We Are What We Are (2013)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jim Mickle
met Ambyr Childers, Bill Sage en Julia Garner

Het verhaal gaat over een gezin met een oncontroleerbare drang naar vlees. Frank, de vader, runt de falende zaak van het gezin en als tijdverdrijf verzamelt hij oude horloges in een oude schuur. Emma, de moeder, is een devote godsdienstige vrouw die de zware taak heeft om voor de kinderen te zorgen in een klein dorpje dat getroffen is door de economische crisis. En dan zijn er nog de kinderen: kleine Rory heeft behoorlijk wat verbeelding en levert een voortdurende strijd met monsters in de kelder. Rose en Iris, de mooie blonde tienerdochters, worden gekenmerkt door hun puurheid, tot ze beseffen dat ze de familietraditie van het Lamsfeest moeten verderzetten: een gruwelijk ritueel dat ze geërfd hebben van hun voorouders, de eerste kolonisten...

avatar van mcdaktari
Stake land van dezelfde regisseur vond ik best een hele goeie film. Deze scoort wel niet zo hoog maar toch ben ik benieuwd. En aangezien ik hem nog niet zag zal ik er morgen toch eens naar kijken.

avatar van Left4Dead
mcdaktari schreef:

Altijd doen en Cold In July kan ik ook aanbevelen van deze regisseur.

avatar van mcdaktari
Left4Dead ja Cold In July heb ik al gezien en die vond ik best goed. En nu ga ik deze kijken.

avatar van Left4Dead
mcdaktari schreef:

Okidoki, geniet ervan. Geniet het meest van de prachtige plaatjes die de regisseur en de cameraman hebben gemaakt. Subliem.

Op zich een heel mooi stemmige American Gothic film die heel rustig en zorgvuldig wordt opgebouwd. En dan moet er opeens nog even een onlogisch, shocking einde aan gebreid worden die meteen een 0.5* van de score af doet gaan. Het had geen happy ending hoeven zijn of het tegenovergestelde, maar dit is zo'n veelvuldig gebruikt plottrucje die zo niet in lijn ligt met de rest van het verhaal...zonde. Had het einde met een rustige, op een andere originelere, creatievere manier indrukwekkend laten voltrekken en zo de sfeervolle rest van de film respectvol in stand gehouden. Dat was beter geweest dan dit goedkope makkelijke afraffelen.

avatar van joolstein
Fijne film!! Met sterk acteerwerk. Er wordt de tijd genomen om een iedereen te leren kennen. En wat de titel ook al een beetje weg geeft. Ze zijn anders maar wat en hoe..............
Net voor het einde werd het wel een beetje standaard. En dan komt het einde.....WOW!!!
Erg gaaf! Aangezien in de rest van de film alles vrijwel suggestief is.
Het goede van dit soort films is dat er rustig een verhaal verteld word. Daardoor komen de momenten ,voor mij als horror-fan ook iets harder aan.

avatar van quinten1
viel redelijk mee,behalve het eind....daardoor lage score

avatar van KingJ
soms iets te voorspelbaar en cliché maar al met al erg sfeervol
lekker traag en daar hou ik wel van

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en het was niet mis, maar de film heeft wel niet het hoogste tempo. De film is gelukkig niet saai en moet het ook niet echt hebben van bloederige taferelen. Het was dan ook eerder een soort drama dan horror.
Het acteerwerk was prima en de film zag er goed uit.
Een beetje een specialere film, maar toch eens de moeite om gezien te hebben.

Meer een thriller-drama dan een horror film.
Vond vooral de eerste helft wat saai, nadien werd het wel beter.
Het einde is wel grotesk, had ik niet verwacht, is ook wel een bloederige scène.
Maar heel erg opgetogen over deze film ben ik wel niet.
Heb al betere in het genre gezien.

avatar van comely
Slaapverwekkend.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Redelijk dit Gothic drama, vergelijkbaar met Stake Land- rustig tempo, weinig schrikmomenten, wel mooie plaatjes. Het acteerwerk vond ik wat beter in deze film dan in zijn voorganger. Het probleem is het gebrek aan spanning en het potsierlijke eind. Net als in Stake Land een bijrol voor Kelly McGinnis.

avatar van AmazingPP
Ik vond deze film niet onaardig, maar er had meer in gezeten. Dat is dan altijd een beetje jammer; dat een film niet geheel aan je verwachtingen voldoet, maar door wat gaatjes in het plot hier en daar wat steekjes laat vallen. Ik heb zekere betere films gezien in het genre, maar de poging om er een goede film van te maken kon ik wel waarderen. 3 *

avatar van sinterklaas
Een eigen remake op de Mexicaanse topper.... al was de versie uit Mexico wel wat beter.

De settings zijn alvast goed... een grauwe, drassige uithoek in de bossen van Amerika en een donker huis van de mysterieuze familie. Slim gedaan: waar het in het origineel draait om een moeder en zoons, draait het hier om een vader en twee dochters (en een naïef zoontje van acht.) Een subtiele kennismaking, al kan je wel al meteen de vreemde trekjes eruit halen... Een chirurg die kampt met zijn vermiste dochter en het spoor dat al vrij snel lijdt naar deze familie.

Maar wat speelt er hier? Daar krijgen we het psychologische gedeelte... In principe zijn de twee dochters nog helemaal niet verkeerd en weet het zoontje verder ook niet van de hoed en de rand. De dominatie die vaders heeft na het overlijden van zijn vrouw weet hij vakkundig op zijn dochters in te spelen. En hier wordt het voor de kijker moeilijk te beoordelen wat goed en slecht is.

Wat ik wel een beetje jammer vond was dat onzorgvuldige menselijke botten in de rivier methode. Daar gooi je als kannibaal toch wel je eigen glazen mee in? Verder is die scene waarbij die dochters uit wraak hun vader gaan opeten wel erg sick...

Verder zeker nog wel te doen, maar nogmaals... Hij raakte me wel wat minder dan het origineel.

avatar van Flat Eric
Reli-gekkies met honger.

Een verassende fijne slowburner. Het mysterie rond de familie wordt langzaam uit de doeken gedaan maar het wordt nergens vervelend omdat de onderliggende spanning en de grauwe landelijke omgeving en het inkijkje in het gezin bijdraagt aan de algehele sfeer van de film.
Het einde van de film was dan wel even wat anders. Maar eigenlijk ook wel heel logisch.