ad

Geregisseerd door: Renaud Gauthier

Met onder meer: Brittany Drisdelle en Lanisa Dawn

Releasedatum: 29 juli 2019

Over Aquaslash

"Your killer vacation awaits"

De jaren 80. Een groepje pas afgestudeerde tieners gaat naar een waterpark om hun laatste schooldag te vieren. De problemen beginnen als blijkt dat een een bloeddorstige maniak alle attracties in het waterpark uitgerust heeft met dodelijke valstrikken.

imageimageimageimageimageimage

avatar van joolstein

joolstein

Het concept van een slasher in een waterpretpark is goed, (al was alleen al voor de briljante woordspeling van de titel) en het is verrassend dat ik geen enkele andere film kan bedenken die dit eerder heeft gedaan. Zo de titel heb je dan al mee! Daarnaast is er een vrij grote cast van potentiële slachtoffers, waarvan de meeste irritant genoeg zijn om te sterven en heeft de film ook een mooie compacte looptijd van 70 minuten. Hoe kan je dan een slasher-film verpesten? Ik dacht echt dit kan niet meer stuk.. Nou mooi wel dus want na een aardige opening laat de film je 50 minuten lang wachten om met één neppe bloederige kill uit te pakken. En doet dat ook nog eens in drievoud. Er is voor de 50 minuten nog een off-screen kill die niets voorstelt en daarna is het wachten en wachten op... terwijl je wat meisjes in bikini ziet, wat meisjes in bikini auto's ziet wassen, wat meisjes in geen bikini fluoriderende vloeistof over zich heen ziet krijgen. En verder zijn het vooral drugs en jongens die ruzie maken, of elkaar uitschelden of volwassen die ruzie maken of elkaar uitschelden. Oh ja en dat was er nog de jaren '80... nou gedurende de hele film, praten ze over moorden die daar 30 jaar geleden hadden plaatsvonden, zien we een Sony walkman en is het Cory Hart-nummer 'I Wear My Sunglasses at Night' te horen. Verder is dit gewoon 2018/19 en nergens ook echt goed.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Gauthier is back! Zes jaar na het verdienstelijke Discopathe (2013) (een 70's slasher) keert hij terug met een 80's inspired semi-slasher. Met o.a de BLOOD BROTHERS (Turbo Kid en recentelijk nog Blood Quantum) verantwoordelijk voor de effecten liggen de verwachtingen redelijk hoog. Voor het grootste deel redt Gauthier zich prima op het lage budget. Na een sterke opening en wat drank, sex en geouwehoer in het waterpark hoop je dat er snel wordt doorgepakt, maar het narratief blijft (ondanks de korte speelduur) lang dezelfde focus houden en bloedt dan enigszins dood. Eenmaal aangekomen bij de grote finale, revancheert hij zich echter wel. Geweldige setup en het resultaat mag er zijn. Sterk prosthetics werk! Een film met duidelijke problemen, die extra kwalijk zijn gezien de korte speelduur. Maar het blijft een interessante regisseur die aan 't einde het vertrouwen terugbetaald, maar de weg er naar toe mag wat verfijnder.

avatar van Rickyman

Rickyman

Heerlijk die 80's, dat stijltje en de sex, maar zie je bijv ook gewoon een moderne BMW voorbij komen..

Een fijn kort indie-slashertje, van begin tot eind toch prima mee vermaakt.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Aquaslash leek vooraf zo veelbelovend te zijn. Een horrorfilm met hitsige tieners in een waterpark waar een killer op hen jaagt. Maar na een flauwe start moeten we gewoon serieus ruim 50 minuten met oninteressant tienergeneuzel wachten op de reden waarom je deze film kijkt. En dat is lang wachten als je weet dat de film inclusief aftiteling net 70 minuten duurt. Op zich is dat slot wel smerig en bloederig, maar je ziet te weinig en het stelde jammer genoeg te weinig voor. Al vond ik het wel een ongemakkelijke reeks sterfgevallen, dus het concept was wel aardig gedaan. De uitwerking alleen niet. De film is zo serieus, ondanks dat er tig lekkere meiden in strakke bikini's lopen. Ik had de hoop dat dit in de stijl van Piranha 3D (2010) zou zijn, een zichzelf niet al te serieus nemende film waar het echt wel behoorlijk goor werd in het water. Ben dus een tikje teleurgesteld, hier had je meer uit kunnen halen.

avatar van rep_robert

rep_robert

Het basisgegeven is erg leuk en de eighties vibe is ook erg veelbelovend, maar het is wel allemaal een geval van.... Heeeeeeeeel errrrrruggg langzaaaaaaam en weinig.

Je moet op de op de openingsscene na wachten tot halverwege de film tot er überhaupt iets van belang gebeurt met de volledig kleurloze personages. Dan wordt er eindelijk een set up gedaan naar iets wat goor kan worden, maar duurt het allemaal wel erg lang en teert de rest van de film enkel en alleen op dit moment. Wat erna gebeurt is bij vlagen geinig, maar meer ook niet. De fun gehalte ontbreekt, waardoor lui die te lang in dat "bloedbad" blijven rondhangen of pootje baden als totaal achterlijk overkomt.

Ach, gevalletje van weinig budget en een leuk idee. Maar er wordt te weinig uitgehaald en met het concept hebben de makers uiteindelijk teveel zitten worstelen om het interessant te kunnen maken.

Als laatst nog even props voor de hoeveelheid redheads. Dat zie je niet zo vaak.

avatar van Luudje10

Luudje10

Een voorspelbaar komisch horrorfilmpje, al viel de horror wel mee. Af en toe moeten lachen. De jaren 80 redelijk neergezet met wat kleine foutjes

avatar van Shinobi

Shinobi

"Fuck you, Baywatch!"

Vooraf had ik dit eigenlijk veel slechter verwacht.

Om hun afstuderen te vieren besluit een groepje tieners een feestje te houden in een waterpark. In de jaren '80 heeft een moordenaar in hetzelfde park bezoekers geteisterd, maar dat belet de tieners niet om helemaal los te gaan. Ik had iets verwacht in de trant van 'Piranha 3DD', maar het is allemaal niet zo uitbundig helaas.

Het grootste manco is dat je simpelweg te lang (een klein uur) moet wachten voordat er daadwerkelijk iets gebeurt. In de tussentijd is er het nodige drama tussen de personages die vrijwel allemaal lijken te kampen met relatieproblemen. Hier en daar zitten er nog wat leuke stukjes tussen, zoals die oude medewerker en een cringey running gag met de naam van de drummer.

Met de grote finale revancheert 'Aquaslash' zich nog aardig. Ondanks het trucje van de enkele glijbaan ontstaat er een hoop gekkigheid, terwijl het water in snel tempo rood kleurt en gevuld wordt met ledematen. Wel had de montage iets beter gekund om de gekte te versterken.

Al met al een redelijke horror voor tussendoor. Het scheelt dat de speelduur niet zo lang is.

2,5 Sterren.

avatar van schumacher

schumacher

Film duurde ong 70 min en er staat horror maar op 1 scene na was er niks horror hoor, verwacht dus niet dat je veel te zien gaat krijgen want dan ga je bedrogen uitkomen.

Het was wel een jaren 80 film en redelijk wat meiden te zien, hoe zou ik daar op tegen kunnen zijn e .

Dat jaren 80 gevoel had ik wel een stukje daardoor.

Ondanks dat er nauwelijks iets gebeurde heb ik met gemak de film uitgekeken, ik hou wel van dit genre, jammer dat de film niet beter uitgewerkt is, zat veel meer in.

PS: als er een stukje aftiteling begint, nog effe verder kijken, er komt nog 1 heel klein fragmentje .