Bad Moon (1996)

Horror

geregisseerd door Eric Red
met Mariel Hemingway, Michael Paré en Mason Gamble

Het is weer volle maan en dat betekent dat weerwolf Ted weer zijn gebruikelijke metamorfose zal moeten ondergaan. Schuimbekkend duikt hij de bossen in, op zoek naar argeloze kampeerders die als nachtelijk maal kunnen dienen. Zelfs Teds eigen familie blijkt niet meer veilig.

neo (crew)
nog nooit van deze film gehoord,zal wel niet al te denderend zijn aangezien michael pare erin speelt

avatar van You_bastard
De film is inderdaad verre van spannend de enige pluspunt dat ik heb voor deze film is dat hij een orginele verhaal heeft. Voor de rest is het een leuke weerwolf filmpie

Maverick
De film is best wel redelijk,alleen ik denk dat deze film eerder bij zo,n aflevering van de serie kippenvel past.Hij is erg kindvriendelijk.

Zit weldegelijk spanning in, de weerwolf ziet er goed uit... maar de acteurs zijn afgrijselijk en dat hele 'hond red familie' verhaal had er niet in gehoeven

avatar van moviefreak#1
Ik denk dat die duitse herder wel zo'n beetje bij de hoofdrolspelers hierboven hoort inderdaad. Bij dit soort films is het altijd maar afwachten hoe de weerwolf eruit ziet en dat was dit keer zowaar goed maar de transformatie van Michael Paré naar de weerwolf ziet er dan wel weer heel erg kinderachtig uit
Ik hou het op 2 **

avatar van xenne
tsja, wel vermakelijk als tussendoortje - maar voor het verhaal moet je niet kijken, dat is zo standaard-weerwolf als het maar kan zijn. ook de special effects zijn niet bijzonder. maar ik vind het wel een goeie cast, in het bijzonder die duitse herder. ik geef 2½ ster, 't is alles behalve een hoogvlieger maar IK heb me er enigszins mee vermaakt en probleemloos uitgekeken, da's al veel hé

is wel aardige film en ja de herder speelt de hoofdrol erin en ook wel grappig stuk erin met het hondenhok. ik geef een 2

hm.. Zo'n mislukte film!
die weerwolven lijken op egeltjes maar dan iets groter...==> mislukt dus

*1*

avatar van Roodkapje
Disney films voor volwassenen? Die weerwolf was compleet mislukt. Ik vraag me af of het budget van de film in dat pak gegaan is Af en toe was het wél spannend en dat is ook het ene halve puntje waard.

ooit boek gelezen van de film?
Ikke wel ,
Dat hond redt familie is juist het verhaal:P
boek heet trouwens Thor en is uit zijn gedachten geschreven.

avatar van ThaMovieVoter
Ik zag deze film als kind en vond het toen super eng. Voor de grap weer wat stukjes gezien op Youtube. Het is eigenlijk gewoon een slechte film, maar het scoort nog steeds hoog wat betreft het 'griezelige sfeertje'.

kaydegreef
Ik had al een vermoeden dat deze film hier op MM een ovoldoende zou krijgen.

Ik heb hem onlangs bekeken en vond het een leuke film. Wel had ik wat meer horrorelementen(gore, spanning, schrikmomenten,...) verwacht.
Special effects waren inderdaad slecht, maar een film kan geen uistekende SFX brengen als het slechts een beperkt budget heeft, he

Daarom

avatar van kirk douglas
deze film hoord zeker bij de betere weerwolf-films. met zijn vrij simpele maar goed uitgewerkte verhaal en fatsoenlijke effecten komt de film ondanks het waarschijnlijk kleine buget goed over.

avatar van mrwhite
zag deze film voor het eerst 14 jaar geleden wat ik er toen van vond weet ik niet meer.
het is vere van een slechte film integendeel het verhaal zat nog redelijk goed in elkaar.dat de hond de redder in nood is mag ook wel eens.
dit was een beetje een soort horror-familie film

avatar van Vascago
Stukken beter dan ik had verwacht. De sfeer is best sterk, de soundtrack goed en de spaarzame gore-momenten zien er best aardig uit, met als uitschieter die aan het begin. Het acteerwerk is reteslecht, met als gevolg dat de Duitse Herder met afstand de beste acteur in de film is, maar who cares. Het draait toch allemaal om andere dingen in dit soort films, nietwaar. Ook de special effects waren nou niet om naar huis te schrijven met als dieptepunt de transformatie. Om je te bescheuren.
Al met al heb ik me hier toch uitstekend mee vermaakt, dus 3,5*

avatar van 606
Redelijk leuke film met de nodige spanning.
Zag er ook allemaal best goed uit en wordt ook redelijk geacteerd.

3 sterren

avatar van GrobbekuikenXL
Inderdaad een disneyfilm voor volwassenen. Lijkt mij een tv film. Die hond was leuk. Die wil ik ook wel maar verder niet veel soeps en weinig horror.

avatar van Boeikens
Nergens vernieuwend en redelijk braaf maar toch vrij onderhoudend.

avatar van Filmkriebel
Slappe weerwolf-film waarbij de hond de held des huizes is. Weerwolf-films zijn er genoeg; slechts weinig daarvan zijn goed te noemen. Ook dit exemplaar is een redelijke stinker in het genre. Er wordt nog een goede poging ondernomen om er iets van te bakken, zeker door de transformatie in beeld te brengen met CGI . Maar de scène is ver onder het niveau van "An American Werewolf in London". Het is niet dreigend en intens genoeg. Zoals Boeikens hierboven ook zegt : nergens vernieuwend en toch onderhoudend. Dat vat het goed samen.

lezertje
Wat een flut film. Een schande voor het genre. Letterlijk alle cliché's worden uit de kast gehaald. Bij dit wanproduct ontbreekt elk spoor van originaliteit. Avoid this film

avatar van Richard_Voorhees
Ik vond hem nog best goed te doen. Het acteerwerk en het script zijn niet al te best. De weerwolf ziet er dan wel weer goed uit, alleen is het wat jammer van de transformatiescene. Verder vond ik de hier en daar voorbij komende gore verrassend bloederig voor een 90's flick.
De toevoeging van de intelligente hond maakt het haast een familiefilm, maar persoonlijk vond ik dat niet heel storend.
Vermakelijke B-film.