Un Couteau dans le Coeur (2018)

Alternatieve titel: Knife+Heart

Frankrijk
Thriller / Drama

geregisseerd door Yann Gonzalez
met Vanessa Paradis, Kate Moran en Nicolas Maury

Parijs in de zomer van 1979. Anne is een producente werkzaam in de porno-industrie. Wanneer haar editor en metgezel Loïs haar verlaat poogt ze haar terug te winnen door het meest ambitieuze filmpje te draaien met haar goede vriend Archibald. Maar als een acteur gruwelijk aan zijn einde komt raakt Anne betrokken bij een vreemde moordzaak die haar leven op zijn kop zet.

avatar van xgogax
Staat op mijn radar .

avatar van McSavah
Ziet er yummy uit, snel kijken. Heb de vorige langspeler en shorts van Gonzalez wel nog steeds niet gezien.

avatar van Mr Thee
McSavah schreef:

=bevestigd voor IFFR 2019 | IFFR

avatar van xgogax
rare film en niet echt m'n ding

avatar van joolstein
Weinig geslaagde poging om homo-Giallo te maken. Nu is er wel een gemaskerde moordenaar (inclusief zware handschoenen) en soms zijn er de kleurenfilters die bij het Giallo-genre horen maar verder lijkt dit veel meer op een soort hommage aan de homoporno uit de jaren zeventig. De moordenaar is niet heel erg actief en de moorden niet schokkend. Het moordwapen was dan nog wel een aardige vondst. Het verhaal draait daarnaast veel meer om de relatie van Anne (Vanessa Paradis) en Loïs, die als editor aan haar films werkt. Ondertussen zien we jaren zeventig-homobars, nachtclubs, darkrooms en een finale in een pornobioscoop. Denk dat er soms ook grappig bedoelde scenes moesten zijn geweest maar deze waren dan vooral voor insiders. Nee, ik vond hier niet veel aan.