• 8.489.140 stemmen

Met onder meer: Owen Wilson en Larry the Cable Guy

Releasedatum: 6 juli 2011

Plot Cars 2

"Ka-ciao!"

De grote ster uit het racecircuit Lightning McQueen en zijn trouwe mecanicien en vriend Mater reizen naar Japan en Europa voor hun eerste grote Grand Prix. Maar alsof de snelste auto ter wereld worden nog niet moeilijk genoeg is, raakt Mater betrokken bij een internationaal spionagecomplot. Nu moet hij zijn tijd verdelen tussen een geheime spionage-missie en het assisteren van Lightning op het circuit.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Lightning McQueen (stemrol)

Mater (stemrol)

Finn McMissile (stemrol)

Holley Shiftwell (stemrol)

Francesco Bernoulli (stemrol)

Sir Miles Axlerod (stemrol)

Professor Z (stemrol)

Guido (stemrol)

Grem (stemrol)

Acer (stemrol)

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Vrij matige Pixar-film. Dit is een soort James Bond-film, maar dan met auto's. Die Aston Martin in de film moest overduidelijk James Bond voorstellen en het was leuker geweest als ze ook een echte James Bond-acteur hadden weten te strikken voor de rol. Het liefst had ik Roger Moore hiervoor gezien, nu moeten we het doen met Michael Caine.

De animatie is daarentegen wel weer erg goed.

avatar van de B-Meter

de B-Meter

Deze film verliest de charme van deel 11 die super was! Geen racen meer, maar spionage... jammer

avatar van jack17

jack17

het eerste deel is voor mij 3.5 maar CARS 2 is beter dan de CARS!

Onderhond

Gaatjes vullen.

Was de enige Pixar die ik nog moest zien (geloof ik), maar vond deel 1 zo slecht dat ik er toen weinig zin in had. Verscheen deze week op Netflix dus toch maar even meegepikt. Achteraf gezien kan ik me weer levendig inbeelden waarom ik deze toen links heb laten liggen.

De pratende autotjes met hun enorm irritante accentjes werken gewoon voor geen meter. Echt een enorm grote cast aan vervelende personages. De hele 007 ode was gemakzuchtig, vele van de woordgrapjes te flauw, zelfs voor een film als dit en de clichés die bij elk land boven gehaald worden zijn echt van het niveau boere-Amerikaan.

Visueel ziet het er ook best slecht uit, behalve dan wat achtergronden en settings die best aardig waren. Japan niet echt, Italië zag er een stuk beter uit. Maar daarmee heb je zowat alle positieve punten gehad. Character animation is weinig subtiel en sommige settings zijn leeg en lelijk uitgewerkt.

Duurt ook véél te lang voor wat het is. Vervelende film, gelukkig heb ze het bij deze tweede gelaten. En komt er toch ooit een derde laat ik er wel weer 5 jaar overheen gaan. Pixar blijft een waardeloze studio wanneer het op langspeelfilms aankomt. Jammer dat ze het niveau van hun short zelfs niet kunnen benaderen in hun films (het begin van Up uitgezonderd dan).

Misschien moeten ze alvast eens beginnen met het vinden van professionele stemacteurs.

avatar van Rico120

Rico120

hmm beter dan deel 1

wel want ik vond deel een naar mijn mening gewoon saai deze zit borden vol actie en humor wat ik miste in deel een

avatar van Decec

Decec

Een leuke animatie/avontuur/komedie/familie/sport film..

Leuk en grappig verhaal...

Leuk gemaakte animatie....

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van MaartenTuinstra

MaartenTuinstra

Behoorlijk minder dan het eerste deel.

Ik miste vooral de humor, maar ook de prachtige animaties van Amerika. Gelukkig ziet ook dit deel er piekfijn uit, maar het wist me minder mee te slepen. De spionagetaverelen zijn af en toe geinig, maar gaan ten koste van het racen, waar het toch om zou moeten draaien. Geen geslaagd vervolg dus, maar ook absoluut niet slecht. De animatie is immers prachtig!

avatar van TMP

TMP

De enige Pixar film die ik nog niet had gezien. Het is een nogal ongeïnspireerd vervolg op Cars geworden, waarin veel verwijzingen naar James Bond zitten. Qua plot is het wat flauw en niet echt interessant of vernieuwend. De humor slaat bovendien bij mij ook niet echt aan. De animatie is, zoals men van Pixar mag verwachten, wel weer de moeite waard. Alles bij elkaar genomen een nogal matige film.

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Dit is echt niet goed zoals ik al verwachtte en nadat ik een paar jaar geleden een stuk hiervan had gezien dat me ook al niet zo beviel. Eigenlijk de enige Pixar tot nu toe die echt zeer slecht is, wat vooral te wijten is aan het oersaaie en ingewikkelde plot dat totaal niet geschikt is voor de doelgroep waar de film op mikt. We hebben het over biobrandstof en spionage terwijl dit een film voor negenjarigen is bijvoorbeeld. Zelfs ik verstond niet alles van het zijplotje van Takel en bepaalde dingen worden ook aan het einde uitgelegd, waar de niet aandachtige kijker (en dat zijn kinderen vaak) allang de aandacht zou verloren hebben. Het is gewoon niet interessant. Takel is verder gewoon enorm irritant, net zoals veel van de zijpersonages die ook te eenzijdig worden neergezet. De animatie is soms wel mooi, maar dat is ondertussen al de norm geworden. Een afknapper.

avatar van Kondoro

Kondoro

Cars 2

Nu dat ik toch de duo films van Cars aan het herzien ben en me klaar maak voor het derde deel gisteren maar besloten deel twee op te zetten, deze staat tevens ook op Netflix dus dat was mooi mee genomen! Ik zelf gebruik Netflix vaak om films te herzien, die ik nog moet herzien in ieder geval, dit heb ik bij de Statham films gedaan en nu ook weer met de Cars films. Toch moet ik zeggen dat dit tweede deel best vermakelijk was maar, het algemeen heeft gewoon wat gaatjes en die mis ik erg. Zo vind het ik het feit dat takel opeens in de geheime dienst komt nogal abrupt en er zit weinig verhaal noch logica achter. Toch lijkt het John Lasseter en Brad Lewis een deel twee snel wouden produceren waar het hele concept weinig te maken heeft gehad met het concept van Cars.

Wat voor mij echt het ultieme concept voor cars is toch wel het feit dat ze aan de NASCAR races doen in de film, het hele concept van de Grand Prix met daarbij een NASCAR auto vond ik wat overdreven, tevens 1 F1 auto ‘Franseco’ en dan nog wat auto’s er bij gestopt. Daarbij de hele ‘takel is geheime agent’ concept erbij toegevoegd brengt geen waarde en ik vond de film wat traagjes verlopen. Ik moet wel toegeven dat ik me niet verveeld heb met de film soms een lachje te vinden was en het een feel-good gaf, ik herkende de film alleen totaal niet meer dus eigenlijk is het weer een hele ontdekking en dat vond ik wel leuk.

Het verhaal was wel leuk. We volgen een Lightning McQueen die nu aardig wat cups op zijn naam heeft geschreven. We beginnen gezellig in het hoofddorpje van McQueen: Radiator Springs waar het, na het bezoek van McQueen reten druk is geworden en alles goed loopt. Op een dag komt McQueen terug voor zijn vakantie waarna Takel ervoor zorgt dat McQueen tegen de ‘legendarische’ F1-coureur Fransesco moest racen. Tijdens de eerste race word takel een crewlid van Lightning McQueen maar verpest het helemaal en word door Lightning weggestuurd. Wanneer hij even daarvoor in een WC zat (de Japanse versie) word een geheime agent in elkaar geslagen en krijgt takel een bestand + zender onder zich geplakt dat gevoelige informatie heeft. Nu word er gedacht dat takel een agent is en nemen ze hem mee in de missie die uiteindelijk goed afloopt. Het gaat allemaal om een bepaalde ‘groene’ olie die de wereld beter kan maken, de oliesjeiks denken hier dan wel anders over en willen de man achter allinol ‘executeren’ en de ware idee er achter om de wereld te laten zien dat normale olie nog steeds beter was zodat ze geen verlies draaiden.

Ik vind het een redelijke film maar word nergens echt ‘bijzonder’. Vond het een matig tweede deel gezien het eerste deel maar je kwam er wel doorheen en ik verlaag de film met een halve punt.

avatar van SiSsY bOY

SiSsY bOY

Wat een geweld in deze kinderfilm, het zit vol met ontploffende,schietende auto's. Heeft niks met de sympathieke eerste deel te maken.

avatar van IH88

IH88

"Whoever finds a friend, finds a treasure."

Redelijk tweede Cars avontuur. Alle personages zijn weer terug, en daar ligt ook wel de grote kracht van deze franchise. Verhaaltechnisch valt het allemaal wel tegen, en het lijkt wel of de makers werden gedwongen om een sequel te maken. Rommelig, kinderlijk en ook qua humor houdt het niet over. De personages en de stemacteurs houden het allemaal nog een beetje bij elkaar.

avatar van stratmans

stratmans

Geweldig getekend, prettige film,goed verhaal, mooi gedaan