Other People's Money (1991)

Komedie / Drama

geregisseerd door Norman Jewison
met Danny DeVito, Gregory Peck en Penelope Ann Miller

Het meest belangrijke in het leven van aandelenkoper Lawrence Garfield is geld en dan het liefst andermans geld. Wanneer hij een poging doet om het bedrijf New England Wire & Cable in zijn bezit te krijgen, moet hij de strijd aanbinden met de directeur van de onderneming, Andrew Jorgenson, Jorgenson's assistent, Bea Sullivan en een advocate uit New York, Kate Sullivan. Andrew is echter geenszins van plan om zijn bedrijf te verkopen en uiteindelijk draait het bittere gevecht uit op een rechtszaak.

Begin is erg leuk maar als de Vito wat softer wordt, wordt de film ook steeds minder.

Beetje vaag dat ik de enige ben die deze heeft gezien. Hebben jullie mensen boven mij voornamelijk weinig films van de Vito gezien want dan ga ik die toevoegen.

avatar van gemaster
Ik heb deze film ook gezien! Is al een hele tijd geleden maar ik kan me herinneren dat het wel vermakelijk was. Ik houd het op 3*

Erg goede film voor managers;)

Het verhaal is best aardig, en bevat wat luchtig drama en weinig komedie. De humor komt dan ook uit de dialogen, die erg goed zijn. Bovendien speelt DeVito een uitstekende rol, die hem op het lijf geschreven staat. De charmante Penelope Ann Miller biedt goed tegengas, Peck's rol is minder interessant. Leuke film.

avatar van breedbeeld
Aardige film grotendeels gedragen door De Vito en inderdaad redelijk goede tekst.
Heb me ermee vermaakt.

avatar van Biosguru
Ik reken deze tot de jaren '80, saxofoon muziek, dame die een bril draagt zonder sterkte, kerstmis taferelen en een moraal die erop neer komt dat het voor iedereen goed is als iedereen zonder scrupules alleen voor zichzelf zorgt. Past kunst in dat beeld? Nee... en je hebt een soort verkade effectje waarom dit een prut studio productie is.