• 11.452 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jennifer Lopez, Simu Liu en Sterling K. Brown

Gesproken taal: Engels

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Atlas

"The future of humanity is in her hands."

Atlas is een militaire inlichtingenofficier die jarenlang jacht heeft gemaakt op de intergalactische terrorist Harlan, die haar familie heeft vermoord. Nu is ze in de ruimte om toezicht te houden op een missie om Harlan te vangen op zijn afgelegen schuilplaats. Het gaat al snel mis als hun schip wordt geraakt door raketten en ze gedwongen wordt om een mechanisch pantserpak, aangedreven door kunstmatige intelligentie, aan te trekken en te evacueren naar de dichtstbijzijnde planeet. Omringd door vijanden, en met weinig kennis over hoe het pak werkt, moet Atlas haar missie zien te volbrengen.

Atlas Shepherd

Ranger Hughes

Alle Media

avatar van Han Solo 420

Han Solo 420

Prima mee geamuseerd, terwijl een grote simulatie op mijn andere PC liep.

De film belichte slechte en goede kanten van A.I. Okay, belichten is eerder opnoemen. Het deed me allemaal heel erg aan Metroid denken.

J. Lo doet het prima, als je het mij vraagt. Voor mij was de CGI het element dat ik niet zo fraai vond. Vooral dat fel licht blauwe/groene van Smit deed me geregeld pijn aan mijn ogen.

Krappe voldoende. 2,5*

scorsese

• 11907 berichten

Matige film over een toekomstbeeld waarin artificial intelligence een gevaarlijke terrorist heeft opgeleverd. Op het gebied van artificial intelligence blijft het vrij oppervlakkig en de film concentreert zich meer op het plot en de actie. Vrij voorspelbaar allemaal (zelfs de 'ontknoping'), en de actie is te veel cgi. De tweede helft is wel wat vermakelijker, maar 3.0 sterren is net te veel.

avatar van bipolar

bipolar

Heerlijke film! Als ik 2 uur lang op het puntje van m’n stoel zit is ie, wat mij betreft, vier sterren waard. Tja, als je gaat analyseren is er best wat aan te merken. Who cares!

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Atlas had een goeie film kunnen zijn maar met een zwak verhaal en Jennifer Lopez die vlak speelt help dat niet erg mee. Simu Liu speelt wel een prima badguy en de CGI ziet er wel prachtig uit en daar geef ik ook dan mijn 2 sterren aan.

avatar van filmkul

filmkul

• 1940 berichten
  • 1914 stemmen

Matige science fiction film. Het verhaal is bij elkaar gejat van andere vergelijkbare films, niet echt origineel dus. De uitwerking is redelijk vlak en bewandelt de vertrouwde paden zonder de uitdaging te zoeken. Het is allemaal niet slecht, maar verre van origineel. De film is best vermakelijk en de vaart zit er lekker in. Er is voldoende actie en spanning maar nergens wordt een ruime voldoende gehaald. De overdaad aan computer effecten helpt daar ook niet echt bij. Lopez houdt zich redelijk staande. Visueel ziet het er allemaal netjes uit maar wel te veel CGI. 3.0

avatar van kissyfur

kissyfur

Tenenkrommend. Deze film staat bol van jatwerk en clichés maar heeft de diepgang van een dubbeltje. J.Lo acteert behoorlijk over the top; ik denk dat het een rijke bron voor memes is.

Wel fijn dat je er geen bioscoopkaartje voor hoeft te betalen.

avatar van coumi

coumi

Na de zure kritieken en lage scores eigenlijk meer zin om mijn grote bosatlas voor de twintigste keer maar nog eens te lezen ipv deze Atlas, maar zie: deze kijkbeurt viel me achteraf alleszins mee. Gewoon een prima actie/sf avontuur, je ziet dat het wat gekost heeft en heb me geen moment verveeld. Verhaal is wat simpel volgens de critici,... so what? De storyline van Alien, Star Wars en andere klassiekers uit het genre kun je ook in een paar zinnen neerzetten. Verder ook niks nieuws of baanbrekends te melden over het onderwerp AI in deze prent, maar wie daar in is geïnteresseerd kan beter die gaapfilm van Spielberg tot zich nemen. Lopez is niet de allergrootste actrice doch kan wel degelijk wat(Selena) en als het titelpersonage zet ze hier gewoon één van haar beste rollen neer. Eindelijk de camera niet meer gericht op haar achterwerk maar op haar gezicht en dan zie je dat ze een scala van emoties heel geloofwaardig weet over te brengen. Kijkt gewoon lekker weg deze film, een prent ook die in de loop der jaren meer gewaardeerd zal worden hopelijk.

avatar van WLWolfs

WLWolfs

Gisteravond heb ik deze film gezien. Ik vond het een toffe en vermakelijke film. Hij is echt het kijken waard!