• 8.487.295 stemmen

Geregisseerd door: Brian Fee

Met onder meer: Owen Wilson, Armie Hammer en Bonnie Hunt

Releasedatum: 12 juli 2017

Plot Cars 3

"It's not over until lightning strikes."

Hoewel zijn generatie steeds meer van het circuit wordt verdreven, is Bliksem nog niet bereid om te stoppen met racen. Wanneer hij onverwacht verslagen wordt door eerstejaars Jackson Storm, gaat hij op zoek naar een tweede kans. Daarvoor krijgt hij de hulp van Cruz Ramirez, een slanke gele raceauto. De jonge, vrouwelijke coureur laat Bliksem McQueen kennismaken met moderne technologie en leert hem nieuwe trucjes. Samen bereiden ze zich voor op de beslissende race in de Florida 500 (een wedstrijd die vergelijkbaar is met de Daytona 500).

imageimageimageimageimageimageimageimage

Luigi (stemrol)

avatar van John Milton

John Milton

Onderhond schreef:

Geen best vervolg op geen al te beste films. De Pixar stal blijft veel te trouw aan z'n eigen clichés, gek dat mensen dat al 25 jaar slikken

Er zijn volgens mij ook genoeg Pixar liefhebbers die specifiek Cars niet goed trekken. Ik ben er een van.

Maar ik weet dat jouw bedenkingen niet voorbehouden zijn aan deze Pixar films (die wat mij betreft idd zeer matig zijn).

Onderhond

John Milton schreef:

Maar niet genoeg om hem buiten de box-office lijst op ICM te houden, wat toch een redelijke goeie graadmeter is voor populariteit

avatar van IH88

IH88

“Don't fear failure. Be afraid of not having the chance, you have the chance!”

Leuk. De Cars franchise kan zich niet meten met de grote franchises en animatiefilms, maar toch zijn het altijd weer zeer vermakelijke films. De animatie ziet er uitstekend uit, de stemacteurs zijn goed gekozen, de racescènes zijn geweldig en het sentimentele verhaaltje werkt. Vooral het subplot rond Lightning en Cruz is erg sterk, en Cars 3 is daarbij ook een mooi verhaal over ouder worden, en weten wanneer je moet stoppen en het stokje moet overdragen aan een nieuwe generatie.

avatar van alacer9

alacer9

Heb me zeer vermaakt met deze pixar animatie film!

avatar van K. V.

K. V.

Deze sequel ook eens bekeken en het was wel een vermakelijke film. Zag er heel goed uit en het verhaal was ook wel geslaagd. Een prima deel.