• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.590 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.366 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Collins

• 7301 berichten
  • 4317 stemmen

10. Håndtering av Udøde (2023)

97 minuten

FTV - Totaal 20 punten

Subgenre: 20. Art / Slowburn / Elevated Horror

Themaklassement: 10 punten

https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2024/HaandteringAvUdode/003.jpg

De film is gebaseerd op de gelijknamige roman van de Zweed John Ajvide Lindqvist die ook verantwoordelijk is voor de roman Låt den Rätte Komma In die een bijzonder goede film opleverde. Een film gebaseerd op ander werk van de auteur maakt natuurlijk nieuwsgierig.

De premisse klinkt goed. Ook de titel waarin een vraagstelling ligt besloten, is veelbelovend. Hoe gaat een rouwend persoon om met de situatie dat een overleden familielid plotseling als ondode terugkeert en op die manier het rouwproces verstoort en nog niet gesloten mentale wonden weer openrijt? Het is duidelijk dat de film geen spectaculaire survivalhorror gaat worden. Wat de film wel is? De film is een rustig en intiem drama over mensen die een enorm verlies hebben geleden en nu de zorg krijgen over de doden die zijn wedergekeerd als ondoden. Ook dat is horror. Het is alleen horror van een ander kaliber dan de gangbare zombiehorror.

Hoe intrigerend dit alles ook klinkt, de vonk sloeg niet over. In een uiterst ongehaast tempo luiert de film voort zonder iets wezenlijks met de situatie te doen. Emotionele conflicten blijven uit en horrorachtige scenario’s doen zich niet voor. Het is passiviteit en nog eens passiviteit die de film uitstraalt. Een passiviteit die zich succesvol over de personages uitstort die zich vooral stoïcijns voegen in de absurde situatie. Gelukkig is daar de uitstekende beeldspraak die in combinatie met de onderliggende muziek en een subtiel sounddesign voor een beklemmende sfeer zorgt en maakt dat de oogjes nog net niet dichtvallen.

Niet erg onder de indruk, haal ik het einde van de film en neem met een schouderophalen afscheid. Niet bijzonder opwindend. Niet bijzonder roerend. Een spannend klinkend plot wordt in verhalende zin nooit meer dan een paar spannende aanzetjes. Met visuele genoegzaamheid en een fijnzinnig sounddesign weet de film af en toe een beklemmende sfeer op te roepen. Dat is het wel. Tegenvaller.

2.0*

cinemanukerke

• 1831 berichten
  • 1042 stemmen

Wat vooraf ging : ik en mijn dochter besloten mee te doen met de Horror challenge en beurteling kiezen we een film. Alweer de beurt aan mijn dochter met :

10. A Quiet Place (Film, 2018)

FTV – 2 punten

Puntentotaal 20

Subgenre : 14. Alien Horror (afgevinkt : 14, 18, 34, 35, 57, 78, 80, 84, 93, 98)

Eigen score : 3,5* / Score dochter : 3,5*

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/59e512ddf43b55c29c71b996/1528489424070-3KAPBS803NIF1K5L52CE/A+Quiet+Place.jpg?format=1500w

Sssst ! Algemene stilte. Wat een wonderlijke wereld is dit nu. Mocht er geen oorverdovende stilte nodig zijn, had dit als muziek in mijn oren geklonken. Geen geklaag en gezaag van de kroost. Boormachines en grasmaaiers uit den boze dus geen klusjes in het week-end maar lekker op terras in stilte een biertje drinken. Ook ons gezin trekt zich uit de slag. Mijn dochter amuseert zich met de silent disco app en Mme Cinemanukerke is bezig met kleren wassen in de luid stromende beek naast ons, de was ophangen, strijken ….. tja, geluk is niet voor iedereen weggelegd. Ik neem nog een biertje in alle stilte. Proost !

Sssst, zeg het niet te luid maar a quiet place is verdorie spannend. Monsters bedreigen mensen, het had een actie slasher alla Starship Troopers kunnen zijn maar regisseur Krasinski houdt het intiem. Overlevingsstrijd van een gezin. Hun inventiviteit om te leven zonder geluid, hun verlangens naar elkaar – het wordt mooi getoond. Maar toch blijft de film tussen die 4 muren van efficiëntie en een kleine dosis emo steken. Ik miste wel wat achtergrond (waar zijn alle andere mensen, wat gebeurd er in de rest van de wereld bv) en het einde solliciteert te nadrukkelijk naar een vervolg. Maar wel op het puntje van mijn stoel gezeten.

Papa, stop met dromen, je zou het nog geen namiddag uithouden met dat gesnurk van jou tijdens uw middagdutje …

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2881 stemmen

Valt de nieuwe ghostbusters onder teen horror

joolstein

• 10841 berichten
  • 8933 stemmen

John Milton

Q Jones schreef:

De film Ghostbusters: Frozen Empire (2024)

Krijg op Letterboxd en op IMDb geen horroraanduiding maar in die en de andere films zijn er wel geesten is het dan wel of geen horror?

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2881 stemmen

Ja dat vond ik ook lastig dus ik dacht ik check het ff

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

62. The ABCs of Death (Film, 2012)

123 minuten

FTV=2 p

puntentotaal= 124

subgenre= 17 anthology horror

themaklassement=62 p

voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17

2,5* Zesentwintig verhaaltjes over de dood, elk beginnend met een letter van het alfabet. Sommige verhaaltjes zijn leuk, sommige zijn ronduit belachelijk. Door de korte tijdsduur komt er niet echt een verhaal op gang en ik miste dat. Veel verhaaltjes bestonden uit rare beelden, vooral de Japanse, maar voor mij is horror meer dan dat. Het leukst vond ik B, Q en X. O, en degene met de spin, ben even vergeten welke letter dat is, maar ik denk dat dit voor veel mensen puur horror is. De rest van de verhaaltjes waren oke of vervelend.

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

Q Jones schreef:

Zelf kijk ik altijd wat IMDb zegt en volg hen daarin, maar ik ben nu ook benieuwd wat de regels hier dan zijn

Tommeh

• 7317 berichten
  • 3297 stemmen

Tartarus schreef:

(quote)

Zelf kijk ik altijd wat IMDb zegt en volg hen daarin, maar ik ben nu ook benieuwd wat de regels hier dan zijn

- Als een film op MovieMeter, IMDb of Letterboxd als Horror wordt aangemerkt is hij toegestaan. Bij twijfel mag je altijd een balletje opgooien of een titel in aanmerking komt.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2881 stemmen

Dus wat vinden jullie

Tommeh

• 7317 berichten
  • 3297 stemmen

Persoonlijk vind ik Ghostbusters geen horror maar fantasy/komedie.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2881 stemmen

Mijn kinderen vonden het dood eng hahaha

joolstein

• 10841 berichten
  • 8933 stemmen

Tja klopt helemaal dat Ghostbusters geen horror is maar Beetlejuice was eveneens geen horror maar komedie, De vraag is dan ook of voor deze film ook een uitzondering kan worden gemaakt Mooie bijkomstigheid is dat ik niet nog een horror-komedie hoef te kijken!

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

joolstein schreef:

Tja klopt helemaal dat Ghostbusters geen horror is maar Beetlejuice was eveneens geen horror maar komedie, De vraag is dan ook of voor deze film ook een uitzondering kan worden gemaakt Mooie bijkomstigheid is dat ik niet nog een horror-komedie hoef te kijken!

Comedy of family Subgenre vind ik hem wel passend, maar ik bemoei mij er verder niet mee na mijn eigen gehannes, dat laat ik aan onze judge, jury and executioner Milton

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

74. Compliance (2012)

90 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 140

Subgenre: 56. Mumblegore Horror

Themaklassement: 63 punten

Eigen rating: 3,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTkxMzcyNjA5N15BMl5BanBnXkFtZTcwNjM2NTEzNw@@._V1_.jpg

Ongelooflijk verhaal en misselijkmakend dat dit soort dingen zijn gebeurd. Hoe haal je het eigenlijk in je hoofd, maar ik zal de clou hier niet weggeven. De lege mindset voordat ik in deze film sprong heeft me namelijk geholpen om het allemaal beter te kunnen waarderen. Goed geacteerd, grimmig vormgegeven en van begin tot eind boeiend ingekleurd. Regisseur Craig Zobel heeft duidelijk talent en ik kijk uit naar zijn volgende film.

Rechtvaardiging voor het gebruik van deze titel binnen de huidige challenge: MovieMeter, IMDb (Mumblegore Horror) en Google omschrijft de film onder het horrorgenre.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

75. Vermines (2023)

106 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 142

Subgenre: 15. Animals & Nature attacks Horror

Themaklassement: 64 punten

Eigen rating: 4,0*

https://i.ytimg.com/vi/zzZAotvS5LY/maxresdefault.jpg

Tot nu toe mijn favoriet binnen de horroruitdaging. Behoorlijk sterke inspeling op de fobie voor spinnen, wat enkel en alleen wordt versterkt dankzij het overtuigende gebruik van speciale effecten. De regisseur had hiervoor weinig doeltreffende kortfilms tot leven gewekt, maar bewijst zich met deze film dubbel en dik. Vermakelijk, spannend en intens. Wat wil je als horrorliefhebber eigenlijk nog meer?

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

76. Pretty Dead (2013)

78 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 144

Subgenre: 100. Zombies & Infected Horror

Themaklassement: 65 punten

Eigen rating: 2,5*

https://resizing.flixster.com/zgwxH-QBlwSVH-Ye45V2O8IU8sg=/375x210/v2/https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3/t/assets/p10105343_i_h11_aa.jpg

Soms origineel en de twee hoofdrolspelers delen een fijne chemie, maar de makers vangen iets te weinig aan met de tweede helft. Het formaat waarin de film is opgenomen is daarnaast leuk, maar iets te opzichtig gebruikt. Met de praktische effecten wordt verder niet al te veel gedaan en de slotfase is wat te bondig om de kijker te voorzien van een doeltreffende impact.

Sanderkeuh

• 582 berichten
  • 2953 stemmen

Tja.. hoe ik het zie: Komedie heeft bedoeling om kijker te laten lachen, maar niet iedereen vindt dezelfde dingen grappig.

Horror heeft de bedoeling om kijker ongemakkelijk te laten voelen, angst aan te jagen, spanning op te bouwen. Maar niet iedereen vindt dezelfde dingen eng of spannend.

Fire in the Sky (1993) vond ik een van engste films die ik gezien heb maar krijgt op MovieMeter, Letterboxd en IMDb géén horror-label (maar wel 6 andere genres op IMDb. Ik gebruik zelf liever Rateyourmusic voor genre-aanduiding omdat gebruikers daar zelf stemmen op genres- en subgenres.

De nieuwe Ghostbusters heb ik zelf niet gezien, maar die uit 2021 had wel genoeg elementen om als family horror gezien te worden vind ik, en oktober is “spooky season” toch?

Denk ook niet dat het iemand boeit als er een film meer staat op je lijstje puur omdat het een label mist op een site? Lijkt me meer bedoeling van challenge om horror te ontdekken in beide uitersten en alles er tussen, afhankelijk van wat je zelf wil zien?

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

77. We Are What We Are (2013)

100 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 146

Subgenre: 28. Cannibalism Horror

Themaklassement: 66 punten

Eigen rating: 2,0*

https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/07/we-are-what-we-are-family.jpg

Het komt allemaal te langzaam op gang en de sfeerzetting is niet sterk genoeg om het mysterieuze gehalte van de film in leven te houden, maar de regisseur geeft de insteek zelf ook nogal willekeurig weg. Wel erg sterk geacteerd en mooi aangekleed, maar ik moet iedereen eerlijk bekennen dat ik het grootste gedeelte van de film met flinke verveling heb uitgezeten.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

42. Cocaine Bear (Film, 2023) - MovieMeter.nl

95 min

Ftv

Puntentotaal 84

Rating 2,5

https://www.azcentral.com/gcdn/presto/2023/02/21/USAT/6cf0ba15-a884-4fce-a6b3-253d9d5f317e-Bear_leap.jpg?crop=1511,850,x152,y4&width=1511&height=850&format=pjpg&auto=webp

Begon wel aardig. Toch een leuk idee, een beer aan de coke. Een paar kinderen, wat schurken, die kunnen elkaar wel eens in de weg gaan lopen... maar eigenlijk gebeurt er niet zo gek veel. Het is keer op keer hetzelfde riedeltje, maar met net wat andere oninteressante figuren. De beer is dan steeds een welkome afleiding ende verlossing maar ook dat wordt al snel repetitief.

43. Memorial Valley Massacre (Film, 1989) - MovieMeter.nl

93 min

Ftv

Puntentotaal 86

Rating 2

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZjg2OWFkNWUtNjQyNy00MmI4LTk5NzctNjM2YzMwNjBiZjdlXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Weer een American National Park horrorfilm.

Een soort Yogi Bear aflevering maar dan zonder Yogi en met een holbewoner. Zeer onderontwikkeld plot - het park is open? -, rare karikaturale karakters, suffe killer, saaie locatie en vreselijke muziek. Het geeft niet dat er weinig spanning is, maar dan zag ik het graag gecompenseerd worden door wat anders. Dat lukt echt niet wat mij betreft. De humor is kinderachtig, en het acteren matig tot slecht en veel te serieus.

Het was niet per se een vervelende film om te kijken, maar "niet vervelend" is niet genoeg voor een voldoende.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8933 stemmen

64 Wishes of the Blue Girl (2024)

73 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 126 + 2= 128

20. Art / Slowburn / Elevated Horror

Themaklassement: 1 punt = 64 punten

Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 8 -9 -11- 14- 15 -16 -20 -23- 24- 26- 31 - 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 54 -55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -63 - 65 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -93 -94- 95- 97 -98 - 100

Eigen score: 2*

https://canvas.tubitv.com/opts/IpbybJvkgaPD1Q==/c3b24879-64a7-41cb-b330-85e3732806bc/CIAPELgIOgUxLjEuMg==

"Thee met een vloek"

Mysterieus drama-film die worstelt om enig samenhang te behouden. Het is niet iets wat je niet eerder heb gezien: een jonge vrouw die haar obsessieve ex, die haar stalkt, ontloopt en haar leven weer op de rails probeert te krijgen. Oeps een trauma dus; de grens tussen realiteit en hallucinatie begint te vervagen en objecten uit zichzelf bewegen of gefluister door de gangen galmt. Een minimalistische benadering van horror want dit is kun...euh nee laat ik het maar ambities noemen.

Wat ook wordt benadrukt door slow-burn-vertelstructuur, de ouderwetse lelijke zwarte banden aan de zijkant, beelden van niets toedoende dingen, aanhoudende lange takes om de kwetsbaarheid van het personage te benadrukken en het bewust vaag houden van de verhaallijn. Het lijkt echter ook meer een afstuurprojectje met een minimum aan budget. Wat het er niet beter op maakt! Gemiste kans of gebakken lucht...? Aan ons die keus...en dat is het wel zo’n beetje.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8933 stemmen

65 Me Encontrarás en lo Profundo del Abismo (2022)

104 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 128 + 2= 130

66. Post-Apocalyptic & Dystopian Horror

Themaklassement: 1 punt = 65 punten

Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 8 -9 -11- 14- 15 -16 -20 -23- 24- 26- 31 - 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 54 -55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -63 - 65 -66 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -93 -94- 95- 97 -98 - 100

Eigen score: 3*

https://i.ytimg.com/vi/rXf_KFbfd_E/maxresdefault.jpg Als je de titel; "Me Encontrarás en lo Profundo del Abismo" vertaald krijg je zoiets als; "Je zult me ​​ontmoeten in de diepten van de afgrond." Dat beschrijf eigenlijk ook wel wat het is. Want voor het grootste deel van de104 minuten, is het een man die rond struikelt in het bijna-duisternis op een verlaten fabrieksterrein of iets dergelijks terwijl het veel regent.

De film is bijna een masterclass in het filmen van onderbelichte scènes, een vaardigheid die veel andere films in het donker lijken te missen... Maar aan de andere kant, het plot...Tja is er iets gebeurd. Het is nooit duidelijk wat: zijn er wezens uit de ruimte? Is de wereld geïmplodeerd, in oorlog met de wezens? Of is het op een zeer vreemde manier een Bijbelse metafoor.

Het begint namelijk met een citaat waar "Jesaja " onder staat wat een Joodse profeet is. Ook werd in de film naar de kaiju-formaat dingen verwezen als Nephilim wat ook een connectie is met de Hebreeuwse Bijbel. Of speelt het zich allemaal af in het hoofd van de hoofdrolspeler? Tja geen idee het blijf gewoon een raadselachtig plot, het is de sfeer van de film die het laat werken.

Het heeft wel zijn momenten, waaronder een uitstekende jump scare, maar het is niet overdreven eng. Het is meer een sfeerstuk, met een vleugje artistieke horror en met een opzettelijke weigering om het publiek meer details of achtergrondverhaal te geven. Laat ik maar eindigen met dat het een interessante poging was om iets te filmen dat aanvoelt als een nachtmerrie. Hoewel dat niet was wat ik had gehoopt,

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

22 Deliver Us (Film, 2023)

FTV ( 2 punten )

Totaal : 44 punten

https://img.cfmx-cd.net/movieimages/assets/7/b/7bb8fabddf236720f9e63827f9e3bc7a/ART/art_01.jpg

Vrij aardige horrorprent waar vooral de visoenen voor de nodige horrorelementen zorgen. Al zitten er ook een paar effectieve bloederige scènes in de film die ook vermeld mogen worden. Het verhaal zelf is wisselend, het eerste gedeelte is nog wat mysterieus maar dan gaandeweg iets te veel gebeurtenissen die je niet zomaar kan aannemen. Het slot is flauw opgezet en eigenlijk ook voorspelbaar. De scène in het huis van Laura waar ze haar koffers gaat maken, is misschien de spannendste scène uit de film. Qua camerawerk, sound en de floor plan van het huis een sterke scène. Niet alleen Maria Vera Ratti ( zuster Yulia ) en Jaune Kimmel ( vriendin van de priester ) zijn naakt te zien, maar ook Lee Roy Kunz als priester in de slotscène die eigenlijk zelfs overbodig was. 6/10

https://i.ytimg.com/vi/fQCyIde9Evo/hq720.jpg?sqp=-oaymwEhCK4FEIIDSFryq4qpAxMIARUAAAAAGAElAADIQj0AgKJD&rs=AOn4CLCGMOjXJ8BYer-oCdESjM0DlFPpag

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

13. Salem's Lot (2024)

Speelduur: 113 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 24 + 2 = 26 punten

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2024/08/sae-lot.png

Het origineel van "Salem's Lot" uit 1979 (gebaseerd op het boek van horrorschrijver Stephen King) vond ik destijds boeiend, spannend en zelfs eng (o.a. door het ondode jongetje dat in de avond / nacht voor het slaapkamerraam van zijn broertje zweeft om naar binnen gelaten te worden, dat zit nu ook weer in de film, maar jaagt wel niet de stuipen op het lijf).

https://forum.quartertothree.com/uploads/default/original/3X/5/c/5cec47f77012882d5bf6f630951fa852510a24ec.gif

Die film werd toen ook als een tweedelige miniserie uitgezonden op de televisie (ik meen op Veronica) begin jaren 80, toen ik nog op de basisschool zat en 11 of 12 jaar oud was.

Na circa 40 jaar later was ik eigenlijk wel benieuwd naar deze remake en ook of die kon tippen aan het origineel. En dat is helaas wel niet het geval. Het verhaal van deze "Salem's Lot" verfilming komt aardig overeen met het origineel, maar wel is het hele einde aangepast, dat zich nu namelijk afspeelt op een drive-in bioscoop i.p.v. het Marsten huis.

Al met al vond ik deze remake best matig en ik kreeg ook geen band met de personages, er is ook geen karakter uitdieping, waarvan de meeste ook dood gaan. En omdat je met werkelijk niemand een band krijgt, maakt het ook niet uit wie er sterft of niet. Op de sfeer, de beelden en de speciale effecten is weinig aan te merken (hoewel de CGI-effecten soms erg nep zijn). Zo heeft de film een paar mooie visuele vondsten, zoals de doffe gloeiende ogen van de vampiers en crucifixen die oplichten wanneer een vampier in de buurt is. En ook is er zelfs een gastoptreden van het historische Bates Mansion huis uit de Horror / Thriller film "Psycho (1960)", die dit keer dienstdoet als het onheilspellende Marsten huis.

Maar in de eerste helft van de film is de opbouw zwak en ook wordt het eigenlijk nergens echt spannend of eng. En wanneer iemand gebeten gaat worden, laat men dat juist buiten beeld. En dat vooral een 11-jarig (en driekwart) donker kind, te weten Mark Petrie, de held is in het verhaal i.p.v. Ben Mears, was opzicht leuk, maar wel natuurlijk niet geloofwaardig. Zo kan hij autorijden en doodt hij vampieren. En van binnen voelt de film vooral doods en zielloos aan. Regisseur Gary Dauberman lijkt zich namelijk vooral op de buitenkant en niet op de personages te hebben gericht en dat is gewoon jammer. Met als gevolg dat alle tragedies maar nauwelijks bij je binnenkomen.

"Salem's Lot" is gewoon een matige Horror / Thriller film (kreeg ook maar 2,0* van mij) en ook een overbodige remake.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

19) Beetlejuice (Film, 1988)

RW

https://64.media.tumblr.com/eb8e13acf59fd91239f9cd960b0d1254/6b3b8f916ed444f3-09/s540x810/0e7a4256ecdf8ef2ac57b19c5c46fb6d39eafe25.gif

92 minuten

Subgenre : komedie .

Heel lang niet gezien , gaat een punt van af , heeft de tand des tijds absoluut niet doorstaan .

keaton is natruurlijk geweldig , en de practical effects zijn indrukwekkend . Maar niet indrukwekkend genoeg , Alles speelt ze zoch overduideljk af in een studio dat het de lol beetje had bedorven .

20). Cobweb (Film, 2023)

FTV.

88 minuten

Sungenre : supernatural .

https://media0.giphy.com/media/e5uCN4VMZlHU40TxPz/giphy.gif

Leuk om Antony Starr weer eens buiten zijn befaamde rol als Homelander te zien .

Verder is het een prima horror film met een bijzondere twist .

21 ) Junk Films 2008 IMDb

FTV.

90 minuten .

Subgenre :.reality documentary

https://iffr.com/nl/wp-content/uploads/2024/04/9e9e4e8d-4c6c-4379-956d-5a6130328a93.jpg?image-crop-positioner-ts=1713167046

Tja, wat kan je hier van zeggen , onder het mom van je leert hoe bruut en hard en nutteloos het leven soms blijkt echt beelden laten zien van dood en verderf .,

Zoals je dat ook had in de 80's Faces of Death (Film 1978)

Het is een vorm van voyeurisme op zijn aller lelijkst.

ga dit ook niet snel nog eens kijken .

22. El Hoyo Film, 2019

RW

94 minuten

Subgenre : SCI_FI

Er staat geen horror als omschrijving hier op de site , maar je kan me nog meer vertellen .

Het plot is even intrigerend als belachelijk . De overduidelijk boodschap die het verhaal wil vertellen in een niet zo subtiele metafoor is echt erg mooi uitgewerkt .

Maar dit zou in de realiteit natuurlijk echt never nooit niet gebeuren . Zoveel werk , en met die hitte . te ver gezocht .

https://www.simbasible.com/wp-content/uploads/2020/08/11-1.gif

23. El Hoyo 2 (Film, 2024) -

FTV

99 minuten

Subgenre ; SCI-FI .

https://thefutureoftheforce.com/wp-content/uploads/2024/09/The-Platform-2-El-Hoyo-2-4.jpg

Best een logisch vervolg op een op zich prima afgerond verhaal , maar ze weten goed een vervolg verhaal te bedenken die prima aansluit op deel een . Het blijft wel heel naar af en toe . Hoef dit ook niet meer te zien . Ik snap de message .

Maar ik ervaar geen spanning , en leef met niemand mee .

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7272 stemmen

5. Child's Play (1988)

87 minuten

FTV: 2 Totaal aantal punten: 10

Subgenre: 88. Toy Horror (Voltooide subgenres: 10, 42, 51, 88, 90)

Themaklassement: 5 punten

Waardering: 3*

https://goatfilmreviews.com/wp-content/uploads/2015/10/childsplay1988d.jpg?w=1200

En dan zie je met zo'n horrorchallenge allerlei horrorliefhebbers die bij de echte classics en films uit het horror basispakket nog onbeschaamd komen aanzetten met een first-time-view. Maar kijk, in 1988 was het laatste waar ik op zat te wachten een horrorfilm over een speelgoedpop. En zo glipte Chucky nog zo'n 36 jaar overal net langs. Maar hier istie dan en in de eerste helft worden mijn bange vermoedens wel een beetje waar, maar ook Chucky herpakt zich in de tweede helft. Een klassieker zal ik het niet gaan vinden, maar vooruit het is een best een leuke horrorfilm voor een wat breder publiek.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13395 stemmen

Ghostbusters geen problemen mee

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

78. Martin (1976)

95 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 148

Subgenre: 93. Vampire Horror

Themaklassement: 67 punten

https://images.mubicdn.net/images/film/3299/cache-10044-1497438970/image-w1280.jpg?size=800x

Deze film stond al jaren op de radar, maar het kwam er eigenlijk nooit van. Deze uitdaging en specifiek dit thema boden echter de uitgelezen kans om het toch eens op te zetten. Achteraf gezien vond ik het eigenlijk behoorlijk oninteressant, maar erken dat George A. Romero een aantal interessante ideeën op tafel kan toveren. De nadruk ligt hier behoorlijk op dramatiek en dit komt vanwege het slechte acteerwerk niet erg goed voor de dag, maar een aantal individuele scenes voeren de spanning goed op.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

79. 964 Pinocchio (1991)

93 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 150

Subgenre: 08. 1990s Horror

Themaklassement: 68 punten

Eigen rating: 2,5*

https://25.media.tumblr.com/tumblr_m5xlitBrAH1qg39ewo1_500.gif

Wellicht waren mijn verwachtingen onredelijk hoog voor zo'n goedkope film als deze, maar aangezien medegebruikers die ik erg hoop heb zitten deze film bestempelden als een geheel dat "uithoudingsvermogen" benodigd had was mijn interesse goed gewekt. Achteraf had ik geen enkele moeite om deze film uit te zitten en kon ik best genieten van de pijlsnelle cameratechniek en bijbehorende montage. Het acteerwerk is echter ondermaats en inhoudelijk slaat het volkomen nergens op. De perverse seksscenes en expliciete smerigheden zorgen niet voor afleiding en brengen dus geen verandering.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Shadowed schreef:

78. Martin (1976)

95 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 148

Subgenre: 93. Vampire Horror

Themaklassement: 67 punten

(afbeelding)

Deze film stond al jaren op de radar, maar het kwam er eigenlijk nooit van. Deze uitdaging en specifiek dit thema boden echter de uitgelezen kans om het toch eens op te zetten. Achteraf gezien vond ik het eigenlijk behoorlijk oninteressant, maar erken dat George A. Romero een aantal interessante ideeën op tafel kan toveren. De nadruk ligt hier behoorlijk op dramatiek en dit komt vanwege het slechte acteerwerk niet erg goed voor de dag, maar een aantal individuele scenes voeren de spanning goed op.

Ik was íets enthousiaster uit mijn hoofd, maar je hebt wel gelijk. Er zitten veel interessante ideeën in en paar sterke scènes, maar de uitwerking is over de hele linie behoorlijk... underwhelming. Beetje saai zelfs.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

80. Skinwalkers (2006)

82 minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 152

Subgenre: 98. Werewolf Horror

Themaklassement: 69 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTMzOTk4MDUyNF5BMl5BanBnXkFtZTYwMzg1Njc2._V1_.jpg

Erg gave poster, maar deze geeft amper de beeldvorming van de film weer. De cheesy make-upeffecten en uitgekauwde romantiek deden me vooral denken aan Twilight en dat is geen beste indruk. Het slechte acteerwerk doet daar vervolgens een schepje bovenop, maar de actiescenes zijn daartegenover lekker lomp en best grappig vormgegeven. Het duurt verder allemaal ook niet te lang, maar ik ben het zo weer vergeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.