- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
104 min
FTV
1 (registratie) + 1 (FTV) = 2 punten
Totaal 24 punten
https://media.senscritique.com/media/000020146863/source_big/Malasana_32.jpg
Leuk spaans tusssendoortje. Nergens bijster vernieuwend maar toch best ok. De spanning zit goed en het hoofdpersonage is leuk om volgen.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
112 min
FTV
Totaal 26 punten
https://assets-prd.ignimgs.com/2021/09/10/malignant-art-1631303505919.png
Op een nacht valt het leven van de hoogzwangere Madison in duigen als ze zowel haar echtgenoot als haar ongeboren kind door een onverklaarbare aanval verliest. Vervolgens krijgt ze constant visioenen van soortgelijke moordpartijen.
Meer moet je niet weten voor je aan deze film begint. Dat James Wan zeer goed is in zen vak wisten we al langer. Ook bij deze levert hij weer een pareltje af om duimen en vingers bij af te likken. Maar kijk vooral zelf. Je zal het je niet beklagen. Aanrader!
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
14. Coming Home in the Dark (Film, 2021)
93 min
FTV
Totaal 28 punten
https://www.moviemeter.nl/v2/images/trailers/kvj24PTQa7Q_hqres.jpg
Op indb stond deze onder het label horror/ thriller. Veel horror was er niet aan, veel thriller trouwens ook niet. Buiten de eerste 15 a 20 minuten, waar een holy s* moment inzit, gebeurd er niet bijter veel. Rommelig plot en personages waarvan ik het zodanig op men heupen kreeg dat ik zelf de trekker wilde overhalen om er komaf mee te maken.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7269 stemmen
83 minuten
FTV
2 punten (registratie, FTV)
Totaal challenge: 31 punten
https://i.pinimg.com/736x/d3/30/88/d33088058486ddb31f78ae8c541e01ac.jpg
Peter Cushing als de bad guy en Christopher Lee als de good guy, meestal is het andersom. Aardige Hammer horror rond de Medusa-legende. Begint heel lekker, op een gegeven krijg je wel door hoe het zit en eigenlijk gaat het dan nog net iets te lang door. Wel weer fijne finale in het kasteel.
3*
Shadowed
-
- 11392 berichten
- 6704 stemmen
92 minuten.
FTV (1 + 1) = 2 punten.
Totaal aantal punten: 31 punten.
Zoals de poster hoogstwaarschijnlijk doet vermoeden is dit geen hoogstaande film. Dit goedkope clownprutseltje kent een groot gebrek aan logica. Zoveel dat je tegenwoordig klaarblijkelijk een demon kan fotograferen en in de krant kan plaatsen. Van de decoraties valt te genieten omdat het perfect aansluit op de maand, verder is dit matige product op bijna elk vlak inwisselbaar.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
15. The Night House (Film, 2020)
108 min
FTV
Totaal 30 punten
Beth rouwt om haar man die onverwachts kwam te overlijden. Ze houdt zich op in haar huis aan het meer waar ze zich sterk poogt te houden. Tot ze geteisterd wordt door nachtmerries die veel weghebben van visioenen. Tegen het advies van haar vrienden in snuffelt ze in de spullen van haar echtgenoot...
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
16. Shadow of the Cat (Film, 1961)
79 min
FTV
1 (registratie) + 1 (FTV) + 1 ( jubileejaar) = 3 punten
Totaal 33 punten
Leuke beeldjes, fijne sfeer maar wel wat saai. Maar als tussendoortje best ok. Al zijn er betere verfilmingen van dit verhaal.
scorsese
-
- 13165 berichten
- 11078 stemmen
5. The Mortuary Collection (Film, 2019)
FTV.
2 punten. Totaal: 10 punten.
Aardige film waarin de eigenaar van een oud lijkenhuis op zoek is naar een nieuwe medewerker. Een horrorfilm met een aantal losse verhaaltjes. De segmenten zijn origineel genoeg, alhoewel ze allemaal best wat ingekort hadden kunnen worden. Allemaal prima in beeld gebracht met ook genoeg sfeer en ook de (make-up) effecten zijn goed met een aardige dosis gore.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
17. The Good Things Devils Do (Film, 2020)
80 min
FTV
Totaal 35 punten
https://rue-morgue.com/framework/uploads/2020/11/Screen-Shot-2020-11-20-at-10.22.08-AM.png
Ik zag Kane Hodder, Bill Oberst Jr. en Linnea Quigley staan en ik was gelijk verkocht. Maar ik had me de moeite kunnen besparen. Troep, bagger, rommel. Best ver van wegblijven.
Theunissen
-
- 12271 berichten
- 5514 stemmen
De voorlopige rode lantaarn zal nog wellicht nog wat opschuiven gezien hij nog een 3-tal registraties moet doen.
Aangezien er nog 29 dagen over zijn om te registreren kan eenieder nog het einddoel halen als ie 1 horrorfilm per dag kijkt.
Gezien het aantal films dat ik kijk, denk ik dat ik in aanmerking ga komen voor de Red Light award 
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
81 min
FTV
Totaal 37 punten
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTpfqfYpS4NNwgsx67CKVa_PvGjPnX9zEJX2Q&usqp=CAU
Terwijl ze van een beroerte herstelt, verhuist Judith Albright naar een oud verzorgingstehuis. Tijdens haar verblijf gelooft ze dat een bovennatuurlijke entiteit de bewoners teistert. Of zit het allemaal in haar hoofd.
Wat een prachtige vrouw is Barbara Hershey toch. Ik moest even opzoeken hoe oud ze nu juist was, want ze zag er toch veel te goed uit om een 70 jarige te spelen. Blijkt ze 73 te zijn. Wat een verschijning. Leuke film die rustig voortkabbelt en met momenten best wel spannend is. Niets hoogvliegend maar best ok. Het einde was misschien niet zo super maar ik kon er wel mee leven.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#24 Severance (2006) (1) - 95 minuten - FTV (1) - Totaal: (55)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
33. La Noche de Walpurgis (Film, 1971) - MovieMeter.nl
91 minuten
FTV (2) + jubileejaar (1)
Totaal aantal punten: 275
https://i.pinimg.com/originals/c8/1e/a5/c81ea56140327acb396f4fa3c4804548.gif
Ok dit was eigenlijk gewoon de blauwdruk voor die andere film waarin Paul Naschy een weerwolf speelt en hij ook zelf zal regisseren: El Retorno del Hombre-Lobo (Film, 1981) - MovieMeter.nl
Naschy was dus gewoon te lui om zelf wat te bedenken en hergebruikt dezelfde formule als León Klimovsky, inclusief een vrouw die verliefd wordt op de weerwolfman (zogezegd de goeie) en een eindgevecht tussen weerwolfman en vampiervrouw (zogenaamd de slechte) met dezelfde einduitslag.
Deze film is ook niet bijzonder. Redelijk sfeertje maar net als de film van Naschy zo vreselijk oppervlakkig (vooral dan op vlak van romantiek), wow wat worden ze snel verliefd op elkaar gewoon omdat het zo staat voorgeschreven. De vampierscènes zijn nog wel sfeervol, maar die met de weerwolf zijn gewoon lomp. Niet dat Naschy beter is als hij geen weerwolf is, want die straalt toch niks uit. En wie hier het label erotiek durft aan geven na 2 keer kortstondig blote borsten te hebben gezien, verdient kletsen op de blote poep.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
40. Kill List (2011)
95 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1) = 2 Punten
Tussenstand : 305 punten
https://images.mubicdn.net/images/film/39796/cache-47520-1540818007/image-w1280.jpg
Redelijk vage film. Iets met een soort sekte. Het deed me allemaal nogal aan The Wicker Man denken. Er zitten wel enkele brute scenes in maar het enige wat ik op het einde overhield waren enorm veel onopgeloste vragen.
2.5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
47. The Appointment (Film, 1981)
FTV (2) + jubileejaar (1)
Totaal aantal punten: 304
https://static.filmvandaag.nl/covers/112000/112105.jpg?v=1
Mysterieuze Britse horrorfilm die het moet hebben van sfeerbouw. We worden als kijker in het ongewisse gelaten en moeten samen met de hoofdpersonages zien uit te vogelen wat er aan de hand is. Er gebeurt dan ook niet heel erg veel, maar er wordt een onderhuidse spanning gecreëerd (althans: dat wordt gepoogd) die ervoor moet zorgen dat je geboeid blijft kijken. Pakt dat je niet; dan ga je een saaie zit tegemoet. Mij wist het aardig mee te nemen in het verhaal.
Goede finale, aardig acteerwerk en über Brits. 6,8 (3,5*)
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#12. Henry: Portrait of a Serial Killer (1986) - 83 minuten - FTV
2 + 1 (jubileumjaar) = 3 punten (totaal = 24 punten)
Kon me niet echt pakken. Ondanks alle gruweldaden die langs komen voelde het te grauw om me echt te kunnen boeien. Ik snap dat het realisme juist de meerwaarde van deze film is, maar het voelde mij overall te stoffig. *2.5
#13. Case 39 (2009) - 109 minuten - FTV
2 punten (totaal = 26 punten)
Geen bijzondere film *2.5
#14. The Belko Experiment (2016) - 88 minuten - FTV
2 punten (totaal = 28 punten)
Ik val een beetje in herhaling met mijn vijfjes, maar ook bij deze film deel ik *2.5 uit. Ik heb me wel redelijk vermaakt met deze film, maar het voelde als veel gemiste kansen die niet helemaal waar zijn gemaakt. Je leert de personages amper kennen, waardoor het hele psychologische aspect niet voldoende wordt benut. Wat er dan overblijft zijn een hele hoop kills die te inspiratieloos zijn om echt een hoge score te kunnen krijgen. Kijkt prima weg, maar het concept is beter dan de uitwerking.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#25 There Was a Little Girl (1981) (2) - 92 minuten - FTV (1) - Totaal: (58)
Shadowed
-
- 11392 berichten
- 6704 stemmen
17. Scare Me (2020)
104 minuten.
FTV (1 + 1) = 2 punten.
Totaal aantal punten: 33 punten.
https://media-cache.cinematerial.com/p/500x/e6eyvzla/scare-me-movie-poster.jpg?v=1607515763
Vreemde film waarin twee overenthousiaste personen elkaar verhalen vertellen, maar dat is dan ook letterlijk wat de film inhoudt. Geen verbeeldingen over hoe deze verhalen eruit zien, en constante onderbrekingen die alleen maar vervelend zijn. Het goede acteerwerk en wat aardige stijloefeningen ten spijt. Het was vooral een terughoudende film die geen enkele kans die het heeft aan kan reiken, waardoor het niet veel meer is dan een vervelende komediefilm.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
51. Kamera wo Tomeruna! (Film, 2017) - MovieMeter.nl
FTV
Totaal aantal punten: 341 + 2 = 343
https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2018/03/camerawotomeruna_00-h_2018.jpg
ooit al eens opgezet thuis, maar het duurde niet lang tot Miss Milton zei dat dit niet de film was voor die avond. Nu lees ik vaker terug dat de pay-off van One Cut of the Dead pas later komt in de film, en dat het laatste half uur echt de investering waard is. Toch maar eens opnieuw aangezwengeld dus, en ook ik kan er wel 3,5* aan kwijt, leuk!
3,5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
55 Comforting Skin (Film, 2011) - MovieMeter.nl
109 min.
FTV (2) Totaal = 319
https://pics.filmaffinity.com/Comforting_Skin-814327929-mmed.jpg
Het is niet zo dat gezien het feit dat de laatste jaren heel wat horrorfilms uitkomen met psychologische ontwikkelingen dat deze films ook beter zijn dan de simpele slashers vol bloedvergieten of horrorfilms met de typische schrikmomenten. Neem nu deze horrorfilm die tergend traag wordt opgebouwd zonder enige spanning, die alleen oog heeft voor de aftakeling van een personage zonder een noemenswaardige scène. Gewoon een zeer saaie zit ! 2/10
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Deze ben ik even gewoon vergeten van een paar dagen geleden
en dankzij een intermezzo met alexspyforever gisteren ben ik nu er pas bewust van
Het wordt misschien ook wat teveel van het goede : horrorchallenge, films bespreken via deze weg, eigen site op facebook, films verzamelen, eigen encyclopedie....en ja hoor een gezin en werken 
56 Creature from the Black Lagoon (Film, 1954) - MovieMeter.nl
79 min.
FTV (2) Totaal = 321
Een klassieker die hier nog ergens onder het stof lag en eindelijk eens een kans heeft gekregen. Het verhaal is gewoon een avonturenverhaal over een monsterachtig wezen dat opgenomen is in het Amazonegebied wat mooie plaatjes biedt aan de kijker. Eigenlijk doet de film niet veel verkeerd, maar heeft heel wat ingeboet door de jaren. Het verhaal weet niet echt te boeien en echt spannend wilt het niet worden. De cast is best oké en het wezen, ook al zie dat het gewoon een man in een pak is, weet toch voldoende te overtuigen. Maar alle credits gaan naar de onderwater opnamen die nu nog na al die jaren gewoon fantastisch overkomen. 6/10
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
FTV
Totaal aantal punten: 343 + 2 = 345
https://www.heavenofhorror.com/wp-content/uploads/2018/11/knife-heart-review.jpg
Na deze film is Les Rencontres d'Après Minuit (2013) het enige dat ik niet zag van de fascinerende regisseur Yann Gonzalez, die ook het verontrustende Tenemos la Carne (2016) co-produceerde. Een uiterst visuele filmmaker, die je wel als een verdwaalde kruising tussen Almodóvar en Bertrand Mandico zou kunnen omschrijven. Maar er moet eigenlijk nog een filmmaker bij om die typering passend te maken.
Het is niet de meest toegankelijke film wellicht, Frans, arty and pretty queer. Maar mocht dat niet buiten je straatje liggen: 3,5* van TheBunk, The One Ring, kaketoe, en madmadder en 4* van McSavah, Mochizuki Rokuro en starbright boy. Gewaagde keuze van Paradis hoor.
en ook 3,5* van mij. Kijk vooral eerst de trailer, zou ik zeggen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Deze ben ik even gewoon vergeten van een paar dagen geleden
en dankzij een intermezzo met alexspyforever gisteren ben ik nu er pas bewust van
Het wordt misschien ook wat teveel van het goede : horrorchallenge, films bespreken via deze weg, eigen site op facebook, films verzamelen, eigen encyclopedie....en ja hoor een gezin en werken 
56 Creature from the Black Lagoon (Film, 1954) - MovieMeter.nl
79 min.
FTV (2) Totaal = 321
(afbeelding)
Een klassieker die hier nog ergens onder het stof lag en eindelijk eens een kans heeft gekregen. Het verhaal is gewoon een avonturenverhaal over een monsterachtig wezen dat opgenomen is in het Amazonegebied wat mooie plaatjes biedt aan de kijker. Eigenlijk doet de film niet veel verkeerd, maar heeft heel wat ingeboet door de jaren. Het verhaal weet niet echt te boeien en echt spannend wilt het niet worden. De cast is best oké en het wezen, ook al zie dat het gewoon een man in een pak is, weet toch voldoende te overtuigen. Maar alle credits gaan naar de onderwater opnamen die nu nog na al die jaren gewoon fantastisch overkomen. 6/10
Ah dat intermezzo bedoel je dan die vergelijking met She-Creature die ik in het verleden had gemaakt? Ik dacht dat je Creature al jaren geleden had gezien. Ik had redelijk hoge verwachtingen toen ik Creature voor de eerste keer (en voorlopig enige keer) ging kijken gezien het een van de hoger gewaardeerde monsterfilms was uit die tijd. Ben het eens met jouw recensie. Er zijn genoeg andere monsterfilms uit die periode die ik een pak vermakelijker vind.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7269 stemmen
16. Earth vs the Spider (1958)
73 minuten
FTV
2 punten (registratie, FTV)
Totaal challenge: 33 punten
https://bigcomicpage.files.wordpress.com/2019/07/555.jpg
Damn wat een joekel van een spin!!! Bert I. Gordon ofwel Mr. Big. Tarantula zat er 3 jaar voor, dit is de versie voor de drive in en voor die bioscoop in de film zelf die schijnbaar puur draait op Bert I. Gordon films: The Amazing Colossal Man maar ook Attack of the Puppet People. Nota bene ook al met de blonde June Kenney in de hoofdrol. Verder lekker kijken, de omschrijving van de film op MovieMeter zou al aanbevelingswaardig genoeg moeten zijn. I Was a Teenage Tarantula.
4*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#26 Eden Log (2007) (IMDb) (1) - 98 minuten - FTV (1) - Totaal: (60)
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#27 Aquaslash (2019) (1) - 71 minuten - FTV (1) - Totaal: (62)
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
48. Das Schaurige Haus (Film, 2020)
FTV (2)
Totaal aantal punten: 306
https://www.film-rezensionen.de/wp-content/uploads/2021/05/Das-schaurige-Haus-Frontpage.jpg
Horror voor en met kinderen. Ontzettend vervelende film; gruwelijk saai. Ik zat eigenlijk alleen maar naar de klok te kijken die tergend langzaam vooruit ging. Ik behoor met mijn leeftijd niet tot de doelgroep van deze film, maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik deze als kind ook vreselijk had gevonden.
3,8 (2*)
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#28 One Missed Call (2008) (1) - 87 minuten - FTV (1) - Totaal: (64)
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4891 stemmen
99 Minuten
FTV
Nieuwe registratie(1) + FTV(1) = 2 Punten
Tussenstand : 307 punten
https://norealdanger.files.wordpress.com/2015/12/theabandoned1.jpg
Heel aparte horror met een naargeestig sfeertje.
3*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
57 Menendez Parte 1: El Día del Señor (Film, 2020) - MovieMeter.nl
93 min.
FTV (2) Totaal = 323
Neen, deze film kon me niet echt bekoren. Zeer lange opbouw zonder enige interessante scènes boordevol gevuld met saaie dialogen. Droomsequenties zouden het moeten goed maken, maar deze werken niet echt. Wanneer de dochter van Sebastian eindelijk vastgebonden wordt, lijkt de film nog wat te worden. Redelijk harde en nare scènes komen voorbij, maar echt spannend of boeiend zal de film niet worden. 4/10
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.