• 8.224.705 stemmen

Met onder meer: Annabelle Wallis, Maddie Hasson en George Young

Releasedatum: 2 september 2021

• Bioscoop Te zien in 62 bioscopen

Over Malignant

"A new vision of terror."

Op een nacht valt het leven van de hoogzwangere Madison in duigen als ze zowel haar echtgenoot als haar ongeboren kind door een onverklaarbare aanval verliest. Vervolgens krijgt ze constant visioenen van soortgelijke moordpartijen. De paniek slaat toe als ze ontdekt dat de moorden ook daadwerkelijk plaatsvinden en zij psychologisch verbonden is met de moordenaar.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Jane Doe / Serena

Alle Media

avatar van jaxteller

jaxteller

Holy hell dit was goed, not your ordinary plot. Lekker uniek en creepy as fuck.

avatar van Curriculum

Curriculum

Zo he, wat een schitterende film zeg. De beste film die ik sinds tijden heb gezien. Vond het apart hoe Gabriel bewoog alsof zijn hoofd achterstevoren zat, maar dat werd later goed uitgelegd. Beetje John Wick meets The Conjuring

avatar van XanderJ

XanderJ

Dat mensen hier zo Lyrisch over zijn.......

Ik vind dat de film goed start, spannend en soms schokkend.

Maar dan, hahahaha. Het lijkt nergens op

Nee, topper was het niet

avatar van rep_robert

rep_robert

Malignant Gave Me Hope - YouTube

Chris Stuckmann nailt hem wederom compleet hier. Campy films maken is tegenwoordig een vak apart en wordt door het grote publiek niet begrepen. Pas als je het gezicht van Nicolas Cage erop plakt accepteren mensen dat een film krankzinnig en anders dan normaal is. Maar het is niet eerlijk tegenover andere mensen die dit soort films maken. En dat filmmaatschappijen niet weten hoe ze een film als dit moeten marketen, want veel mensen verwachten een Conjuring 4. Mooie analyse van de film en dit genre. Een must voor iedereen om dit filmpje te kijken.

avatar van james_cameron

james_cameron

Aanvankelijk lijkt dit een nogal standaard James Wan-horrorwerkje als bijvoorbeeld Insidious te worden, maar gaandeweg heeft de film toch wat aangename verrassingen voor de kijker in petto. En in de finale gaat de boel heerlijk los. Een absoluut minpunt is het matige, dik aangezette akteerwerk, dat op de rand van zelfparodie balanceert, maar gelukkig biedt de film genoeg spanning en vooral spektakel om dat door de vingers te zien. Visueel ziet alles er daarnaast bijzonder verzorgd uit, met virtuoos camerawerk, fraaie special effects en vernuftig geconstrueerd production design.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijk sterke horrorfilm. Het verhaal, dat niet altijd even logisch is, zit best goed in elkaar en bevat een leuke twist. De uitwerking is aardig. De film begint wel wat als een standaard horrorfilm, met wat spanning en mysterie en lijkt voorspelbaar te zijn. Maar dan komt er een mooie plottwist die de film gelijk naar een hoger niveau tilt. Echt goed gedaan en het is het wachten waard. Het acteerwerk had beter gekund, zeker hoofdrolspeelster Wallis heeft moeite met haar rol en komt wat amateuristisch over. Visueel ziet de film er prima uit met een uitstekende sfeer, setting en soundtrack en goede make-up en effects. Standaard begin, top eind. 3.5/4.0

avatar van joolstein

joolstein

Maar weinige hebben zo'n invloed gehad op de horror van de afgelopen twee decennia als regisseur James Wan. Hij startte min of meer met Saw de stroming 'torture porn' en met Insidious en The Conjuring was hij ook medeverantwoordelijk voor de moderne spookhuisfilm. Nu me deze film keert hij wederom terug naar dat horrorgenre. En het stelt zeker niet teleur.

Regisseur Wan begint zijn film met een psychiatrisch ziekenhuis op een klif. Dat ziet er uit alsof het rechtstreeks uit een Universal-monsterfilm uit de jaren '30 afkomstig was. Het is dus vanaf het eerste shot al duidelijk dat het om een horrorfilm gaat, maar het laat de kijker aangenaam gissen naar wat voor soort horrorfilm precies.

Na die proloog ontmoetten we Madison (Annabelle Wallis), die geplaagd wordt door visioenen. Een begin vol met de bekende flikkerende lichten, uit zichzelf bewegende deuren en televisies die ineens aangaan. Wan laat zien dat hij nog steeds als geen ander weet hoe je jumpscares moet inzetten! Vervolgens introduceert hij standaardpolitiepersonages die bijna lijken weggelopen uit de jaren '90 horrorfilm. Zo de film lijkt dus een spookhuisthriller te gaan worden...

Maar dan...komt Alles samen, echt Alles valt ineens op zijn plek in een grote twist. En gaan alle remmen los! De derde akte is daardoor veruit het meest entertainende stuk van de film. Er wordt niet terughoudend gedaan op het gebied van bloed en dat werkte in he voordeel van de film!

Een vernieuwende horrorfilm werd het dit keer niet, maar Wan weet zich wel te onderscheiden. Op technisch gebied is Wan altijd al wel een sterk regisseur geweest. Ook hier zijn er weer goede camerabewegingen in ruimtes om meer spanning te creëren. Ja prima camerawerk maakt heel veel goed! Zoals ook een budget voor prima speciale effecten en nooit geweten dat Where Is My Mind? van de Pixies, die een aantal keer als instrumentale synthesizer-cover wordt ingezet zoveel spanning kon opwekken! Yup James Wan does it again!

avatar van Doom4

Doom4

Aanvankelijk dacht ik dat dit weer een standaard spookhuis film ging worden, maar dit was een verrassing! veel bloed en aan het eind ook nog veel actie. Een echte horror film alleen nog net niet eng genoeg voor mij.

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Tja na het zien of eigenlijk na 50min uitgezet te hebben, kan ik gewoon zeggen dat ik hoge verwachtingen had van deze film. Maar dat hij me dus vies tegenviel, het verhaal pakte mij gewoon niet vond het idee iets te ver gezocht en ook het acteerwerk vond ik niet veel soeps. Ja sorry andere mensen die hem wel leuk/mooi vonden, ik kan hier niks verder van zeggen wel dat ik het jammer vind de James wan hier de plank voor mij mis slaat.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Gerlof78 schreef:

Sorry, maar niet afkijken is voor mij niet stemmen. Helemaal omdat deze film gewoon een bijzonder verrassend einde kent.

avatar van steffv1

steffv1

What the actual fuck

avatar van Joeri77DB

Joeri77DB

Meesterwerkje!

Je hebt het gevoel naar een middelmatige horror te kijken uit de jaren 80 en loopt uit op een gruwelijk spektakel met de nadruk op "gruwelijk" , wow ! Het is me er eentje die John Wan , en de akteurs vervullen zijn meesterwerk perfect, genoten!