Cars (2006)

Animatie / Familie

geregisseerd door John Lasseter
met de stemmen van Owen Wilson, Paul Newman en Bonnie Hunt

Lightning McQueen is een ambitieuze nieuweling in de racewereld die onderweg is naar de finale van de Pistons Cup in Californië. Wanneer hij onverwachts een omweg moet maken door het slaperige Route 66 stadje: Radiator Springs, ontdekt hij dat het leven niet om de finishlijn gaat maar om de reis. Onderweg leert hij ongewone karakters kennen; Sally, een chique Porsche uit 2002, Doc Hudson (een Hudson Hornet uit 1951 met een mysterieus verleden) en Mater, een roestige maar betrouwbare sleepwagen. Zij helpen Lighting McQueen te realiseren dat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan prijzen, reputatie, roem en sponsors.

Kan niet wachten dat ik deze te zien krijg. Hopelijk helpt Cars ook nog eens met het promoten van NASCAR. Dit wordt een toppertje!

aah een pixar. Eindelijk weer eentje, na alle rotzooi over leeuwen op een bootje richting zuidoost azië.

Ben benieuwd!

Kaffeefiltjer
Heeft het BOXoffice record verpulverd met net geen 50 miljoen in Amerika,

Aldus Teletext van één

vanavond kijken, ben benieuwd

Eerste stem

Leuke film. Visueel staat Pixar qua computer-3D-animatie nog steeds torenhoog boven Dreamworks en kornuiten. De film is ook erg leuk bedacht en zit weer vol grappige details, one-liners en ook de voice-acting is zeer degelijk te noemen.

Het enige minpunt is gewoon weer dat standaardverhaaltje, met die dikke, stroberige moraal. Sinds ik de wonderlijke Ghibli's heb ontdekt, stoor ik me steeds meer aan die moraal in die Disney-films.

Ook deze film zit weer bomvol cliche-personages met de bijbehorende humor die soms wel, maar soms ook totaal niet grappig is.

De film is ook erg voorspelbaar, want je weet van een personage al bijvoorbeeld een half uur eerder wat hij later in de film gaat doen.

De negatieve punten daargelaten blijft het een leuke en goede film, maar hij kan niet tippen aan de beter Ghibli's.

Vond het een van de geweldigste films die ik gezien heb de laatste tijd! De animaties zijn echt geweldig.
Misschien een standaard verhaaltje volgens AHWA, maar dan wel in en meesterlijk origineel jasje!
Dat maakt voor mij alles goed in deze film!

Dikke 5 sterren!

Echt leuke film, leeftijd maakt voor deze film helemaal niet uit. De effecten zijn echt tof, en vooral bij de rit met die Sally Carera in dat bosrijk gebied zag er uit alsof het echt was en dat autotje in een foto was geplakt.

Zeker een aanrader voor iedereen. Luigi en Guido zijn helemaal te gek

Toch wel weer erg goede film van Pixar.

net gezien, en is toch wel een erg leuke film!

avatar van Mescalino
Wederom een superfilm. Gelukkig weinig NASCAR want dat is echt de saaiste vorm van autosport.

Kwaliteit zoals we van Walt Disney en Pixar gewend zijn.

4.5 Ster

Mescalino schreef:

Tsja, ieder zijn eigen smaak. Hoewel NASCAR niet meer is wat het vroeger was zijn de races nog steeds een stuk spannender dan laten we eens zeggen F1 of Champ Car.

Op mijn verjaardag ga ik waarschijnlijk deze film zien.

avatar van Maikeru
Dit ziet er zo slecht uit, en de trailer ook

Dooz
Vond hem erg leuk en funny. Leuke effecten.
En eindelijk weer eens iets anders dan dieren...auto's, dus zelfs voor mijn kerel wel grappig.

Mooie film met een leuke stemrol van Paul Newman die zelf ook een goed Autocoureur was.

Prima animaties, leuk verhaal, niks mis mee.

avatar van zeus
Ook deze keer weet Pixar er weer een leuke film van te maken. Met nog verbluffender animaties en zeer gepaste muziek bij de scene's is deze film een lust voor het oog (en gehoor). Enige minpuntje is dat het eigenlijk te warm was in de zaal om er helemaal van te genieten. 4,5*

ook deze film is weer typisch pixar, gewoon af. visueel super goed gemaakt bv als de auto's praten met elkaar je toch de omgeving ziet spiegelen in de lak en ook veranderen.

het verhaal is misschien een beetje standaard maar toch de leuke humor er in maakt het leuk
van arnold swarznegger een hummer maken erg goed verzonnen
ik vind dit ook weer eens wat anders als alle beesten verhalen. daar is dit een mooie verandering op.
geef hem 4,5 * omdat hij grappig blijft

dinoman
Een leuke film 4 sterren waarom vind ik het een leuke film gaat niemand wat aan

film_kaza
Maikeru schreef:
Dit ziet er zo slecht uit, en de trailer ook

Ben ik met je eens. De film ziet er mega slecht uit.

echt Pixar film helemaal niet slecht vandaag gezien 4,5*

Persoonlijk ben ik helemaal niet zo'n animatiefilm liefhebster maar met deze heb ik mij echt prima vermaakt! Zeker een aanrader voor iedereen! 4*

somebody
leuke film met een typisch pixar verhaaltje 3,5

avatar van Niqk
jeuj! ik vind hem leuk

vooral ook die filmpjes tijdens de aftiteling... XD

Hmm.. positieve mensen, hier.

De film zelf heb ik nog niet gezien, maar toen ik samen met wat vrienden (waar ik regelmatig een animatie film mee kijk) de trailer in de bioscoop zag, zaten we elkaar een beetje meewarig aan te kijken; Het lijkt ons gewoon geen grappige film.

De grappen in de trailer waren niet super, de animatie was prima maar niet verbluffend, het verhaal leek ons simpel en wat me persoonlijk erg tegen de borst stuitte, was die vreselijke stem van Owen Wilson. Vind ik echt helemaal niets.

Geen film die ik in de bios zal gaan kijken. Zal wel op DVD worden, dan.

Is echt een leuke film, wat minder humor als in Ice Age maar wel gaaf.

AHWA
Ik vind de humor hierin nog altijd van een hoger niveau dan in Ice Age.

dit is toch een disney film he?

AHWA
Het is een samenwerking tussen Disney en Pixar. Disney heeft Pixar recent opgekocht.

een hele leuke film voor jong en oud

AHWA schreef:

Wat niets te maken had met de productie van Cars hoor, maar idd het blijft een samenwerking tussen die twee.