• 8.257.425 stemmen

Horror | 90 minuten

Genre: Horror

Geregisseerd door: Anthony J. Christopher

Met onder meer: Michelle McCormick, Ken Roberts en Joe Estevez

IMDb beoordeling: 3,4 (311)

Plot Fatal Pulse

"First there were ten little sorority girls...then there was one."

In en rond een universiteitsgebouw wordt de ene leuk uitziende studente na de andere op een brute manier om het leven gebracht. De hoofdverdachte is Jef, die gezien is bij het verlaten van het huis van een net vermoorde studente. Hij zal bewijzen moeten vinden dat het iemand anders is.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Deze martelgang van anderhalf uur is een afrader eerste klas. Werkelijk alles aan deze film deugt niet: het verhaal, het acteerwerk, de moorden, de muziek, de sfeer, het camerawerk enzovoorts. Het is ronduit verschrikkelijk allemaal en doet zich het best omschrijven als een belediging voor de intelligentie van elke kijker. Dit is heel erg slecht.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Een behoorlijk spanningsloze slasher die hier en daar nog wel origineel is, maar mede door het slechte acteerwerk niet goed uit de verf komt.

Als geoefende slasherkijker heb je al best snel een vermoeden wie de moordenaar gaat zijn. De oorzaak voor zijn daden is dan wel best origineel. Ook zijn een aantal van de moorden best origineel, vooral de gipsmoord.

De film heeft alleen een aantal dingen waardoor hij als slasher/horrorfilm niet echt serieus genomen kan worden. Zo kakt de film in de eerste helft in door een nogal uitgerekte opbloeiende romance tussen Jef en Lisa. Het klinkt bijna als een soapserie, maar zo is het in de praktijk ook wel wat.

Daarnaast vinden ze het nodig om bijna iedere keer wanneer een cartoons liefhebbende vriend van Jef in beeld komt een flauw, fout geluidje te laten horen. Een soort ploink die je ook weleens hoorde in Mario-achtige games of Looney Toons cartoons. Bedoeld als grap waarschijnlijk, maar gewoonweg niet grappig.

Verder ligt het blote tietengehalte erg hoog. Niet dat ik dit erg vind, maar volgens mij is zo'n beetje iedere vrouw in deze film een keer topless te zien. Een beetje overdreven als je het mij vraagt, maar misschien wel tof voor de nudity liefhebbers in ons midden.

Typisch zo'n lowbudget slasher die enkel gemaakt is om mee te liften op het succes dat dergelijke genrefilms in die tijd hadden.

avatar van perceived

perceived

Saaie snaai. Nogal zielloze productie.