- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
FTV: 2 punten
Totaal: 18 punten
Eigen score: 1,0*
https://hudsonlee.com/wp-content/uploads/2022/01/sneekweek5.jpg
Ongekende drek. Wat hebben we in dit landje toch een walgelijke horror scene. Het is dat Dick Maas en Tom Six er zijn. Want met deze Martijn Heijne win je de oorlog niet.
Ik lees veel mensen die het met Scream vergelijken, maar in wezen is dit natuurlijk eerder een I Know What You Did Last Summer rip off. Maar horror 'mag' je dit bijna niet noemen. Het is 95% uitgerekte scènes met dansende mensen op vervelende muziek. De sporadische 'horror' scènes (dit zijn het eerste uur echt enkele luttele minuten) zijn ontzettend zwak. Een killer waar geen seconde over na is gedacht en die helemaal niks uitstraalt. 0,0 spanningsopbouw. 0,0 gore. We snijden eigenlijk altijd binnen een paar seconden alweer naar feestende meutes.
Cast is uiteraard enorm inwisselbaar. Jord Knotter scoort een voldoende. Verder hebben we gootsteen rukker Ferry Doedens die een doorgesnoven hetero acteert. Het doorgesnoven stukje lukt hem in ieder geval aardig. Frank Lammers is er ook. Frank Lammers is Frank Lammers. Ongeïnteresseerde uitstraling, ongekamde kop met haren, bierbuik, leren jackie, mompelt wat onverstaanbaars. Speelt in wezen zichzelf.
Met zijn 110 minuten duurt het ook allemaal godsgruwelijk lang. Komt geen einde aan. Een film met zo weinig inhoud en zo weinig klasse zo lang laten door sudderen zou strafbaar moeten zijn. Richting het einde is er welgeteld 1 geslaagde scene (die met de propeller). Maar dat wordt dan weer opgevolgd door een lachwekkend slechte ontknoping.
Wat een treurnis.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
38. The Antwerp Killer (Film, 1983) - MovieMeter.nl
49 min (aangevuld met de short 'De Vlieg' (1985, 18 minuten) van Hans Heijnen, starring B100)
FTV
puntentotaal 76
rating 2,5 (maar op LB krijgt ie een hartje erbij)
Heerlijk dat jij deze ook gezien hebt.
Q Jones
-
- 3525 berichten
- 2882 stemmen
Ikke helemaal geen een, maar de helft staat op lijstjes. Alien: Romulus gemist in de bioscoop, want helaaas is Pathe Breda qua programmering de slechtste Pathe van Nederland.
Wel lekkere stoelen 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Ik heb helaas nog niet de vliegende start die ik had gehoopt te maken, komt wel weer!
11. Crawlspace
80 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 21
Subgenre: 58. Nazisploitation Horror
Themaklassement: 9 punten (Voltooid: 01, 23, 34, 58, 59, 64, 66, 72, 88)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/23000/23056.jpg?cb=1426621808
Wederom een horrorfilm die al een aardig tijdje op mijn kijklijst stond, en ik volgens mij ook een paar keer had genoteerd om te kijken tijdens de ‘horror challenge’ maar, waar eigenlijk nooit echt werk van is gemaakt. Wel altijd rustig bewaard voor de tijd rijp is, en vandaag was dan de kans hem eindelijk eens te zien. Een kleine horror projectje van de ‘Puppet Master’ regisseur Schmoeller veranderd merendeels toch wel in een tegenvallend werkje. Niet dat ik het een saaie of slechte film vond, dat zeker niet; ik had er wel een tikkeltje meer van verwacht.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/59IQIsHnpPoVSkQW5TJJmSQOhUY.jpg
Op zich was het idee van deze film helemaal nog niet zo slecht. Het is best een gestoord idee, waar een man zijn huis onderverhuurt aan verschillende studentes, die wel een bepaalde schoonheid moeten hebben om toch binnen te komen. Karl Gunther is duidelijk een eigenaardig typetje maar, weet wel vriendelijk over te komen. En zo op het eerste gezicht lijkt er maar weinig aan de hand, de dames vermaken zich wel, zingen liedjes maar, horen wel vreemde geluiden. De eerste drie kwartier wordt eigenlijk opgevuld met maar weinig bijzondere scenes. Het is prachtig om Sophie bijvoorbeeld topless te zien, er wordt hier en daar wat gevreeën en de rest is eigenlijk niet zo bijzonder.
https://www.ruthlessreviews.com/wp-content/uploads/2022/04/crawl-2-1024x583.jpg
remorz
-
- 2497 berichten
- 2742 stemmen
30. Oddity (2024)
98 min
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 54
Subgenre: 62. Occult & Witchcraft Horror
Themaklassement: 30 punten
(9-10-14-18-20-25-27-28-30-32-33-39-40-56-57-60–62-64-65-67-68-71-73-76-78-80-83–84-95)
Zeldzaam pareltje.
Terwijl haar man Ted tijdens een nachtdienst in het psychiatrisch ziekenhuis werkt, verblijft Dani in een opgezet tentje in hun nog te verbouwen huis. Nadat ze op en neer naar de auto is gelopen, wordt er op de deur geklopt. Een obscure verschijning waarschuwt dat er in haar korte afwezigheid iemand binnengeslopen is en dat ze in gevaar verkeert. Kan Dani hem vertrouwen?
https://pbs.twimg.com/media/GWEynUSXcAENiMB?format=jpg&name=large
Nog voordat de titel van de film in beeld is gekomen, heeft McCarthy onze aandacht al te pakken. Een leeg huis waarbinnen iedere voetstap galmt, de houten trap kraakt en je zelfs de sleutelbos in het slot hoort bungelen; heel veel meer heeft hij niet nodig om de sfeer op beheerste wijze naar zijn hand te zetten.
Als we na de begintitel een jaar vooruit springen, blijkt Dani inderdaad op desbetreffende avond om het leven te zijn gekomen. Maar als Dani’s tweelingzus Darcy, een blinde helderziende en verzamelaar van bovennatuurlijk geladen artefacten, dan plots bij Ted op de stoep staat, blijkt dat de waarheid nog niet volledig aan het licht gekomen is.
https://helios-i.mashable.com/imagery/articles/031gaT8CaWXLTG2Qv70Eepd/images-3.fill.size_2000x838.v1721325922.jpg
De intrige ontvouwt zich niet langs de grootste verrassingen en is misschien zelfs wat voorspelbaar te noemen maar het blijft knap hoe weinig McCarthy nodig heeft om indruk te maken. Naast het bezwerende sounddesign, weet hij met een al even beheerste cameravoering de spanning bijna onophoudelijk vast te houden. In vrijwel elk shot lijkt er iets te staan gebeuren en die onheilspellende verwachting heerst in iedere seconde die hij zijn shots met geduld laat aanhouden. Dat de spaarzame jumpscares dan alsnog weten te verrassen, is bewijs van zijn vakmanschap. Het moet gezegd: hij wordt daarbij ook geholpen door Carolyn Bracken, die een goede dubbelrol op zich neemt.
Een schaarse zelfverzekerde, contant geladen film zonder valse noten; binnen het hedendaagse horrorlandschap doet het daarmee zijn naam zeker eer aan. Dikke 4*
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Schiave Bianche: Violenza In Amazzonia (Film, 1985)
Totaal: 20 punten
Eigen score: 2,5*
Redelijke jungle film. Het kannibalen genre (zoals hij groot is gemaakt door de Italianen) liep hier al ruimschoots op zijn laatste benen. Maar dat weerhield Mario Gariazzo er niet van om toch nog de groene inferno in te trekken en een semi-kannibalen flick te maken (bewapend met een sample van Riz Ortolani's score uit Cannibal Holocaust).
Ondanks dat het vermakelijk is en er hier en daar best wel wat genietbare gore in zit voelt Amazonia toch een beetje aan als een niemandsdalletje. Het is net ff niet bruut genoeg en niet sleazy genoeg. Elvire Audray is verder prima als halfnaakte Schiave Bianche, maar je mist wel een mannelijke karakterkop uit die Italiaanse cult scene. Een type Giovanni Lombardo Radice, Robert Kerman of Claudio Cassinelli had erg geholpen.
Deze film werd in veel landen op een gegeven moment released als Cannibal Holocaust 2. Maar daar komt het nooit bij in de buurt. Leuk om gezien te hebben. Die Italiaanse jungle films hebben nou eenmaal hun charme. Maar niet memorabel genoeg voor een voldoende.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
De beste inderdaad!
Collins
-
- 7301 berichten
- 4318 stemmen
9. Vampire Humaniste Cherche Suicidaire Consentant (2023)
92 minuten
FTV - Totaal 18 punten
Subgenre: 93. Vampire Horror
Themaklassement: 9 punten
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2023/VampireHumanisteChercheSuicidaireConsentant/003.jpg
Regisseur en coauteur Ariane Louis-Seize liet zich voor haar film met name inspireren door The Hunger (1983) van Tony Scott. Een ietwat kunstzinnige film die niet ten onder gaat in kunstzinnigheid omdat Scott investeert in zijn personages en het sterke verhaal van Whitley Strieber in ere laat. In Vampire Humaniste zoekt Louis-Seize eveneens de balans tussen kunstzinnigheid en vermaak.
De conventies die je in de gemiddelde vampierfilm aantreft, worden niet losgelaten maar het script zoomt in de eerste plaats (op coming of age-achtige wijze) in op de ervaringen van de twee protagonisten. Twee outsiders die het leven als zeer problematisch ervaren. De een is een vampier die wat ethische moeite heeft met het vergaren van menselijk bloed. De ander is chronisch depressief en zinspeelt steeds op zelfmoord.
Sara Montpetit is een leuk fris ding met een sombere uitstraling. Zij speelt Sasha de vampier. Ze zet in een goede rol een soort mix neer van een personage dat je in een film van Wes Anderson tegenkomt en de post moderne vampier uit bijvoorbeeld A Girl Walks Home Alone at Night (2014). Ze is een boeiend personage. Félix-Antoine Bénard speelt de depressieve en suïcidale Paul. Ook een prima rol. Bénard geeft aan zijn personage een wereldvreemde en naïeve invulling. Het is begrijpelijk waarom hij een outsider is. De gezamenlijke scènes met de sombere Sasha zijn afwisselend komisch en tragisch van toon en vermaken goed. Ook buiten hun gezamenlijke scènes om, werkt de afwisseling tussen komedie en tragedie uitstekend. Vampire Humaniste beviel me bijzonder goed.
4*
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3297 stemmen
106 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 28
Subgenre: 84. Teen Horror
Themaklassement: 14 punten
Afgewerkte thema's: 2, 6, 8, 14, 19, 21, 27, 30, 45, 51, 55, 67, 84, 86
Hier had ik toch wat meer van verwacht. Er zitten een paar hele toffe effecten in, maar de film is zo matig geschreven en de karakters doen zulke domme dingen, dat ik de film nauwelijks serieus kan nemen. 2*
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
26. Influencer (Film, 2022) - MovieMeter.nl
https://img.cfmx-cd.net/movieimages/assets/1/b/1b5084c7a80c65bb8cd86f51fe78c2da/VIS/visual_01.jpg
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 51 punten.
Verrassend leuke horrorfilm. Het begin is nog wat twijfelachtig, maar zodra de eerste twist zich aandient en de focus komt te liggen op Cassandra Naud wordt het steeds beter. Vooral het middengedeelte is sterk, en ook het (voorspelbare) einde is leuk gedaan. Het grootste pluspunt van de film is Naud, een actrice waar ik wel meer van wil zien in de toekomst. Een bepaalde moordscene tegen het einde van de film is wel heel amateuristisch gedaan.
3*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
113 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 122 + 2= 124
93. Vampire Horror
Themaklassement: 1 punt = 62 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 8 -9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 26- 31 - 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 54 -55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -65 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -93 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: kan er net een 3* aan kwijt
https://statcdn.fandango.com/MPX/image/NBCU_Fandango/607/215/thumb_A6B35F2E-1BD9-4851-899D-A1A5516D1144.jpg Dat de televisie-miniserie uit 1979 van Stephen Kings roman ‘Salem’s Lot’, (Bezeten stad) geregisseerd door Tobe Hooper, wel een oppoetsbeurt kan gebruiken is wel een feit. In 2004 probeerde ze het wederom met een miniserie (met Rob Lowe, Donald Sutherland, Rutger Hauer) maar slaagde niet helemaal
En nu dit...de eerste speelfilmbehandeling van de roman voor het grote scherm....maar dat doek haalde deze film in 2022 niet, dat werd uitgesteld tot 2023 maar ook dat werd geschrapt. Het werd een streamingdienst-dump maar soms levert dat wel interessante films op! Deze helaas niet!
Aan het verhaal is niet veel veranderd en gaat over schrijver Ben Mears die terugkeert naar Jerusalem's Lot, het dorp waar hij is opgegroeid. Op hetzelfde moment starten Richard Straker en Kurt Barlow een antiekwinkel en kopen het illustere Marsten House. Met dat verschil dat Ben Mears een minder prominente rol krijg en plaats maak voor en IT-achtige jeugdverhaallijn met Mark Petrie en het eindig in een simplistische actievolle climax die zich afspeelt in een drive-in-bioscoop en niet in het sfeervolle landhuis (zoals het oorspronkelijke einde van de roman)
Op de cast en lovenswaardige cinematografie van Michael Burgess is weinig aan te merken. Maar Gary Dauberman is de producer van vele films in het Conjuring Universe en heeft één van die middelmatige spin-offs geregisseerd en ik denk dat het daar mis gaat. De film bezwijkt helaas door te vertrouwen op gevestigde horrorconventies in plaats van te proberen een werkelijk onderscheidende en verontrustende kijkervaring te creëren. Het Nosferatu-achtig wezen degradeert hier als de Nun..
Maar het meest ongelukkige aspect van deze versie is dat het met een lengte van 113 minuten niet de tijd heeft om kennis te laten maken met de bewoners een klein stadje. (er is een reden waarom dit verhaal twee keer in miniserievorm is verteld) Het gaat van vampierprobleem naar iedereen is vampier in drie tellen. Het lijkt zelfs dat Barlow niet echt lang aanwezig is. De film racet van sleutelmoment naar sleutelmoment, waarbij hij vergeet dat de sfeer bij vampier-films ook belangrijk is.
De film was niet verschrikkelijk, (met zo'n budget) is nog aardig te bekijken. Echter zijn er geen griezelige momenten. Nergens kruipt het onder je huid. Het is de standaard coole opbouwmomenten, die eindigt met een flauwe sprongangst. Als schouderophalend vampier-escapisme nog enigszins bruikbaar maar meer dan een gejaagde aanpak was dit niet. En dan ben ik misschien nog te genereus! Tja met deze regisseur was de grote teleurstelling eigenlijk ook wel te verwachten.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8936 stemmen
63 [Bloody Muscle Body Builder in Hell (1995)
62 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 124 + 2= 126
29. Camp / Kitsch Horror
Themaklassement: 1 punt = 63 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 4 -5 -6 -7 - 8 -9 -11- 14- 15 -16 -23- 24- 26- 31 - 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -41-42 -43 -44 -45 -47- 48 -50 - 51- 54 -55 -57- 58 -59 -60 - 63 -84 -63 - 65 -67- 68 -69 -70 -71 - 74 -77 - 78 -79 - 82 - 84 -85 -86 - 88 -90 -91 -93 -94- 95- 97 -98 - 100
Eigen score: 2*
https://static1.moviewebimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/09/untitled-design-2-7.jpg
Oei het blijkt een Japanese SOV-film te zijn. Weet eigenlijk ook niet goed waarom mensen dit de Japanese Evil Dead willen noemen, dat is een vergelijking die naar mijn mening veel te hoge verwachtingen schept. En die verwachting ook helemaal niet waar kan maken! Het is een film die wijselijk krap een uurtje duurt en eruit ziet alsof een groepje Japanese horrorliefhebbers een weekendje samen door heb gebracht met een Super 8 camera en een paar kratjes bier.
Twee mensen komen vast te zitten in een huis waar een demon hen probeert te doden. Ze vechten terug. Wat zich telkens herhaald want de demon laat zichzelf niet makkelijk doden. De effecten en gore zijn van een vrij lage kwaliteit. Tja en het zijn overduidelijk rubberen lichaamsdelen in stop-motion. Oh...en ja ik weet het de hoofdspeler mag uitvoerig Bruce Campbell op alle denkbare manieren kopiëren en 'groovy' roepen...slik
Net als de film- en opnamekwaliteit. Een enkele spuuglelijke locatie zonder sfeer en een cameratrucje was er niet te vinden. Sterker de camera beweegt weinig en heel veel close-ups van de personages omdat de kamer of huis overduidelijk veel te klein was. Je kan zien dat het in elkaar is gezet door een stel amateuristische horrorfans, het verklaard het beetje plezier en liefde dat je ziet, en het dus enigszins charmant wordt, maar verder is van erbarmelijke kwaliteit en vooral onopvallend.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
De laatste met een H van waar het toch om gaat 'Horrors'
19. Horrors of the Black Museum (Film, 1959)
Speelduur: 82 minuten
Puntentotaal: 38
https://m.media-amazon.com/images/I/819qxBIDIdL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg
Tijdens het kijken dacht ik hoe onnozel is dit, maar gaandeweg kon ik de creativiteit van het concept wel waarderen. Het verhaal en de personages zijn nu niet om naar huis te schrijven maar de moorden zijn toch vrij creatief. Hoe cool is het om je eigen horror museum te hebben en een assistent die je als een soort Mr Hyde kan inzetten om de krantenkoppen te halen en zo inspiratie opdoen voor het schrijven van moordverhalen. Dat ene winkeltje waar je zelfs legaal marteltuigen kon kopen, wil ik toch graag het adres van weten!
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
58. Blood Tokoloshe (2013) - IMDb
72 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 116
subgenre= 13 african horror
themaklassement=58 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13
2* Low budget film waar ik niet heel blij van werd. Erg slecht acteerwerk, vooral van de hoofdrolspeler, en het verhaal stelt ook niet veel voor. De tokoloshe zag er eerder grappig uit dan eng, het leek op een soort mislukt gorillakostuum. Een film die ik snel weer ga vergeten.
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
24. Five Nights At Freddy's (2023)
Speelduur : 110 minuten
FTV, totaal : 47 punten
Subgenre: 94. Video Game Adaptation Horror
Vond deze een beetje tegenvallen. De verhaallijn over Mike's schuldgevoel m.b.t. z'n broertje gaat meer richting drama. Heel slecht is het niet, die animatronics zien er goed uit, maar voor horror is het toch net iets té weinig. Lees dat 'Willy's Wonderland' beter is, dus die maar eens checken.
2.5 *
25. Eden Lake (2008)
Speelduur : 91 minuten
FTV, totaal : 49 punten
Subgenre: 85. Thriller/Suspense Horror
Film heeft naargeestig sfeertje en kruipt onder je huid, vooral het einde komt behoorlijk binnen. Goeie rollen van het koppel, maar ook binnen de 'bende' jonge acteurs springen er een aantal echt uit.
3.5 *
26. Wyrmwood (2014)
Heerlijke Australische zombie flick met een vleugje Mad Max. Film begint meteen midden in de actie en verhaal wordt pas daarna uitgerold. De vaart zat ( en bleef ) er tot het einde goed in en de film keek daardoor lekker weg.
Speelduur : 92 minuten
FTV, totaal : 51 punten
Subgenre: 22. Australian / Ozploitation / Oceania Horror
3.5 *
Subgenres 04 - 05 - 17 - 22 - 24 - 27 - 30 - 33 - 34 - 35 - 45 - 48 - 49 - 50 - 54 - 55 - 57 - 70 - 79 - 80 - 82 - 85 - 86 - 88 - 93 - 94
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
27. Black as Night (Film, 2021) - MovieMeter.nl
https://variety.com/wp-content/uploads/2021/10/Black-as-Night.jpg?w=1000&h=563&crop=1
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 53 punten.
Niet eens zo hele slechte tiener vampierfilm. De maatschappijkritische boodschap is niet te missen en staat de pure fun een beetje in de weg. Nu was dat denk ik ook juist de bedoeling van de makers, maar de balans is wel heel erg zoek. Audiovisueel valt er ook veel op deze film aan te merken. New Orleans is een prachtige stad, maar dat zie je er niet aan af in deze film. Gelukkig doen de acteurs het goed, en vooral de groepsdynamiek zorgt er voor dat het vermakelijk blijft om naar te kijken. Plus de momenten dat de vampiers tevoorschijn komen. Met vampiers in je film kun je het niet snel fout doen.
2.5*
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
94 minuten
FTV= 2 p
puntentotaal= 118
subgenre= 14 alien horror
themaklassement=59 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14
2,5* Voor mijn 59ste film had ik They Live gekozen, maar halverwege kreeg ik daar toch spijt van. Dit is niet het soort film waar ik graag naar kijk, een film met een nietszeggende, dommige held die met wapens even de wereld wil redden. Teveel actie, te weinig horror. Het einde vond ik wel prettig en niet verwacht. Het verhaal over een zonnebril waarmee je de aliens en hun verborgen boodschappen kan zien, sprak me op zich wel aan. Met een spannender uitvoering en minder vechten had ik dit zeker interessanter gevonden.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
39. 'It's Alive!' (Film, 1969) - MovieMeter.nl
80 min
Ftv
Puntentotaal 78
Rating 1
https://pbs.twimg.com/media/EV1Szp9X0AAP-BQ.jpg
De verkeerde It's Alive gezien. Op YouTube erin geluisd. Wat een misbaksel. Zelfs niet fout-leuk.
shugenja
-
- 647 berichten
- 1603 stemmen
11) Bloodsucking Pharaohs in Pittsburgh Bloodsucking Pharaohs in Pittsburgh (Film, 1991)
Ik zag deze titel voorbij komen in de horrorfilm challenge en hij sprak uiteraard direct aan. En de liefhebber van onzinnige horror komedie cult komt hier goed aan zijn trekken! Er zal ongetwijfeld een laag budget zijn maar de productiewaarde van deze film is verbluffend. Ook het camerawerk en de acteerprestaties zijn een stuk beter dan je van zo een productie zou verwachten.
Maar wat mij betreft echt maakt dat deze film de moeite waard is en boven soortgelijke rolprenten uitstijgt wat mij betreft dat zijn de karakters. Elk karakter heeft zijn eigen bizarre trekken, wat de film erg grappig maakt. De slimste politie agent is een vrouw maar omdat de andere agenten vrouwenhaters zijn (en dom) levert dit geinig scenes op. Zonder expliciet je neus in een feministische boodschap te drukken. De vrouw moet voortdurend ruften, hikken en zo wordt er tegelijk met feministen als met vrouwenhaat afgerekend. Keurig.
Dan heb je nog een vette kok, een kettingrokende vrouw de hele film is een aaneenschakeling van maffe figuren die rare dingen doen, zeggen en meemaken. Natuurlijk is het verhaal achterlijk en is de spanning ver te zoeken. Ook wat anderen hier al zeiden klopt. Er is niet heel veel gore. Maar wat mij betreft een keurige 3.5/5.
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3297 stemmen
15. I Walked with a Zombie (Film, 1943)
69 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 30
Subgenre: 100. Zombies & Infected Horror
Themaklassement: 15 punten
Afgewerkte thema's: 2, 6, 8, 14, 19, 21, 27, 30, 45, 51, 55, 67, 84, 86, 100
https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/05/i-walked-with-a-zombie-1943.jpg
Als zombiefilm-liefhebber vind ik het toch een beetje zonde dat ik deze film heb gekozen voor dit subgenre. Want echt een zombiefilm kan je dit niet noemen. Dan had ik achteraf liever een fout Italiaans broddelwerkje afgevinkt.
Verder wel geinig om een keer gezien te hebben. Het verhaaltje is wel erg dun, maar Tourneur weet het maximale eruit te halen. Vooral de voodoo scenes waren mooi in beeld gebracht. 3*
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Speelduur: 69 minuten
Totaal: 22 + 2 = 24 punten
https://image.tmdb.org/t/p/original/uvrJZfbm29g137Xhf20EJuEsFUx.jpg
Tijdens deze "Horrorfilm Challenge" heeft "ibendb" deze film gezien, welke ik wel interessant vond. Maar omdat deze Japanse Horror / Erotiek (Bondage) film niet op MovieMeter stond, en ik hem wel graag wilde zien (ik kijk eigenlijk alleen maar films die ook op MovieMeter staan), heeft "ibendb" de film laten toevoegen voor mij 
Qua verhaal (welke je ook kunt lezen bij mijn recensie) stelt het natuurlijk allemaal weinig voor en het is vooral seks en bondage (welke fraai in beeld werd gebracht) wat je te zien krijgt, maar dat werd wel mooi weergegeven. Expliciete beelden krijg je niet te zien en hetzelfde geldt voor vagina's. Die worden namelijk weggeblurd omdat het een Japanse film is. Waarom men dat doet weet ik eerlijk gezegd niet, maar echt storend was het niet (zo vaak is het ook niet van toepassing), maar het is natuurlijk wel zonde. Verder zijn eigenlijk alle vrouwen mooi en vooral hoofdrolspeelster Miki Takakura met haar fraaie lichaam, die ook het grootste gedeelte van de film naakt te zien is.
https://pbs.twimg.com/media/EWzlAHNXQAE8leq.jpg:large
De film staat betiteld als een Horror / Erotiek film, maar eigenlijk is het gewoon een Erotiek (Bondage) film. En aangezien ik die graag kijk, heb ik me best goed vermaakt met deze film.
oup
-
- 588 berichten
- 3195 stemmen
22. The VVitch: A New-England Folktale (2015)
92 minuten
FTV (2): totaal aantal punten = 44
Subgenre: 43. Folk Horror
Themaklassement: 22 punten (complete subgenres 2, 4, 7, 8, 11, 12, 14, 24, 27, 31, 35, 39, 43, 46, 47, 57, 64, 77, 79, 93, 98, 100)
Eigen rating: 3,5*
Tijdens deze challenge pak ik zoveel mogelijk horrors uit de laatste MM Top 1000 mee. Vandaag stond The VVitch op het menu, de nummer 308 uit de lijst. Meteen ook één van de hoogst genoteerde films die ik nog niet zag.
Deze film van Eggers is lekker duister. De scenes in het bos waren overigens wel iets té duister. De score op MM is met een gemiddelde score van 3,14 beduidend lager dan de 7,0 op IMDB. Ik vond The VVitch ook niet de gehele speelduur boeiend genoeg. Het komt allemaal traag op gang. Na ongeveer een kwartier zit je er wel aardig in. Maar er zitten wat ‘slepende’ momentjes in.
Pluspunten zijn de muzikale ondersteuning en de goede acteerprestaties. Met name Anya Taylor-Joy is prima op dreef, terwijl ik de vader dan weer wat te ‘bleu’ vond acteren. Ik had er stiekem toch iets meer van verwacht. Qua score hang ik zelf tussen de 3,0 en 3,5. Afgerond naar boven kom ik op 3,5 uit.
Laatst zag ik Witte Wieven. Die film wordt natuurlijk vaak vergeleken met The VVitch. Ik vond Witte Wieven nog wat sterker, komt ook omdat die wat harder binnenkomt vanwege de kortere speelduur. Had ook iets meer impact omdat er meer echte horrorelementen in te zien waren.
The VVitch is momenteel te zien op Netflix
Tartarus
-
- 378 berichten
- 3497 stemmen
86 minuten
FTV=2 p
puntentotaal= 120
subgenre= 15 animal/nature horror
themaklassement=60 p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15
2* Niet zo slecht als ik had verwacht na alle negatieve reviews, maar ook niet meer waard dan 2*. Vier jongeren rijden ergens achteraf een jong beertje dood en vervolgens komt mama beer wraak nemen. Een soort Wrong Turn meets Orca meets Cocaine Bear, alleen dan minder leuk.
83 minuten
FTV=2 p
puntentotaal= 122
subgenre= 16 animated horror
themaklassement=61p
voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75,61,62,63,64,65,66,68,70,71,72,73,74,77,78,79,80,81,82,83,84,86,87,88,90,91,92,93,94,95,97,98,99,100,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16
4,5* Wow! Wat was dit overweldigend, zeg. Prachtig. Phil Tippett heeft 30 jaar hieraan gewerkt en wat zijn die 30 jaar goed besteed. Een ware nachtmerrie als je wereld na wereld binnen wordt geloodst en de ene walgelijke scene na de andere ziet. Troosteloos, donker, zwaar deprimerend. Monsters en rare wezens lopen overal rond, de ene nog afschrikwekkender dan de andere. Een echt verhaal is er niet, maar dat hoeft ook niet bij dit soort beelden, dit onderga je gewoon. In je eentje, in het donker en dan genieten maar. Absoluut een aanrader!
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
21 Breach (Film, 2020)
FTV ( 2 punten )
Totaal : 42 punten
https://i-viaplay-com.akamaized.net/viaplay-prod/584/700/1616673660-c5cbbf7481df7af928f4d23c7ec273aa2e8be560.jpg?width=1600&height=900
Zwakke sf-monsterfilm die weinig te bieden heeft. Het chaotisch opgebouwd verhaaltje heeft totaal geen spanningskracht en ziet er goedkoop uit. Het monster op het einde zag er eerder komisch uit en het visuele aspect van de besmetting is niet echt geslaagd. De hoofdrolspeler Noah ( Cody Kearsley ) weet de film niet te dragen. Hayley (Kassandra Clementi) , zijn vriendin, eerder wel. Helaas komt zij in begin en naar het einde toe in het verhaal voor. Ook jammer dat Ortega ( Angie Pack ) snel het loodje legt. Bruce Willis als Clay speelt een typische rol op automatische piloot. Maar oké, de beste man heeft helaas een zeer zware ziekte die ze in 2022 zullen ontdekken (afasie) en daarbij komt ook nog later frontotemporale dementie (FTD) bij te pas. Zo zie je maar , alles hebben maar gezondheid is niet te koop. Pluk de dag zou ik zeggen 
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
40. Witchfinder General (Film, 1968) - MovieMeter.nl
86 min
Ftv
Puntentotaal 80
Rating 3,5
41. The Blood on Satan's Claw (Film, 1971) - MovieMeter.nl
93 min
Ftv
Puntentotaal 82
Rating 3
Een double whammy dit keer. Twee van de drie OG folk horror films. The Wicker Man zag ik vorig jaar al en blijft veruit mijn favoriet, maar deze twee stelden niet teleur.
De Witchfinder General voelde soms een beetje als een avonturenfilm. Hele lineaire vertelling van het verhaal, meer was er ook bijna niet. De scènes met "Matthew Hopkins, witchfinder" en zijn (semi)trouwe, nare compagnon Stearnes waren bijzonder gruwelijk - zelfs nu nog. Harteloze, martelende moordenaars, enkel geïnteresseerd in het geld, maar almaar verkondigend dat zij God zijn werk aan het verrichten waren. Brrr. En dan te bedenken dat deze figuren echt bestaan hebben...
Daarna doorgegaan met The Blood on Satan's Claw die een aantal aardige scènes kent, maar toch wat oubolliger aanvoelt dan het 3 jaar oudere Witchfinder General. Er is wat minder spanning, wat minder horror en wat meer Oud Engels gezever. Dat laatste kan ik nooit zo goed tegen. De rechter was wel steengoed; vervelende kwal met zijn pruik, flinke hoed en extravagante avondjas. Het zijn dit soort figuren die de film net iets boven de middelmaat tillen. Verder is het maar een druilerig Britse bedoening.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
90 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 115 punten
Subgenre: 28. Cannibalism
Themaklassement: 57 punten
Eigen score: 3*
https://i.ytimg.com/vi/vgYaniR6v1Q/maxresdefault.jpg
https://www.scary-movies.de/wp-content/uploads/2014/09/Evil-Feed-Szenenbild-13-640x360.jpg
My name is Phat, Phat Phuk! 
Zalige kut humor goes cannibalism! Filmpje is helaas wel echt te donker gefilmd om echt van te kunnen genieten maar alsnog erg vermakelijk. Er is niet echt sprake van een dik plot; we hebben een restaurant waar cage fights plaatsvinden en de verliezer gaat op het menu. We wisselen gedurende film vooral tussen het restaurant waar lui eten en de daadwerkelijke gevechten. Hier en daar een beetje bloot, een dude die een penis eet, heerlijk flauwe humor, en best een hoop over the top actie. Jammer dus dat het wat donker gefilmd is, want verder lijkt de film ook visueel zeker in orde met onder andere mooi kleurgebruik. Leuk en vermakelijk filmpje in ieder geval.
98 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 117 punten
Subgenre: 12. action horror
Themaklassement: 58 punten
Hm. Ik had gister een beetje matig geslapen dus ik dacht ik slinger mooi nu de actie horror aan. Nou dat was geen handige keuze want de actie hebben ze flink verstopt. Tuurlijk af en toe is er een korte actie scene met wat geschiet, maar het is vooral een scifi/drama/horror met een klein beetje actie. Het is overigens wel een vrij boeiend verhaaltje dus het was redelijk goed vol te houden. Had gister duidelijk graag wat meer actie gezien, maar alsnog vrij vermakelijk, maar ook niet heel veel meer dan dat.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5775 stemmen
Speelduur: 70 minuten
FTV (2) = puntentotaal 30
Subgenre 77: Silent Horror
Afgevinkt: 1-2-3-14-15-35-42-43-55-57-64-76-77-79-82-91
Thema klassement: 16 punten
Beoordeling: 4*
https://cubecinema.com/media/diary/The_Penalty.jpg
Tweede jaar op rij dat ik een film met Lon Chaney bekijk uit de vroege jaren 20 en het valt me op wat een begenadigd acteur dat moet geweest zijn. Die man speelt de ziel uit zijn lichaam, alsof zijn leven ervan afhangt. Ook in deze film, waarin hij een gangster met twee geamputeerde benen vertolkt, die wraak wil nemen op de artsen die hem voor het leven hebben verminkt. Chaney liet destijds zijn benen tegen elkaar spannen, zodat hij op zijn knieën kon leren lopen. Dat heeft voor immense pijnen en onherstelbare schade gezorgd, weerhield hem niet om die pijnen mee te nemen in zijn spelvorming. Het is verbazingwekkend als je naar zijn gelaatsuitdrukkingen kijkt, een soort van waanzin waar je echt bang van zou durven worden. Een stijl die gewoon niet meer bestaat en die van hem misschien wel één van de grootste artiesten aller tijden maakt.
Ongelooflijk dat dit buitengewone optreden van een film van 104 jaar oud toch nog een bijzondere kijkervaring kan maken. Het valt me zelfs op dat zo'n stille film uit de jaren 20 vaak aangenamer en boeiender kan zijn dan een geluidsfilm uit de jaren 30/40.
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Ik kijk altijd als de koude dagen eraan komen meer horror dan gewoonlijk, maar of ik de 31 haal weet ik niet.
1 punt
3 sterren. Toch wat minder dan in mijn herinnering, maar het concept is vermakelijk.
FTV: 2 punten.
Totaal: 3 punten.
3 sterren. Vermakelijke slasher, maar mocht wel wat meer horror zijn.
3. Sneekweek
FTV: 2 punten.
3,5 sterren. Prima Nederlandse slasher, maar doet niks bijzonders.De film voelt, ondanks dat deze pas uit 2016 komt, gedateerd.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
60. Be My Cat: A Film for Anne (Film, 2015)
87 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 119 punten
Subgenre: 36. Mockumentary horror
Themaklassement: 59 punten
https://lwlies.com/wp-content/uploads/2016/12/be-my-cat-a-film-for-anne-dvd-1108x0-c-default.jpg
Soort van moderne August Underground (Film, 2001) dit maar dan natuurlijk een stuk minder heftig en meer leunend op realisme en humor. Bij August Underground kon ik die scenes die voor realisme poogde te zorgen niet zo waarderen maar dat werkt hier een stuk beter. Vooral ook omdat Adrian Trofei er echt een heerlijk personage van maakt. Be My Cat: A Film For Anne gaat over een dude die een film wil maken met Anne Hathaway maar hij haar met deze film er van wil overtuigen om dat ook te gaan doen.
Volledig van de pot gerukt natuurlijk, maar dat is nu ook precies het hele punt. Dit is gewoon een stalker die helemaal fan was van Anne hathaway in The Dark Knight Rises en nu met haar maar een film wil gaan maken (maar vooral een behoorlijke celebcrush heeft). Hij overtuigd 3 dames ervan deze film te maken en dat is vooral heel erg ongemakkelijk.. Ik weet niet of Adrien meerdere takes heeft gedaan maar dit komt absoluut over als een live vlog van iemand uit Roemenië die een beetje van de pot gerukt is.
Film heeft overigens wel een klein beetje hetzelfde probleem als August Underground, dat het na een tijdje wel een beetje teveel van hetzelfde wordt. Overigens hier geen martelingen, vernedering, en naakte vrouwen in een kelder. Deze horror is veel minder in your face. Gelukkig is Adrian wel echt een heerlijk personage dat maakt veel goed. Zodoende best leuk dit.
140 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 121 punten
Subgenre: 31. Clown horror
Themaklassement: 60 punten
Eigen score: 3.5*
https://severed-cinema.com/wp-content/uploads/terrifier-2-00034.jpg
Hm, ik hinkte wel een beetje tegen de speelduur aan, en hoewel dat uiteindelijk wel een dingetje is viel het me alles mee. Net zoals de vorige Terrifier heeft de film een beetje de maffe b-film goes budget vibe. De dialogen of (re)acties van personages zijn soms behoorlijk lomp en uitvergroot zoals je dat in b film ziet zoals bv het schrikken van Art, dat kan soms wel 5-6 seconden duren. Aan de andere kant is het dan weer totaal geen b film, want de gore is echt 11/10 echt waanzinnig vet zoals ook bv die scene hierboven, hoe bedenk je het.. En dan die zalige lach van Art erbij, echt heerlijk.
Het verhaaltje voelt verder ook wat matig aan, maar wel goed genoeg om vrijwel de gehele speelduur prima te volgen. Al is het natuurlijk vooral een kapstok voor de kills en het Art de clown personage. Die kills zijn echt waanzinnig vet waarbij alles duidelijk expliciet in beeld is en er vaak ook nog ff een trap na wordt gegeven. Nog ff over iemand zijn graf pissen zeg maar. En tja, dat kan ik wel waarderen... 
Einde is wel wat te lang gerekt denk, alsin het was vrij duidelijk waar de film heen zou gaan, maar die finale duurde rustig 25 minuten ofzo. Vond het alsnog prima want vind Art echt een heerlijk geschift personage, maar dat kon wel een stukkie korter door bijvoorbeeld niet dat extra verhaal laagje er nog in te dumpen. Hoe dan ook vooral genoten van de kills en de gore, best wel zin in deel 3 inmiddels.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
Ik heb nog 2 registraties inde pijpleiding zitten, maar ik ga de komende 4 dagen naar Ostuni, Italië dus zal helaas niet echt horror kunnen kijken en afzakken naar de middenmoot ben ik bang
Next week even wat tactische filmavondjes houden denk ik.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.