Cars (2006)

Animatie / Familie

geregisseerd door John Lasseter
met de stemmen van Owen Wilson, Paul Newman en Bonnie Hunt

Lightning McQueen is een ambitieuze nieuweling in de racewereld die onderweg is naar de finale van de Pistons Cup in Californië. Wanneer hij onverwachts een omweg moet maken door het slaperige Route 66 stadje: Radiator Springs, ontdekt hij dat het leven niet om de finishlijn gaat maar om de reis. Onderweg leert hij ongewone karakters kennen; Sally, een chique Porsche uit 2002, Doc Hudson (een Hudson Hornet uit 1951 met een mysterieus verleden) en Mater, een roestige maar betrouwbare sleepwagen. Zij helpen Lighting McQueen te realiseren dat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan prijzen, reputatie, roem en sponsors.

avatar van Shining
De trailer belooft inderdaad niet veel goeds. Lijkt me niet een film die ik zeker wil gaan zien. Maar aan gezien deze van Pixar is, zal ik tegen die tijd wel in de bios zitten. Ik kijk wel uit naar Toystory 3.

Het is nog geen trailer, maar een teaser trailer. En nee, ik word er ook niet warm van.

avatar van Pieter Montana
Ik ook niet.Ik twijfel eraan om hem te gaan zien.

En ondertussen zitten ze zowat op het niveau van Bob De Bouwer. Wat een onding

avatar van Jordy
Wouter schreef:
En nee, ik word er ook niet warm van.

Laten we ons maar troosten met de gedacht dat de eerste teaser bijna altijd slecht is bij Pixar (Incredibles daargelaten)

avatar van Phoenix
Onderhond schreef:
En ondertussen zitten ze zowat op het niveau van Bob De Bouwer. Wat een onding

Voor het eerst geef ik je gelijk wat je haat ten opzichte van Pixar betreft.

Dit lijkt echt nergens op naar mijn idee.

Cars lijkt me nou echt een mislukte Dreamworks film (Robots is ook al niet zo geslaagd, maargoed) zoals Shark Tale. Pixar kon bij mij niets fout doen, maar het lijkt erop dat hun eerste mislukking volgend jaar in de bioscoop komt.

Disney en Pixar zijn aan het onderhandelen of ze Toy Story 3 samen gaan doen of niet...

avatar van sonyjh
deze film lijkt idd een mindere pixar film te worden, maar slecht wordt ie niet, dat geloof ik niet.
Het is pixar, ya know

avatar van Esteban
Full Trailer : http://www.cineman.ch/movie/trailer/8196/trailerhigh2.mov

Nu vrees ik er écht wel voor!

avatar van sonyjh
ook ik vind dit er minder uitzien.
Ik weet dat elk bedrijf wel eens een minderwaardig product op de markt zet.
Maar toch geloof ik dat niet.
Pixer kan bijna niet falen.
en John Lasseter is best wel een perfectionist.
Terwijl hij aan a bugs life werkte, was een andere groep bezig aan toy story 2.
Uiteindelijk toen ie daar het roer overnam, vond ie toy story 2 op niet veel trekken.
Hij heeft alles gecancelled en is vanaf 0 terug begonnen.
Deze man weet wel wat hij doet

avatar van Julie
ik denk dat deze film echt vol met humor zal zitten

avatar van Roodkapje
Oh nee, menen ze dat nu? De korte omschrijving hierboven bleek veelbelovend... Tot ik de eerste helft van de trailer zag.

BlueSword
vind het al saai klinken...heb ook al niks met auto's.

ik ben benieuwd;)

Trailer gezien en je weet meteen weer wie de koning der CGI is. Adembenemde shots, prachtige animatie en hoewel weinig voor een Pixar, toch leuke humor.
De karakters spreken me nu al aan, en hoewel ik twijfel of ze van een stel auto's een goede film kunnen maken (van speelgoed kunnen zij het ook, dus waarom eigenlijk niet?) lijkt me dit echt weer een knap stukje werk.
'Cars' is aan het lijstje van bioscoopbezoeken toegevoegd.

avatar van Pieter Montana
Pixars nieuwe animatiefilm Cars krijgt op 26 mei 2006 een bijzondere première: de film zal namelijk voor het eerst worden vertoond op het parcours Lowe's Motor Speedway in Charlotte (North-Carolina). Dat is ook de plek waar (in hetzelfde weekeinde) de beroemde Coca Cola 600 NASCAR Race wordt gereden. En Nascar race's zijn enorm populair in Amerika.

Disney vermeldt trots dat het de eerste 'digitale multi-screen première' is. Voor de première worden namelijk in de tweede bocht van de racetrack vier enorme filmschermen neergezet. Daarop zal Cars digitaal worden geprojecteerd. En ook op deze première zijn weer de nodige beroemdheden van de partij: Owen Wilson, Bonnie Hunt, Paul Newman, Larry the Cable Guy. En ja, dit zijn tevens allemaal acteurs uit de film, tenminste voor wat de stemmen betreft van de animatie karakters. Het blijft tenslotte een animatie film.

Nederland moet nog even wachten op de première van animatiefilm Cars. In ons landje komt Cars pas 26 juni 2006 in première.

---------------
[email protected]

Diesel
Diesel schreef:
Volgens imdb komt de film 16 nov. 2005 uit in NL.

Niet dus.

Geen mooie poster.

Vind ik ook niet, vond de oude veel mooier. Dat logo is erg lelijk, nog niet gesproken over de tekst onderin en op de afbeelding.

avatar van Purmerend
Gewoon een correctie insturen met de oude poster.

Iemand heeft deze poster ingestuurd omdat hij/zij deze leuk/mooi vond. Dan ga ik niet doordrammen om mijn zin te krijgen

Nee, omdat het de laatste is.

Is ook goed.

Bob Cremers
Dit wordt een leuke film.

Kaffeefiltjer
Ik vind de achtergrond waar het zich afspeelt wel heel strak hoor :-o

Het verhaal lijkt me wel leuk, vooral met die Boerse auto.

Toch sterk dat de eerste kritieken pas komen bij de 7de film van Pixar !

avatar van johanm3
Diesel schreef:

Niet dus.

Zal ook idd een beetje raar zijn, aangezien er net een disney ( the wild ) in premiere is gegaan....

avatar van Turkeyloverz
Diesel heeft het over november vorig jaar.
The Wild is pas uit, dus Cars kon in november wel verschijnen.

avatar van Rianneke_Dan
Lijkt me opzich wel een leuke film.
Maar niet echt dat het er éém is die ik moet zien.
Verwacht eigenlijk veel flauwe humor, en cliché verhaal.
Maar aangezien het ook van Disney is gaan we deze wel kijken

Een kinder animatiefilm die 116 minuten duurt? Dat zie je ook niet vaak..

De eerste 3 betrouwbare reviews op rottentomatoes zijn wederom onverdeeld positief (4 sterren of hoger). Zeker na de review van cinemablend heb ik toch weer hele goede hoop zeker omdat de reviewer de zelfde vooroordelen had welke de meeste hier en op andere fora ook hebben (ook wat betreft de trailers). Over een maandje weten we het....