Color Out of Space (2019)

Portugal / Verenigde Staten / Maleisië
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Richard Stanley (I)
met Nicolas Cage, Joely Richardson en Madeleine Arthur

Nathan Gardner trekt zich met zijn gezin terug op het platteland. Wanneer een meteoriet in de tuin neerstort, wordt hun rustige gezinsleven verstoord. De omgeving verandert in een gevangenis als een buitenaards organisme de boerderij besmet.

• Vanaf 1 juni in de bioscoop

Richardus schreef:
Damn hoop toch echt dat deze nog naar Groningen komt... Mandy was toch ook positieve verrassing? Durf het, Forum!

?? Ik heb deze gewoon vandaag in Pathé Groningen gezien. Dus haast je naar de bios!

avatar van rep_robert
Color out of Space komt wat moeizaam op gang en het duurt allemaal net even een kwartier te lang. Dit is een typisch anderhalf uur filmpje. Dat terzijde valt de magische sfeer die Stanley creëert me enorm op. Het mysterie wordt goed opgebouwd en eenmaal op gang gekomen eindigt de film op een lekkere gore manier. Je merkt wel dat het budget niet erg hoog is, want shots blijven niet lang bij de creaties hangen en er zitten wat opzichtige cgi shots in. Maar wat blijft hangen is de lol die deze film uitstraalt, de weirde shit die er gebeurt, het lef om risico's te nemen verhaaltechnisch en een heerlijke over de top rol van Cage die goed binnen de film past.
Blij dat ik dit op het grote scherm heb gezien met goed geluid, want af en toe was het echt waanzinnig om naar te kijken.

rep_robert schreef:

Pathé... Ok, dat had ik niet verwacht en let ook nooit op hun programmering. Nou ja, dat moet dan maar morgen begin van de middag

avatar van rep_robert
Never underestimate the power of Pathé Richardus Ik zie vaak films bij Forum op het raam hangen die ik al tijden eerder bij Pathé heb gezien. Ze draaien genoeg filmhuisfilms iig.

Wicked. Wat rommelig en clichématig qua elementen en hun plotverloop maar erg vermakelijk, mooi uitgevoerd en Cage uit z'n plaat zien gaan is altijd leuk. Niet de magie van Mandy maar onderscheidend genoeg van de meute om op te vallen qua weirdness.