Rattlesnake (2019)

Thriller / Mystery

geregisseerd door Zak Hilditch
met Carmen Ejogo, Theo Rossi en Emma Greenwell

De single moeder Katrina is in alle staten wanneer haar dochter gebeten wordt door een ratelslang. Een mysterieuze vrouw biedt hulp aan, maar vraagt hiervoor een wederdienst. Onbewust sluit Katrina een pact met de duivel.

avatar van BlueJudaskiss
Alwéér Faust...

avatar van bjerik76
klinkt wel spannend !

avatar van John Milton
Ik zie Ejogo wel graag, maar het oogt een beetje als een zesjesfilm. Als ik de waarderingen van Hilditch zijn vorige 2 films op MM zie, dan lijkt dat misschien wel te kloppen.

avatar van centurion81
John Milton schreef:

1922 was geen top, maar wel onderhoudend ('zesjesfilm'), waarbij de sfeer het zesjesniveau m.i. ontsteeg.

avatar van John Milton
Ja ik had daar ook wel mensen zich enthousiaster over uit horen laten, was ook wat verbaast dat hij uiteindelijk zo’n karig gemiddelde had.

avatar van Brabantze
Ben benieuwd! Trailer lijkt oke!

Matige film waarin een moeder onverwachte hulp krijgt als haar dochtertje door een ratelslang wordt gebeten. Het dilemma waarmee het hoofdpersonage te maken krijgt, had beter uitgewerkt kunnen worden. Mede hierdoor wordt het nergens echt spannend. Ondanks dat de film niet te lang duurt, is het soms wat langdradig.

avatar van mcdaktari
Het verhaal op zich klinkt best leuk. Ik heb bewust de trailer nog niet gekeken en denk dat ik deze film vanavond eens ga kijken.

avatar van john mcclane 2
Netflix probeert , en gaat zeer regelmatig op zijn bek met hun originals films .
Ze brengen er nu zoveel uit dat je bijna kan zeggen dat kwantiteit geen kwaliteit is , zo blijkt maar weer .
Want de afgelopen anderhalve maand heb ik Alleen de breaking bad film kunnen waarderen , en de makers daarvan zijn “ a league of their own “
Die kunnen bijna niks fout doen .

De soundtrack was erg goed , sfeervol , en treffend .
Er zaten een paar mooie beelden bij van de Texaanse woestijn ,.
Maar spanning ontbreekt bijna volkomen .
Het heeft echt weinig om het lijf . En er zitten wel wat horror fragmenten in , maar nergens echt opmerkelijk of bijzonder .
Het verhaal zelf is ook echt te mager voor woorden

Nee, kun je links laten liggen .

Hier had veel meer ingezeten. Matige vertoning vind ik.

Niet geweldig.

Hilditch heeft een aardige premise, maar doet er eigenlijk weinig mee. Enerzijds zijn er een aantal pogingen om het mysterieus te maken, maar die leiden nergens naartoe. Erg veel sfeer weet hij er niet uit te puren. Anderzijds is er het ethische vraagstuk, maar ook dat wordt redelijk matig behandeld.

Nochthans is er verder niet zo héél veel mis met dzeze film. Visueel ziet het er wel netjes uit, hoewel redelijk onopvallend. Qua acteerwerk zit het ook wel goed en de film is kort, zodat de vaart er nooit uitgaat. Het enige wat echt ontbreekt is sfeer, en da's jammer genoeg onontbeerlijk voor een film als deze.

Hilditch lijkt niet echt geschikt voor dit genre, maar echt slecht levert hij ook weer niet af. Het is alleen een beetje jammer van het potentieel, want in een filmpje als deze zat toch echt wat meer dan hij er uithaalt. Aardige filler voor een keertje, maar meer dan dat is het niet.

avatar van Grindhouse62
Met enkel wat suspense kom je er niet. Verhaaltechnisch langdradig en blijf maar door kabbelen ondanks de korte speelduur. Wel een onheilspellende soundtrack en mooie fotografie van het landschap. 2.0

avatar van huiguh
Gevalletje van 'net niet'.

Verhaal had de regisseur beter uit moeten werken, weinig spanning en voorspelbaar.
Vond de hoofdrolspeelster, en ook de rest van de cast wel goed acteren.

Had meer ingezeten, nu is het 'net niet'.

avatar van guchte
Knap acteerwerk van Carmen ejogo in een spannende en mysterieuze film van begin tot eind , mooie landschapsbeelden van Texas, in zijn geheel mss geen topper maar toch leuke wegkijker, 3 sterren voor mij.

avatar van Actarus
Té weing kwaliteit om deze film naar een hoger niveau te tillen. Op zich is het gegeven best leuk, maar zo traag en slecht uitgevoerd. De suspence bleef uit en dat kon vele beter. Flauw niemendalletje...

avatar van Dennisj
Ik heb bij deze film een beetje hetzelfde gevoel als bij de film Wounds die ik pas gezien had op Netflix. De film kabbelt een beetje voort en het concept vooral in het begin is niet eens zo onaardig bedacht. Het acteerwerk is ook niet storend. Alleen hoe de film verder verloopt richting het einde vind ik een beetje te makkelijk. Had wel wat meer twists of iets dergelijks in mogen zitten. Daarom geen voldoende van mij.

avatar van trinco
Je kunt die anderhalve uur die de film duurt beter besteden aan wandelen met je hond of je oude moeder eens bellen of eindelijk dat klusje eens doen dat je je vrouw al zolang hebt belooft.
Saai, traag en nergens echt spannend.
Geen verrassende wendingen, het is vanaf het begin al duidelijk hoe het gaat aflopen.
Enige pluspuntje is dat het dochtertje voor de verandering eens niet zo'n irritante Amerikaanse wijsneus is.

avatar van milan90
De elementen met alle slachtoffers die een rol hebben in de film en de hoofdrolspeler aanzetten tot moord, vond ik wel goed uitgewerkt. Het wordt verder eigenlijk niet heel spannend allemaal en had zeker beter uitgewerkt kunnen worden.

avatar van Collins
Rattlesnake is een film uit het rijtje waarmee Netflix ook dit jaar aan de griezelbehoefte van de kijkers probeert te voldoen. Ik zag een paar films uit dat rijtje. Ze zijn kwalitatief erg wisselvallig. Tot nu toe heb ik geen hele grootse film gespot. Het blijft bij een enkele redelijke. Rattlesnake behoort wat mij betreft tot de mindere uit de rij.
Zak Hilditch heet de regisseur. Van hem staat al een tijdje de film 1922 (2017) geparkeerd om bekeken te worden. Met wisselende waarderingen op de site zat daar al geen haast achter. Na het zien van Rattlesnake, is de zin om die film te gaan bekijken niet bepaald gegroeid. Ik laat 1922 nog maar even sudderen.
Het verhaal in Rattlesnake is op zich helemaal niet verkeerd en bevat een groot potentieel aan spanning. Een tijdsgebonden pact met de duivel klinkt in ieder geval als spannend materiaal om mee te werken. Het komt er alleen niet uit.
Hoofdrol Carmen Ejogo loopt het grootste deel van de film in vertwijfeling rond. Heel begrijpelijk als je opeens een schuld bij de afvallige engel hebt uitstaan. Een schuld die bij zonsondergang moet zijn ingelost. Wie zou dan niet radeloos rondlopen? Ik wel. Vanuit het perspectief van de kijker is dat dolende gedrag echter niet spannend. Bij een pact met de afvallige verwacht ik intense confrontaties en intense dreiging. Ik verwacht een hevige innerlijke strijd. Ik verwacht ook meer actie. Meer handeling. Geen van die zaken komt tot ontwikkeling.
Er zijn wat halfslachtige ingrepen om de dolende sleur te doorbreken. Af en toe poppen er ongure figuren op, die Ejogoaan herinneren aan haar pact en aan de tijd die haar nog rest. Een poging om de film te voorzien van spanning en dreiging. Goed plan van Hilditch.
Het werkt niet. Het gebeurt allemaal niet subtiel genoeg. De plots opduikende figuren verhevigen met hun opzichtige optredens de spanning niet. Wel bespeur je bij de figuren vaagjes een soort hopeloze tragiek.
Hé! Da's interessant! Wordt het eindelijk een beetje leuk. Nee dus. De film besteedt er verder geen aandacht aan. Aandacht daarvoor leek me nu juist een probaat middel om spanning te genereren. Wie zijn zij? Ook slachtoffers? Aan de tragische uitstraling zou je zeggen van wel. Dat leuke lijntje blijft helaas liggen en wordt als onbelangrijk afgedaan.
Eigenlijk is de enige vraag die spanning genereert en de film overeind houdt de vraag of Ejogo zich aan het pact houdt of niet. Is er een uitweg? De weg naar het antwoord voert heel lichtjes langs een morele afweging met een interne worsteling, maar ook die spanningsfactor passeert veel te gemakkelijk en heeft weinig spannende consequenties.
Dat is trouwens ook niet de bedoeling, zo blijkt. Ik was best bereid om even wat langer stil te staan bij de interne worsteling. Carmen Ejogo had daar echter niet zo veel zin in. Zij kon niet wachten om in een staat van vertwijfeling heel snel door te lopen. Tja. En dan loop je maar weer mee.

Het verhaal lijkt aardig,maar o wee..Lange zit, ondanks korte duur, waarin vrijwel niets gebeurt. De reactie van Collins hierboven is boeiender dan de film..Alweer een Netflix original

avatar van Elchapo
Een redelijke film,net aan voldoende.....ondanks dat er vrij weinig in gebeurt,is de spanning voelbaar.3 stars.

avatar van mcdaktari
Echt slecht kan ik deze film nou toch ook niet noemen. Het is geen hoogvlieger maar ik vond het wel te doen.

frans123 schreef:

Chapootje ...vriend..bedankt..

avatar van princesspeach
Verschrikkelijk. Een hele saaie film. Zoals bij de meeste Netflix films. Begint goed. Na 30 minuten valt de hele film ineen als een pudding.

avatar van bjerik76
helaas allemaal wat te " tam" gefilmd, het kwam over als een tv film die gecensureerd moest worden.

avatar van jpgleiden
Jeetje, was er slecht zeg! Vorige week gezien, en nu eigenlijk al vergeten hoe het eindigde. Nee, nog erger dan GTST.

avatar van Donkerwoud
Zo zoetjesaan ontpopt Zak Hilditch zich tot een net-niet regisseur. Met '1922' (2017) had hij een prima slowburner in handen rond de Amerikaanse Dust Bowl, maar gemakzuchtige jump scares kregen uiteindelijk de overhand. Met 'Rattlesnake' (2019) heeft hij een prima hoofdactrice in Carmen Ejogo en het centrale uitgangspunt spreekt tot de verbeelding. Een alleenstaande moeder sluit per ongeluk een duivelsdeal wanneer haar dochtertje gebeten wordt door een ratelslang. Hoe ver ben je bereid te gaan voor het leven en de zielenheil van je eigen kind? Maar Hilditch lijkt wel een blaag die vers van de filmacademie komt en levert een product af dat meer neigt naar middelmatigheid dan Texaanse woestijnwind. In dat clichérijke filmuniversum waar B-acteurs monotoon praten of een beetje betekenisvol naar het hoofdpersonage staren. Geen greintje zelfspot of relativering, maar bloedserieus dwepen met het occulte zoals al een jaar of dertig wordt gedaan in dit type genrefilms. Tergende traagheid moet doorgaan voor suspense en de paar horrorscènes zijn nepbloed galore. Het meest ergerlijke is nog dat het script opeens de eigen (onverbiddelijke) spelregels overboord gooit om onder het morele dilemma uit te komen. Zonder enige logica maar mét esoterisch starende silhouetten.

avatar van IH88
“What was done for your daughter doesn't come cheap. Her little soul was spared. And now you owe one in return.”

Matig. Qua sfeer en locaties doet Rattlesnake best veel dingen goed, en Carmen Ejogo is ook een sterke hoofdrolspeelster. Maar jammer genoeg is het verhaal barslecht, en na een aardig begin wordt het steeds slechter. Saai ook, en dat is knap als je een horrorfilm maakt. Rattlesnake is niet spannend en op één of twee scenes na ook niet bloederig of gruwelijk. En als het verhaal dan ook nog te wensen overlaat heb je een aardige miskleun van een film.

Nee dit heeft mij niet gepakt. Zoals de meeste al zeggen traag en saai.