• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.145 films
  • 12.219 series
  • 33.990 seizoenen
  • 647.196 acteurs
  • 199.046 gebruikers
  • 9.373.686 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zo ik trap ook af met de eerste de beste die in de map stond:

1. Bad Moon (Film, 1996) - MovieMeter.nl

80 minuten

RW

Punten: 1 + 1 (jubileejaar) = 2

https://64.media.tumblr.com/f39eef56c2edbfef84890bcd7c85197e/0526f48d8f5256ba-a2/s400x600/16ab4cbee100314861f5579be58f805589ea5729.gifv

Halfweg had ik door dat ik deze film al ooit eens had gezien, al moet dat dan wel een jaar of 20 of langer geleden zijn. Ik ga dus eerlijk zijn en hem als RW aanduiden al herinnerde ik mij de afloop niet meer. Nu goed voor de winst ga ik niet gaan maar ik wil toch zoveel mogelijk FTV's doen. Vrij straightforward weerwolvenverhaaltje over een man die door een weerwolf wordt aangevallen door een weerwolf tijdens een expeditie. De weerwolf verscheurt zijn vriendin, hij doodt de weerwolf maar wordt zelf zwaar gebeten. het vervolg kan je al raden, bij nacht (niet enkel bij volle maan maar bij elke maan) verandert hij in een weerwolf en maakt slachtoffers. Hij hoopt alsnog door in de buurt van van zijn zus en diens zoontje te gaan wonen dat hij kan 'genezen'. Zuslief heeft een Duitse scheper en die is niet zo tuk op de indringer. Er ontstaat een soort rivaliteit tussen beide. De film moet het vooral hebben van de actiescènes van broer in zijn weerwolvengedaante. Geen hoogvlieger, maar verveelt niet en kijkt lekker weg.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

6 The Terror (Film, 1963) - MovieMeter.nl

81 min.

FTV (2) Totaal = 11

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTIzMzgyNzUyNl5BMl5BanBnXkFtZTcwNjQ3MjYyMQ@@._V1_.jpg

Ofwel heb ik echt een slechte print, nochtans originele film ( Extreme ), maar de film lijkt gewoon nog 20 jaar ouder dan het is. Saaie bedoening, enige lichtpuntjes zijn de mysterieuze settings zoals de mistige klippen aan de zee en het kasteel. Het verhaal weet niet echt te boeien en de bekende acteurs kunnen het ook niet hoger tillen. De twist op het einde is wel leuk, maar te weinig voor een voldoende. 4/10

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/sjuAJRaEyVjQ_pl4gXJtD8Msbuslljop17-vjmS2jDIM2uk26byw06zm2sojeTvyOwRiqmd4iKIS1fsmOXSRZhfI8ttHjLRrodGMZeBfED9yApuQn-zKgOArG2opJICvFnZGrVfgNVE

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Number23 ik ben zeker geen veelkijker van films, kan zelfs maanden soms maar een handvol films kijken. Maar als ik challenges organiseer dan gooi ik mij. Horror is mijn favoriete genre met stip. Ik heb echter nog te veel andere hobby's (verzamelaar ben ik ook). Ik zit niet in de filmwereld en ambieer er ook geen job in

Ik ben test engineer trouwens soms is het veel werk, soms rustig, soms zit ik een tijdje op non-actief. Ik werk 4/5 dus dat geeft me de kans om de stress te verlichten en na het werk mij te kunnen storten op mijn hobby's. Geen kinderen of relatie dat geeft me ook de tijd en ruimte.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13046 stemmen

5. Milo (Film, 1998)

FTV (2)

Totaal aantal punten: 10

https://www.tasteofcinema.com/wp-content/uploads/2019/07/Milo-Pic-5.png

Oeh, fijne old school horror. 1998 kan ik bijna niet geloven, het oogt en voelt allemaal minstens 10 jaar ouder. Bij vrijwel elke andere soort film zou dat geen goed teken zijn, maar in dit geval pakt dat wat mij betreft positief uit.

Het verhaal rammelt van alle kanten en de slotscène slaat nergens op, maar dit is wel het type horror waar ik heerlijk van kan genieten. Er gebeurt nét genoeg om te kunnen blijven boeien, maar de sfeer is uitstekend en de hele film ademt liefhebberij uit van de makers.

Leuke 80's horror uit de jaren 90. 7 (3,5*)

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

Voor de horrorchallenge maak ik een uitzondering, maar normaal kijk ik maar 1 of 2 films per week. 31 is het streven dat gaat het ook worden en gelukkig is er altijd wat uitloop in november en mogen we eind september al starten.

Ik heb vroeger wel heel veel gezien, dan huurde je 10 weekfilms voor een tientje bij de videotheek, dan ramde ik er op een zaterdag 6 films achter elkaar doorheen.

Niet te veel sociaal leven hebben, dat helpt ook. Part time baan, dan houd je 4 vrije dagen per week over.

Film staat bij mij op 2e plaats, meeste tijd gaat op aan muziek. Film meestal op zaterdag na het avondeten, met een kopje koffie erbij. Soms heb ik nog wel eens tweede weekend en dan komt er op dinsdag of woensdag nog wel een film bij. Ligt een beetje aan mijn rooster. Doordeweeks vind ik na het eten een aflevering van een serie ook prima.

Nee ik werk ook niet in de filmwereld (of muziekwereld). Mengeling van ongeveer 11 uur webcare, 11 uur backoffice en 2 uur buddy iedere week. En het gaat voornamelijk om de pakketten die jullie bestellen.

Vanavond liep het een beetje in de soep. Één van mijn vrouwtjesratten bleek toch een mannetje te zijn. Dus ik zit nu opeens met 3 zogenaamde oops-nestjes, helemaal niet op gerekend, niet op voorbereid, vanavond moest er in allerijl een nieuwe kooi opgezet worden omdat er rittens uit de kooi vielen. En nu maar hopen dat de twee moedertjes de nesten toch blijven accepteren. Moedertje 3 had al wel een veilige kraamkooi. We gaan het zien. Ik heb ze niet geteld, maar volgens mij ben ik sinds zaterdag van 5 naar een stuk of 30 ratten gegaan. Afwachten natuurlijk of ze het allemaal gaan redden.

In stijl heb ik vanavond maar even gelaten bij een aflevering van The Addams Family.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

alexspyforever schreef:

Waarom 3 punten Woland voor deze registratie? Denk dat je jezelf 1 puntje teveel hebt gegeven.

Denk het ook . Ik had mentaal de lijn 1961, 1966, 1971, 1976... doorgetrokken naar 2016, zonder de 25-jaar-limiet mee te nemen. Zal volgende registratie een puntje minder doen!

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

Number23 schreef:

Even een vraagje tussendoor aan de users die uit de startblokken vliegen en waarschijnlijk op minstens het drievoudige van de doelstelling afstevenen (zoals joolstein, Shaky, Noodless en de organisator himself)

Werken jullie ook in de filmwereld of hebben jullie veel tijd voor films?

Ik krijg namelijk al angstzweet over de gedachte dat het misschien niet lukt 2 films op een doordeweekse avond te kijken.

Sterker nog, de vraag is in principe voor elke deelnemer

Ik kijk veel films omdat ik gewoon...overal kijk. Ik ga nooit buiten zonder dat er een film of 3 op mijn telefoon staan. Zo sta ik bv. in de fitness nooit zonder film op de loopband, crosstrainer of step. Het helpt de tijd ook weer een stuk makkelijker voorbijgaan. En aangezien ik wekelijks 7 á 8 uur sport, loopt dit qua geziene films natuurlijk aardig op. Ook tijdens het wachten aan de sportclub van de kids zit ik in de wagen al gauw een uurtje film te kijken. Koken en strijken gebeurd ook met een film op. Met het gevolg dat er al wel eens iets aanbrand . Verder kijk ik nooit tv, dus dat scheelt ook. Ik maak wel een selectie in wat ik waar kijk. Echte creepy films hou ik voor savonds/ snachts.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

Number23 schreef:

Even een vraagje tussendoor aan de users die uit de startblokken vliegen en waarschijnlijk op minstens het drievoudige van de doelstelling afstevenen (zoals joolstein, Shaky, Noodless en de organisator himself)

Werken jullie ook in de filmwereld of hebben jullie veel tijd voor films?

Ik krijg namelijk al angstzweet over de gedachte dat het misschien niet lukt 2 films op een doordeweekse avond te kijken.

Sterker nog, de vraag is in principe voor elke deelnemer

Ik heb ook gewoon een kantoorbaan die helemaal niets met film te maken heeft. In normale weken verschilt m'n filmconsumptie behoorlijk, zijn ook tijden zat dat het bij een of twee per week blijft. Maar bij zo'n challenge word ik wel geprikkeld, en ook tijdens corona waren een hoop andere hobbies nou niet echt mogelijk. Zal ook nu de ene week een stuk harder gaan dan de andere (ben nu deze week ook praktisch elke avond grotendeels bezet), maar we gaan het zien.

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

4. Rovdyr (Film, 2008) - MovieMeter.nl
FTV, 78 minuten - 2 punten. Totaal 8 punten (1 afgetrokken die ik vorige registratie teveel had genoteerd)

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48555.jpg?cb=1387440426

Rovdyr, dat betekent dus exact wat je zou verwachten in het Noors, blijkt. Hoe dan ook, in deze Noorse film gaat een groepje twintigers kamperen in de bossen, en na een liftster opgepikt te hebben gaat het helemaal mis. Om onduidelijke redenen is er een groep rednecks/houthakkers die het op mensen voorzien hebben. Het is niet écht slecht of zo, met best nog wel wat redelijke sfeerbeelden (ik heb sowieso een zwak voor donkere bossen), acteurs die niet bovengemiddeld irritant zijn voor een film als dit en nog wel wat redelijke gore. Al snap ik niet dat welke vriendengroep dan ook dat chagrijnige secreet van een Mia mee zou nemen. Hoe dan ook, er is voornamelijk één probleem met Rovdyr, en dat is dat het zo verdomde onorigineel is. Nou ja, niet helemaal waar, want de rare beslissingen die af en toe voorbij komen en een compleet gebrek aan motivatie in het plot helpen ook niet. Geen rampzalige film en het is ook vrij compact qua speelduur, maar het voelt toch een beetje dertien in een dozijn aan en daardoor was ik er zélfs met slechts 78 minuten al ruim voor die tijd wel een beetje klaar mee. 2.5*

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

#5 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 8 +2= 10 punten

Shark Season (2020)

87 minuten 1,5*

https://playfilm.to/wp-content/uploads/2020/12/Shark-Season-2020-Poster-scaled.jpg

“Gebaseerd op echte gebeurtenissen”, prijkt erop de filmposter. Nooit een goed teken bij een pulpfilm en als dan ook aan begin 'The Asylum' in beeld verschijnt, voorspelt dat nog minder goeds!

De film begint met een paddle-boarder. De camera wil dat we haar benen en kont zien, maar een plek op de achterkant van haar schouder is wat opviel. Zo duidelijk, dat je afvraag of een visagiste voor wat make-up te duur was? Maar prompt wordt ze aangevallen en opgegeten door stockbeelden van een grote witte haai.

Verder met de film; Sarah die een lang telefoongesprek heeft met haar vader voordat ze naar een foto-shoot gaat. Haar vader is trouwens Michael Madsen en die voert letterlijk alleen maar telefoongesprekken. Daarna ontmoet ze de fotograaf en ex-vriend Jason en Meghan, de make-uppersoon. Nu zal je denken dat ze met een boot naar een zonnige eiland zullen varen. Maar nee... dat doen ze met kajaks. Iets met dat het verraderlijke wateren zijn (driemaal raden hoe ze gered worden?) Tja niet genoeg budget om een boot te huren?

Wat volgt zijn veel beelden van een drie uur durende tocht per kajak. Ze merken niet dat de haai, nu getransformeerd in slechte CGI, hen volgt. Nou, niet totdat hij Jason opeet en de meisjes achterlaat op een stuk rots dat snel onder water komt te staan. Ja, we hebben dit allemaal eerder gezien toen het 'The Shallows' heette.

De rest laat zich wel raden maar met dat verschil dat er weinig haai en veel meisjes in bikini in de zee die over liefde en drama spreken, zijn te zien. Oh en Madsen die telefoneert en belt met een willekeurige kerel in een boot die helemaal niets met de film te maken heeft. Voor het grootste gedeelte zie je deze man van zijn rug. Maar het was duidelijk dat deze man geen acteur was. In de gesprekken die hij voert herhaald hij soms dezelfde zinnen maar net iets andere volgorde. En die ene keer dat hij het niet doet krijg je een complete biologieles! Het zijn uiterst bizarre stukjes.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4888 stemmen

6. Phantasm (1979)

89 Minuten

FTV

Nieuwe registratie(1) + FTV(1) = 2 Punten

Tussenstand : 15 punten

https://mk0getalternatib4105.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2016/10/PHANTASM-Sphere.jpg

Mijn God, wat was me dit? Een jaren 80 kitsch horror/SF. Een beetje Dr.Who met een Halloween-soundtrack. Een warrig verhaal en pover uitgewerkte SE's. Het enige positieve was dat ik echt een flashback beleefde terug naar de jaren 80 toen ik meermaals een Video-box in het weekend huurde met een stapel VHS-tapes

2.5*

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

#6 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 10 +2= 12 punten

Fried Barry (2020)

99 minuten 3*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1131000/1131520.jpg?cb=1594563111

Een maffe vreemde sci-fi/horror/komedie mash-up iets?! Geïnspireerd door de regisseur zijn korte film met dezelfde naam is dit In de kern een vrij eenvoudige film. Barry, een drugsverslaafde uit Kaapstad, wordt ontvoerd door buitenaardse wezens, één van hen besluit om Barry's lichaam te gebruiken voor een toeristische toer door de stad. De film neemt zijn publiek mee op die vreemde tocht vol psychedelische drugs, seks en geweld. Daarom wordt de film voorafgegaan door een waarschuwing zoals we in de jaren '60 zagen voor een film.

Wat voor ons normaal is, is volledig... vervreemdend... voor deze entiteit uit de ruimte. Je ziet dan ook een losgeslagen, onstabiele, onevenwichtige reis. Alien Barry gaat pubs en clubs binnen, een bordeel, neemt grote hoeveelheden drugs, heeft seks en doet alledaagse simplistische dingen zoals eten, drinken en televisie kijken. Steeds weer komt alien Barry in gevaarlijke en vreemde situaties terecht. Veel van deze situaties tonen de louche onderbuik van Zuid-Afrika en door al die subplots lijkt het soms meer op een anthologie met Barry als rode draad.

Het script bestond namelijk enkel uit opzetjes voor scènes. De dialogen zijn bijna allemaal geïmproviseerd. Deze kwaliteiten geven de film charme en creativiteit, maar staan ​​ook in de weg. Een deel van mij wilde ook dat er wat meer in het plot zat. Het plot hangt nu teveel af van de gebeurtenissen. Waarbij de grens tussen entertainment en overdaad erg dun is. Helaas werd die grens soms overschreden. Echter is het ook niet eenvoudig om een ​​film als dit in beweging te houden. Ja deze sombere en donkere humoristische eendimensionale kijk op mensen is best dapper. Hoe goed de film mij bevalt...weet ik niet eens !? Maar één ding is zeker, het is een film die je, denk ik, niet snel zult vergeten.

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

10. Host (2020)

FTV

Totaal aantal punten: 30 + 2 + 2 = 34

https://www.itsonlyamovie.nl/wp-content/uploads/2021/02/host-movie-review-2020.jpg

Een seance over zoom die anders loopt dan verwacht, #lockdownfilm uiteraard, en in dit geval geïnspireerd door een prank call die Savage eerder bij zijn vrienden had gedaan. Met 57 minuten geen straf om uit te zitten, maar na Paranormal Activity ken ik het riedeltje ook wel. Al is het niet ineffectief uitgevoerd hier.

3,2*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13046 stemmen

6. Fatal Pulse (Film, 1988)

FTV (2)

Totaal aantal punten: 12

https://www.allhorror.com/public/uploads/2018/03/fatal-pulse-1988-1366x445.png

Lelijke slasher die de tand des tijds niet heeft doorstaan. Zeer gedateerd, oersaai en gewoon niet best. De vervelende komische geluidseffecten gingen al snel storen en er is geen enkel personage waar ik ook maar enige binding mee voel.

3,5 (2*)

John Milton

• 24225 berichten
  • 13388 stemmen

11. How to Disappear Completely (2013)

FTV

Totaal aantal punten: 34 + 2 = 36

https://2.bp.blogspot.com/-cPPWzVkZUv4/UrXGo_TQkFI/AAAAAAAAAho/C-p6MqJODW4/s1600/how+to+disappear.jpg

Lang naar gejaagd, deze Filipijnse art horror, en inderdaad de moeite. Maar tevens niet zo goed als waar ik stiekem op hoopte.

3,5*

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4888 stemmen

7. Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1920)

69 Minuten

FTV

Nieuwe registratie(1) + FTV(1) + Voor 1921(2) = 4 Punten

Tussenstand : 19 punten

https://nofspodcast.com/wp-content/uploads/2020/06/Dr.-Jekyll-and-Mr.-Hyde-1920.jpg

De versie van 1912, 1931 en 1941 had ik al eens gezien. Dan voor de gelegenheid deze van 1920 ook maar eens gekeken. En ook deze beviel me wel. De transformatie was dan wel niet indrukwekkend en na 3 versies te hebben gezien, is het verhaal ook niet meer zo verrassend In deze versie werd de goedheid van Dr. Jekyll wel uitdrukkelijk in de verf gezet.

3.5*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13046 stemmen

7. Soul Reaper (Film, 2019)

FTV (2)

Totaal aantal punten: 14

https://img.yts.mx/assets/images/movies/soul_reaper_2019/large-screenshot3.jpg

Het begint nog allemaal best aardig, met wat flauwe humor en matige acteerprestaties, maar hoe langer de film duurt hoe slechter het wordt. Tegen het einde aan gaat het echt he-le-maal nergens meer over en de special effects zijn onbedoeld hilarisch. Het eindigt ook out of the blue, nog net niet mid-sentence; geen idee waarom voor een dergelijk einde is gekozen. Zelden dat een horrorfilm met de minuut slechter wordt, maar dat moet ik Soul Reaper toch meegeven: het is fascinerend om te zien hoe deze prent zichzelf volledig de das omdoet. Dit pareltje staat op Netflix, dus schroom jullie niet om deze ook mee te nemen in jullie challenge....

3,8 (2*)

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

#7 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 12 +2= 14 punten

Inbred (2011)

100 minuten 4*

https://www.schokkendnieuws.nl/images/Inbred.jpg

Een groepje van vier probleemjongeren en hun twee maatschappelijk begeleiders trekken naar Yorkshire Dales waar ze vlakbij in het fictieve dorp Mortlake, een huis hebben gehuurd, voor een gemeenschapsdienstweekend. Uiteraard herbergt het dorpje nogal gestoorde dorpelingen. De film dankt veel aan zijn speelse stijl en de uitgezochte locaties. Het duurt wel even voordat het op gang komt, het neemt de tijd om kennis te maken met de personages, zonder enig bloedvergieten. Maar uiteindelijk resulteert het in een toffe bloederige bedoening… Het is zeer goed gemaakt, zeer goed geacteerd, en er is de satire en zwarte humor waar ik dol op ben! Vaak zit humor ook goede horror in de weg maar hier toont men smerig geweld die verontrustend dicht bij de realiteit blijft met een verontrustende vrolijkheid. De overgrote meerderheid van de gore-effecten zijn praktisch, CGI werd gebruikt voor een laatste digitale Touch. En ooooh, wat werd ik op mijn wenken bedient met de manieren waarop de slachtoffers aan hun einde komen! Waarbij de hoogtepunten zitten in iets wat ze "de show" noemen en te maken hebben met een paard en een giertank. Die waren gaaf en origineel! Geweldige krankzinnige film die zowel vertrouwd maar ook verfrissend aanvoelt met door de zoete primitieve moordende geweld.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

7 Rattlesnake (Film, 2019) - MovieMeter.nl

85 min.

FTV (2) Totaal : 13

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1126000/1126422.jpg?cb=1572070608

Dit is een typisch filmpje dat je morgen al vergeten bent. Echt slecht is het niet, maar de film kabbelt op een eentonige wijze verder naar een matige climax waarbij de morele afweging zelf niet aanbod hoeft te komen. De dreigingen zijn zwak te noemen en er zitten uiteindelijk maar een paar horrorelementen in de film. Eigenlijk te weinig om de film tot de categorie horror te plaatsen. Positief zijn wel de locaties en de opgezweepte muziek die toch wat sfeer in de film weten te brengen. Het acteerwerk is niet echt storend en viel nog wel mee. 4/10

8 The Witch Who Came from the Sea (Film, 1976) - MovieMeter.nl

83 min.

FTV (2) + jubileejaar (1) = 3 Totaal : 16

https://pics.filmaffinity.com/The_Witch_Who_Came_from_the_Sea-918851379-large.jpg

Opvallende mooie filmposter met een interessant plot over incest en moord heeft helaas een zeer saaie uitwerking. Het verhaal heeft dan ook niks te maken met de filmposter en zit vol met langdradige saaie dialogen. De hoofdrolspeelster is ook niet echt een knappe vrouw dat de mannen zomaar kan bespelen, maar toch slaagt ze hierin. De kills zijn matig, alleen het gegeven over haar herinneringen met haar vader vormen de huiverelementen van deze film. Het slot kent een zeer matige uitwerking. 3/10

Shaky

• 3736 berichten
  • 13046 stemmen

8. The Old Ways (Film, 2020)

FTV (2)

Totaal aantal punten: 16

https://image.tmdb.org/t/p/w780//wpe83uXLCiKu4V35275lKgDECIj.jpg

Wat mij betreft een veel te lage score op MovieMeter voor deze kundig gemaakte demonic possession film. Het tempo en de sfeer zijn uitstekend en het ziet er allemaal gelikt (maar niet 'te') uit. Natuurlijk is het voorspelbaar, maar het is een exorcism movie, wat verwacht je dan? Ik heb me uitstekend geamuseerd met deze prent.

7 (3,5*)

ZZ TOP

• 507 berichten
  • 2188 stemmen

Ook ik ben dit weekend van start gegaan. Iets later met registreren i.v.m. werk en andere verplichtingen. Maar ja, beter laat dan nooit.

1. Cabin Fever (Film, 2002)

FTV (2)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5870.jpg?cb=1368689562

Apart maar prima filmpje. Tempo is hoog, af en toe een beetje gore en er is een beetje humor aanwezig.

3.0*

2. Deep Rising (Film, 1998)

FTV (4)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/764.jpg?cb=1563088973

Vermakelijke actiethriller/horror. Met plezier geacteerd, prima CGI voor die tijd en een paar slechte oneliners. Gewoon vermakelijke onzin.

3.0*

3. Stay Alive (Film, 2006)

FTV (6)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/34000/34442.jpg?cb=1367659838

Erg leuk concept, al is de uitvoering niet super. Toch verveeld het geen moment en wordt er prima geacteerd. Leuk voor tussendoor.

3.0*

4. Creep (Film, 2004)

FTV (8)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/17000/17643.jpg?cb=1367567755

Hier houd ik wel van. Lekkere creepy sfeer, het donkere metrostelsel van London en een vleugje mysterie. Richting het einde toe wordt het allemaal iets bloediger, maar het blijft binnen de lijntjes. De creep zelf vond ik erg geslaagd.

3.5*

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

3. The VVitch: A New-England Folktale (2015)
92 minuten
FTV
2 punten (registratie, FTV)
Totaal challenge: 6 punten
https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2017/09/Witch-The-Netflix-1.jpg
Godvrezend gezin krijgt te maken met forse tegenslag en langzaam begint het vermoeden te rijzen dat er hekserij in het spel is. Goede poging om een realistische film te maken over hekserij in de VS in de 17 eeuw. Misschien iets te sober gefilmd naar mijn smaak, maar we houden het realistisch. Ik ben bang dat deze mensen zich door hun geloof zichzelf de vernieling in helpen, zo zal een minder weekje bij de familie van der Staaij er ook uit kunnen zien.
3*

Theunissen

• 12271 berichten
  • 5514 stemmen

2. Porno (2019)

98 minuten

FTV

1 (registratie) + 1 (FTV) = 2 punten (Totaal 4 punten)

https://cdn2.aznude.com//katelynpearce/porno/katelyn_pearce_ac9f88.jpg

http://ancensored.com/files/images/20200418/5e9a85d2c2cee.jpg

http://ancensored.com/files/images/20200416/5e97f669e0f84.jpg

Deze Komedie / Horror film tipte "Kondoro" mij vorige week en leek me wel interessant (i.v.m. de combinatie van Erotiek met Horror) voor mij.

Keola Racela's "Porno" is een vreemde maar een verrassend leuke film en het is niet zo smerig of slonzig als de titel suggereert. Er is echter wel redelijk veel naaktheid te zien en dat vooral van de mooie Katelyn Pearce (zie afbeeldingen), die vooral naakt of schaars gekleed te zien is, in de rol van succubus (oftewel neuk demon) Lilith, die het voorzien heeft op lullen

Hoewel er in het eerste uur eigenlijk nog geen horror te zien is, is het wel genieten van de sfeer, de opbouw van het verhaal, de Dario Argento-achtige kleurenpaletten, de bioscoopmedewerkers, de humor, de dialogen met veel oneliners, de naakte succubus die er dan nog uitziet als een vrouw en de erotische filmposters (die hints van toekomstige gebeurtenissen zijn) in de gangen van de kelder van de bioscoop (waarin het verhaal zich afspeelt), van echt bestaande (althans de meeste) films zoals:

"10 Foot Hole 10 Foot Pole", "Smoke 'Em If You Got 'Em ", "Deep Throat", "Deadly Weapons" en "Orgy of the Dead".

Die laatste drie films staan ook hier op MovieMeter en "Orgy of the Dead" heb ik vorig jaar nog in december gezien en "Deadly Weapons" zelfs afgelopen april en die film tipte "alexspyforever" mij toen min of meer.

En In de laatste circa 35 minuten van het verhaal is het vooral genieten geblazen van de absurde horror die er dan te zien is. De overwegend jonge en onbekende cast deed het leuk en charmeert met hun grote enthousiasme en komische bekwaamheid. En natuurlijk was Katelyn Pearce als de succubus een fraaie verschijning en een genot om naar te kijken. De speciale effecten mochten er ook wezen en zijn soms extreem weerzinwekkend, zoals een opengescheurd scrotum. De onhandige poging van iemand om reparaties uit te voeren op het verpulverde scrotum is bijna niet om aan te zien. Serieus, de schade aan de persoon zijn lul in deze film is buiten alle proporties.

Al met al heb ik me goed vermaakt met deze verrassend leuke Komedie / Horror film en dat van begin tot bloedig einde. De film deed me ook wat denken aan de Italiaanse Horror / Fantasy film "Dèmoni (1985)" van regisseur Lamberto Bava en brengt ook de onstuitbare geest van de middernachtfilms van weleer naar boven. "Porno" is uitermate geschikt om te bekijken met bier en een stel gelijkaardige verdorven zielen erbij.

Zelf heb ik hem afgelopen zondagavond alleen bekeken, maar omdat ik meestal uitgebreide recensies schrijf en ik gisteren geen tijd had, heb ik vandaag mijn recensie geschreven.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4888 stemmen

8. The Beast of Yucca Flats (1961)

54 Minuten

FTV

Nieuwe registratie(1) + FTV(1) + Jubileejaar(1) = 3 Punten

Tussenstand : 22 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780//f1z9wc6ag3f3TK9v75esKuRI5sV.jpg

Je hebt slechte films. Je hebt ongelofelijk slechte films. En je hebt films die zelfs dit laatste overstijgen. Dit is er zo eentje. Een nietszeggend verhaal. Compleet dialoogloos maar voorzien van een irritante voice-over die op monotone, ongeïnteresseerde wijze de film van commentaar voorziet. Soms lachwekkend zoals :

Touch a button, things happen.

A scientist becomes a beast

of

To reach the top, a man needs an airplane.

A jump from a plane could land you on top

Neen dit was gewoonweg te triest voor woorden.

0.5*

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

#8 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 14 +2= 16 punten

Even Lambs Have Teeth (2015)

78 minuten 3*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/499000/499855.jpg?cb=1467153395

Een alledaags verkrachtings-wraakfilm. Twee knappe meisjes worden ontvoerd door een familie van charmante griezels van het platteland. Die meiden zijn zeker leuk. Solide acteerwerk van de schone actrices. Maar doordat men een luchtige ondertoon aan de film toevoegt wordt het allemaal behoorlijk veilig bekijkbaar. In het eerste gedeelte wordt b.v.. zo beetje alles geïmpliceerd De meisjes zitten in een akelig situatie, echter blijft het op een soort bizarre picknick lijken. Een sterk gevoel van afschuw was er niet! En dan in tweede helft, de wraakhelft, de twee weten uiteraard aan hun lot van verkrachting en geweld te ontsnappen, en nemen wraak op iedereen. Maar nee... eerst gaan de dames nog winkelen in de plaatselijke ijzerhandel op een vrolijk deuntje. RIjden ook nog regelmatig rond in de pick-up truck. AEn als dan eindelijk het geweld losbarst in de laatste 28 minuten, loopt het niet zozeer uit de hand, de camera blijft vaak op zijn plaats zodat er niet veel te zien was. Maar ach...het slaagde net voldoende in te scoren met zijn bloederige beelden en grappige one-liners van de twee hoofdrolspelers.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

2. Blood of the Tribades (Film, 2016) - MovieMeter.nl

78 minuten

FTV

2 punten (Totaal: 4 punten)

https://launchover.com/BloodStills/BloodoftheTribades-still003.jpg

Geen recensie en geen stemmen op MovieMeter. De film heeft een turkeyscore op imdb. Het begint allemaal wel leuk met een scène waarbij een mooie vampierdame een bad neemt op sensuele wijze. Zo zijn er dan nog een paar leuke met dames die geheel of gedeeltelijk uit de kleren te gaan (dame die haar baby aan haar grote boezem te voeden wil leggen, 2 vriendinnetjes die gaan baden in het meer) om uiteindelijk te worden gestopt door mannelijke vampierjagers die allemaal last hebben van een soort pokken (volgens hen veroorzaakt door de vrouwelijke vampiers). Helaas voor het half uur lijkt de film al vaart te verliezen komt de focus wat meer op de mannen te liggen en dus ook nogal wat mannelijke full frontal nudity. De film werd geregisseerd door een man en een vrouw dat zal wel de reden zijn geweest waarom er voor een soort evenwicht werd gezocht in de exploitatie van het naakte lichaam. Ik weet niet meteen wat er eigenlijk werd beoogd? In eerste instantie een tribute aan de eurotrashy vampierfilms uit de jaren 70 en in het bijzonder Jean Rollin zou je denken. Ja het budget is laag en je hebt mensen die totaal niet kunnen acteren. Toch ziet het er niet uit als een 70s film, eerder een afgekuiste VHS rip gemaakt in de hedendaagse tijd. Het verhaal is echt minimaal. Dat hoeft nog geen ramp te zijn maar de actie, erotiek, grafische horror, dialogen het is allemaal van een bedroevend niveau. Ronduit saai en flauw, soms eerder lachwekkend dan spannend of opwindend. Ondanks de vrij korte speelduur voelde het hierdoor te lang aan. Neen, geef mij dan liever de films van Jean Rollin. Al houden die films soms geen steek, ik zal me er niet snel mee gaan vervelen. Ik heb er nog wel enkele op de plank staan van laatstgenoemde.

Op papier klonk die inderdaad niet slecht zoals je zei joolstein, maar ik heb er alvast weinig lol aan beleefd.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

9 Assault (Film, 1971) - MovieMeter.nl

91 min.

FTV (2) + jubileejaar (1) = 3 Totaal : 19

https://vhscollector.com/sites/default/files/vhsimages/17762_assault.jpg

Goed opgebouwde thriller met wat horrorelementen die meer een zoektocht is naar de dader dan eigenlijk een horrorfilm is. Veel gebeurt er niet buiten achter schoolmeisjes lopen, deze verkrachten en dan te doden.

https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2013/05/Assault.1970.DVDrip.XViD-CG00540520-50-44.jpg

Alleen de mooie Tessa (Lesley-Anne Down) weet te ontsnappen, maar wordt opgenomen door haar traumatische ervaringen en staart alleen maar voor zich uit. De dokter die haar behandelt en ook één van de hoofdrollen speelt, is meteen al een verdachte. Maar er zijn er nog wel enkele zoals de rare Leslie, de man van Mrs. Sanford.

https://dkanut5j171nq.cloudfront.net/catalogue-images/ti104113.jpg

Beetje naakt is er ook te zien, maar helaas niet van de mooie Julie ( Suzy Kendall ). Lesley-Anne Down heeft een prachtige blik en was hot in mijn tienerjaren met de bekende serie North & South. Knappe vrouw ! Naar het einde toe beetje chaotisch met de climax in het bos waarbij het slot een raar einde kent. 6,5/10

https://pds.exblog.jp/pds/1/201608/15/83/f0367483_02580718.jpg

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4888 stemmen

9. Billy the Kid versus Dracula (1966)

74 Minuten

FTV

Nieuwe registratie(1) + FTV(1) + Jubileejaar(1) = 3 Punten

Tussenstand : 25 punten

https://i.pinimg.com/originals/1f/9f/ab/1f9faba24a028494522a88b587d3f88f.jpg

Man,man,man. Ik weet ze wel uit te kiezen. Wie is op dit belachelijke idee gekomen? De Western-liefhebbers komen wel aan hun trekken. Een ranch, veel galopperende paarden, een vuistgevecht en wat heen en weer schieten met revolvers. Doorsnee ingrediënten van elke Western dus. Voor de horror-liefhebbers is het echter teleurstellend. Dracula (die zelf nooit zo bij naam wordt genoemd) lijkt eerder op een gepensioneerde tovenaar met een grote rode strik die om de haverklap zijn ogen ver opentrekt. Dat was dan ook het enige angstaanjagende in deze film.

1*

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

#9 registratie 1 punt FTV 1 punt Jubileejaar 1 punt 1+1+1=3 punten totaal; 16 +3 = 19 punten

L'Ultimo Squalo (1981)

88 minuten 2,5*

https://www.cultcelebrities.com/wp-content/uploads/2019/06/great-white-1981.jpg

“One thing’s for sure. It wasn’t a floating chainsaw.”

De film gaat over wat er gebeurt als een grote witte haai besluit dat de mensen die blijven spelen in het water bij de badplaats Port Harbor te lekker zijn om te laten liggen. Klinkt helemaal niet bekend, toch? Tja het was ook niet ongebruikelijk dat de Italiaanse filmindustrie hun eigen versie van een populaire Amerikaanse film maakte. Zo ook deze film getiteld L' Ultimo Squalo, wat vertaald betekent 'The Last Shark' en werd geregisseerd door Enzo G. Castellari (Keoma & The Inglorious Bastards) Er is hier bijna niets origineels te vinden. Het houdt zich aan hetzelfde plot als de film waar het zo trots leent! Niets zal verrassen tenzij je 'Jaws' nog nooit heb gezien. Het heeft de politicus die niet wil riskeren om de windsurfwedstrijd af te gelasten. Je hebt een toevallig haaienjager. Het enige wat anders lijkt, is dat de hoofdpersoon een horrorauteur is in plaats van de lokale sheriff. Echter zijn naam is Peter (Benton) en laat Peter (Benchley) nu net de horrorauteur van Jaws zijn. Het enige leuke aan de film is wanneer we getuige zijn van het bloedbad van de haai, maar die momenten zijn er weinig. Tja...maar dat zat ook niet mee! We krijgen wel een paar afgebeten lichamen te zien, maar dat is het dan ook. Dat kwam omdat tijdens het maken, het mechanische wezen nogal wat problemen had. Zodoende moest men noodgedwongen met het hoofd van de robot te werken. Die gigantische kop springt uit het water. De mond beweegt een beetje. Daarna gaat het weer onder water.enz. enz. Ook werd er een oplossing gevonden door uitgebreid gebruik te maken van stockbeelden. Regisseur Castellari verdient wat waardering omdat hij toch veel bereikte met wat hem werd gegeven. Tja het is geen al te slechte film, maar ook niet bijzonder goed...

joolstein

• 10835 berichten
  • 8921 stemmen

#10 registratie 1 punt FTV 1 punt 1+1=2 punten totaal; 19+2 = 21punten

Sator (2019)

85 minuten 2* Deze poster is erg misleidend maar wel erg gaaf!

https://coyotepr.uk/wp-content/uploads/2021/01/46592_4_SATOR_ITUNES_FILM_2000x3000.jpg

Yup, hier heb je alweer een nieuwe mumble-core horror! (de derde die ik dit jaar al zag en die min of meer overeenkomsten bezitten!) Uiteraard is er dan een tergend langzaam tempo, gegoochel met de tijdlijn en weinig gebeurtenissen. In het derde bedrijf namen de gebeurtenissen wel licht toe. Maar dat effect wordt getemperd doordat mijn aandacht al zo verslapt was. Nu kom je ook nooit echt veel over de personages te weten in de anderhalf uur durende looptijd. Oké de familie had veel onrust over iets wat ze hadden meegemaakt rond 'Sator'. Iets wat via oude cassettebandjes met bizar gebabbel van de grootmoeder waarin ze praat over het christendom, andere religies en occultisme. Nu was het gebaseerd op de grootmoeder van schrijver-regisseur Jordan Graham en die geloofde dat ze met iets of iemand kon praten die 'Sator' heette. Er was dus vermoedelijk informatie die hij wel kende maar de kijker niet? Verder minimale dialogen of eigenlijk als ze praten is het meer in monoloog. Veel beelden van slakken, spinnen, muggen en het waaien van boomtakken, of stromen van watervalletjes. De cinematografie was oké, maar ook regelmatig niet meer dan stillevens van uitgestrekte bossen. En Ja ook de beeldverhouding 4:3 was aanwezig, ditmaal gebruikt voor flashback-scènes. Met totaal geen de verhalende kracht was het voor mij vooral worstelen om dit uit te kijken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.