Cars (2006)

Animatie / Familie

geregisseerd door John Lasseter
met de stemmen van Owen Wilson, Paul Newman en Bonnie Hunt

Lightning McQueen is een ambitieuze nieuweling in de racewereld die onderweg is naar de finale van de Pistons Cup in Californië. Wanneer hij onverwachts een omweg moet maken door het slaperige Route 66 stadje: Radiator Springs, ontdekt hij dat het leven niet om de finishlijn gaat maar om de reis. Onderweg leert hij ongewone karakters kennen; Sally, een chique Porsche uit 2002, Doc Hudson (een Hudson Hornet uit 1951 met een mysterieus verleden) en Mater, een roestige maar betrouwbare sleepwagen. Zij helpen Lighting McQueen te realiseren dat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan prijzen, reputatie, roem en sponsors.

avatar van 606
Tractor pesten, Tractors die koeien moeten voorstellen en die grote rode een stier
Verder zeer mooi gemaakt en gelet op de kleinste detail.
Soms ook erg grappig.

3,5 ster

Tarkus schreef:
Ik vind deze film bijzonder leuk en prachtig gemaakt.
Ook een goed verhaal, dat niet zo ver van de werkelijkheid ligt.
De animaties zijn zeer mooi en met oog voor detail gemaakt. De landschappen zijn adembenemend mooi.
Ook de sfeer op de racecircuits zijn levensecht.
Aardigheidje op het einde van de film, de Ferrari die z'n banden komt wisselen in de garage is een cameo van de echte Michael Schumacher, als fan herkende ik z'n stem meteen.
Zeer mooie en leuke film voor jong en oud !!

Naar aanleiding van het verschijnen van de 2de film heb ik deze eerste eens opnieuw bekeken, en dit maal ook op Blu-ray.
En net zoals andere blu-ray uitgaven is ook deze film prachtig om zien in High-Definition met een super geluid.
Net als de eerste maal, 5 jaar geleden alweer, heb ik weer plezier beleefd aan deze mooie animatiefilm, voor mij blijft het een van de mooiste tekenfilms die ik ooit heb gezien, al zal mijn interesse voor de autosport wel een voordeel zijn voor het bekijken van deze film.
Maar toch blijft het een aanrader, voor jong én oud.

avatar van Timothyvdmeer
Blijft een leuke mooie film. Zag hem vandaag nog in het Nederlands maar dat vond ik zelf een beetje tegenvallen.

avatar van mnrk
Peet stop.....

Cars is een leuke en mooie animatie film van Pixar....

Ik heb de Blu-ray versie gezien, en wat ziet alles er dan zeer mooi uit...de auto's komen zeer mooi over en ook de gehele animatie is gewoon zeer mooi. En dan'het geluid tijdens de racen .....

Het verhaal is ook leuk en wordt allemaal prima gebracht, dit natuurlijk allemaal met de prima gecaste stemmen van Owen Wilson,Paul Newman en Larry the Cable Guy...

avatar van Hostelg
Leuke animatie film die af en toe toch er grapppig was die tractor koeien .
De auto's zien er best wel mooi uit eigelijk is de hele animatie erg mooi.
Ik had erg lage verwachtingen van deze film want ik had een saaie kinderfilm verwacht door de lange tijdsduur,maar wat was ik blij dat ie bijna 2 uur duurde want het was leuk om naar de kijken en ik heb me ook geen moment verveeld met deze prachtige film!
Een van de betere animatie films.

avatar van Davido
Goeie film. Erg leuk gedaan. Behoort bij de kinderen ook tot de toppers.

avatar van Metalfist
Respect the classics, man! It's Hendrix!

Tjah, wat kun je doen als je met een serieuze kopvalling gebeiteld zit aan je bed en aan de zetel. Je begint een aantal films op te zetten en je blijft tijdens het zappen regelmatig hangen bij films die je anders geen blik waardig zou gunnen. Cars was er zo een van maar dat was voornamelijk doordat ik een degout had gekregen van al de merchandise toen ik in de Carrefour werkte maar dat is een ander verhaal. Nog een reden dat ik de film nooit echt wou opzetten was omdat de animatie me totaal niet aansprak maar ik wou het nu toch maar eens een kans geven.

En ik ben blij dat ik dat heb gedaan want Cars is op zich een vermakelijke film geworden. Vooral de zet om de ogen van de wagens eens niet te tekenen via de koplampen maar via de voorruit is erg geslaagd en geeft de auto's toch een diepgang en emotie die ik hierin niet had verwacht want geef nu toe, een film over een racewagen is normaal gezien niet al te boeiend. Gelukkig bewijst John Lasseter volmondig mijn ongelijk en krijgen we een vlot verlopend verhaal waar de moraal, waarden in het leven en belangrijke levenslessen van af springen. Stoort dat? Helemaal niet want Cars is een amusante film geworden die vooral wordt gedragen door een aantal toffe nevenpersonages. Want hoewel Lightning McQueen de hoofdrol vertolkt (en meestal de show steelt) ging mijn aandacht meer uit naar randpersonages zoals de twee Italiaanse monteurs en die takelwagen. Het is dan ook op dit gebied dat de film goed weet te scoren bij mij want hier zijn een aantal erg leuke scènes te ontdekken zoals het tractor duwen. Voor de rest is de film wel erg cliché te noemen en wordt de moraal me iets te hard in mijn strot geduwd maar over het algemeen een leuke zit.

Persoonlijk begrijp ik niet wat iedereen zo enorm fantastisch vind aan Pixar. Ik ben altijd meer fan geweest voor de ouderwetse Disney stijl maar dit spreekt me simpelweg niet aan. De animatie die hier wordt getoond is op zich wel degelijk te noemen maar het pakt me gewoon niet en de Pixar film die mij hier van overtuigd moet nog gemaakt worden vrees ik, hoewel ik moet toegeven dat Wall-E wel erg dicht in de buurt komt. Soit, bij dit soort nieuwe animatiefilms vind ik het altijd leuk om bekende stemmen te ontdekken. In oudere animatiefilms is er vaak gekozen voor onbekendere acteurs maar vandaag de dag zijn de acteurs een mooi reclamebord voor de film. Ik verbaas me er dan ook altijd van hoe veel stemmen ik er eigenlijk niet uithaal. Zo is het kenmerkende geluid van Wilson als Lightning McQueen enorm overduidelijk maar had ik in de verste verte niet aan Paul Newman gedacht bij de stem van Doc Hudson. In ieder geval, beide doen het op zich erg leuk maar dat geldt sowieso voor iedereen. Erg fijn om Cheech Marin als Ramone te horen.

Een aantal leuke knipogen, een aantal fijne rollen maar de levenswaarden en moraallessen worden wel erg duidelijk naar voor gebracht, op het randje van het ergerlijke af. Ik word eerlijk gezegd niet warm van de animatie maar om dit af te doen als prutswerk is natuurlijk ook belachelijk. In ieder geval een leuke zit maar niet meer dan dat.

Super film heeft mijn zoon van zijn 3e tot zijne 8e (nog steeds) in zijn greep!
Tientallen, misschien wel honderden keren heeft hij deze film (en inmiddels deel 2 ook) gezien. En voor volwassen ook redelijk vermakelijk.

Meneer Bungel
Heb een kwartiertje met mijn neefje meegekeken, maar dit is niets voor mij, en dat ligt helemaal aan het idee om auto's (op deze manier) tot personages te maken. Ik hou het lekker bij Christine (1983) en dergelijke.

Meneer Bungel
Meneer Bungel schreef:
Stukje bij beetje nu dan wel (minstens) de hele film gezien via voornoemde weg.

Het script zit geramd, vele scènes bevatten in principe leuke actie en vermaak voor het hele gezin, maar die auto's die (zo) tot leven komen... ik kan er nog steeds niks mee en dat zal ook wel nooit lukken.

2,0*.

avatar van BlueJudaskiss
De eerste Pixar-film die ik een onvoldoende geef.

Vanaf het begin me zitten ergeren aan de pratende auto's - slechts een kleine verbetering op de kleuterseries van vroeger met hetzelfde idee - maar toen kwam ook nog eens het kinderachtige verhaal. Genoeg leuke injokes en ik heb wel een paar keer hard gelachen, maar dat ik drie pogingen moet doen om een film uit te zitten is voor mij veelzeggend. Mijn vader die met een half oog meekeek merkte terecht op dat het leek alsof de film 3 uur duurde.

Favoriete Pixar-film blijft nog altijd Ratatouille, snel gevolgd door Toy Story 3. Vooral die laatste is een zeldzaam volwassen film die haar doelgroep serieus neemt. Dat gevoel heb ik bij Cars nooit gehad.

avatar van Spetie
Best een leuke Pixar, die mij qua personages niet echt wist te raken, iets te lang duurt, maar die desondanks redelijk tot goed weet te vermaken.

De animatie die Pixar laat zien is echter van een vrij hoog niveau en verder zit er van alles gewoonweg net voldoende in om toch op een positieve score uit te komen. De animatie is in ieder geval mooi, waarbij er duidelijk veel aandacht besteed is aan details. Ook de races waren leuk om te zien en op een leuke manier gelinkt aan de races in het echte leven. Qua personages houdt het in ieder geval niet over. Alleen Luigi en Mater zorgen af en toe voor de broodnodige humor. De rest van de personages stelt in feite niet zo heel veel voor. Het leukste moment van Cars is de scene, waarbij ze de tractors gaan pesten.Ik heb toen wel even hard gelachen.

Maar verder is er eigenlijk niks dat deze Cars boven de middenmoot van andere animatiefilms doet uitsteken. Pixar maakt over het algemeen erg goede en leuke films en hoewel deze Cars verre van slecht is, is het van de Pixars wel één van de minste. Binnenkort toch ook maar eens kijken wat deel twee in petto heeft.

avatar van Gang_Star
Pit Stop.
Buiten het hoofdpersonage Lighting McQueen, bevat de bijrol van de pit stop crew ook een goede toevoeging. En ook de bijkomstigheid van Mater is leuk.
Buiten de leuke humor is Cars een adembenemende wegkijker, een hele leuke animatiefilm voor het hele gezin die qua animatie prachtig te noemen is.

avatar van alexspyforever
Ik heb altijd gedacht dat er geen fatsoenlijke films bestaan over racen, nu na het zien van "Cars" moet ik die mening dus toch wel enigszins herzien. En ondanks dat ik als F1-fanaat geen moer geef om NASCAR, heb ik genoten van elk aspect van deze prent. Ja de vehikels in deze film vertegenwoordigen overduidelijk mensen of dieren zoals de tractors die eigenlijk koeien moeten voorstellen. Maar dat gegeven is eigenlijk enorm spitsvondig. Het is weer zo een typisch verhaal met een moraal waarin de blaaskaak nederigheid leert en ontdekt dat succes en roem niet alles zijn in het leven van een sportheld. Het zinnetje "It's just an empty cup" vat de les eigenlijk helemaal samen. Fantastisch is vooral het karakter Mater/Takel, een simpleton maar met een hart van goud.

avatar van fun in acapulco
Mijn zoontje van 2 vindt dit geweldig. Ik heb al vele malen meegekeken en ken de film nu van binnen en buiten. Wij hebben de Engelstalige versie, wat mijn zoontje niet deert. Mater is geweldig leuk. Probeer Elvis in het publiek te ontdekken.

avatar van Arneaux
De eerste keer dat ik Cars zag vond ik het op zich een prima animatiefilm maar niet briljant. Nu mijn zoontje van 2,5 deze film al 20x heeft gezien en ik zelf regelmatig met zeer veel plezier mee kijk, valt me steeds meer op hoe sterk deze film is.
Een leuk verhaal, prima cartooneske animatie en zeer geslaagde personificatie van voertuigen. Na tientallen herzieningen staat deze film nog steeds als een huis. Het gaat gewoon niet vervelen om te blijven kijken, in tegenstelling tot veel andere animatiefilms. Toy Story 3 was bijvoorbeeld erg goed, maar die ga ik niet voor mijn plezier nog een paar keer kijken.

Cars is een absolute klassieker die ook over 10 jaar nog leuk blijft om te kijken.

avatar van LNDS
Als echte disney (pixar) fan heeft deze film me eigenlijk nooit aangesproken om te kijken. Vandaag toch maar de stap gezet en ik moet zeggen dat hij echt stukken leuker was dan ik had verwacht. Ik vind dat ze de animatie echt heel leuk gemaakt hebben en ook de beelden zijn heel mooi. Het verhaal vond ik erg vermakelijk, heb ook een paar keer hard gelachen. Ik vond hem alleen wel iets te lang duren.

avatar van Black Math
Oef. Ik had de film nog maar vijf minuten op en ik zag de halve ster al opdoemen. Pixar heeft er een handje van om van alles te antropomorfiseren: speelgoed, mieren, vissen, noem maar op, maar auto's is voor mij misschien een brug te ver. Ja ondanks dat ik van de week drie Transformer films heb gezien, wat ergens van hetzelfde laken een pak is. Het voelt allemaal wel erg ver gezocht aan. En als het hoofdpersonage ook meteen aankondigt dat hij alles alleen af kan, voel ik de moraalles al van verre aankomen.

Van te voren toch wel nieuwsgierig. Ik ga elk jaar naar vrienden in Duitsland, en die vrienden hebben kinderen. Jonge kinderen. Waarvan er één een Cars truck had (Mack) waar hij helemaal verzot op was. Naast een algemene interesse in animatie een extra reden om de film te zien.

Uiteindelijk niet de laagste score omdat er toch wel interessante stukken in zaten. Interessant wat animatie betreft, want de omgevingen zagen er soms erg prachtig uit. Wat een verademing ten opzichte van die race-arena die pijn aan de ogen doet van de felle kleuren. Wat beelden betreft is het dus een zegen dat het hoofdpersonage in dat stadje strandt. Verder maar weinig wat leuk is. De vliegen in de vorm van Volkswagen Kevers was wel een aardige vondst, en het kleine blauwe Italiaanse heftruckje was ook wel aardig, waarbij ook hielp dat hij niet of nauwelijks sprak. Verder blijft het een hele hoop clichés, met als grootste cliché de onafwendbare moraalles.

Gezien het voornemen om alle Pixarfilms te kijken vrees ik voor Cars 2. Laten we hopen dat de moraallessen dan voorbij zijn, maar het zal wel niet. Voor deze eerste Cars in ieder geval 1*.

avatar van love_xxx
Ik vind het zeker een mooie film
Vooral de uitgestrekte Amerikaanse vlakten naast de autosnelweg zijn prachtig.
Nostalgie naar lang vervlogen tijden...
Alleen al dit verdient 3*=6/10.

avatar van arno74
Aardig, maar toch vooral een kinderfilm voor jongetjes. Als volwassene moest ik mijn verbeelding echt op gang brengen om een verhaal over pratende auto's te kunnen volgen. Inhoudelijk is het verhaal erg doorsnee, voorspelbaar en braaf. Wat mij betreft is het een van de Pixars die vooral op kinderen gericht zijn, 3 dunne sterretjes.

avatar van RuudC
Na jaren gezien en toch niks gemist. Erg knap van Pixar om een verhaal te vertellen dat al zo vaak verteld is, maar gewoon in een ander jasje gestoken is en wereldwijd toch (te)veel lof te krijgen. Kom op mensen, hier is toch niets origineels aan? Het draait allemaal weer om een arrogant figuur dat in een nieuwe omgeving een goodguy wordt. Tuurlijk, het zijn auto's, maar ik kijk mijn hele leven al naar films waarin dieren en objecten menselijk worden weergegeven. Ditmaal zijn het spuuglelijke autootjes. De typetjes zijn hetzelfde. Het is zelfs zo erg dat ik de meeste stemacteurs herken uit andere animatiefilms, dat ik ze bijna de verkeerde naam zou geven. En dan wordt de hoofdrol gegeven aan de grootste dwijl van Hollywood: Owen Wilson.

Visueel vind ik het vaak maar middle of the road. Hier en daar zijn er wel geinige vondsten en sommige scenes zijn wel ok, maar het neemt de ergernissen niet weg. Daarvoor is de film onder andere te voorspelbaar voor. Waar ik wel van schrok was de speelduur. Een kinderfilm van twee uur? Als je toch al niks nieuws te vertellen hebt, houd het dan keurig bij de gebruikelijke tachtig minuten.

Edit: Vergeet ik bijna te zeggen dat ik toch al niks met racen heb en alle (denkbare) clichés erover en auto's in het algemeen (miste alleen die pimprapper nog) vrij tergend waren.

avatar van rcuppen79
Cars was de laatste onafhankelijke animatiefilm die door Pixar werd gemaakt, voordat het bedrijf in 2006 werd overgenomen door Disney. De wereld van Cars bestaat volledig uit auto’s en dat levert dan ook een aantal leuke grappen op. Het verhaal is helaas wat minder origineel en bovendien erg voorspelbaar. Maar dat maakt de film niet minder vermakelijk.

De animatie is zoals we van Pixar gewend zijn, weer uitstekend. De film bevat leuke bijkarakters zoals Mater de sleepwagen, de Italiaanse garagehouders Guido en Luigi, alsmede de Hudson Hornet, Doc die in zijn jeugd een groot racekampioen was. Dit zou de laatste film zijn van acteerlegende Paul Newman, die hierna nog enkel in documentaires te zien was, voordat hij in 2007 met pensioen ging en in 2008 stierf aan de gevolgen van longkanker. Voor Newman moet dit ongetwijfeld een groot genoegen zijn geweest aan deze film mee te mogen werken, aangezien hij een fervent raceliefhebber was. Cars was ook de laatste film waaraan animator Joe Ranft aan meewerkte. Hij kwam ironisch genoeg om bij een auto-ongeluk in 2005. De film werd aan hem opgedragen.

Hoewel Cars niet het niveau haalt van de voorgaande drie Pixar-films, blijft het een leuke film om naar te kijken dankzij de humor en de mooie animatie.

avatar van J.V.L.
Half en half...
Mooie animatie wel

avatar van Herculaas
Als kind zou ik Cars waarschijnlijk prachtig hebben gevonden, maar mijn 31-jarige zelf kon dit clichématige verhaaltje niet echt boeien. Toch 2,5 punt voor de sympathieke personages, een paar goeie grappen en enkele ook negen jaar na dato visueel nog indrukwekkend scènes.

TMP
Vermakelijke Pixar-film, hoewel niet al vernieuwend of bijzonder qua verhaal. Toch een aangenaam sfeertje en (zoals doorgaans het geval is bij Pixar) qua animatie zeer de moeite waard.

jack17
de film is goed maar wijn neg verhaal in!

Als ik kijk naar alle reacties, heb ik het idee dat vooral volwassenen hebben gestemd op deze animatie. Toch even gezegd: Deze is film is bedoed voor kinderen! Toen deze film uitkwam, was ik 6... En als jonge beoordeler vond ik deze film fantastisch! In mijn ogen veruit de beste animatiefilm aller tijden!

avatar van DVD-T
Heb een erg leuke tijd gehad in Radiator Springs. De film haalt nooit het niveau van een Nemo, Monsters Inc of Toy Story maar ook hier is aan af te zien dat het met veel liefde is gemaakt. Dat is eigenlijk aan alle Pixar films wel af te zien. De liefde voor het medium. Lasseter heeft een leuke wereld gemaakt van alles wat auto is. De race scenes zien er goed uit. Al heb ik het racen in rondjes nooit echt wat gevonden en meer aangetrokken ben tot de F1. Maar toch erg goed gedaan. Als Lightning dan aankomt in Radiator Springs begint het echt leuk te worden. Goede karakters, opbouw en ontwikkelingen. Ook de situaties die voorkomen zijn erg leuk. The nacht scene met al het neon licht is fantastisch. Erg leuke film.

MaartenTuinstra
Erg leuke pixar met prachtige animatie en een zwak verhaal.

Ik heb best zitten genieten van deze mooie animatiefilm, die vol zit met leuke personages en prachtige animaties. De speelduur is wat lang en het verhaal is nogal zwak, maar Cars blijft meeslepend tot aan het eind. Pixar verdient wederom alle lof.

avatar van Kondoro0614
Cars

Als eerste verjaardag film heb ik gekozen voor de film ‘Cars’ een film wat in mijn jeugd veel betekende en ik kon er eindeloos van genieten. Toch in deze herziening en met een ander oog van kijken naar films valt mij erg veel op: de animatie ziet er eigenlijk helemaal niet mooi uit. Ik weet niet of dit wat met Netflix te maken heeft gehad maar ik zag soms stukken in de film wat echt waardeloos geanimeerd is, toch direct een minpuntje aan deze film opgemerkt. Tot mijn verbazing zag ik dat ik nog geen mening had geschreven voor ‘Cars’, een film die ik vaak gekeken heb in mijn verleden waarvan ik toch echt dacht een mening op moviemeter gezet te hebben. Ondanks het vele kijken kwam het begin mij echt niet bekend voor, ik moest zelfs even nadenken en ik heb een moment gehad dat ik de film echt helemaal kwijt was dus ik eigenlijk naar een ‘nieuwe’ film zat te kijken. Wanneer McQueen uit de vrachtwagen valt word het mij weer bekend en ga ik weer met een feel-good naar de film kijken.

Wat vind ik een minder deel aan de animatie? Een mooi voorbeeld is het net nieuw gelegde asfalt wat McQueen als straf moest herplaatsen nadat hij het compleet vernield heeft. Je ziet de randen hier apart alsof het zweeft. En bij sommige stukken zie je de tekenlijnen erg duidelijk, als of het misschien wel expres is gedaan maar dat verwacht ik niet. Dit heeft echt wel minpunten verdient in mijn ogen. Toch is de feel-good in deze film erg hoog, een film die ik al langere tijd wou herzien en waarvan ik toch ontzettend blij was toen ik zag dat ze hem op Netflix hadden toegevoegd! Daarbij speelt mijn voorliefde voor Amerika hier een grote rol, route 66, een mooi verlaten dorp en NASCAR – Heerlijk!

Het verhaal van ‘Cars’ is wel geinig. We volgen Lightning McQueen een nieuwtje in de NASCAR en tevens sterke racer. Hij is erg egoïstisch en dat word vaak genoeg nog eens benadrukt in de film, hij laat zijn mannen zonder pardon vertrekken en is eigenlijk een gemene hond tegen zijn staff. Wanneer hij tijdens een race om een beker weer eens egoïstisch is weigert hij banden te wisselen omdat hij graag wilt winnen en zo dus niet naar zijn team luistert. Een fotofinish wijst uit dat het een gelijk spel is tussen drie racers en daarvoor moet men terug komen in Californië om daar met zijn drieën weer te strijden voor de cup. Tijdens de rit laat Lightning McQueen zijn chauffeur niet rusten wat er voor doet zorgen dat hij uit de trailer geraakt en verdwaald raakt in het diepe Amerika. Na wat rond zoeken komt hij uit op een schattig, klein dorpje die midden in de woestijn ligt en waar route 66 dwars doorheen gaat. Eenmaal aangekomen is hij nogal geschokt en vernield de weg in Radiator Springs met een standbeeld van de oprichter van het dorpje. Hij moet dit voor straf repareren en komt hier een nogal onhandige Takel tegen dat in de rest van de film zijn ‘vriend’ word. Tijdens het repareren van de weg komt hij er achter dat hij mensen moet vertrouwen om succes te boeken en niet meer zo minachtig moet doen tegen zijn crew. Hij helpt het dorpje met bekend worden en zorgt voor een goeie economie daar en hij gaat racen voor de cup die hij verliest omdat Chick Hicks vals speelt en iedereen van de baan afduwt. Na die daad krijgt Lightning McQueen alle aandacht op hem gevestigd en met een goed einde eindigt de film en maak ik me klaar voor deel twee.

Al om al, redelijke animatie film waarvan ik in mijn jeugd veel tijd verspild heb. Ik moet zeggen dat de herziening lang niet zo slecht is en het is altijd leuk om deze film weer eens te bekijken. Nu ik weer terug ben in mijn oude vertrouwde huis, en nog twee weken vakantie kan vieren gaan we weer lekker verder en ik besluit op mijn cijfer te blijven zoals hij nu is!

avatar van W.V.
Als opa van een bijna driejarige kleinzoon die helemaal gek is van Cars ben ik dus verplicht geweest om de trilogie inmiddels te bekijken. Ik zit na ettelijke kijkbeurten me dus ook af te vragen dat ik dit juweeltje van Disney destijds heb gemist. Een geweldige film, alles klopt aan de film en de Nederlandse versie heeft een paar prachtige stemmen, die van Lambrechts steelt de show, de animatie is van een heel hoog niveau en de muziek is treffend en nergens, zoals soms bij Disney het geval is, niet overheersend. Goed het einde is zeer moralistisch, maar he het is Disney en in eerste instantie bestemd voor kinderen, maar als opa geniet ik steeds weer met volle teugen van de film.

avatar van IH88
“Float like a Cadillac, sting like a Beemer.”

Prima animatiefilm. Cars ziet er op de eerste plaats schitterend uit, en de makers hebben er ook een spectaculair avontuur van gemaakt. De film zakt in het middengedeelte wat in en er zit opvallend weinig humor in, maar dat wordt gecompenseerd door de leuke personages en het plezier dat er vanaf spat. De stemmen van onder andere Wilson, Newman en Hunt en zijn ook goed gekozen, en de racescènes maken het helemaal af.