• 8.557.439 stemmen

Geregisseerd door: Jessica M. Thompson

Met onder meer: Nathalie Emmanuel, Thomas Doherty en Stephanie Corneliussen

Releasedatum: 27 oktober 2022

Plot The Invitation

"You are cordially invited to a nightmare generations in the making."

Evie heeft geen ouders meer en wil meer te weten komen over haar familieleden. Ze neemt een DNA-test en ontdekt dat ze familie heeft wonen in het Verenigd Koninkrijk. Ze ontmoet haar welgestelde familie, maar leert gaandeweg hun gruwelijke geheimen. En ook voor Evie hebben ze iets gepland.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 27 oktober 2022 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing via Universal Pictures International Netherlands)

avatar van Corcicus

Corcicus

Eindelijk nog eens een vampierenfilm die degelijk oogt.

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Ben ik de enige die in de trailer allemaal scenes uit Ready or Not herken? Kan verder wel leuk worden, ik zie het vanzelf in de bios wel.

avatar van DreamTech

DreamTech

nou niets mis met deze film ben geen horror fan maar deze beviel mij prima. Leuk om Alfred te zien ( Batman) en de die ene ( noem geen namen ) deed mij denken aan een jonge James Bond ( Sean Connery) is trouwens al te vinden in prima kwaliteit ik had de Ultra HD versie prima film !!

avatar van flurk

flurk

tegenvaller, 1ste uur gekeken gebeurt niets, deze laat ik me voorbijgaan .

avatar van mrklm

mrklm

Na de dood van haar moeder weet Evelyn Jackson [Nathalie Emmanuel] behulp van een DNA-onderzoek contact te leggen met een Britse miljonairsfamilie die gerelateerd is aan haar grootmoeder. Bij haar kennismaking met de onschuldige ogende Oliver [Hugh Skinner] krijgt Evelyn een uitnodiging voor een huwelijksfeest in Engeland. Een ideale kans om eindelijk Engeland eens te bezoeken en de mogelijkheid om in een nieuwe familie te worden opgenomen. Het feest vindt plaats in het huis van Walter [Thomas Doherty], wiens familienaam onheil spelt (en verraadt hoe de vork in de steel zit). Vanaf dat moment is het voorspelbaarheid troef. aan Thompsons stijlvolle regie en het enthousiaste spel van Emmanuel en Doherty houden het zaakje overeind.

avatar van joolstein

joolstein

Ach het was best te pruimen voor een vrij makkelijk weg te kijken tienerhorror. Nathalie Emmanuel (Fast & Furious en Maze Runner) deed het erg leuk als damsel in distress. Thomas Doherty was haar mannelijke tegenspeler en gaf haar prima tegenwicht. Helaas zijn de dingen die in de film spelen relatief rechtlijnig, inclusief die romantische dynamiek tussen Evie en Walter. En de proloogscène aan het begin van de film verraadt vrijwel het hele verdere plot. De cinematografie van de film zag er best netjes uit, het paleisachtige landgoed dat als setting dient, was ook leuk om naar te kijken. Qua griezeligheid was het meer in richting van twilight-achtige goosebumps dan echte horror. Er zijn wat alledaagse jump-scares en de sterfgevallen die we hier krijgen, zijn grotendeels in duisternis gehuld of worden buiten het scherm afgehandeld. Kortom een niet-al-spectaculair gemiddeld vampierverhaal met een aantal fatsoenlijke momenten!