• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.278 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

61. Marquis de Sade: Justine (Film, 1969)

125 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 131 + 2 = 133

Thema: /

Themaklassement: 43 punten

https://titis.org/uploads/posts/2022-06/1654425947_2-titis-org-p-romina-power-naked-chastnaya-erotika-2.jpg

Het was niet meteen gepland maar ik had wel de tijd en de moed om deze dan toch eens op te zetten ondanks de vrij lange speelduur. Ik moet zeggen dat ik er vrij goed ben doorgekomen, al wilde ik na anderhalf uur dat de film nu eens tot een conclusie wilde komen. Het is niet zo slecht en saai als i had gevreesd. Ik had niet de meest gewelddadige of exploitatieve film verwacht gezien het jaartal, maar zelfs voor late jaren 60 is dit wel erg mak op gebied van exploitatie, seks en naakt. Romina Power, mooi snuitje, maar voor acteren duidelijk niet in de wieg gelegd. Kennelijk zou ze het beter doen als zangeres later...

Voorts is de film na een tijd langdradig omdat het eigenlijk een herhaling van zetten is, Justine komt telkens weer op een plaats terecht waar de mensen op het eerste zicht het goed met haar voor lijken te hebben, maar dan wordt ze eigenlijk telkens weer beschuldigd van iets wat ze niet heeft gedaan of misbruikt. Haar zus die we ook af en toe volgen leidt dan weer een zondig bestaan met zelfs moord op haar geweten maar daar komt ze lekker mee weg want ze trouwt met een hoge pief. Moraal van het verhaal leef een zondig leven en als je het slim speelt kom je er mee weg maar het voelt wel leeg aan, wees braaf en naïef en er wordt van je geprofiteerd. Toch iets te simplistisch allemaal. Deze film verdient eigenlijk een vervolg The Revenge of Justine zeker die homofiele edelman verdiende een pijnlijke afstraffing, maar op een na werden alle mannen geportretteerd als zwijnen. Kinski die af en toe in beeld wordt gebracht terwijl hij het verhaal schrijft vond ik geen meerwaarde. Toch redelijk ondermaats en te weinig trashy voor een Franco film.Zal wel een aardige duit hebben gekost qua productie maar erg hoog wordt die precies niet gewaardeerd als ik het imdb gemiddelde zie.

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

68. Cast a Deadly Spell (1991)

96 minuten

FTV : 2 (Totaal: 136)

Subgenre: 8. 1990s Horror

Themaklassement: + 1 (Totaal: 68)

Eigen waardering: 3.5*

https://i0.wp.com/wetalkpodcasts.com/wp-content/uploads/2020/01/MV5BMjU1ZDg0M2QtYThiNS00MzMxLTk2NGUtYWNjOWFlMDAzOWY5XkEyXkFqcGdeQXVyMTEwODg2MDY@._V1_SX1777_CR001777999_AL_.jpg?fit=1777%2C999&ssl=1

Cast a Deadly Spell bevalt goed. Een dwaze en grappige dynamiek van gebeurtenissen die zich afspeelt in een wereld waar magie de gewoonste zaak is en detective Lovecraft zijn eigen redenen heeft om geen magie te gebruiken. Hij is een speurder à la Philip Marlowe die vertrouwt op zijn aardse instincten en die instincten inzet om op heerlijk stoïcijnse wijze een gestolen boek terug te vinden. In de film veel oog voor detail, prachtige rekwisieten en visuele aardigheden.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

52:The Pope's Exorcist 2023

speelduur 103

Subgenre : biografische

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOWU4NTNkZmEtOGY5NS00MzUyLTg3ZDQtNzJjYWIxN2Y0OGE1XkEyXkFqcGdeQXVyMTU1OTU4MjM0._V1_.jpg

In eerste instantie dacht ik : yes eindelijk een excorcist film die weer werkt , want ze zijn zeldzaam .

Dit gaat het origineel overtreffen . De special FX's waren super . Het was mooi in beeld gebracht .

Maar ja daar houd de het positieve wel op .

Voor de zoveelste keer word er italiaans gesproken en zonder uitleg verder engels maar dan met een accent .

Dat hoeft toch niet . Het een of het ander .

En op het einde loopt het zo uit de hand dat het bijna leek alsog je naar een lethal weapon eind scene zat te kijken .

Enige wat ik wel leuk vond van de makers op het eind was de tekst over de hoofdpersoon waaruit bleek dat ze dit zelf ook totaal niet serieus namen .

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

106. Evil Feed (2013)

90 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 225

Subgenre: 85 Voltooid

Themaklassement: 85 punten

Eigen rating: 2.4*

https://assets.mubicdn.net/images/film/138841/image-w1280.jpg?1466419638

Niet al te best. De gore gedeeltes waren te flauw. En over de momenten waarop de gevechten uitbraken, kan ik niet oordelen want die waren telkens veel te donker.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

53:t;American Horror Stories" Rubber (Wo)man: Part One - IMDb

https://www.imdb.com/title/tt14381782/

American Horror Stories Rubber (Wo)man: Part Two (TV Episode 2021) - IMDb

FTV

speelduur : 94 minuten

Subgenre : hounted house .

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNxJRj5DVKXI0D2RHDNPc9P0HUnw927jGShg&usqp=CAU

De origine eerste seizoenen waren vooral de eetste 4 echt something different .

Het was het begin van duidelijk een nieuw tv ERA .

Maar daana ging de kwaliteit best snel naar beneden .

Ik las dat er zelfs een seizoen was compleet gewijd aan AIDS .

Maar dit zijn losse verhalen . en dit was een los verhaal van twee afleveringen die terug gaan naar het murder house van het eerste seizoen .

En dit was goed te pruimen . Nergens word het WTF gehalte van welleer gehaald , maar voor nu even was het leuk .

https://static1.moviewebimages.com/wordpress/wp-content/uploads/article/Br3ZCZguDUFXZQes4CW9w76wyN3gDi.jpg

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Ja, helaas zijn er al een paar volledig gestopt. Dit is meestal het tempo op het einde, normaal gesproken was ik ook al gekapt rond deze tijd. Dit jaar trek ik hem even door.

Ik merk het ook. Ik heb deze week nog geen registratie staan en had vanavond behoefte aan een ander genre: The Killer (Film, 2023) . Ergens voelt het als vreemdgaan.

Maar vreemd is het natuurlijk niet. Ik heb inmiddels 41 registraties. Om precies te zijn 28 films, twee miniseries, en drie shorts maken 41 registraties sinds 15 sept. Daarbuiten heb ik "maar" twee bioscoopfilms en vanavond dus The Killer (Film, 2023) gezien die niet tot het horrorgenre behoren.

Maar ik haak niet af. Uit principe. Ik wil geen week zonder registratie. Ik wil de challenge voltooien. Morgen volgt mijn laatste registratie. Waarschijnlijk wordt het de The Pope's Exorcist (Film, 2023) , maar helemaal zeker weet ik dat nog niet.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

107. Unheimliche Geschichten (1919)

112 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 227

Subgenre: 85 Voltooid

Themaklassement: 85 punten

Eigen rating: 3*

https://www.uferpalast.de/images/2023_NovDez/Unheimliche-Geschichten-Foto-dff-film.jpg

Volgens mij moet dit één van de eerste anthologie horrors zijn. Een film uit 1913. Kortom, weinig klank. Veel overdreven theatraal acteerwerk. Overdreven veel mascara bij de hoofdrolspelers. En weinig horror. "The black cat" was het enige verhaal wat ik kende en waar ik al meerdere versies van gezien heb. Voor horrorfanaten niet echt iets om naar uit te kijken. Het heeft alleen een historische waarde, mijn inziens.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Ik merk het ook. Ik heb deze week nog geen registratie staan en had vanavond behoefte aan een ander genre: The Killer (Film, 2023) . Ergens voelt het als vreemdgaan.

Maar vreemd is het natuurlijk niet. Ik heb inmiddels 41 registraties. Om precies te zijn 28 films, twee miniseries, en drie shorts maken 41 registraties sinds 15 sept. Daarbuiten heb ik "maar" twee bioscoopfilms en vanavond dus The Killer (Film, 2023) gezien die niet tot het horrorgenre behoren.

Maar ik haak niet af. Uit principe. Ik wil geen week zonder registratie. Ik wil de challenge voltooien. Morgen volgt mijn laatste registratie. Waarschijnlijk wordt het de The Pope's Exorcist (Film, 2023) , maar helemaal zeker weet ik dat nog niet.

Die heb ik gisteren gezien. Hele toffe film. Het is altijd even wennen als je weer een ander genre kijkt maar, ik merk wel dat ik er een stuk grotere aandachtspanne voor heb dan voor de horrorfilms. Horror blijf ik sowieso altijd wel kijken, ik ga voor de challenge nog even twee films noteren zodat ik op een even aantal zit en dan vind ik het voor dit jaar wel goed. Maar stoppen met kijken ga ik sowieso niet deze maand, al vind ik een actiefilmpje ook wel heerlijk om even weer op te zetten hoor.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

59. The Last Voyage of the Demeter

118 minuten

FTV 2 punten = 2 + 111 = 113 punten totaal

Subgenre: -

(Afgevinkt: 2, 3, 6 t/m 15, 18, 22, 25, 26, 28, 31, 35, 36, 38, 39, 40, 45, 49, 50, 51, 52, 54, 56, 58, 61, 62, 65, 68, 69, 71, 72, 75, 76, 77, 78, 80, 81, 82, 84, 85)

Themaklassent: 46 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1153000/1153670.300.jpg?cb=1692187850

Toen deze film werd aangekondigd was ik best geïnteresseerd in het script. Dracula op een schip, een concept die ik gewoon weg nog nooit heb gezien en dat kan uitbloeien tot een vermakelijke horrorfilm, al dacht ik zelf. Tijdens het kijken van de film had ik toch wat moeite met deze film, het kon me duidelijk niet altijd even goed interesseren. Dan duren twee uur toch akelig lang heb ik gemerkt. Toch deed Øvredal en zijn team hun stinkende best om een sfeervolle horrorfilm neer te zetten. Dat is deels gelukt, er waren veel prachtige momenten waar de sfeer toch vrij duister werd, al heeft Øvredal het ‘duister’ stukje wel iets te letterlijk genomen want, deze prent is merendeels toch wel echt te donker geschoten, en daar baalde ik wel van. Ik kon op die manier toch maar moeilijk volgen hoe of wat er gebeurde in de film, en dat is echt jammer.

https://www.themarysue.com/wp-content/uploads/2023/04/Dracula-The-Last-Voyage-of-the-Demeter.jpg

Acteerwerk was ook prima, en het verhaal was redelijk leuk om te volgen. Ik merkte alleen wel dat het me allemaal niet veel deed, ik kon weinig echte interesse vinden voor het verhaal over de Dementer, en de reis van graaf Dracula. Leuk overigens dat Øvredal daar een film over wou maken, het was niet helemaal mijn ding. Ik had er misschien stiekem ook wel een tikkeltje meer van verwacht ben ik bang.

https://pyxis.nymag.com/v1/imgs/85c/e56/64d01d45602bd457293d9ec5480f122e28-MCDLAVO-UV007.jpg

volledige mening (en spoilers).

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

69. Storm Warning (2007)

82 minuten

FTV : 2 (Totaal: 138)

Subgenre: 71. Splatter & Gore Horror

Themaklassement: + 1 (Totaal: 69)

Eigen waardering: 3*

http://2.bp.blogspot.com/_8lK2el5pnbU/S13DSubY-0I/AAAAAAAAEr0/VithDxNIp-o/s1600/STORM+WARNING+(1).jpg

De film begint heel bedrieglijk als een survival thriller als een jong yuppiestel in een helse storm schipbreuk lijdt. Dat duurt maar even want al snel belanden ze in een Backwood-entourage en begeeft de film zich van het ene cliché in het andere. Een rauwe film met excessief geweld en tomeloze vernederingen voor het koppeltje.

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

70. La Casa Lobo (2018)

75 minuten

FTV : 2 (Totaal: 140)

Subgenre: 33. Experimental Horror

Themaklassement: + 1 (Totaal: 70)

Eigen waardering: 3*

https://1.bp.blogspot.com/-MewPnQz4wk0/XsWhxCt_RpI/AAAAAAAAkq4/m7HQ9gQqOMcYz7GbjD0YKhPKGO5kukwPwCLcBGAsYHQ/s640/wolf_house_07_4web__large.jpg

Horror in stop-motion. In de stijl van een sprookje en met gebruikmaking van papier-maché. La Casa Lobo leeft vooral van zijn surrealistische aanpak. Die brengt een verontrustende sfeer in de film. De kijker ziet de figuren zich steeds opnieuw ontwikkelen. Langzaam ontstaan ze vanuit een schildering op de muur of hervormen zich uit papier-maché. Er is steeds beweging in de figuren. In de attributen. In het decor. Iedere creatieve handeling, iedere penseelstreek en ieder stukje papier dat voor de creatie van de figuren en het decor wordt gebruikt is tenminste voor een kort moment te zien. De camera is tijdens dat zich steeds herhalende vormingsproces ook nog eens voortdurend in beweging. Heel ingenieus en bewonderenswaardig gedaan, maar ook erg onrustig en zenuwslopend.

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

71. The Pit (1981)

97 minuten

FTV : 2 (Totaal: 142)

Subgenre: 37. Creepy Kid(s) Horror

Themaklassement: + 1 (Totaal: 71)

Eigen waardering: 2.5*

https://www.rockshockpop.com/screencaps/Pit/06-1.jpg

In The Pit gebeurt niet veel. De personages zijn niet erg boeiend. De monsters zien er bijzonder onecht uit. Het verhaal heeft beperkte voortgang en is soms saai. Het sterke punt van de film is een mysterieus gat in de grond waarvan de oorsprong niet wordt verklaard. Dit feit triggert de fantasie en houdt de interesse in de film op een aanvaardbaar peil.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

70: A Nightmare on Elm Street (Film, 1984)

Speelduur: 91 minuten

RW: 1 punt

Puntentotaal: 126

Subgenre: 7 - 1980`s horror

Themaklassement: 68

Review: Klassieker voor het laatst bewaard. In grijs verleden al eens gezien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij deze herziening niet veel soeps vond. Ik vind het acteerwerk vaak tenenkrommend, ik heb het geloof ik al eens eerder benoemd, maar ik weet nou niet of het gewoon aan horror in het algemeen ligt of toch aan de tijdsperiode waarin bepaalde films gemaakt zijn. Dat special effects gedateerd raken snap ik, maar acteren kon toen toch ook wel wat natuurlijker? Afijn, natuurlijk wel een iconisch horror figuur ontstaan vanuit deze franchise, waarvan ik toevallig voorbij zag komen dat er volgend jaar weer een film volgt. Leuk om een piepjonge Depp te zien in ik geloof zijn eerste film.

Waardering 3 (vanwege Freddy, anders had het een 2,5 geweest)

https://i.postimg.cc/ZnpnPPp9/NE-tf.jpg

Zo, dit was mijn laatste invoer voor deze challenge. Niet gedacht aan de 70 films te komen in 2 maanden, maar ik moet zeggen dat ik dat ook wel het naadje vond hoor, meer zou echt als werk gaan voelen . Ik hou de komende tijd natuurlijk wel het forum nog in de gaten! Hier en daar zijn er nog wat die puntjes aan het sprokkelen zijn zie ik. Benieuwd naar de eindstand wat punten betreft, maar ook de letterboxd lijst en welke films het meest bekeken zijn.

Ik heb vooral veel middelmaat gezien en een paar flinke ondermaatse films, maar grote verassing voor mij was Ghostland deze challenge. Ik had er eerlijk gezegd helemaal nog nooit van gehoord en hield mij van begin tot (bijna) eind gespannen vast! Verder een aantal RW`s gezien die nooit door het ijs zullen zakken. Ik probeer er volgend jaar zeker weer bij te zijn, leuk om gedaan te hebben en blij dat ik 2 maanden terug de keuze heb gemaakt om mee te doen!

Zit nu nog in The fall of the house of usher en American horror story met mijn vrouw, maar daarna even geen horror meer, dan zal de jaarlijkse Harry potter marathon weer aangezet gaan worden vermoed ik (doen we altijd richting de decembermaand)

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

54:The Hitcher II: I've Been Waiting 2003

speelduur 89 minuten

FTV

Subgenre :

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNGMxMzFhMDMtNmZmZi00OWY1LTgzMmEtZjBhNGIwNDc1OWU0XkEyXkFqcGdeQXVyOTc5MDI5NjE@._V1_.jpg

Mega slechte film. C. Thomas Howell uit het origineel is terug, waarom ?

Het ziet er uit als een middelmatige tv serie .

Shambala

• 147 berichten
  • 0 stemmen

37. A Nightmare On Elm Street 3: Dream Warriors (Film, 1987)

Speelduur : 96 minuten

RW : 1 punt

Totaal : 70 punten

Prima derde deel in de 'Elm Street' serie na het toch wat teleurstellende deel twee. Freddy is lekker op dreef en de film bevat creatieve kills en dito practical effects. Zag 'm hier als registratie langskomen en meteen de boxset erbij gepakt. Leuk om weer eens gezien te hebben !

Rating : 3,5

38. Mama (Film, 2013)

Speelduur : 100 minuten

FTV : 2 punten

Totaal : 72 punten

Ook deze werd besproken in het topic. Het verhaal leek me wel interessant dus de film erbij gezocht. Best aardig horrorfilmpje wel. Het wezen was OK , maar da's toch altijd een 'dingetje' : als zoiets voor het eerst vol in beeld komt , is dat vaak teleurstellend en de opgebouwde spanning is ook in één klap een stuk minder. De meisjes ( vooral de oudste ) deden het erg goed.

Rating : 3

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

132. Foes (1977)

91 minuten (Theatrical Version)

Puntentotaal: 278

Subgenre : 29. Cosmic Horror / Outer Space

(3, 4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 29 - 33, 35, 38 - 43, 45, 47, 52, 54, 56 - 58, 62 - 65, 68, 69, 74 - 76, 78, 80, 85)

Themaklassement: 85 + 45

https://horrorandsons.files.wordpress.com/2020/03/pic-1.jpg?w=616&h=347

De enige film regisseert door John Coats die meeste aspecten van de productie op zich nam. De film was lange tijd amper uitgebracht of beschikbaar. John Coats zou nadien zich op special effecten richten en werken aan films zoals Deep Blue Sea, Austin Powers, Rambo III en heel boel troep. De switch naar special effecten is logisch gezien dat die het meest opmerkelijke deel zijn van de film, er zit echt prachtige werk in deze film zelfs geen rekening houdend met het minimale budget. De film gaat hard voor het onverklaarbare, traumatiserende van alien abduction verhalen. Verhaal is minimaal, acteren soms echt verrassend slecht, vooral de koppel in het begin. De special effect scenes zijn wel de moeite waard. De director's cut is 18 minuten korter, de studio voegde er zoveel gelul van de overheid in een war room in een poging het verhaal conventioneler te maken met een veteraan acteur die last van alcoholisme had, voegt niets toe, neemt de haast ambient karakter van de film een beetje weg maar is in lijn met de eigenaardigheid van de film. Er zijn interessante stukken hier en genoeg dat ik die echt fascinerend vond en mij deed denken aan de alien abduction verhalen die vroeger laat 's nachts graag op TV keek voor de sfeer. Het gevoel in slaap vallen, later waker worden en contextloos naar getuigenissen van ontvoerde mensen te kijken. Ik geloof totaal niet in deze dingen maar dingen zoals X-Files doen het echt wel voor mij.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

133. Short Night of Glass Dolls (1971)

92 minuten

Puntentotaal: 280

Subgenre : 61. Psychological Horror

(3, 4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 29 - 33, 35, 38 - 43, 45, 47, 52, 54, 56 - 58, 61 - 65, 68, 69, 74 - 76, 78, 80, 85)

Themaklassement: 85 + 46

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/58a13eba20099eb147e68d26/1581887941562-19XDXVQFPR2MVI6XNCJ2/short%2Bnight%2Bof%2Bglass%2Bdolls-3.jpg?format=1500w

Een best atypische giallo van de regisseur van het hondsbrutale en mooie Don't Ride on Late Night Trains (1975). Een giallo die bijna geen van de typische elementen van het genre heeft. Lichaam van een journalist wordt in Praag gevonden. De film is vooral in Zagreb & Ljublana gefilm en niet Praag maar de stad heeft nog altijd sfeer als personage en speelt mee en die andere steden zijn ook heel mooie. Zijn lichaam wordt naar het mortuarium genomen maar hij leeft nog altijd, hij is bij zelfbewustzijn maar kan niet langer reageren of bewegen en is opgesloten in zijn lichaam. Doodsbang voor de komende autopsie denk hij na over wat er voorafging. Hoe zijn vriendin vermist geraakt, politie niet wou meehelpen en hij het gevoel ontwikkelde dat er een samenzwering gaande was. Film met proto Eyes Wide Shot & Society elementen zelfs. Hij werkte niet altijd voor mij maar had interessante momenten en het einde was zeker de moeite.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

134. Angst (1983)

86 minuten

Puntentotaal: 282

Subgenre : 48. Home invasion

(3, 4, 6, 12, 14 - 16, 17, 21, 22, 25, 27, 29 - 33, 35, 38 - 43, 45, 47, 48, 52, 54, 56 - 58, 61 - 65, 68, 69, 74 - 76, 78, 80, 85)

Themaklassement: 85 + 47

https://deeperintomovies.net/journal/image09/angst1.jpg

Een film waar ik al heel lang van bewust ben maar verrassend nog nooit gezien heb en dat terwijl de soundtrack gemaakt is door Klaus Schulze van wiens werk is een redelijke fan ben. Vaak vergeleken met "Henry: Portrait of a Serial Killer" maar best anders denk ik toch, Henry leek meer over banaliteit te gaan van moord, verkrachting, sadisme en zo en dit is meer over onbegrijpelijke, ondraaglijke impulsen, angst voor uzelf, oncontroleerbaar en vreselijke. Ik kan mij vergissen het is echt heel lang geleden dat ik Henry heb gezien en herinner hem ook niet zo goed. Angst is niet voor iedereen maar ik vond hem alvast echt zeer goed, muziek werkt fenomenaal goed, hoofdacteur deed echt goed werk en de paniek, de drang,... al deze dingen voel jij en komen goed over, mooie film maar niet voor iedereen. Snap dat Gaspar Noé grote fan is.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

133. A Nightmare on Elm Street (2010)

95 minuten

RW (1) - Totaal aantal punten = 239

Subgenre: Fin

Themaklassement: 85 punten (Voltooid!)

Eigen rating: 2,0*

https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2020/04/elm-street-remake.png?fit=1400%2C765&ssl=1

Ik vond de nieuwe Freddy helemaal niet verkeerd spelen, maar zijn vormgeving is daartegenover barslecht. De productiekwaliteit is wat verhoogd ten opzichte van 1984, maar ik vond die film een stuk grafischer en gemener dan deze film om eerlijk te zijn. De achtergrond van Freddy is minder genuanceerd en mysterieus in deze remake, waardoor de makers zichzelf min of meer volledig in de voet hebben geschoten. Veel horror zorgt voor wat leven in de brouwerij, maar geef me niettemin toch maar de originele film.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

134. Freddy vs. Jason (2003)

97 minuten

RW (1) - Totaal aantal punten = 240

Eigen rating: 3,0*

https://i0.wp.com/projectedfigures.com/wp-content/uploads/2016/08/freddy-vs-jason-here-s-who-the-winner-really-is-732300.jpg?fit=640%2C370&ssl=1

De Chucky-films van Ronny Yu vond ik weinig aanstekelijk, maar deze cross-over tussen de desbetreffende horroriconen pakt een heel stuk vermakelijker uit. Niettemin is de opbouw buitengewoon rommelig en het acteerwerk van met name Kelly Rowland niet best, maar eenmaal de showdown zelf in gang wordt gezet is het toch stiekem genieten geblazen. Wat een lol dat deze werelden eigenlijk zijn samengebracht.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

135. Dread (2009)

98 minuten

RW (1) - Totaal aantal punten = 241

Eigen rating: 4,0*

https://horrorshiddengems.files.wordpress.com/2017/04/dread.png

Mijn horroreindsprint moet nog in gang worden gezet, voor zover ik het nog ga halen. Dat zal dan de carrière van Anthony DiBlasi worden, waar ik Malum graag van wil zien. Dread had ik in de kast liggen en heb ik dus meteen maar aangezet. Het beviel me beter dan de eerste keer. Luguber kleurgebruik en twee geweldige acteerprestaties van Shaun Evans en Hanne Steen nemen de film direct op sleeptouw en DiBlasi zelf draagt daar een goed steentje aan bij. De tweede helft schiet in de versnelling en vanaf dat punt wordt het volkomen onduidelijk hoe het verhaal eindigt, zelfs bij herziening werd ik hierdoor nog verrast. De ideeën zijn gemeen, maar ik heb intens genoten van dit behoorlijke debuut.

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

148 Men (Film, 2022)

100 min.

FTV 2 punten

Puntentotaal : 307 + 2 = 309

Subgenre klassement : 85 punten voltooid !

waardering : 3*

https://www.thrillandkill.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/07/men-jessie-buckley-kritik.jpg

Tja, wat moet je hier nu mee? Dit is weer zo'n kunstzinnige film die je niet helemaal kunt plaatsen, althans de uiteindelijke bedoeling van de regisseur. Nochtans weet het mysterieuze verhaal vol symboliek vrij lang zijn aandacht te behouden dankzij het goede acteerwerk, de toffe setting en de naargeestige sfeer van de film. Als kijker heb je op een bepaald moment toch wel door dat het verhaal vooral in het hoofd van het hoofdpersonage zit die haar trauma's probeert te verwerken. Dat merk je o.a. op dat bijna alle inwoners in het dorp mannen zijn en verschillende hetzelfde gezicht hebben. Positief is wel de uitstekende nare sfeer die door de regisseur wordt neergezet met een mooie setting die voor een paar knappe shots zorgen. Jessie Buckley zet een sterke prestatie neer met haar overtuigende getraumatiseerde rol. Maar het verhaal weet uiteindelijk toch niet zo te boeien en het gevoel van een anticlimax krijg je als kijker al een kwartier op voorhand. Je weet dan dat deze film op een hele rare manier gaat eindigen en dat er nog heel wat vragen te beantwoorden zijn. Dat kan eens tof zijn en ook goed werken, maar dat dit altijd zal werken is iets anders. 6/10

https://www.indiewire.com/wp-content/uploads/2022/05/MCDMENN_EC023.jpg

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

135. Mermaid Legend (1984)

110 minuten

Puntentotaal: 284

Subgenre : 20. Asian Horror

(3, 4, 6, 12, 14 - 16, 17, 20 - 22, 25, 27, 29 - 33, 35, 38 - 43, 45, 47, 48, 52, 54, 56 - 58, 61 - 65, 68, 69, 74 - 76, 78, 80, 85)

Themaklassement: 85 + 48

https://64.media.tumblr.com/d6af0369634a8805333b61092379bb5d/4d6ad78ececcfa1f-da/s1280x1920/5e015ea8bd555f974c5cee237bfe775b6a6245ee.png

https://64.media.tumblr.com/48801d33542d2f4efb783dfd43bf4e0d/4d6ad78ececcfa1f-3e/s1280x1920/945f1737d3876fcfd367247ed5f47cd7f7fed20b.png

https://64.media.tumblr.com/ebc03d54bb7c8e58d8e1a11eaafe19be/4d6ad78ececcfa1f-4e/s1280x1920/65fbdccf0c4eb684c1ebc679edae081e57e67feb.png

De film komt een beetje traag op gang maar probeert ook contrast te maken met het tweede deel en de persoonlijkheidsverandering niet te abrupt te maken. Het is toch beetje te doelloos haast soms buiten de moorden maar de moorden en de finale zijn de moeite waard en de soundtrack is eveneens mooi, paar leuke settings. Zeker boven het gemiddelde voor een wraak film al zou ik het wat gestroomlijnder willen maar de transformatie nog behouden. De regisseur heeft ook Pinku gemaakt wat jij ook merkt. Geen slechte film al ben ik niet zo'n grote fan als best wat reviewers online.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

118. El Páramo (Film, 2021)

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 21

Subgenre: compleet

Themaklassement: 85 punten (vol)

Afgevinkte categorieën: 1-85

Eigen score: 3,0*

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1143000/1143318.jpg?cb=1641493320

https://image.tmdb.org/t/p/w780/mhIPm0FhVX60n9sSlcWL436TFae.jpg

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

119. Konferensen (Film, 2023)

FTV - 2 punten

Eigen score: 2,5*

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1157000/1157259.jpg?cb=1697639532

Wat een irritante bende collega's was me dat. Als dat mijn werkomgeving was, ik zocht een andere job. Je zou haast hopen dat die serial killer die één voor één de weg uitruimde. De film komt niet traag, maar vooral slecht op gang. Humor die weinig aanslaat, veel idiote gesprekken en vervelende karakters.

Gelukkig komt de film echt op dreef wanneer de moordenaar op toerental komt. Best wel wat leuke kills dan. Niet vernieuwend en veel wat we al eerder gezien hebben, maar het werd toen wel meer vermakelijk. Die ene kill met die death ride (letterlijk te nemen hier) vond ik wel een fijntje. En even later die scène op de motorfiets met de vluchtende Jonas, dat was ook wel geinig.

Maar er zijn in zijn geheel véél betere slashers op de markt, je hoeft daar volgens mij zelfs niet zoveel moeite voor te doen.

https://www.filmtoast.de/wp-content/uploads/The_Conference__2181802__01_13_47_18__4427750.jpg

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

120. Ein Toter Hing im Netz - Horror on Spider Island (Film, 1960)

FTV - 2 punten

Eigen score: 1,5*

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10266.jpg?cb=1595656863

Hilarisch slecht. Het is moeilijk om positieve punten op te noemen van deze film. De synopsis klopt eigenlijk al niet. Miljoenen spinnen? Eentje, dat zeker, en dat is het zowat. Zeer eigenaardig plot overigens van een man die een soort spiderman wordt, maar dan een slechte versie ervan (letterlijk en figuurlijk).

Deze film heeft ook te lijden onder de tand des tijds en wellicht het low budget gehalte. Sommige overgangen of suggesties leken er totaal niet op. Om nog maar te zwijgen van de lachwekkende toegevoegde geluiden van bvb die twee slagen in het gezicht of het gulzig slurpen van de waterval. Dat brengt ons meteen bij het slechte acteerwerk, stuk voor stuk, van iedereen.

Ook het plot was dwaas met wat giecheltrutjes die niets beters verdienden dan afgeslacht te worden. Zo ver kwam het echter niet. Spiderman gaat het zoals het in de lijn van de film ligt nogal klungelig eraan... Nouja, fijn voor een keertje, zelfs dit is al bij al wel vermakelijk (slecht).

https://live.staticflickr.com/8052/8129073003_80ebc2e346_c.jpg

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

22. Murdercise (2023)

84 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 32 + 2 = 34 punten

Subgenre: 28 (Comedy / Parody Horror)

Themaklassement: 20 punten

https://www.horrorgeeklife.com/wp-content/uploads/2023/08/Murdercise-Review-1068x600.jpg

Na het vorige week zien van de waardeloze (zogenaamde) Horror film "Debbie Does Demons (2023)" met daarin de rondborstige Jessa Flux als hoofdrolspeelster, wilde ik nog een film met haar zien en toen kwam ik al snel uit op deze Komedie / Horror film, waar niemand nog wat over geschreven heeft (altijd leuk om dit als eerste te doen).

https://cdn.flickeringmyth.com/wp-content/uploads/2023/05/murdercise.jpg

https://www.voicesfromthebalcony.com/wp-content/uploads/2023/08/Murdercise-2.jpg

Hoewel dit ook geen al te beste film is, is deze film wel een stuk beter qua naaktheid, horror (inclusief gore) en humor. "Murdercise" is ook een eerbetoon aan de jaren 80 aerobics-sploitation horrorfilms, zoals "Killer Workout (1987)" en "Death Spa (1989)".

Ondanks dat het verhaal natuurlijk weinig voorstelt, heb ik me best goed vermaakt met deze leuke goedkope Komedie / Horror film (een B-film), waarin we schaars geklede vrouwen zien trainen in fraaie en kleurrijke aerobics outfits, waarin we redelijk wat naaktheid te zien krijgen (inclusief van een zestigjarige pornoactrice, namelijk Ginger Lynn) en dat o.a. van rondborstige vrouwen (August Kyss en Jessa Flux), waarin we verschillende moordenaars te zien krijgen en waarin we onderlinge strijd en achterbaksheid onder de cast van de video te zien krijgen.

Zo zag Ginger Lynn er overigens vroeger uit in jaren 80 pornofilms:

https://i0.wp.com/www.iconvsicon.com/wp-content/uploads/2023/01/Ginger-Lynn-Allen-feature-2023.jpg?fit=800%2C540&ssl=1

Ook qua Horror is het best genieten, want er valt best veel gore en bloed te zien en daarbij zijn de speciale effecten (alla jaren 80) best goed, ondanks dat de film maar met weinig budget is gemaakt. De film ademt ook de jaren 80 en dat heeft betrekking op vrijwel alles, zoals de rekwisieten (o.a. een walkman, een telefoon met draad en een videorecorder), locaties, kostuums en muziek (vooral rock).

Wat deze film ook leuk maakt is de cast en vrijwel iedereen is genietbaar. De cast zit allemaal in hun rol, gaat erin op en geeft 100% en dat of ze nu tegen elkaar zeuren of iemand met een kettingzaag bewerken.

Al met al is "Murdercise" voor de liefhebber van dit soort goedkope films zeker een aanrader en wat betreft de naaktheid, humor en horror wordt je eigenlijk ook niet teleurgesteld, maar juist verrast.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

121. Non Mi Uccidere (Film, 2021)

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 242

Eigen score: 3,0*

Voila, dit is echt wel mijn laatste bijdrage. Best behoorlijke film met Alice Pagani die het toch wel erg goed doet. Dat is toch al heel wat beter dan die rondborstige bimbo's van Theunissen hierboven

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1145000/1145107.jpg?cb=1644875044

https://64.media.tumblr.com/3d9200330937a1f3764d17f1d06d77c8/f95e4b6526d0054a-8f/s540x810/ab420fe2360d1a41f1776f98b57624a503da4102.gifv

https://cdn2.aznude.com/haztkmrwl5uw2z27gyxgu4dh/haztkmrwl5uw2z27gyxgu4dh.jpg

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

72. Yella (2007)

89 minuten

FTV : 2 (Totaal: 144)

Subgenre: 9. 2000s Horror

Themaklassement: + 1 (Totaal: 72)

Eigen waardering: 3.5*

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDReviews45/yella/yella5AE.jpg

De film staat behalve als drama te boek als een horrorfilm. Het horroraspect is lastig te duiden. In het verloop wordt duidelijk dat het horrorlabel niet is gebaseerd op expliciet herkenbare taferelen maar wel herkenbaar is in de psyche van de hoofdpersoon en in de onheilspellende atmosfeer. De film ademt een pessimistisch levensgevoel dat door de camera met subtiele, minimalistische en hypnotiserende beelden wordt ondersteund.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Fisico schreef:

Voila, dit is echt wel mijn laatste bijdrage. Best behoorlijke film met Alice Pagani die het toch wel erg goed doet. Dat is toch al heel wat beter dan die rondborstige bimbo's van Theunissen hierboven

Voor iedereen wat, ik heb me best goed vermaakt met de rondborstige bimbo's, maar dat zullen velen hier waarschijnlijk niet verbazen

Voor mij is het niet de laatste bijdrage, want ik heb nog een film gezien en die hoop ik vandaag of maandag nog te kunnen plaatsten. Omdat het schrijven van de recensie over "Murdercise" me veel tijd heeft gekost, heb ik daar eigenlijk vandaag weinig zin meer in

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.