- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
61. My House (2023)
89 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 122 punten)
Eigen rating: 2,5*
https://flxt.tmsimg.com/assets/p24085575_v_h9_ac.jpg
Carla leeft haar leven opgesloten in huis met haar vriendelijke maar tirannieke vader. Wanneer hun isolement wordt verbroken door een mysterieuze vreemdeling, vraagt Carla zich af waarom haar familie niks met de buitenwereld te maken wil hebben. Ze ontdekt duistere geheimen.
94 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 124 punten)
Lerares Olivia merkt de verdwijning van een aantal van haar leerlingen op. Ze wordt geconfronteerd met haar eigen demonen uit een problematisch verleden wanneer ze in een gevecht verwikkeld raakt met de Kinderontvoerder. Dit mythisch wezen geeft de gestolen kinderen niet zomaar terug.
122 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 126 punten)
Eigen rating: 3,0*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/6t73wgs5t3sExwdUyjGJQBwU969.jpg
De alleenstaande moeder Gabbie ontdekt dat haar nieuwe huis geteisterd wordt door geesten. Ze huurt de priester Kent, een gids, een historicus en een helderziende in om haar woning beter te bestuderen. Samen pogen ze deze uit te drijven.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
64. Nix (2022)
103 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 128 punten)
Eigen rating: 2,0*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/2MyQVch0pooc41CSCr9CFuysJqf.jpg
Een tragedie bij een mysterieus meer blijft een familie jaren na het incident achtervolgen. Terwijl Jack Coyle worstelt om zijn verbrijzelde familie bij elkaar te houden, openbaart een vreemde en krachtige entiteit zich opnieuw, waardoor de wonden opengaan voor een nieuwe tragedie. Hoewel Jack met de gevolgen omgaat, moet hij ook zijn jonge nichtje beschermen tegen het angstaanjagende wezen dat iedereen dreigt te vernietigen.
65. Feed Me (2022)
96 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 130 punten)
Eigen rating: 3,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/60xGpxLKw7iPY0q6X3Ljfn2i6P6.jpg
Na de dood van zijn vrouw ziet de gebroken Jed Freeman het allemaal niet meer zitten. Hij belandt in een afgrond van nachtelijke rillingen en depressies, en voelt zich direct verantwoordelijk voor haar overlijden. In een bar ontmoet Jed de Amerikaanse Lionel Flack, een gestoorde kannibaal. Lionel, op zoek naar een slachtoffer om op te eten, overtuigt Jed van het feit dat hij zich kan verlossen door zich langzaam op te laten eten tot de dood. Het tweetal raakt daaropvolgend verstrikt in een vreemde en duistere reis naar het hart van de waanzin.
66. V/H/S/85 (2023)
110 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 132 punten)
https://image.tmdb.org/t/p/original/5ImZV8IXsZ81s4ZryYkFgasnSjW.jpg
V/H/S/85' is een horror-anthologie bestaande uit verschillende verhalen. 'No Wake' verkent ondode, lichamelijke horror en extreemrechtse wapengekte. In 'God of Death' komt een rampenbestrijdingsploeg in aanraking met een ondergrondse god. De kunstinstallatie van een oplichtster wordt het doelwit van een wraakzuchtig wezen in 'TKNOGOD' en het laatste verhaal 'Dreamkill' volgt een profetische seriemoordenaar.
Shadowed
-
- 11404 berichten
- 6708 stemmen
Hi Shadowed, vind je dit persoonlijk een horrorfilm? Ik wil deze film namelijk ook graag zien en misschien kan het voor deze challenge.
De film is gebaseerd op een novel van Iain Reid die absoluut onder psychologische horror valt en onder veel grote boeksites ook onder dat genre wordt gecategoriseerd.
Voor enige tijd werd de filmadaptie op sites als IMDb ook als horror aangegeven, maar de regie van Kaufman is qua horror relatief beperkt. Als je het me persoonlijk vraagt, dan vind ik het een horrorfilm op psychologisch vlak, al geen pure horrorfilm. Maar dat lijkt me een discussiepunt waar veel gebruikers een andere mening over hebben
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
42. The She-Wolf (1983)
98 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 82
Subgenre : 83. Werewolves
(Voltooid: 1, 12, 14, 18, 19, 21 - 28, 30 - 32, 34, 40, 42, 45, 47, 48, 50, 51, 53, 56 - 58, 62, 63, 66, 68 - 70, 73 - 75, 79, 80, 83 - 85)
Themaklassement: 42
https://images.mubicdn.net/images/film/117760/cache-99854-1654106438/image-w1280.jpg?size=600x
Midden in 19de eeuw Polen komt verzetsstrijder Kacper terug thuis na maandenlange afwezigheid om te ontdekken dat zijn vrouw stervende is nadat zij probeerde om het kind van iemand anders te aborteren. Zij vervloekt hem, de kerk wil haar niet begraven, zijn broer wilt een staak door haar hart jagen alvorens haar te begraven. Er zijn geruchten van overspel, dronkenschap en hekserij. Zij wordt begraven met staak, hij verdwijnt maar hij blijft bang en heeft altijd een geweer bij de hand.
Zijn medestrijder gaat naar het buitenland en laat zijn landgoed onder zijn beheer. De vrouw van zijn kameraad is ook verwaarloosd, boos, affaire met haar dienstmeid, onderhoud banden met de Huzaren, hetzelfde als met Kacper's vrouw gebeurt is dreigt met de vrouw van zijn kameraad te gebeuren.
The She-Wolf neemt plaats in de winterlandschappen van ruraal Polen, traag, mysterieus, onduidelijk soms, moet het meer van atmosfeer hebben. De link tussen de onafhankelijkheidsstrijd en verwaarlozing van de vrouwen is niet helemaal duidelijk. Schuldige zijn deels mannen die hun vrouwen alleen laten, verwaarlozen, mishandelen voor hun ego, hun politiek, hun roeping waar zij niets aan hebben.
The She-Wolf was een gigantische hit in Polen waar 20 % mensen de film zagen, paar buurlanden deed hij het ook goed op VHS maar in USA werd hij nooit distribueert en blijft obscuur. Ik vond hem sfeervol en mooi maar veel reviews buiten Polen zijn vaak niet al te lovend. Ziezo niet een film die hard voor atmosfeer en implicatie gaat.
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
Speelduur : 99 minuten
FTV : 2 punten
Totaal : 12 punten
Horror / mysterie met fijn sfeertje rondom een ( lokale? ) Indiaanse legende / mythe , de Wendigo. Spanning wordt prima opgebouwd en als dan 'the creature' eenmaal ( vol ) in beeld komt , stelt ook dat niet teleur. Er werd verder goed in geacteerd , ook door het ( oudste ) jongetje.
Rating : 3,5
De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 358 stemmen
9. Creep (Film, 2004) - MovieMeter.nl
85 minuten
FTV: 2
Puntentotaal: 18
Subgenre 9: 2000s Horror
themaklassement: 9
Datum: Donderdagavond 5 oktober
Persoonlijke waardering: 5/10
Hmm, dubbele gevoelens over Creep. Simpel verhaal, kijkt lekker vlot weg, maar daar blijft het bij.
Niks bijzonders in het genre, iedereen die het loodje legt is stom slachtvee. Enige karakter waar ik sympathie voor kreeg was George maar helaas flipte hij hem en maakte hij onderdeel uit van het stomme slachtvee, zonde. Had dan die bloedirritante schreeuwlelijk Kate aan de kant laten ruimen. Veel mensen vonden de spanning doodslaan door de introductie van ´het monster´, maar dat viel erg mee. Ik kon wel gniffelen om de autistische Smeagol lookalike.
Dat het niet hoogstaand zal worden was allang duidelijk. Ik vond het einde dan wel weer goed bedacht.
Edit: vriend van mij kijkt om mijn laptopscherm, ziet de titel van de film. Ik citeer: ¨Hou nou eens met je obsessie voor die Emo Nirvana nummers.¨

De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 358 stemmen
Als je het me persoonlijk vraagt, dan vind ik het een horrorfilm op psychologisch vlak, al geen pure horrorfilm. Maar dat lijkt me een discussiepunt waar veel gebruikers een andere mening over hebben
Top, dankjewel. Ik hou zelf ontzettend veel van psychologische horror/thrillerfilms, dus ik ga hem zeker binnenkort kijken.
Shadowed
-
- 11404 berichten
- 6708 stemmen
17. The Rite (2011)
114 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 32
Subgenre: 31. Demons / Devils / Possession
Themaklassement: 17 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/qJxSCLGqkSdlvDBIbPqCnCnvV70.jpg
Gematigde exorcismefilm van Amerikaanse komaf. De tweede helft kon ik een stuk beter waarderen dan de eerste helft vanwege een best spannende exorcismesequentie. Er wordt ook aardig een knappe wereld neergezet met puike cinematografie. De nogal platte en saaie personages maken het wel moeilijk om 114 minutenlang met het verhaal mee te leven, en het duurt vooral erg lang voordat de film echt begint te lopen. Dat heeft me ervan weerhouden meer uit de film te halen.
Shadowed
-
- 11404 berichten
- 6708 stemmen
102 minuten
RW (1) - Totaal aantal punten = 33
Subgenre: 30. Crime Horror
Themaklassement: 18 punten
Ik vind dat twee-delenmasker van "The Grabber" echt geweldig bedacht. Regisseur Scott Derrickson is ondertussen aardig ervaren binnen de horrorwereld en levert dan ook de kwaliteit af die we van hem mogen verwachten. Zeker het eerste halfuur kent een aardig dreigende sfeer, maar uiteindelijk wordt het toch duidelijk dat er niet genoeg spanning in het gebeuren gepompt kan worden. Uiteindelijk heb ik kunnen genieten van deze throwback naar de 70s. Ik kijk uit naar de volgende film van Scott Derrickson.
Shadowed
-
- 11404 berichten
- 6708 stemmen
102 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 35
Subgenre: 73. Survival Horror
Themaklassement: 19 punten
https://thecinemaholic.com/wp-content/uploads/2023/02/remember-4.png
Interessant gebeuren waarbij een aantal studenten herhaaldelijk moeten zien te overleven binnen een tijdsloop. De primaire bedreiging van de film, de zogenaamde Rode Persoon, deed me erg weinig. De redelijk bloederige vormgeving gelukkig wat meer. De film heeft de neiging nogal lang te blijven hangen in clichématige relatieontwikkeling, maar de registers worden richting de finale aardig opengesmeten en dat heeft een fijne, spectaculaire slotfase als gevolg.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
105 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 134
Subgenre: 30. Crime Horror
Subgenre puntentotaal: 67 (1-7, 10, 11, 13, 14-18, 20-25, 28-33, 35, 37-39, 41-47, 49-59, 62-65, 68-70, 72, 75-78, 80-85)
Wat leuk om nog verrast te kunnen worden. Ik verwachtte een zoveelste 80's circle-jerk film, maar dit is enorm tongue in cheek, knipogend naar beide samenlevingen (toen en nu). Shipka is awesome in deze film en ook de rest van de cast doet het prima. Het verhaal is verder niks nieuws, de onthulling van de killer nogal suf, maar dat past eigenlijk wel goed in de film. Ik heb me hier echt ontzettend mee vermaakt, misschien juist omdat ik het niet verwacht had van te voren. Kom, ik ga gewoon 4* geven.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 84
Subgenre : 72. Superhero Horror
(Voltooid: 1, 12, 14, 18, 19, 21 - 28, 30 - 32, 34, 40, 42, 45, 47, 48, 50, 51, 53, 56 - 58, 62, 63, 66, 68 - 70, 72 - 75, 79, 80, 83 - 85)
Themaklassement: 43
Superhero horror FTV zoeken die nog enigziens interessant leek duurde wel eventjes. Swamp Thing leek nog wel beloftevol, regisseert door Wes Craven en ik heb de strips van Alan Moore ooit nog gelezen. In de strips kan Swamp Thing bezit nemen van alle vegetatie op alle planeten en uit alles zijn lichaam maken, transporteren etc. Hij is een complexe character met een bewogen innerlijke leven. Hier is een ding in een rubberen pak en krijg jij een slechtere "Creature from the Black Lagoon" voorgeschoteld met wat grommen helft van de tijd. Ongelofelijke verspilling van materiaal, slechteriken zijn echt saai en vreselijk, Wes Craven wou bewijzen dat hij actie etc. kon doen om grotere budgetten te krijgen. Motivatie en laatste confrontatie zijn gewoon troep, wat een verspilde kans. Snap dat hij een soort ode aan 1950s B-movies wou maken maar dit is echt niet goed. James Gunn DCU gaat ook een Swamp Thing film krijgen maar daar verwacht ik ook niets van.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
61 El Bosque del Lobo (Film, 1971)
87 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 115
Subgenre : /
Subgenre klassement : 55 punten
waardering : 2,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/fd8k1bo5rXH7Ji9szwka24lKmyh.jpg
Tegenvallend relaas over een arme, schizofrene rondtrekkende lompe boer die meent dat hij een soort weerwolf is en mensen in de nabijheid vermoordt. Het verhaal weet niet echt te boeien ondanks de goede sfeerzetting. Qua horror kom je weinig aan je trekken, maar dat is op zich nog geen probleem. Het verhaal sleept zich wat voort zonder enige spanning.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
62 Malatesta's Carnival of Blood (Film, 1973)
74 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 117
waardering : 1*
https://pa1.aminoapps.com/7290/7255b3ebc84194034678d4aec5124c1d7c238a54r1-640-368_hq.gif
Wat is dit voor een merkwaardig chaotisch horrorwerkje vol met nare personages die eigenlijk een nietszeggende rol spelen. Locatie is goed, maar wat horror en verhaal betreft een niemandsdalletje. Heel vaag uitgewerkt, geen spanning en het lijkt allemaal heel goedkoop. 2/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
89 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 119
Subgenre : 66. Shot on Video Horror
Subgenre klassement : 56 punten
waardering : 0,5*
Geen B-film, maar een Z film Man man ...dit is echt wel slecht. Amateuristisch, vreselijk acteerwerk en slecht beeldkwaliteit. Voor de belachelijk over the top gore wil ik nog wel een puntje geven. 1/10
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
87 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 20
Subgenre 69 - Slasher
Voltooid: 9, 22, 25, 30, 31, 54, 65, 68-70
Themaklassement: 10 punten
Eigen score: 3.5*
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7420.jpg?cb=1519985815
Deze was onlangs de top 250 horror van deze site ingeslopen dus gelijk maar even opzetten. Geinig verhaaltje over een soldaat die wordt gedumpt via een brief terwijl ie aan het front vecht en dat neemt ie niet heel goed op. Zelfs 30 jaar later zit hij er nog mee en daar moeten wat 'tweens' voor boeten potverdorie.
Natuurlijk totaal niet eng meer, maar wat tactisch geplaatste sound effects hielden me toch erg scherp. En extra punten voor de gore, dat bajonetmes is verdomde scherp en ideaal voor tere keeltjes.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
64 Scream VI (Film, 2023)
123 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 121
Subgenre : 69. Slasher
Subgenre klassement : 57 punten
waardering : 3,5*
https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2023-01/19/15/asset/dbe34f367238/anigif_sub-buzz-4460-1674142811-6.gif
Het lijkt een uitgemolken franchise, maar niets is minder waar. Dit Scream vervolg is zelfs één van de betere sequels. De reden is vooral dat Ghostface veel bruter te werk gaat en voor een aantal zeer geslaagde kills gaat. Een ander reden is de totaal veranderde locatie van dorp naar stad met daarbij een Ghostface die veel minder berekenbaar is dan je zou verwachten. Het plots opduiken op een straat of gewoon in een winkel binnenstappen en mensen vermoorden. Het kan allemaal in dit Scream vervolg. Er zitten een paar sterke scènes in de film zoals de scène in de metro, de brute scène in de winkel, de scène waarvan je op een bepaald moment meent dat je de kant van Ghostface gaat zien wanneer hij gaat moorden, de scène met de ladder, de scène tussen Ghostface/ Gale Weathers en de zeer geslaagde openingsscène met Samara Weaving. Dat laatste doet op een bepaalde manier denken aan de geweldige openingsscène van Scream met ook een bekende actrice nl. Drew Barrymore, maar nu heel anders uitgewerkt.
https://64.media.tumblr.com/6c3dcfad5d19d1fcde0cfa9b891dc353/6d5f2b7229aae4bf-ad/s540x810/e73603cad0cd6a49f671ae397321402c60af22c7.gifv
Heel wat pluspunten, maar de chaotische slotscène laat steken vallen. Niet zozeer de al of niet verrassende ontknopingen, maar wel de wijze van de uitwerking ervan. In principe zijn sommige bloederige aanvallen van Ghostface bij bepaalde personages dodelijk, maar blijkbaar niet. En dit gegeven maakt dat de film zijn kracht wat verliest. Jammer dat de regisseur niet heeft aangedurfd om buiten de brute kills ook voor de harde realiteit te kiezen en sommige personages gewoon te elimineren. 7/10
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
15. Medusa (2021)
127 minuten
FTV : 2 (Totaal: 30)
Subgenre: 19. Arthouse / Slowburn / Elevated Horror
Themaklassement: + 1 (Totaal: 15)
Eigen waardering: 3.5*
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2021/Medusa/003.jpg
Mariana maakt deel uit van een groep meiden die ’s avonds de straten van de stad afschuimt op zoek naar promiscue vrouwen. Het is een extreme uiting van geloofswaanzin. De film ventileert op een ironische manier een woede tegen fundamentalisme en tegen de lepe leeghoofdige retoriek die mensen weet te vullen met verontrustend gedachtegoed. De film is surrealistisch, fantasierijk, en soms schokkend. Visueel mooi. Acteertechnisch goed. En tamelijk lang. Medusa is een fascinerende film, maar vergeet met een speelduur van 127 minuten soms om de voortgang te bewaken zodat niet alle 127 minuten even fascinerend zijn.
De gestoorde filmfanaat
-
- 778 berichten
- 358 stemmen
62 Malatesta's Carnival of Blood (Film, 1973)
74 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 117
waardering : 1*
(afbeelding)
Wat is dit voor een merkwaardig chaotisch horrorwerkje vol met nare personages die eigenlijk een nietszeggende rol spelen. Locatie is goed, maar wat horror en verhaal betreft een niemandsdalletje. Heel vaag uitgewerkt, geen spanning en het lijkt allemaal heel goedkoop. 2/10
Toen ik die GIF zag dacht ik 1 tel: Wtf, Justin Bieber in een horrorfilm, dat is nieuw voor mij.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
110 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 120 + 2 = 122 punten
Geen Sub-genre
Waardering 3,5*
https://cdn.theplaylist.net/wp-content/uploads/2023/08/23105353/vhs85.jpg
Verkorte versie;
Halloween-traditie? En ja Halloween is dan in goede handen! De eerste drie V/H/S/-films komen uit 2012,13 & 14 waarna de serie stopte maar sinds 2021 werd er elk jaar weer een film in de V/H/S- franchise uitgebracht. Deze laatste reeks neemt daarnaast steeds een specifiek jaartal. Na tweemaal de jaren'90 is het ditmaal de jaren 80 Waardoor het tenminste zich wel afspeelt in hoogtijdagen van de VHS. Wat het verdere format van de anthologie betreft, is het nog steeds dat van een gevonden VHS-tape. Deze band wordt dan afgespeeld en naast de filmpjes, zijn er ook zogenaamd achtergebleven stukjes beeld. Het beginnende segment wordt tevens gebruikt als omhullende en wordt dus tussen de rest van de korte films door getoond alsof dit al op de band stond.
Uiteindelijk sluit de wraparound waar deze anthologie mee begon het bloederig en grappig af. Zoals bij alle anthologie-films zullen er segmenten zijn die de ene kijker meer zullen aanspreken dan de andere. Voor mij kwamen de hoogtepunten van Gigi Saul Guerrero en Scott Derrickson Maar misschien nog opvallender is dat er weinig echte slechte waren. Het filmpje van Natasha Kermani behoorde niet tot mijn favoriet maar bezat nog wel degelijke gore. Ook positief is dat waar andere anthologie van de laatste jaren regelmatige gewoon oude filmpjes bij elkaar zetten het hier om echte nieuwgemaakte filmpjes gaat! Daarmee bewijs V/H/S/85 in ieder geval dat deze serie nog steeds creatief en onderhoudend is, en ik hoop dat er de volgende Halloween gewoon weer nieuwe toevoeging is zien!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8924 stemmen
105 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 122 + 2 = 124 punten
Geen Sub-genre
Waardering 2*
https://deadline.com/wp-content/uploads/2023/08/TOTK_2023_FG_01245410_Still401R-e1692026141241.jpg
"If she would've gave him a blowjob, she might've lived"
Hoe goed je film vind hangt af van hoe goed je een lui Hollywood-basisscript kan waarderen. Het is het typische concept van slasher-horror combineren met een ander genre en kijken of het aanslaat! Nu was het uitgangspunt wat mij intrigeerde maar naar de zoveelste pijp-beurt, wiet en geile tienergrap was ik er wel klaar mee. Uiteraard zijn er ook veel verwijzingen naar betere films! Pfft... 100 keer naar Back to the Future verwijzen? Ik wil niet zeggen dat de film helemaal slecht is, maar het hangt bij elkaar van één gimmick en dat zijn de observaties tussen twee tijdperken Oftewel "De jaren 80 waren problematisch!". Als een slasher-film werkte dit sowieso niet goed. De moorden zijn lullige CGI-effecten die nooit enige indruk maken. Daarnaast ziet de film er uit alsof het meer bedoeld is als Halloween-aflevering van een moderne sitcom. Nu zijn de meeste op tieners gerichte horrorkomedies ook nooit echt mijn ding, dus ben ik ook niet direct de persoon om dit op juiste wijze te beoordelen denk ik. Tot slot nog een rekensommetje; Als de ouders elkaar na de universiteit ontmoetten, uiterlijk in 1995, zou de dochter dan niet algauw 25-30 jaar oud moeten zijn, en niet 17? Nee, dit was voor mij géén succes!
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
68. Butchers (2020)
92 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 136
Subgenre: 71. Splatter & Gore Horror
Subgenre puntentotaal: 68 (1-7, 10, 11, 13, 14-18, 20-25, 28-33, 35, 37-39, 41-47, 49-59, 62-65, 68-72, 75-78, 80-85)
https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2021/02/butchers-jenna.jpg
Yes, zo maak je een horror film als je eigenlijk geen budget hebt, weinig skills en slechte acteurs. De film klopt van begin tot eind. De acteurs lijken er constant bij gehouden te worden door, ik vermoed, de regisseur waardoor ze maximaal presteren. Natuurlijk zie je dat er niet veel in zit en dat het verhaal ontzettend weinig te bieden heeft, maar het is wel strak gedaan. Erg leuk voor iets dat niet veel voorstelt. 3,5*
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
Ik heb deze week ook weer lekker wat filmpjes gekeken, nu tijd om ze in te checken.
8.Meg 2: The Trench (Film, 2023) - MovieMeter.nl
116min
FTV 2
Punten totaal 16
18. Aquatic Horror
Thema punten totaal: 8
Mijn eigen stem: 3
Leuke film om zo een keer te zien. De film brengt niks vernieuwends en het is vooral het laatste half uurtje dat deze film bij nog een voldoende scoort. Daarin zien we een chaotisch zootje wat mooi in beeld is gebracht.
9. Pearl (Film, 2022) - MovieMeter.nl
103 min
FTV 2
Punten totaal 18
61. Psychological Horror
Thema punten totaal: 9
Mijn eigen stem: 3
Ik zat te denken in welk thema ik deze film nu moest plaatsen, en aangezien Pearl langzaam gek wordt vind ik 61. Psychological Horror wel toepasselijk. Pearl komt langzaam op gang, maar is naar mijn mening wel een aardig filmpje. X vond ik echter wel beter. Goth speelt erg goed en zet een prima prestatie neer. Zeker dat eindshot blijft je nog even bij. Ti West zet een strak geregisseerde film neer. Ik ben benieuwd naar deel 3
10. The Descent (Film, 2005) - MovieMeter.nl
100 min
FTV 2
Punten totaal 20
26. Cannibalism
Thema punten totaal: 10
Mijn eigen stem: 4.5
Tering wat een film. Ik wist eigenlijk niet waar de film overging. Ik dacht over een aantal meiden die vast kwamen te zitten in een grot. Toen ik die kannibalen zag schrok ik mij kapot. Dit had ik totaal niet verwacht. Ik vond de film enorm spannend en goed gefilmd. De beklemmende sfeer was echt voelbaar. Dit is de beste horror film die ik sinds tijden heb gezien. Ik werd er echt in gezogen. Nu ben ik heel benieuwd naar deel 2. Zeker een aanrader.
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2880 stemmen
11. No One Will Save You (Film, 2023) - MovieMeter.nl
93 min
FTV 2
Punten totaal 22
14. Aliens
Thema punten totaal: 11
Mijn eigen stem: 2
Het eerste half uur vond ik erg sterk, de aliens zagen er wat houterig uit maar dat was misschien ook wel de bedoeling. Daarna slaat de film zo door en is hij ronduit saai. Volgens mij hoorde de hoofdpersoon nergens bij en mag ze daarom op het einde tussen de aliens leven ofzo, tenminste dat is mijn interpretatie . Maar wat is het toch allemaal saai en vergezocht. Mijn verwachtingen waren misschien ook te hoog gespannen nadat ik gelezen had dat bepaalde regisseurs met aanzien deze film hoog beoordeelde. Maar ik vond het een aanfluiting.
12. Cabin Fever (Film, 2002) - MovieMeter.nl2
98 min
FTV 2
Punten totaal 24
22. Backwoods / Rednecks / Hillbillies
Thema punten totaal: 12
Mijn eigen stem: 2,5
Redelijk regie debuut van Eli Roth. Het is allemaal wat goedkoop en is eerder grappig dan spannend, al weet ik niet helemaal of dat dit de bedoeling was. De gore is goed, en de acteurs zijn. Ik zit te twijfelen tussen 2,5 en 3. Voor nu maar 2,5.
13. Haunted Mansion (Film, 2023) - MovieMeter.nl
122 min
FTV 2
Punten totaal 26
39. Family & Musical Horror
Thema punten totaal: 13
Mijn eigen stem: 4
Ik vond dit verrassend leuk. De film kent een goede opbouw een leuk middenstuk en een heerlijk slot wat voor de kleinste misschien nog een beetje spannend is. De acteurs zijn goed en hebben er duidelijk plezier in. Owen Wilson is erg scherp in de film zeker als hij samen met de geesten in gesprek raakt. Erg leuk allemaal. Ik snap de lage reviews niet eigenlijk. Jammer dat het een flop is geworden. Al ben ik wel van mening dat er niet nog een film had in gezeten dat zou afbreuk doen op deze film.
Shadowed
-
- 11404 berichten
- 6708 stemmen
105 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 37
Subgenre: 64. Romantic Horror
Themaklassement: 20 punten
https://media.distractify.com/brand-img/HDcM-qfko/0x0/the-invitation-castle-1672163026458.jpg
Romantische horror zal nooit echt mijn ding worden, maar The Invitation viel voor een best lange tijd mee. Je mag me gerust een Simple Jack noemen, maar ik had echt niet door waar het verhaal naartoe zou trekken. Veel van de opbouw gaat na de uiteindelijke wending compleet teniet, maar de cinematografische meerwaarde is sterk. Overigens vind ik Emmanuel ongeschikt om een film als deze op sleeptouw te nemen en het einde erg flauw.
Shadowed
-
- 11404 berichten
- 6708 stemmen
21. El Club de los Lectores Criminales (2023)
89 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 39
Subgenre: 69. Slasher Horror
Themaklassement: 21 punten
Een slasher met behoorlijke zelfkennis, die dat vervolgens in de tweede helft overhoop gooit om te vervallen in voorspelbare basiselementen. Eigenaardig is dat het hoofdpersonage erg saai is en dat valt meteen op naast nogal karikaturale figuren. Gelukkig wordt de boel enigszins gecompenseerd door een interactieve seriemoordenaar, een degelijk tempo en aardige kills.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
46. The Stepford Wives (Film, 1975)
115 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 92
Subgenres: 54. Mystery Horror (Voltooide subgenres 1-30, 35, 42, 47, 50, 54, 58, 61, 66, 69-71, 74, 75, 77, 80, 82)
Themaklassement: 46 punten
Eigen rating: 3.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3356.jpg?cb=1368091653
Het verbaast me niks dat dit gebaseerd is op een boek van Ira Levin, die ook Rosemary's Baby schreef. De parallellen zijn overduidelijk: een vrouw komt in een nieuwe omgeving die haar duidelijk niet bevalt, niemand gelooft haar, maar er blijkt toch een grote samenzwering te zijn waar zij het slachtoffer van is. Ook dit is een film waar de paranoïde sfeer vanaf druipt, waar duidelijk is dat er iets niet pluis is maar wat precies blijft lang de vraag. Met natuurlijk een maatschappijkritische noot over conformisme en traditionele familiewaarden. Niet dat er heel veel gebeurt, maar het ongemakkelijke sfeertje was voor mij voldoende voor een prima kijkbeurt.
Shadowed
-
- 11404 berichten
- 6708 stemmen
126 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 41
Subgenre: 28. Comedy / Parody Horror
Themaklassement: 22 punten
Sympathieke, komische avonturenhorror die de stijgende kwaliteitslijn van regisseur Landon voortzet. Met name Harbour valt op qua acteren, maar eigenlijk is de gehele cast best enthousiast. Het is een film die een zeer aangenaam tempo kent, maar bepaalde invloeden zoals de CIA zijn eerder flauw. Uiteindelijk werd ik best geraakt door de uitwerking, dus daarvoor mijn bovengemiddelde cijfer.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
86 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 94
Subgenres: 52. Monster / Giant Creature Feature / Mutants (Voltooide subgenres 1-30, 35, 42, 47, 50, 52, 54, 58, 61, 66, 69-71, 74, 75, 77, 80, 82)
Themaklassement: 47 punten
Eigen rating: 2.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/82000/82780.jpg?cb=1375847153
Precies wat je kan verwachten van een Syfy-horrorfilm. Een maf verhaal over aardbevingen en reuzenspinnen die een stad terroriseren. Slechte CGI-monsters, matig acteerwerk, cheesy one-liners en domme actie, maar toch wel op een vermakelijke manier uitgevoerd. En dat is soms ook gewoon voldoende.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
93 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 96
Subgenres: 56. North American Horror (Voltooide subgenres 1-30, 35, 42, 47, 50, 52, 54, 56, 58, 61, 66, 69-71, 74, 75, 77, 80, 82)
Themaklassement: 48 punten
Eigen rating: 2.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1156000/1156248.jpg?cb=1695581174
Dit valt inderdaad in de categorie Cocaine Bear en Sharknado, en zoals te verwachten wordt de hele film ook met een knipoog gespeeld. Er wordt niet eens gepoogd om het serieus te spelen, met een luiaard die niet alleen moordt, maar ook autorijdt, op instagram zit en stiekem kneitersnel is. En dat is prima. Het speelt zich af op een erg dik aangezette sorority-omgeving, met een hoop social media en influencers-geneuzel, en dat was soms wel leuk maar werd op een gegeven moment wel wat veel. Goed is dit zeker niet, maar wel veel leuker dan Cocaine Bear en ik heb me hier toch wel enigszins mee vermaakt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.