• 8.520.586 stemmen

Genre: Thriller / Misdaad

Geregisseerd door: Wallace Worsley

Met onder meer: Charles Clary, Doris Pawn en Claire Adams

Plot The Penalty

Door een inschattingsfout worden beide benen geamputeerd van een jongen die slachtoffer is van een verkeersongeluk. Jaren later is hij, onder de naam Blizzard, de baas van de onderwereld en zint hij nog steeds op wraak op de verantwoordelijke artsen. Wanneer de dochter van één van de artsen een model zoekt voor de beeltenis van de Duivel, meldt Blizzard zich aan en gaat hij de confrontatie aan met de twee artsen.

imageimageimage

Barbary Nell

Barbara Ferris

Frisco Pete (as James Mason)

Lichtenstein

Dr. Wilmot Allen

Art Teacher (onvermeld)

A Crook (onvermeld)

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Prachtig vertolkde rol door Chaney. Ook hier schittert hij in een geweldige rol. De film heeft ook wel een goede sfeer. Cinematografie is goed. Ook heeft de film oude kunstige muziek.

Jaren 20 films (vooral met Chaney) vind ik geweldig. Het verbaast me ook hoe Worsley zijn 3 films (waarvan ik er een nog niet gezien heb) in elkaar heeft gezet destijds. Hij heeft ook deze film best fenomenaal gemaakt. Qua The Hunchback of Notre Dame, uit 1923, is dit iets minder fenomenaal te noemen en ook vergeleken de scene's. De scene's uit The Hunchback of Notre Dame zijn wat mooier gemaakt (Chaney op het balkon van Notre Dame, Marteling van Quasimodo, Eind scene) Ondanks dat vind ik dit een aanrader en geef ik een dik verdiende 4,0.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20196 berichten

movie acteurs schreef:

Ik ga me hierbij aansluiten. Ik heb een versie gezien zonder enig geluid dus dat was wel even wennen maar dat weerhield me er niet van om dit een zeer genietbare film te vinden met een erg sterk spelende Lon Chaney. Ja, hoe meer silents ik kijk hoe meer ik van dit type films begin te houden. Expressie is meer dan ooit belangrijk.

avatar van mrklm

mrklm

Wie denkt dat het basisgegeven voor dit onvervalste melodrama met misdaadelementen bizar is, wacht nog een onaangename verrassing in de finale. De enige reden om het relaas van een meestercrimineel die wraak wil nemen op de twee dokters die verantwoordelijk zijn voor de onnodige amputatie van zijn benen te aanschouwen, is de ongelofelijke tour de force van Lon Chaney. Geen groteske make-up deze keer, maar Chaney leerde lopen op z'n knieën (hij loopt in deze film zelfs een trap op!), maar van de pijn die hij heeft moeten doorstaan is niets te zien op het scherm.