Gulliver's Travels (2010)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Rob Letterman
met Jack Black, Emily Blunt en Jason Segel

Lemuel Gulliver (Jack Black), een bezielde reisjournalist, krijgt een opdracht die hem in de bermuda driehoek brengt. Wanneer zijn schip vergaat vindt hij zichzelf aangespoeld op het verborgen eiland Lilliput, waar hele kleine mensjes wonen.

avatar van mnrk
There are no small jobs.....just small people

Dit was een leuke film om gezien te hebben, Jack Black is lekker op dreef in deze film en zorgt voor prima vermaak.

De special effects zien er ook prima uit en de combinatie met "film klassiekers en muziek" zorgt ook voor leuke momenten in deze film.

avatar van Timothyvdmeer
Leuke film die makkelijk wegkijkt. Niets speciaals maar leuk om een x gezien te hebben.

avatar van foxyboy
Gewoon leuke familiefilm voor de zondagmiddag... niet te veel van verwachten, maar wel vermakelijk

avatar van Machete23
Extreem lage humor. Dit is in mijn ogen een kinderfilm, ik denk dat kinderen dit wel leuk zullen vinden.

Grappige film, Ben wel fan van Jack Black. Maar dit is toch meer een kinderfilm inderdaad.

avatar van PetraD
Ik wist, dat het een flauwe film zou worden, maar dit overtreft echt alles. Hij is zo flauw, dat hij echt leuk is. Ik heb me prima vermaakt. De film zou inderdaad leuker zijn voor kinderen, maar hij is ook leuk voor iedereen.

avatar van Pelagatti
Leuke film, uiteraard wel erg nep...maar als je jezelf daar aan overgeeft blijft de film tot het einde boeien. Jack Black blijft Jack Black... altijd flink over de top dus. Ideaal voor op de zondagmiddag!

avatar van Trouble's
He, Wat jammer dat er elke keer gezegd word dat het een leuke film voor een zondag middag is... Had m liever op vrijdag gekeken.

avatar van john mcclane 2
eigenlijk snap ik die negatieve berichten hier niet.
natuurlijk het is zeker geen klasieker,maar best gelachen
en een paar leuke variaties op een oud verhaal.
goeie special effects,maar daar kijkt niemand meer van op
je hebt tegewoordig zoveel al gezien.het vlakt af.
laat wel staan;had meer in gezeten.

Leuke wegkijk film. Niet meer dan dat

Toen ik ooit de trailer zag in de bios dacht ik er gelijk over om er heen te gaan. Blij dat ik dat uiteindelijk niet gedaan heb al is het wel redelijk vermakelijk. Leuk om een keer gezien te hebben maar verder weinig speciaals.

avatar van Mars4i
Een van de slechtste films die ik de laatste tijd heb gezien. Ik weet niet of het nu bewust overacting was van Blunt en O'Dowd (de generaal) of gewoon slecht acteren. Maar het irriteerde me mateloos. En na de "War, what is het good for" scene, was ik het helemaal zat. Dit was verloren tijd en daarom maar 2*.

avatar van tattoobob
Tegenvallertje dit.....Ik denk de slechtste van meneer Black!!!

avatar van s_leiN
Baaah, zo heel slecht vond ik hem niet. Leuk gedaan, naar het einde toe er misschien iets over, maar een uurtje en half ontspanning heb je er wel mee

avatar van SuperDutchman
Voor het zien van deze film, had ik gedacht dat ie grappiger zou zijn dan ie is. Ondanks dat ie minder leuk was dan verwacht (voor mij dan), was ie wel weer leuk om te kijken. Films met Jack Black zijn altijd leuk. Met deze film zou je je altijd kunnen vermaken

avatar van dualcia
Door de korte speelduur is deze film goed te doen en eigenlijk best leuk om naar te kijken.

Het leukste zijn de referenties naar hedendaagse dingen in onze cultuur die wij volkomen normaal vinden, zoals de blockbusters die ze naspelen, Guitar Hero, Times Square en het woordgebruik. Heerlijk om naar die stukjes te kijken.

Voor de rest is het allemaal vrij simpel, maar het verveelt niet.

Chris O'Dowd vond ik echt leuk. De droge, maar toch overdreven manier waarop hij sommige grappen brengt is echt heerlijk. Er zaten sowieso door de gehele film bij de Lilliput-karakters wel enkele droge grappen in die ik wel kon waarderen.

De film had geen minuut langer moeten duren, maar hij keek toch wel heel lekker weg. *3

Ondanks de minder goede recencies hier, bevalt Jack Black me wel en dus gisteren toch gekeken.

Ik heb vaak gelachen en dat kan je van comedy's met meer sterren, lang niet altijd zeggen! Maar goed, ik hou dan ook wel van droge eenvoudige humor.

Gewoon kijken en go with the flow... en voor sommigen: neem je zelf niet te serieus, HAVE FUN!

Dick2008
Ongelooflijke hutspot deze film. Begint overigens nog wel redelijk maar gaat gaanderweg steeds meer achteruit. De speciale effecten, van bijvoorbeeld de reus en de lilliputters, en de decors zijn wel goed. En dat is eigenlijk het enige wat de film nog een beetje het aanzien waard maken. Maar zoals het duel met het stalen monster, slaat werkelijk nergens op.

Zal wel vooral leuk zijn voor mensen die het oorspronkelijke klassieke verhaal niet kennen. Maar i.p.v. een soort update-versie wordt het verhaal toch meer op de hak genomen. Jack Black is ook bijzonder irritant. Moet voor een komedie doorgegaan, maar verre van dat, eerder misplaatste humor. Ik mag graag naar familiefilms kijken, maar ik vind deze film gewoon bar slecht. 1.0

Heel leuk, was pas op tv, heb hem toen gekeken. Het is eigenlijk een familie film, althans, z`n gevoel had ik. heb me prima vermaakt, en de rest ook.

best wel de moeite om te kijken, je kan er best wel om lachen. goede humor, leuk verhaal. prima uitgwerkt.

deze film heeft de 4 sterren wel verdiend, ik snap eerlijk gezegt ook niet waarom de film zo laag word bestempeld.

avatar van Timothyvdmeer
Wat is Emily Blunt toch een schitterende vrouw. Blijft leuk filmpje om te kijken.
Niet te moeilijk gewoon genieten.

Verrassend goede film. Ik had er niets van verwacht, maar het verhaal, special effects en de humor zijn dik in orde.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Gulliver's Travels is een bekend verhaal en het was de vraag wat je daar anno 2010 nog mee kan aanvangen. Veel zou je denken omdat het toch een tijdloos verhaal is. Maar deze versie haalt die tijdloze sfeer weg en maakt er een wat domme voorspelbare slapstick van. Weg met het avontuur en de fantasie, dit is gewoon een komedie met afwisselend leuke verwijzingen en infantiele slapstick. Het mocht allemaal wat frisser, wat meer samenhangend, wat gedurfder. De film heeft z'n momenten, maar evengoed scènes die echt beschamend zijn. En net als je denkt dat het beter gaat, krijg je op het einde nog eens zo'n koude douche met War van Edwin Starr. Hier had ik - ondanks het genre doet wat het moet doen - meer van verwacht. Eentje voor de kindjes die nog nooit kleine mensjes hebben gezien in 'Honey, I shrunk the kids'.

Persiflage op het beroemde sprookje.
Maar deze film is beter en leuker dan ik had verwacht.
Goede vertolkingen van de ganse cast en zeer goede special effects in deze geslaagde komedie.
En de film, zoals wel meer in films met Jack Black, heeft een uitstekende soundtrack.
Kortom, weinig slechts te vertellen van deze familiefilm.

avatar van Kondoro0614
Geniale film!

Heb erg genoten met de film en hij kijkt makkelijk een ochtendje weg!
Ik vond dat er wel grappige humor in zat. Echter met het einde zat ik helemaal mee te zwingen. Wat een fantastisch liedje haha

Ik vond het een zeer geslaagde film
4.0

avatar van Gang_Star
In het algemeen kan ik Jack Black niet uitstaan in zijn films, en bij deze was dat al weer even erg. De karakters zijn saai, de humor is ontzettend flauw, en gelachen heb ik helaas niet. Voor mij een hele grote tegenvaller.

avatar van VforVictor
Leuk voor een xtje, maar daar blijft het bij..

Jack Black in het land der lilliputters : een vrijgeleide voor egotripperij, flauwe humor, overdaad en belachelijke situaties. Special effects zijn onverwacht sterk voor een komedie. Entertainment van de bovenste plank, verstand op nul en lilliputten ! 2*

avatar van Marino96
In de echte wereld en in het begin dat hij op lilliput zit vond ik nog wel aardig. Maar daarna vind ik dat de film snel van niveau daalt wanneer die generaal raar gaat doen. Ook sloeg het huis van dat grote kind nergens op en vond ik dat sommige stukje wel heel makkelijk werden afgeraffeld. Wel vond ik de special effects wel mooi en vond ik dit wel een rol die past bij Jack Black.

Ik had het gevoel dat als deze film iets meer aandacht zou krijgen dat het dan veel beter zou zijn. Wel denk ik dat deze film leuk is als je je verstand op nul zet. Dus dan is het wel een keer de moeite waard om hem te kijken.

Zeer flauwe, infantiele komedie. Had er meer van verwacht, vooral vanwege de aanwezigheid
van Jack Black. Mooi gemaakt, dat wel, maar was het mij allemaal te simpel, met enkele
beschamende scenes (Een piesende Jack Black, om een brandje te blussen)

avatar van missl
Deze film heb ik niet opgezet omdat ik Jack Black zo leuk vind en dat vond ik ook bij deze film niet. Ik vind zijn grappen vaak te makkelijk en te lomp. (brandje blussen, come on) Jack Black gaat op reis en komt dan terecht in een land waar enkel lilliputters zijn. Daar zijn ook Blunt en Siegel, waar ik de film wel voor opgezet heb. Echter lijken zij ook wat genegeerd door Black en komen niet in hun spel. Met vlagen is Chris O'Dowd wel leuk.

avatar van Glennekeeeee
Zeer zwakke film en haalt nergens de magie van het origineel. Het verhaal was lachwekkend, de effects waren belachelijk slecht (overduidelijke green key in zo een productie is gewoon niet te aanvaarden), grappige momenten zijn er nauwelijks buiten enkele (zeker niet alle) leuke gebruiken uit de hedendaagse wereld zoals het liedje dat jason segel zegt voor Blunt, enkele spoof-posters van hedendaagse films, maar als dat al de grappigste zaken zijn in deze film weet je al genoeg

Gulliver's travels is een aanfluiting voor het ooit zo mooie originele verhaal en de magie die die film tot leven bracht.

avatar van Decec
Een redelijk avontuur/komedie/familie/fantasie film...
Flauw verhaal...
Flauw acteerwerk...
Komedie is mijn ding niet...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Bekende actrice Emily Blunt...
Niet te moeite waard...

avatar van Kondoro0614
Éérste kerstdag moest gevierd worden en men wou graag een film zien. Home Alone was geen keuze binnen de familie, ‘te vaak gezien’ klonk het al gauw in de woonkamer. Toen ik daarna op ‘Film 1 On Demand’ zat te zoeken naar een leuke film kwamen er meerdere stemmen naar voren dat men ‘Gulliver’s Travels’ graag wou zien, mooi meegenomen want die moest ik nog eens herzien en dat kwam goed uit. Hoewel ik met de familie deze familiefilm aan het kijken waren en de jongere erg enthousiast waren over de film vond ik hem zelf niet zoveel waard, eigenlijk was deze film best saai. Er gebeurt echt héél weinig, de speciale effecten zien er niet uit en het verhaal was erg traag. En zo vind ik dit niet echt een geslaagde film op deze éérste kerstdag.

Nu weet ik dat deze hele film natuurlijk geen reet met kerst te maken heeft, de film kent geen enkele kerst feel-good scéne of ook maar iets wat er over gaat. Toch ondanks dat ik met mijn familie deze film heb gekeken wist hij me vrijwel nergens te boeien. Ik heb Jack Black zelf erg hoog zitten qua komedie acteur toch wist hij me wederom niet te boeien in deze film, en is de film aardig saai. Hij kan de film nog op gang krijgen maar ondanks zijn inbreng weet de film nergens daadwerkelijk boeiend te worden, en dat is jammer.

Het verhaal is best simpel. We volgen Gulliver (Jack Black), een alleenstaande volwassen man die werkt in het postgedeelte van een bepaald bedrijf werkt. Wanneer hij de knappe Darcy ziet raakt hij verlegen, hij vind haar namelijk wel erg leuk en ziet haar ook wel zitten. Hij word gepushed door zijn nieuwe collega en even later zijn nieuwe baas om Darcy uit te vragen wat hij niet durft. Op een gegeven moment word hij door Darcy aangesproken en daarbij liegt Gulliver dat hij een goeie schrijver is (wat hij eigenlijk niet is). Hij kopieert een heel verhaal van internet en stuurt die op naar Darcy. Darcy is onder de indruk en stuurt Gulliver vervolgens naar de bermuda om daar een stuk te schrijven. Eenmaal aan gekomen raakt Gulliver daar verstrekt in een zware storm op zee waarna hij beland op een eiland waar personen heel klein zijn, hij is op Lilliput belandt. Eenmaal gevangen genomen word hij gebruikt als vecht robot van de kleine mensen daar. Vervolgens word hij omgetoverd tot nieuwe generaal en daarmee zorgt hij ervoor dat General Edward erg boos op hem word en daarna van kant wisselt om een grote robot te bouwen en vervolgens tegen Gulliver te vechten. Wanneer Gulliver vervolgens weet te winnen (met wat hulp) om vervolgens een liefdesleven te leiden met Darcy.

Qua acteerwerk was het matig, Jack Black heeft beter gespeeld maar zoals ik al zei weet hij de film nog een beetje te redden. De rest vond ik niet echt boeiend spelen.

Toch geinig dat wanneer Jack Black in een film komt ik altijd opfleur, ik denk omdat wij alle twee metalharten delen. Zo zien we ook een poster van ‘Guns ’n Roses’ in zijn kamer hangen en speelt hij volop Guitar Hero. Ook komen nummers van onder andere Prince met Kiss (waar Jack Black Horatio een les fleurten met de koningin probeert te geven) en Kiss met Rock & Roll All Nite, waar we de minimensen verkleed als de bandleden zien optreden. Dit zijn de kleine dingen waar ik dan net wel weer van hield in deze film maar daar blijft het bij en het is nergens een echt speciale film en dat gaat het ook niet worden ben ik bang. Ik verlaag mijn stem héél drastisch.