• 11.452 nieuwsartikelen

Met onder meer: Cailey Fleming, Ryan Reynolds en John Krasinski

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 16 mei 2024

Plot IF

"A story you have to believe to see."

Een jong meisje zit momenteel in een moeilijke situatie. Ze duikt in haar fantasie en heeft de gave om met verzonnen wezens in contact te komen. Deze waren bevriend met mensen die als kind zelf in deze wezens geloven. De reis naar volwassenheid liet deze creaturen echter alleen achter.

Cal / The Man Upstairs

Bea's Dad / Marshmallow (stemrol)

Blossom (stemrol)

Sunny (stemrol)

Alle Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 16 mei 2024 in de bioscoop (Paramount Pictures via Universal Pictures International Netherlands)

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

"Alternatieve titel: Fantasievriendjes"

Dat is misschien wel de meest stompzinnige filmtitel die ik ooit gezien heb.

avatar van Timk

Timk

Graaf Machine schreef:

"Alternatieve titel: Fantasievriendjes"

Dat is misschien wel de meest stompzinnige filmtitel die ik ooit gezien heb.

Ze hebben hem gewoon (exact) vertaald, want IF staat namelijk voor Imaginary Friends.

Al lijkt hij mij wel leuk trouwens, gaan er deze week met mijn neefje naar toe.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Timk schreef:

Al lijkt hij mij wel leuk trouwens, gaan er deze week met mijn neefje naar toe.

Dan had hij beter nog iets exacter vertaald kunnen worden als Denkbeeldige Vriendjes. Altijd beter dan Fantasievriendjes.

avatar van wwelover

wwelover

Vermakelijk en mooie karakters. Raakt niet per se de snaren die ze willen, maar samen met mijn 10 jarige neefje goed genoten.

avatar van teigertje

teigertje

• 2067 berichten

Een film met denkbeeldige vriendjes in alle soorten en maten.

Beoordelend als familie film.

En voor de jongeren is dit echt een hele leuke gemaakte film.

Beter als verwacht, echt kinderachtig valt reuze mee.

De animatie is best mooi gemaakt met een aantal figuren die echt erg leuk zijn.

Zoals de paarse vrolijke reus en de wijze bruine beer zijn echt leuk.

Deze laatste is naar eer voor een wereld beroemde film acteur Louise Gosset jr. die vrij kort geleden is heen gegaan.

Na de aftiteling even blijven zitten. !

Dan wordt dat duidelijk.

Gezien dit zijn aller laatste film was.

De cast speelt echt voor het genre van deze film echt heel leuk.

Vooral de hoofdrol spelers Ryan Renolds en het jonge meisje Cailey Fleming en de oma gespeeld door Fiona Shaw.

Veel bekende film sterren passeren de revue.

Een hoogstandje is het niet, in die zin.

Maar als familie film is, deze film zeker een geslaagde en mooi gemaakte en een beetje zoete maar gezellige film voor dit genre.

Met een grappig verhaal met een lach en een kleine traan.

avatar van mrklm

mrklm

De 12-jarige Bea [Cailey Fleming] trekt in bij haar oma [Fiona Shaw] omdat haar ernstige zieke vader [John Krasinski] in het ziekenhuis moet worden opgenomen. In hetzelfde appartementencomplex leert ze Cal [Ryan Reynolds] kennen en via hem een aantal Imaginary Friends (IFs) die op zoek zijn naar de inmiddels volwassen kinderen door wie ze zijn bedacht. Klinkt niet erg logisch en dat geldt voor de hele film. Na enig aandringen besluit Bea de ‘fantasievriendjes’ te helpen, maar waarom is mij volledig ontgaan. Zit vol fantasierijke, merkwaardige (getekende) figuren met prima stemmenwerk van onder anderen Steve Carell, Phoebe Waller-Bridge en Louis Gossett Jr., maar is nooit meeslepend. Uiteindelijk gaat Krasinski vol voor vals sentiment en een weinig verrassende ontknoping. Reynolds interactie met de getekende figuren bewijzen dat hij geen Bob Hoskins is. De Nederlands gesproken versie heet Fantasievriendjes.