filmsite?

vic
ja daar geef ik je gelijk in maar het heet niet voor niets movie meter. De films worden beoordeeld en ik vind eigenlijk dat de echt beroerde films (de echte troep) niet zou thuishoren in deze site. Maar da's maar mijn mening

Begrijp 't. Maar als je het naar mijn mening vraagt heb ik 't liefst dat alle films, dus ook hele slechte films, hier worden "gemeten".

Heel slecht en makkelijk vervolg op het originele eerste deel. Het gaat in dit deel simpelweg om wraak en de film stuurt daar dan ook heel snel naar toe.

avatar van ToNe
Avenging Angel maakt er geen geheim van dat het van 'B' kwaliteit is. De film zit vol misfits uit de onderlaag van Hollywood (Blvd):
Een ex-hoertje, een straatartiest, een cowboy stand-in, een lesbische kunstenares.
Zelfs de babysitters zijn 2 travestieten. Nog meer voorbeelden?

De makers hebben er in ieder geval plezier van gehad. Als kijker was het hoogtepunt eigenlijk het beginsegment waarin een Bronksi Beat nummer een Peckinpah-achtige shoot-out inleidt.

Zeer vermakelijk vervolg met een uitstekende rol van Susan Tyrrell als de rare
Solly Mosler , ik ben echt een fan van de Angel reeks.