Ghosts of Mississippi (1996)

Alternatieve titel: Ghosts from the Past

geregisseerd door Rob Reiner
met Alec Baldwin, James Woods en Whoopi Goldberg

1963. Byron de la Beckwith schiet de zwarte Medgar Evers neer, en geen jury slaagt erin om unaniem tot een uitspraak te komen, zodat hij met een parade thuis ontvangen kan worden. De jonge advocaat Bobby de Laughter wil nu aan het verzoek van de weduwe Myrlie Evers voldoen door te zaak te heropenen en alsnog gerechtigheid te vinden.

James Woods steelt de show (als altijd) in ietwat trage, maar niet vervelende film

avatar van Armin
Het is inderdaad een wat trage film, maar het verhaal op zich en de acteerprestaties maken een hoop goed. ***1/2

neo (crew)
Pakkend drama met uitstekende rollen van oa. Goldberg en Woods. Temidden van het serieuze thema schoot ik twee keer ontzettend in de lach door twee geweldige opmerkingen van William H. Macy: de koelkast- en de ''welk pistool zal ik voor je pakken'' grap 3.5 sterren

Goede rol van james woods in pakkend maar clichématig drama. 3,5 sterren.

avatar van drlina
Heel erg goed geacteerd van alle acteurs in deze film. Ik vond het echt heel erg mooi.

Fantastisch goede film met prachtige vertolkingen, van zowel Alec Baldwin, Whoopi Goldberg en vooral James Woods.
Helaas is deze film gebaseerd op een ware gebeurtenis, en daarom ook des te aangrijpend.
Dat het verhaal waarom het hier draait zich afspeelt in 2 tijdperken, de jaren '60 en de '90 maakt het verhaal des te onwaarschijnlijk.
Dat de rassenhaat deel uitmaakte van het dagelijkse leven in het eerste tijdperk weet iedreen, maar dat het ook in de jaren '90 nog steeds actueel was is, vooral nu, verbijsterend.
Dit is een prent die iedereen zou gezien moeten hebben, een Oscar waardig !!

Een gedegen overkomend, traag en emotioneel weergegeven justitieel onderzoek naar de racistische moord op Medger Evers, een zwarte activist voor gelijke burgerrechten, die zesentwintig jaar daarvoor had plaatsgevonden, een tijd waarin rassenhaat, vooral in het zuiden van de Verenigde Staten de normaalste zaak van de wereld was. De film was gebaseerd op werkelijk plaatsgevonden gebeurtenissen. De cast speelde absoluut goed.

Aardige film waarin een moordzaak op burgerrechtenactivist Medgar Evers na ruim 25 jaar heropend wordt. Gebaseerd op een waargebeurd en tevens goed verhaal. Maar het geheel is te standaard en vooral ook te braaf gebracht. Ook is de film wat aan de lange kant. Een cast met aardig wat bekende namen, waarbij James Woods de meeste indruk maakt.