• 8.522.560 stemmen

Geregisseerd door: Klay Hall

Met onder meer: Dane Cook, Stacy Keach en Brad Garrett

Releasedatum: 9 oktober 2013

Plot Planes

"From above the world of Cars"

Planes gaat over het kleine vliegtuigje Dusty Crophopper. Dusty belandt onverwachts in een "air race", ondanks dat hij last heeft van hoogtevrees en niet echt de bouw heeft voor zo'n gevaarlijke race. Met hulp van zijn mentor Skipper en wat andere vrienden gaat hij de spannende uitdaging toch aan.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Bulldog (stemrol)

Echo (stemrol)

Roper (stemrol)

Ishani (stemrol)

Iedereen die zegt dat de film slecht is omdat hij niet wist dat het een spin-off van Cars is, of een direct-to-dvd waardige produktie, of een slecht script etc heeft zich vooraf niet goed ingelezen, want dit was allemaal al duidelijk. Het is wat ik zei: de film doet waar hij voor bedoeld is en dat is die kleine kids vermaken, want mijn dochter vindt het helemaal geweldig, net als veel kinderen in mijn omgeving...

avatar van dr channard

dr channard

Echt zo'n rip off van Cars deze film...

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Michael2207 schreef:

Het was vooraf al bekend gemaakt dat het een slecht script is, ja?

Verder boeit het niet wat je wist en wat je niet wist, maar het gaat om het eindresultaat. En dat is een vrij beroerde animatiefilm. Dat jou dochter hem leuk vond is mooi, maar hier vonden velen hem matig.

avatar van supersnoop

supersnoop

Gewoon goeie animatie film. Cars dit cars dat turbo zus en zo blablabla. Zo veel kritiek over een film dat voor de jonkies bedoeld is.

avatar van missl

missl

Gezien in het Nederlands, wat ik eigenlijk een tegenvaller vind. Het kwam de grappen niet ten goede. Verder wel vermakelijk, geen hoogvlieger (haha)

avatar van Bacoboy

Bacoboy

Hmm, dacht dat het een sequal was op Cars, blijkt een Spinn-off te zijn

avatar van Koerok

Koerok

Geen echte hoogvlieger deze film (pun intended), niet bijster origineel, maar kijkt toch lekker weg. Samen met de kids prima mee vermaakt. I.i.g. stuken beter dan concurrent Turbo (2013).

avatar van Puthenaer

Puthenaer

Zowel Planes als Turbo vinden mijn kids helemaal te gek gaaf. Zij beoordelen deze film dus

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Ging eigenlijk al mis voordat het begon, kan nu niet zeggen dat ik levende vliegtuigjes die tegen elkaar racen erg interessant vindt. Maar alé, met de juiste uitwerking kan het immers nog wat worden. Die is er helaas niet, script is barslecht, vol met flauwe en kinderachtige humor en onverrassende - maar vooral gewoon oninteressante - gebeurtenissen. Daarnaast vind ik het design/animatie van de vliegtuigen ook niet super. Sequel is ook al meteen in gang gezet, bah.

avatar van Jozz

Jozz

Misschien niet zo sterk als andere animatiefilms van Disney, maar ik heb me prima vermaakt.

Het is allemaal supervoorspelbaar en Planes had soms best iets verrassender uit de hoek mogen komen. Daardoor neigt het wel erg naar een commerciële spin-off die weinig toevoegt aan Cars. Ondanks dat kijkt het best lekker weg en is deze film voor de kids sowieso in orde.

avatar van m1701

m1701

ik had constant het gevoel dat ik naar de film Cars aan het kijken was... maar dan met een Vliegtuig in de hoofdrol... de bijrollen waren volgens mij karakters uit de film Cars.

heel jammer!

Vond er niet heel veel aan.... allemaal beetje uitgemolken en al gezien.

Was leuker geweest als het niet zoveel op Cars had geleken....

avatar van m1701

m1701

Puthenaer schreef:

zelf de film dus niet gezien?!?!

Ik geef elke Disney-film een kans, om mij ''magisch'' te laten betoveren, door de meest geweldige verhalen en de meest gekke karakters..

Maar dit, dit is een hele afgerukte spin-off van Cars, waarvan ik meer had verwacht.. Het is gewoon ongeveer hetzelfde verhaal als Cars maar dan met andere karakters. Dusty komt als het ware per-ongeluk in een vliegtuigrace terecht.

Disney staat voor magische en hele aparte en vernieuwende verhalen. Niet voor inspiratieloze spin-offs. Iedereen zegt wel ''Cars, dit en dat. Zeur niet zo''. Ja, ik weet dat ik anders zou moeten kijken en ik dacht dat dit ook wel een goede spin-off zou zijn, maar dit is het voor mij gewoon niet waard.

Ik hoop dat de nieuwe prinsessenfilm Frozen van Disney wel wat beter is.

1 sterretje voor de moeite.

Tarkus

Het scenario is praktisch hetzelfde als de tweede Cars, maar ik vond de film toch wel leuk.

De animaties zijn prachtig en de dialogen leuk.

Ik heb weinig of niets aan te merken op deze animatiefilm, uitgenomen dan dat het scenario aan originaliteit mist.

Misschien is dat in het vervolg, dat aangekondigd wordt in de eindgeneriek, wel een nieuw scenario.

Maar mijn vriendin, en ikzelf, hebben wel plezier beleefd aan deze leuke film.

avatar van Rodger

Rodger

leuke film,.. voor ieder..

Kan wel niet op boxen tegen de film van Cars.. maar toch..

2.5

avatar van tattoobob

tattoobob

Een beetje van hetzelfde.....niet origineel en het lijkt kwa verhaal een beetje op andere animatie films.

De animatie zelf is weer mooi gedaan,verder niet echt spannend.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2089 stemmen

de stem van Dusty was ook niet geheel prettig (engelstalig) vond ze sowieso een beetje tegenvallen.

animatie zag er verder prima uit maar de orinaliteit is ver te zoeken.

avatar van rkdev

rkdev

Amusant, maar wel een makkelijke rip-off/remake van Cars.

Deel 2 was beter.

avatar van Kondoro

Kondoro

Ik vond hem erg leuk.. Ben op het moment weer in een Animatie stemming... Dus heb ik deze maar even gekeken op Netflix

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ik vond Cars niet zo slecht. Geen topper, maar wel een aangename animatie. Dus ook benieuwd naar Planes natuurlijk. En Planes is zo'n beetje Cars 3. De verre sequel waarvan je al weet dat het EN commercieel verplicht is EN low budget. Zo voelt deze film toch alvast aan. Weinig inspiratie en lelijk getekend met momenten. Ik kan animatie veel krediet geven als het richting guilty pleasure mij wat kan amuseren. Maar deze film slaat niet alleen de bal mis, het speelt de bal gewoon kwijt.

avatar van J.V.L.

J.V.L.

Een flauw afkooksel van cars

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Toch weer een leuke animatiefilm van disney natuurlijk een beetje rip of van cars maar dit stoorde totaal niet. Weer de nodige humor soms gewoon leuk vermaak 7/10

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 2051 stemmen

Ik zou Disney nooit willen beschuldigen van het metaforisch melken van een cashcow, maar dit sloeg werkelijk alles. Een schaamteloze kopie van het plotje van "Cars" (dat al niet van de bovenste Pixarplank was), aangevuld met al even weinig inspirerende animatie. Ik wil er mijn hand voor in het vuur steken dat Disney nu ergens op een kladblaadje al het plot neerpent van Cars meets Planes.1,5*

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Destijds in de bioscoop ook al gezien. Al bij al wel eens plezant om te zien op voorwaarde dat je niet te veel nadenkt of je ergert aan onzinnige reeds herkauwde plots. Disney is al beter uit de verf gekomen en Disney maakt hier dezelfde fout als Dreamworks destijds om met Shark Tale ook te veel naar Pixar's "Finding Nemo" gekeken te hebben. Hier heb je hetzelfde gevoel met "Cars" van Pixar.

Ook de idee om te vertrekken vanuit het "loser to hero" principe hebben we al veelvuldig gehad en is hier echt wel op flessen getrokken. Voor kinderen daarentegen blijft het vermakelijk, maar voor volwassenen mag het toch iets meer zijn dan louter te teren op clichés en sentiment. Maar het zal hun een worst wezen, want de film was best populair om nog maar te zwijgen van de merchandising erover.

De animaties zien er behoorlijk uit en ook de muziek is best ok. Het plot is té voorspelbaar en de meeste personages slaan niet aan en kunnen me gestolen worden. Ook het verhaal van Ripper boeide me maar matig. De jonge kinderen, waaronder mijn zoon, vond het geweldig. Ook dat maakt me gelukkig, maar heeft geen invloed op mijn quotering, jammer.

avatar van Simon Belmont

Simon Belmont

Ondanks al het negatieve commentaar, heb ik toch besloten deze film te kijken, samen met mijn zoontje van zes jaar oud. Het begin leek heel erg veel op Cars, dat wil zeggen de training, maar dat duurde gelukkig niet lang. En kreeg de film een eigen smoel. Dat viel bijzonder goed uit en wij hebben ons beiden heel goed vermaakt met deze vlotte’ racefilm’.

avatar van ILDIB

ILDIB

Bijzonder simpel en stereotyp. Grappig dat in Nederland je niet meer verkleed mag maar dat in deze film alle volkeren op hun kenmerken op de hak worden genomen..

Een aantal vondsten was wel leuk.

avatar van MarkFish

MarkFish

Dat Disney voor deze enigszins aardige maar o zo gemakkelijke Cars-rip off Dane Cook als hoofdrolspeler gebruikt, past als een condoom. Een stand up comedian die zichzelf in zijn ambitie voorbij loopt en daarbij zelf het middel plagiaat niet schuwt, ja die moet je hebben voor een film waarmee Disney het succes van de prima Cars-films wil uitmelken. Dane Cook geen Owen Wilson terwijl de rest van de cast nauwelijks onderdoet voor die van Cars. De grapjes zijn er wel weer, maar verder: matig, inspiratieloos, gejat. Precies zoals Dane Cook z'n standup shows.

En voor de mensen die zeggen dat je geen kritiek mag hebben op kinderfilms....Ten eerste: de films worden gepromoot als familiefilms. Ten tweede: kwaliteit is kwaliteit.

Deel 2 van Planes is overigens een stuk beter.