Nobody's Fool (1994)

geregisseerd door Robert Benton
met Paul Newman, Jessica Tandy en Bruce Willis

Sully zit tegen de tijd van zijn pensioen aan. Terwijl hij door een slechte knie niet meer goed kan werken, werkt hij in het geheim bij Carl en flirt met diens vrouw. Sully's vergeten zoon en familie keren terug naar de stad, waardoor hij voor onbekende familie verantwoordelijkheden moet zorgen.

neo (crew)
geweldige dialogen, een goeie setting voor de film en uiterst goed acteerwerk.4 sterren

FisherKing
Neo, Komt hier ook Honkbal in voor ?

neo (crew)
Neo, Komt hier ook Honkbal in voor ?

nope

neo (crew)
Neem aan dat meneer dat dacht aan de hand van die pet? Zou dan eerder gevraagd hebben of hier vissen in voor komt

avatar van TheRisingSun
Rustig, maar o zo fijn filmpje. Newman heeft een prachtige rol die hij ook zeer goed weet neer te zetten. Ook de (bij) rol van Willis was eens iets anders dan je van hem gewend bent, maar daarom niet minder goed, integndeel.

Het verhaal is misschien niet voor iedereen even boeiend en weggelegd, maar mij beviel het zéér, moet ik zeggen.

4 sterren

avatar van Korova
Redelijke film met een beetje een standaard verhaal, een beetje zo een met een lach en een traan. En ondanks de behoorlijke cast vond ik deze film aardig om een keer gezien te hebben maar voegt niets toe aan mijn collectie ondanks alles geef ik dit toch een voldoende

mooie en grapige film

"When I'm gone, you'll discover how hard it is to find a one-legged lawyer who's always in a good mood."

De schitterende, af en toe hilarische dialogen maken deze heel erg geslaagde komedie met een dramatische ondertoon tot een heerlijk kijkgenot; puur amusement dankzij het subtiele script van regisseur Benton. En Paul Newman is in bloedvorm als de cynische en tegelijkertijd warmbloedige Sully.

De laatste film van topactrice Jessica Tandy, die tijdens de opnames al doodziek was, maar daar is in de film niets van te merken. Tandy overleed twee maanden voor de première.

avatar van 93.9
Beetje klef is het wel...je weet dat bijna bij voorhand, toch kan er eentje uit dat land komen die hèt wel heeft. Deze helaas ook niet...

In de kern een kleine karakterfilm, met wrange intelligente humor, die met geduld en precisie gemaakt is. Een drama over het leven in de kleine stad, over spijt en keuzes die gemaakt zijn, over gebroken gezinnen en een man die niet voor zijn verleden kan blijven weglopen. De cast speelt sterk met al weer een briljante Paul Newman.