- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Dentheman is dat niet het recente Evil Dead Rise, met het kind op het aanrecht?
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Dentheman is dat niet het recente Evil Dead Rise, met het kind op het aanrecht?
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Het komt me heel bekend hoor….
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Het komt me heel bekend hoor….
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5771 stemmen
63. Day of the Dead: Bloodline (2017)
90 minuten
FTV (2) = Puntentotaal: 109
Subgenre: /
Afgevinkt : 1-3-6-7-8-9-10-11-12-14-15-18-19-20-22-23-25-27-28-30-32-33-36-37-38-40-41-42-43-47-49-52-54-56-57-58-59-60-61-63-64-65-66-68-69-71-73-74-76-77-80-81-84-85
Subgenre punten = 54
Sterbeoordeling : 2*
https://filmschoolrejects.com/wp-content/uploads/2018/01/Day-of-the-Dead-Jonathan-Schaech.jpg
Zombiefilm, zo'n beetje losjes gebaseerd op Day of the Dead van George A. Romero. Niks speciaals maar verveelde ook niet echt. Jonathan Schaech leek wel niet goed te weten of hij een zombie of The Joker zou vertolken.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
126. Achoura (2018)
90 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 231
Subgenre: Fin
Themaklassement: 85 punten (Voltooid!)
Eigen rating: 2,0*
https://images.mubicdn.net/images/film/233451/cache-426820-1554808050/image-w1280.jpg?size=800x
Het verloop zit dusdanig vol met allerlei ideeën en concepten dat Achoura geen greintje spanning in het geheel weet te combineren. Wel erg knap gemaakt met duidelijk beperkte middelen, maar ze hadden zich er achteraf beter aan gedaan wat minder te drukken op het verhaal en meer op de uitwerking ervan. Zo komt geen enkel personage echt goed of sterk uit de verf en blijf je toch achter met een rommelige indruk.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
127. A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors (1978)
96 minuten
RW (1) - Totaal aantal punten = 232
Eigen rating: 4,0*
96 minutenlang de meest pure vorm van horrorplezier op je scherm. Een controversiële mening is dat ik dit deel ruimschoots over het eerste verkies. Voor mij klopt gewoon zowat alles. Conceptueel interessant, met veel liefde in elkaar gestoken en vooral genoeg Freddy. Alleen Patricia Arquette acteert erbarmelijk als Kristen, maar gelukkig kwam ze niet meer terug in het vierde deel.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
128. A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master (1988)
93 minuten
RW (1) - Totaal aantal punten = 233
Eigen rating: 3,0*
https://4.bp.blogspot.com/-g9Yh-H279IU/VF7bE9wzSBI/AAAAAAAAFLM/m9TP-7rDwyk/s1600/f14.jpg
Qua flow een minder vlot deel en vooral bedekt met veel opvallend zware vormen van sentiment, maar uiteindelijk overheersen de creatieve vormgevingen dan wel. Jammerlijk genoeg is de nieuwe lead, Alice, niet echt interessant. Je mist in dat opzicht Heather Langenkamp wel, al helemaal wanneer Alice het dan tegen Freddy zelf moet opnemen. Deze reeks blijft en uiterst charmante weergave van de jaren '80 horror.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
I Wie o wie herkent deze scene/film en verlost mij van deze prangende vraag die al weken sluimert?
Ik heb de film niet gezien maar is het misschien Little Evil (2017) ?
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
129. A Nightmare on Elm Street: The Dream Child (1989)
89 minuten
RW (1) - Totaal aantal punten = 234
Alice is wat prominenter in beeld en het sentiment is nog verder aangedikt waardoor dit deel voor mij geen verbetering levert ten opzichte van de vorige delen, maar nog altijd blijft het vermakelijke nonsens. Leuk ingericht, Freddy blijft grappig en de creativiteit steekt er nog altijd positief bovenuit. Het is zeker niet vervelend om deze film uit te zitten, al net iets taaier dan opzichte van 4.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
130. Freddy's Dead: The Final Nightmare (1991)
89 minuten
RW (1) - Totaal aantal punten = 235
https://moviegeekblog.files.wordpress.com/2021/05/freddys-dead-promo-title-image-1050x573-1.jpg
Een grote vermeerdering van het komediegehalte en dat viel niet bepaald goed bij de liefhebbers. Begrijpelijk, maar ik kan niet ontkennen dat ik regelmatig heb moeten lachen. Het levert allemaal een bijna bizarre mix op van onbenulligheden, maar het is absoluut niet moeilijk om het geheel uit te zitten. Lisa Zane is geen geweldige actrice, maar Freddy voor mij persoonlijk een showstealer. Waardige afsluiter? Nee. Uiterst lollig en vermakelijk? Zeker!
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
131. New Nightmare (1994)
112 minuten
RW (1) - Totaal aantal punten = 236
Eigen rating: 2,0*
Heather Langenkamp was erg schattig terug in 1984, helaas is haar offspring dat absoluut niet. Ik irriteerde me mateloos aan dat ventje en z'n constante geschreeuw. Bovendien vind ik de nieuwe look van Freddy nog altijd vreemd en bijna humoropwekkend. Wes Craven heeft een erg geslaagde opzet geregisseerd en deelt een aantal harde stoten uit aan New Line Cinema, maar uiteindelijk is het toch vooral moeder-redt-zoontje en vanaf dat punt vond ik het niet veel creatiever vormgegeven dan de voorgaande delen.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
132. Coisa Ruim (2006)
97 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 238
Eigen rating: 1,0*
Droog, inhoudsloos en ontdaan van boeiende gebeurtenissen. Ik geloof best dat er een diepere boodschap onder het geheel zit (het is tenslotte voornamelijk een familiedrama), maar het kon me totaal niet intrigeren. Het was zelfs een serieus grote opgave om alle minuten van de 97 compleet uit te zitten.
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
Speelduur: 134 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 14. Aliens
Totaal: 173 punten
https://i.imgur.com/HW31oEB.jpg
Fucking shit-weasels. Wie de fuck bedacht de shit-weasels?
Eigenlijk heb ik ongeveer dezelfde kritieken over de film als over het boek. Het duurt onnodig lang, het legerverhaaltje was verschrikkelijk vervelend, personages kunnen de pot op. Dit had beter gewerkt mocht de setting in de blokhut gebleven zijn.
Een extra kritiek die op de film van toepassing is: Wie kwam in godsnaam met het idee Donnie Wahlberg te casten als Duddits. Dat is gewoon echt kut op elk vlak.
1*
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Gaat om bezetenheid. Een van de hoofdrolspelers komt (nietsvermoedend of niet, dat weet ik eigenlijk niet eens meer) een keuken in en daar zit het bezeten meisje op het aanrecht. Ik geloof dat in dezelfde film het meisje ook bij hem in bed was gekropen en volgens mij beet, maar dat kan zomaar weer een andere film zijn geweest, haha.
"Mama (2013)" misschien?
Dentheman
-
- 492 berichten
- 642 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
58. Ladrones de Tumbas (Film, 1989)
aka Grave Robbers
88 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 125 + 2 = 127
Thema: /
Themaklassement: 43 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/7C5vDjboRoBOq8e2yc20PkKymDl.jpg
Als men spreekt van het roven van graven op kerkhoven dan verwachten de meeste aan het Frankenstein verhaal. De dieven zijn hier echter niet op lijken uit om tot leven te wekken maar wel op mogelijke schatten. Een groep jongeren rooft het graf van een ter dood veroordeelde satanist en wekt hem zo ongewild weer tot leven. De momenten in de heel ruime grafkelder zijn erg sfeervol en spannend. Na de misdaad ontpopt de film zich tot een bovennatuurlijke slasher. Er zijn nog wel wat momenten met wat grafische horror, maar eigenlijk vond ik de opbouw bij deze film interessanter dan hetgeen er op volgde. De kills zijn dan wel grafischer dan de voorgaande film van regisseur Galindo, Cemetery of Terror, maar laatstgenoemde vond ik toch vermakelijker.
Nog 2 Mexicaanse films te gaan, dan kom ik aan 60. Daarna nog een aantal re-watches.
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3221 stemmen
59. Ghostland (Film, 2018)
Speelduur: 91 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 61. Psychological Horror
Totaal: 176 punten
https://i.imgur.com/WO7psDJ.jpg
Incident in a Ghostland begon als een sterke thriller met een vlot tempo en leuke wendingen op een toch wel bekend verhaaltje. Halverwege kakt het in mijn mening erg hard in en ik weet dat veel mensen hier niet mee akkoord gaan. Ik vond het een te harde herhaling van zetten. De film is zeker niet bang om de vaak gebruikte elementen van horrorfilms te recycleren: poppen, mensen met beperking die creepy moeten zijn, jumpscares die vaak pijnlijk ongeïnspireerd overkomen,... Als je dit samen optelt kan de best originele plottwist daar niet tegenop.
Anderzijds is er erg sterk acteerwerk te zien. De twee tienermeisjes schreeuwen de longen uit hun lijf en ik was er zo van verbaasd. Ook heeft de film best creatieve look die me wel kan bekoren.
3*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
59. Vacaciones de Terror (Film, 1989)
aka Vacations of Terror
82 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 127 + 2 = 129
https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3/t/assets/p56369_i_h9_aa.jpg
De naam van de regisseur is René Cardona III en hij draagt de film op aan zijn grootvader. Bij de credits zie ik de Cardona naam nog wel een aantal keer opduiken. Dit lijkt dus erg op een familieproject. Het gaat dan ook om een familie vader, moeder, met 3 kinderen, 2 jongens (een tweeling) en een meisje Gaby en er is nog een zoontje op komst. Tussen de tweeling en de dochter lijkt er nauwelijks verschil in leeftijd. Verder is er nog een nichtje Paulina, waarvan het niet duidelijk is of ze daadwerkelijk bij hen inwoont, maar ze fungeert duidelijk als au pair en hulp in de huishouding. En tot slot is er nog Julio, het jolige vriendje van Paulina die hen later vervoegt in het vakantiehuis dat papalief erfde van een overleden tante.
Een kleine cast dus al draait het vooral om Paulina, Julio en Gaby. De moeder verdwijnt immers al vrij vroeg uit beeld wegens medische problemen en ook de vader is lange tijd bij haar in het ziekenhuis. De tweeling is aanwezig maar krijgt niet veel te doen, kennelijk dus de zonen van acteur Carlos East die de priester speelde in de intro waarbij een heks ter dood wordt veroordeeld. Zoals ik al eerder zei een familieproject.
In elk geval draait het om een medaillon verworven door Julio door zijn magic box (walk man) daartegen te ruilen bij een lokale verkoper en een creepy meisjespop met de boze geest van de heks die al gauw de het doen en laten van dochter Gaby controleert. Hopelijk kreeg het lieve kind geen zere nek want talloze keren met haar hoofd draaien van de pop naar een potentieel slachtoffer. De pop die dan met haar ogen draait, dat shot wordt ook tot in den treuren herhaald.
Zoals pippo il buffone al aangeeft in zijn recensie herken je veel andere films waaronder Poltergeist met voorwerpen die aan het zweven of uit zichzelf gaan bewegen, uiteraard is dat het werk van de heks die de kleine Gaby als medium gebruikt. Een aantal keer spreekt ze ook via de mond van het kleine meisje. Het blijft uiteindelijk vrij braaf, een aantal keer zien we bloed en scènes met slangen en andere ongedierte hetgeen hallucinaties van Pauline blijken te zijn. Julio krijgt een 2-tal messen in zich, dat is denk ik het enige grafische wat je te zien krijgt. Het is vermakelijk maar niet voor herhaling vatbaar. Denk niet dat ik me voorlopig aan de sequel ga wagen.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
60. Las nueve caras del miedo (1995) - IMDb
90 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 129 + 2 = 131
Staat dus niet op MM en er is zelfs geen officiële internationale (Engelstalige) titel. Ik mag er dus van uitgaan dat deze buiten Mexico redelijk obscuur is. En dat is jammer want het voelt een beetje aan als een voorloper van de found footage, POV, handcam filmpjes die vanaf eind van de 20ste eeuw enorm populair werden. Ik ben geen fan van dergelijke stijl maar deze schuwde geen grafische horror en bracht dit ook vrij duidelijk in beeld. Bijzonder jammer dus dat die rotzooi film van een Blair Witch Project plots van insinuatie en vul het zelf maar in (kort gezegd luiheid) de standaard maakte.
Het uitgangspunt is eigenlijk een beetje zoals de originele [REC] (toeval of niet ook Spaanstalig] waarbij een filmploeg een documentaire wil maken van het hotel waar in het verleden een man 8 mensen vermoordde. De ziel van deze man zou er nog ronddwalen. De titel is letterlijk vertaald de 9 gezichten van de angst. De regisseur genaamd Duval heeft daarom 9 mensen ingehuurd en zich met hen laten opsluiten voor 24 uur.
Naast een aantal crewleden die hij bij momenten flink onder druk zet, is er ook een priester, een actrice, een vrouwelijk medium (Romina), een psychiatrische dokter en Claudio de man die de oorspronkelijke moordenaar wist te stoppen en te doden maar Duval heeft de anderen wijs gemaakt dat ook hij een medium is. Duval dringt een script op waarbij Claudio zelfs een meisje dient te vermoorden, maar het loopt helemaal niet volgens plan. Eentje van hen wordt bezeten en dan barst de hel los. De demon voedt zich met angst en eens hij die traceert bij een slachtoffer kan hij haar of zijn ziel winnen en dat gebeurt op een vrij grafische manier. En oh ja er is ook vrouwelijk naakt in te zien.
Vergeet alle handcam, found footage quatsch die na deze film kwam, dit is the real shit. Ik ga mijn stinkende best doen om deze film toegevoegd te krijgen op MM. Moest ik nu een top 10 maken van FTV's voor deze challenge denk ik dat de helft ervan Mexicaanse films gaan zijn, ja John Milton mexhorror mag gerust van mij een apart thema zijn als je dat klassement wil blijven behouden.
Niet overtuigd wel misschien helpen deze beelden wel:
https://images.mubicdn.net/images/film/292783/cache-638908-1611845004/image-w1280.jpg?size=800x
mezzanine
-
- 398 berichten
- 2940 stemmen
Cage day. Mooie kans om wat Cage films in te halen.
44. Willy's Wonderland (Film, 2021) - MovieMeter.nl
FTW: 2 pnt
Totaal: 86 punten
Speelduur: 88 min
Subgenre: comedy
Cage just being cage is natuurlijk altijd leuk, kan ik rustig een uur naar kijken, heerlijke rol weer. Helaas werd besloten er nog een film omheen te bouwen. Mijn zoon keek mee en kon mij gelukkig uitleggen dat ik naar een gameadaptatie keek, anders had ik echt niet begrepen waar dit idee in godsnaam op sloeg, maar Jezus, wat slecht. Foeilelijke poppen die ongelooflijk saai aan het moorden slaan, cage die ieder kwartier zo'n pop te grazen neemt, maar eigenlijk steeds op precies dezelfde manier. verhaal, acteerwerk, compleet stompzinnig. Ik begrijp wel dat dit gewoon pulp is en dus ook allemaal niet goed hoeft te zijn, maar ook binnen die categorie is dit echt totaal niet leuk. 2* voor Cage.
https://pbs.twimg.com/media/EyAeVQ8WYAA8y4W?format=jpg&name=4096x4096
45. Color out of Space (Film, 2019) - MovieMeter.nl
FTW: 2 pnt
Totaal: 88 punten
Speelduur:111 min
Subgenre: Lovecraft
Kijk, dit was ook heel anders dan verwacht, maar juist wel heel leuk. Ik verwachtte veel comedy en pulp, maar dit is wel volbloed horrorfilm die lekker veel verschillende genres combineert. Enorme slowburner, maar sfeer zit er al snel goed in en wordt steeds een tandje beter. Einde heerlijk over te top en psychedelisch in prachtige roze kleurtjes. Cage laat ook al zijn varianten zien, van saaie grijze huisvader tot toch weer onze bezeten cage. 3.5*
https://www.joblo.com/wp-content/uploads/2021/05/Color_out_of_Space_Still_4.jpg
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
58. Evil Dead II
84 minuten
FTV 2 punten = 2 + 109 = 111 punten totaal
Subgenre: -
(Afgevinkt: 2, 3, 6 t/m 15, 18, 22, 25, 26, 28, 31, 35, 36, 38, 39, 40, 45, 49, 50, 51, 52, 54, 56, 58, 61, 62, 65, 68, 69, 71, 72, 75, 76, 77, 78, 80, 81, 82, 84, 85)
Themaklassent: 46 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/265.300.jpg?cb=1673781075
Van het eerste deel heb ik niet de beste herinneringen, toch heb ik me destijds akelig vermaakt met dat deel. Vreemd vind ik zelf, want op papier en qua stem laat ik wat heel anders zien dan hoe ik het mij herinner. Het is dan ook niet voor niks dat ik zes jaar heb gewacht om dit tweede deel te gaan kijken. Dan kun je zeggen kijk het eerste deel nog een keer, en kijk dan nu het vervolg. Maar gek genoeg is de absurdheid die deel één kende mij nooit ontgaan. Dan kun je toch wel stellen dat het eerste deel me aardig is bevallen, want ondanks de jaren tachtig kitsch, is dit gewoon ook een erg leuk tweede deel geworden die ik misschien nog wel een stuk beter vind dan het eerste deel. Ik zag het bij de twee personen onder mij ook al steen, dit is een crazy ride maar, eentje die wel echt heel vermakelijk is.
Daarnaast heb ik toch met enige interesse zitten genieten van de special effect die Raimi gebruikt. De creativiteit spat ervan af, hoe B-matig de film overkomt of aanvoelt, je ziet dat Raimi een liefhebber is van het genre, en je kijkt de film dan ook uit het oog van een horrorfan. Ook Bruce Campbell werkt hier hard aan zijn cult-status die hij nu natuurlijk ook gewoon heeft. Net zoals deze cult film, heerlijk.
https://mutantreviewers.files.wordpress.com/2009/09/evil-dead-2-1.jpg?w=723&h=406
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
91 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 266 + 2 = 268 punten
Sub-genre : Compleet
Waardering 3,5*
https://i.pinimg.com/originals/0b/c0/18/0bc0186b2df42d1b8aac14bd47a1239f.jpg
Dit is één van de betere afleveringen uit de Into the Dark-serie van Hulu/Blumhouse! De verhaallijn volgt een Mexicaanse groep die de grens probeert over te steken voor de Amerikaanse droom maar ze worden onderschept en wakker in een soort utopie waarin iets niet klopt. Gemaakt voor Tv dus moeten zoveel mogelijk kijkers bereikt worden maar wederom zoekt regisseur Gigi Saul Guerrero (interessante regisseur, die ik alleen ken van anthologie en Blumhouse-series) met bloed en moordscènes het randje op! Het sci-fi-element is misschien niet helemaal origineel, maar het was de gehele tijd aangenaam.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
84 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 268 + 2 = 270 punten
Waardering 2,5*
"I Know What You Did Last Breakfast Club"
Op elk begin van de maand kwam er een nieuw deel uit van horror-anthologiefilmreeks; "In de Into the Dark" van Hulu/Blumhouse. Ditmaal een Teen-Slasher…waarin een schoolmascotte nog best fatsoenlijke moorden pleegt voor een tv-productie, echter betekent het ook dat er amper bloed en bloedvergieten is, de meeste moorden zijn buiten het scherm. Na Groundhog Day (1993), Freaky Friday (1976) en Back to the Future (1985) gaat men nu vol voor The Breakfast Club (1985) die ontmoet een moordenaar. Pretentieloze wegkijker dus!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
75 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 270 + 2 = 272 punten
Waardering 1,5*
https://i.ytimg.com/vi/1KOwfIBQ1dA/maxresdefault.jpg
Een low-budget horrorfilm over de vormveranderaar van de wendigo-mythe. Het doet wat het doet, eenvoudig en totaal niet effectief. Vermoedelijk gewoon gefilmd in en bij een Airbnb. Er is geen enkele intentie om de regels van het genre te herschrijven. Zoals veel van dit soort films wordt er te veel tijd besteed aan mensen die dingen doen... twee meisjes en twee jongens die wandelen in het bos, kampvuurtjes bouwen, kaarten, drinken en wiet roken. Het dunne script en de gehaaste opnamestijl laten weinig ruimte voor meer dan wat goedkope montage met een paar schrikbeelden en speciale effecten die zijn er niet! Erg handig is het natuurlijk als het ‘monster’ een vormveranderaar is! Simpel gezegd je kan gewoon je acteurs dubbel gebruiken. Kortom vervelende twintigers in een huis en verder is er maar weinig om enthousiast van te worden.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
105. The Windmill Massacre (2016)
85 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 223
Subgenre: 85 Voltooid
Themaklassement: 85 punten
Eigen rating: 3*
Goh, is het ook nog eens een Nederlandse horror. Daar had ik me niet direct aan verwacht. Maar achteraf gezien .... windmolens en Holland , dat is toch een vanzelfsprekendheid
Het is niet echt denderend maar voor een Nederlandse film vond ik het toch een geslaagd resultaat.
Tja, ook bij mij is de rek er een beetje uit. Ik had echt geen zin gisterenavond in horror (heb trouwens helemaal niets gekeken). Maar ik heb me voorgenomen om dit topic van voor af aan af te lopen en die films te kijken die ik nog niet heb gezien. Dat zijn er dus wel een enorm aantal. Dus het volgende jaar zal gevuld zijn met het kijken van horror 
Collins
-
- 7301 berichten
- 4315 stemmen
65. Mark of the Vampire (1935)
60 minuten
FTV : 2 (Totaal: 130)
Subgenre: 2. 1930s Horror
Themaklassement: + 1 (Totaal: 65)
Eigen waardering: 2.5*
Mark of the Vampire is een film met mooie sfeervolle beelden en griezelige muzikale klanken. Een fijne klassieke horrorfilm die aan het einde opeens een merkwaardige wending krijgt die het verhaal helemaal op de kop zet en alle spanning en sfeer wegzuigt.
Collins
-
- 7301 berichten
- 4315 stemmen
66. The Wolf of Snow Hollow (2020)
83 minuten
FTV : 2 (Totaal: 132)
Subgenre: 34. Weather / Elemental Horror
Themaklassement: + 1 (Totaal: 66)
Eigen waardering: 3*
https://kaist455.files.wordpress.com/2021/07/thewolfofsnowhollow03.jpg
The Wolf of Snow Hollow is een mengeling van genres. Een beetje weerwolf, een beetje tragikomedie en veel drama. Een sfeervolle besneeuwde setting in een klein stadje. Een aangename karakterschets. Een aardige film die het beste maakt van zijn budgettaire mogelijkheden. Geen must, maar voor als je wat tijd over hebt.
Collins
-
- 7301 berichten
- 4315 stemmen
67. The Mummy (1932)
73 minuten
FTV : 2 (Totaal: 134)
Subgenre: 79. Universal Horror (Universal Studios)
Themaklassement: + 1 (Totaal: 67)
Eigen waardering: 3.5*
http://www.dvdbeaver.com/film4/blu-ray_reviews57/the_mummy_blu-ray_/title_the_mummy_blu-ray_.jpg
Met eenvoudige middelen wordt een onaangenaam gebeuren gevisualiseerd met in het middelpunt een ambivalente antagonist die door Boris Karloff op een terughoudende manier zowel wreed en gevoelloos als wanhopig en betreurenswaardig wordt vormgegeven. Mooi verhaal ook, dat wordt afgetrapt met muziek uit het zwanenmeer van Tsjaikovski en meteen een emotionele bodem onder het verhaal legt. The Mummy is een indrukwekkende film. Licht, schaduw en cameraperspectieven worden effectief ingezet om een duistere sfeer te creëren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.