Bordello of Blood (1996)

Alternatieve titel: Tales from the Crypt Presents: Bordello of Blood

Horror / Komedie

geregisseerd door Gilbert Adler
met Dennis Miller, Erika Eleniak en Angie Everhart

Een aan lager wal geraakte privé-detective Rafe Guttman krijgt van de bijbelexperte Katherine Verdoux de opdracht haar vermiste broer Caleb op te sporen. Die raakte verzeild in een bordeel waar vampieren, onder leiding van de roodharige magna mater Lilith (supermodel Angie Everhart), de scherpe plak zwaaien. Het bordeel heeft een mortuarium als fassade en kan alleen bereikt worden na een hallucinante trip met een doodskist.

avatar van You_bastard
Ik vond het heel jammer hoe deze film verliep. Hij begon namelijk heel sterk met een goede enge sfeer en oplopende climax maar na 30 minuten gaat het geheel de andere kant op. Jammer het had een goede film kunnen zijn.

waar kunt ge deze kopen weet iemand het mij te zeggen bedankt

Op de rommelmarkt, Op internet kopen of in de videotheek

vond deze film wel grappig, zitten erg leuke scenes in
geef em tog 3

avatar van film88888
Uitstekende Tales From The Crypt film.

Net als zijn voorganger (Demon Knight) en de serie's zit hier het gore echt wel geweldig, en de effects voor een horror waren absoluut goed, en de make-up vond ik mischien wel één van de beste dingen in deze film. Voor een gewoon horror filmpje vind ik deze toch wel een groot meesterwerk.

Ok soms is het wat komedie in de *flauwe positieve* zin dan.

Dennis Miller vond ik echt wel goed acteren, en zijn one-liner's waren echt zeer grappig.

Angie Everhart vond ik toch wel mooie geplaatst voor de moeder der vampieren, en ook Chris Sarandon vond ik ook leuk om te zien spelen in deze.

Het verhaal vond ik echt wel niet slecht, wat zeg ik? Ik vond het gewoon geniaal gevonden, want het kijkt heel goed weg, en verveelt gewoon NIET!

De film heeft o.a. ook zeer vette nummers als soundtrack's in de film. Ook weer (o.a. Ballroom Blitz van The Sweet)

Ok voor de liefhebber uit het genre horror, en de mensen die verzot zijn op Tales From The Crypt zelf(waaronder mezelf) is dit wel een mooi knap meesterwerk vind ik.

4,0 sterren.

verhoogd naar 4 sterren na nogmaals kijken

avatar van Vascago
Te gekke film. Zwaar genoten, vooral bij die scene in de bar. Heerlijke muziek erbij. Acteerwerk was niet super but who cares. De rest van de film was dat wel.

avatar van Spartaan1986
Eerste 45 minuten waren vrij aardig, maar het wordt daarna steeds minder met het cliché einde als dieptepunt.

avatar van Corcicus
Best wel onderhoudend.

De nodige grappen maken de crappy effecten (zelfs voor 1996) verteerbaar, maar voor de rest blijft dit een uitgesproken bfilm. Het figuur Guttman was wel zalig en maakte heel wat goed. De grappen en grollen kwamen dan ook voornamelijk voort uit dit personage.
Cult, maar niet al te best.

avatar van dutchtuga
Erg leuke film, die alles in zich heeft wat een toffe 90's horror in zich hoort te hebben. Dat wil zeggen veel tongue in cheek humor, heerlijke effecten en een heerlijk simpel pretentieloos verhaal. Als je als toetje ook nog een Corey Feldman toegediend krijgt dan zit je helemaal goed. Ik heb altijd een zwak gehad voor Demon Knight, maar Bordello of Blood is toch wel de betere van de twee.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Een stand-up komiek die niet echt z'n best wil doen, een Baywatch- ster, die kleine vent met ruige baard die in elke film lijkt te zitten, een uitgerangeerd kindacteur uit de jaren 80 en Jerry Dandrige himself als een dominee. Kleurrijk clubje bij elkaar in deze tweede film van de Tales from the Crypt serie, wat eigenlijk een trilogie had moeten worden. Maar na het floppen van Bordello of Blood liep dat net even anders. Wel jammer, had mij best leuk geleken om hier een hele franchise van te krijgen. Demon Knight was immers geweldig. En hoewel van tijd tot tijd vermakelijk, Bordello of Blood is daarentegen wel van heel wat mindere kwaliteit.

In de film gaat Dennis Miller in opdracht van Erika Eleniak op zoek naar een verdwenen Corey Feldman. Miller is in eerste instantie niet onaardig als sarcastische detective, maar zijn maniertjes, opmerkingen en voortdurende pogingen tot humor beginnen op den duur wel erg te vervelen. En waar Miller juist een trucje maakt van het ongeïnteresseerd en koel reageren, daar is de rest van de cast zo over de top als een polonaise. Ook dit heeft af en toe de neiging te gaan vervelen, hoewel ik Chris Sarandon als priester wel wat charme vond hebben. Ondanks dat zijn aanwezigheid mij wel herinnerde aan dat er veel betere en leukere horror/komedies met vampiers zijn. Evenals Corey Feldman trouwens. Want Bordello of Blood mag niet in de schaduw staan van een Fright Night of Lost Boys. Overigens gaat de grootste trofee naar Kim Kondrashoff als die gestoorde biker die mensen naar het bordeel lokt. Dacht dat ie bij elke zin bijna zou ontploffen, zelden zoiets geweldig over de tops gezien.

Maar waar de film in zijn vertolkingen compleet losgaat, daar blijft de film op andere vlakken opvallend tam. Karakters wandelen van de ene locatie naar de andere en in de tussentijd lullen ze wat met elkaar. Pas tegen het einde komt er daadwerkelijk actie bij kijken, maar dat vergt wel wat uithoudingsvermogen. Paar toffe gore effecten (maar ook niet al te uitzonderlijk) en idiote momenten komen voorbij, maar het zijn er te weinig. Hetzelfde geldt voor de humor, de film heeft zijn geestige momenten, maar het blijft allemaal maar een beetje suf en flauwtjes. Nergens knalt de film erin of doet het iets speciaals, het blijft allemaal maar zo zo. Wat dat betreft is Bordello of Blood zeker niet vervelend om te zien en heeft genoeg amusement in zich (ook geestige kleine rol voor William Sadler, trouwens), maar het had allemaal veel meer en veel scherper gekund.

3 sterren.

avatar van frolunda
Zowel Feldman als Miller zijn goed en leuk in deze wel erg vermakelijke Horror film.Geen superfilm of zo maar zoveel beter dan het gros van vergelijkbare films.

avatar van Edie
Best een leuke film welke veel ouder aandoet dan zijn productie jaar 1996, lijkt bijna iets van de jaren 80 af en toe. Knullige effecten helaas , vooral de opgeblazen vampiers op het einde maar ondanks dit best een fijne wegkijker.

Herhalingsfactor is erg klein, ik zal de film niet snel een tweede kijkbeurt geven. Iets meer kleine cameo's waren misschien leuk geweest, zoals Whoopi Goldberg die heel kort te zien is. Eigenlijk niet meer dan een langere Tales From The Crypt aflevering.

Net geen voldoende, 2.5*

avatar van Richard_Voorhees
Na beide "Tales of the Crypt Present" films te hebben gezien moet ik eerlijk toegeven dat ik een kleine voorkeur heb voor Demon Knight, toch mag deze "Bordello of Blood" er ook wel zijn.
De film begint leuk met wat flauwe humor: Corey Feldman en zijn prettig gestoorde vrienden zorgen gelijk voor wat gelach.
Daarna weet Dennis Miller de boel wel vermakelijk te houden. De tweede helft van het begin/eerste helft van het einde vind ik persoonlijk het minst geslaagd. Dit komt, omdat niet alle grappen even goed overkomen. Toch weet met name Miller hier en daar wel een leuke one-liner te plaatsen. Vooral die opmerking It feels like I'm in a bad Tales of the Crypt episode is door de zelfspot erg leuk.
Verder laat men behoorlijk wat bloot zien en zijn er een aantal mooie dames om van te genieten. Zo weet Angie Everhart wel een erg sexy vampier te zijn, maar ook Erika Eleniak is een fraaie verschijning als de tegenpool. Het acteerwerk van beide dames vind ik wel draaglijk genoeg voor een dergelijke film.
Daarnaast weten met name Aubrey Morris en Chris Sarandon hier en daar lekker fout te zijn. Zo is het lekker bizar wanneer Morris zijn necrofiele kant laat zien wanneer hij een lijk gaat opensnijden. Sarandon is voornamelijk in de stukken waarin hij de tv-priester moet uithangen best grappig.
Net als in Demon Knight zijn in deze film de gore fx en de make-up van een verrassend sterke kwaliteit. Ook hier is het met name tijdens de "bordeel opruiming" en tijdens de Lilith finale genieten.
Het einde was dan wel weer wat aan de flauwe kant. Iets waar men met de humor soms ook de mist in gaat. Zo vond ik het begin met de Cryptkeeper wel erg flauw.
Maar goed, men kan nou eenmaal niet alles hebben. Over het algemeen heb ik me hier nog best aardig mee vermaakt.

avatar van Insignificance
Corey Feldman en Erika Eleniak, toe maar. En Dennis Miller die bijna van elke regel tekst een punchline maakt. Wordt een beetje vermoeiend na verloop van tijd. Vet aangezette horror onzin van de bovenste plank, die charme heeft het wel, want hart op de juiste plaats en zo, maar de lol, voor zover aanwezig, is er voor mij al snel af wegens te flauw. Puberaal gedoe met rond- en blootborstige vamps met onnozele bitjes (praten gaat dan plots wat moeilijker) als ze een hapje willen nemen. Het sfeertje en de effecten zullen voor liefhebbers van toen smullen zijn, maar je moet toch wat gekker voor de dag komen, wil je dit nog laten werken. Ik kan hier in ieder geval niet zoveel meer mee.

avatar van john mcclane 2
Ja , dit is wel weer een leuke horror flick.
Dit zie je niet meer de laatste tijd,,,fijne humor,wat aardige Gore.
Ben niet bekend met tales of the crypt ,,maar smaakt naar meer.
Gewoon leuk,als je van horror met gezonde dosis humor houd .

avatar van Mr-Mcmovie
Na de serie onlangs helemaal te hebben uitgekeken had ik nog eens zin om aan de films te beginnen met als eerste deze Bordello Of Blood. Na het niet zo goede 7de seizoen, en dan nog wel een cartoon als laatste aflevering hebben ze er goed aangedaan om films te maken tijdens de serie op de buis was in die tijd.

Ook net als bij Demon Knight voelde alles hier ook zo typisch Tales From The Crypt aan. Ook zag het er perfect het zelfde uit, want we hebben hier die komische flauwe humor dat ik ook goed verteerde in de serie, en de make up, en design waren dik snor.

Dennis Miller als gevatte praatjesmaker met af en toe toch een grappige antwoord tegen iemand vond ik erg leuk. Corey Feldman die ook opdook in de serie zien we hier terug, en achteraf als vampier zag hij er ook zo typisch 1990's uit met die specifieke make up en zo verder.

Gore, en over de top horror vind ik één van de sterkste dingen als ondertoon bij deze film, en natuurlijk de goede oude Cryptkeeper dat voor en na het verhaal nog eens aan de beurt was maakt ook heel veel goed.

Nu zag ik ook meteen waar regisseur Robert Rodriguez zijn idee heeft gehaald om water pistolen te laten voorkomen in From Dusk Till Dawn. Alleen hier hebben we nog The Sweet met Ballroom Blitz wat zo fijn aanvoelde op die bepaalde scene.

avatar van ChrisM
Jeugdsentiment