The Windmill Massacre (2016)

Alternatieve titel: The Windmill

2,52

Nederland
Drama / Horror

geregisseerd door Nick Jongerius
met Charlotte Beaumont, Noah Taylor en Patrick Baladi

Jennifer is een Australisch meisje dat op de vlucht is voor haar verleden en in Amsterdam belandt. In een wanhopige poging om uit de handen van de autoriteiten te blijven voegt ze zich bij een stel toeristen die een tour maken langs de meeste beroemde molens. Als de bus op een afgelegen plek stil valt, zijn ze genoodzaakt onderdak te zoeken in een leegstaande loods naast een sinistere molen waarover een duistere legende gaat. Al snel breekt de hel los.

80 BERICHTEN 20 MENINGEN
avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette horrorfilm die lekker wegkijkt.

avatar van Noodless
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het idee van de molens en de combinatie van de thuistaal en Engels in een horrorfilm die dan ook nog uit Nederland komt, kan ik wel appreciëren. Het begin is wel oké en naderhand weet de film voldoende te entertainen zoals zo vele 13 dozijn horrorfilmpjes van de laatste jaren. Maar helaas zijn de meeste personages irritant en het acteerwerk is ook wel tegenvallend. Dit is nog niet de reden dat de film een onvoldoende krijgt want daar zorgt het slot wel voor. Enigszins nog wel verrassend, maar het strookt totaal niet met heel de opzet van het verhaal. Totaal onzinnig einde. 4/10

avatar van DjFrankie
Ik vind het begin prima. Middenstuk minder. Einde wel okay. Seen worse

avatar van Mac Hammer Fan
Een bus heeft pech wanneer hij een stel toeristen vervoert die windmolens op het Nederlandse platteland willen bezoeken. De passagiers hebben blijkbaar allemaal iets op hun kerfstok. In de omgeving zorgt een gevaarlijke gemaskerde gek met een bloedzeis voor terreur.
Een Hollandse slasher die potentieel had maar toch niet boven de middelmaat reikt. Op de cast valt weinig aan te merken en er zijn enkele geslaagde horrorelementen. Maar toch is de film niet echt eng, wat te wijten is aan het script, dat nogal voorspelbaar is. De moorden zijn weliswaar bloederig maar helemaal niet verrassend. De shots van de sinistere molen zijn wel sfeervol. Hier had toch iets meer in gezeten. Nu blijft het een doordeweekse griezelfilm. Je kunt echter beslist slechtere treffen.

avatar van blurp194
Matigjes.

En er had toch best wat meer ingezeten, want het begin en het midden zijn dan wel erg cliche, maar ook wel goed en ik kon er best om lachen. Misschien wat overdreven dramatisch in de muziek, maar ook dat draagt leuk bij aan de lach. Des te onbegrijpelijker dan eigenlijk dat het einde zo stom uit de hand loopt.

Verder is er wel wat duidelijk een gebrek aan budget, maar dat wordt ook vaak wel listig omzeild. Net als het gebrek aan routine en wellicht talent bij de acteurs. Dat is op zich wel bijzonder voor een min of meer Nederlandse productie.

Waarmee ik eigenlijk een best lage score voel aankomen - maar het toch wel een redelijk geslaagde film vind, het is eigenlijk vooral het einde dat het voor me verpest. De volgende die Jongerius aflevert kan best eens veel beter worden. Als hij maar niet in de gewone patronen vervalt.

Niet echt een goed visitekaartje voor de heer Jongerius. Nogal platte, goedkoop ogende horrorfilm volgestopt met clichés en groezelige schrikmomenten, met als voornaamste spanningsboog de volgorde waarin het gemêleerd gezelschap busreizigers het slachtoffer wordt van Molenaar Hendrik(alias de poortwachter van de hel). Zichtbaar gemaakt met een beperkt budget, en als je daar rekening mee houd(maar moet dat?) valt het eindresultaat misschien nog mee, maar objectief gezien gewoon een matige film, die alleen werkt als je er in slaagt je kritisch vermogen volledig uit te schakelen.
Doet wat denken aan de films van Dick Maas, alleen stopt die er wat meer humor in en zorgt hij voor betere acteurs die hun karakter nog enige smoel kunnen geven. Zelfs een gerespecteerd acteur als Taylor zakt hier hopeloos door het ijs.
Ik schat in dat Jongerius iemand is die geen klap van de molen heeft gehad, maar veel talent en een voorspoedige loopbaan als regisseur dicht ik hem ook niet toe.

avatar van Barry83
Zeer matig, een erg simpel in elkaar gezet filmpje zonder enige spanning

avatar van LOTR-lover
Goed, ik heb me dus eigenlijk best wel vermaakt met The Windmill Massacre. Ondanks het feit dat het allemaal erg cliché is op de meeste punten en het acteerwerk ook niet echt om over naar huis te schrijven is, is deze horrorfilm in mijn ogen wel prima vermaak. De gore is op de meeste momenten lekker over the top (zoals 't hoort) en het plot is nog best oké. En tja... de Nederlandse setting is natuurlijk al een pré!

6/10 (IMDB)

avatar van wess16
Een goede film maakt iets dat helemaal niet kan toch geloofwaardig. Daar slaagt deze film niet in. Omdat ik me toch heb vermaakt een krappe 3*.

avatar van Captain.janek
Een hapklare Veronica-brok.

Beelden van Amsterdam in het begin zijn een leuke toegevoegde waarde, maar zodra de molen in zicht komt is het trash & gore
Fijn voor de liefhebber van de soort, niet voor mij

avatar van nightbreed

Volgens mij is de hoes het beste wat deze film te bieden heeft.

avatar van Decec
Een goede drama/horror film..
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Wel mooi stukje land voor Nederland...
Wel een rare slot...

avatar van frolunda
Best vermakelijk filmpje dit al vond ik dat ie qua sfeer iets te kort schoot.De beelden waren best mooi al zag er af en toe wel wat goedkoop uit,wel een paar aardige 'kills' maar in zijn geheel komt the Windmill massacre,mede door het niet al te overtuigende acteerwerk nauwelijks boven de middelmaat uit.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze film slaat echt nergens op. Verdwaald raken en zelfs vast komen te zitten in de bossen van Amsterdam? Het acteerwerk is ook beroerd, alleen Beaumont doet het nog aardig.

1 ster voor het sterke einde en 1 ster voor mezelf omdat ik het tot en met daar heb volgehouden.

Jammer, de Nederlandse setting had een beter lot verdiend..

avatar van Aapje81
Alleen al voor de titel heeft deze film een erg hoge gun factor maar in de praktijk is dit toch wel een behoorlijk onevenwichtig filmpje. De opbouw is nog bijzonder sfeervol en stiekem hoop je op een nieuwe Amsterdamned (1988) maar dat niveau wordt nergens gehaald.

Het voornaamste probleem is dat het scenario niet lekker loopt en er te weinig gebruik wordt gemaakt van de sterke punten van de film. De killer is gelukkig wel overtuigend en hier en daar moest ik toch wel even glimlachen maar meer dan inwisselbare pulp is dit helaas niet.

Neemt niet weg dat het prettig is dat er weer eens wat anders dan romantische komedies wordt gemaakt. Nederland heeft meer van dit soort films nodig!

Alleen dan graag ietsje beter dan deze.

Matig.

Voel me totaal niet serieus genomen door de filmindustrie en winkels.
Eindelijk een nederhorror die hout snijd.
Wat een biosrelease, not . 1 of 2 vertoningen, terwijl de grootste troep wel gewoon te zien is.
In diverse winkels geweesr, nee hoor die film gaan we niet in ons assortiment opnemen.
Wel zie je overal per tientallen tuintje in mijn hart, hartenstrijd etc.
Maar een nederhorror willen ze niet bestellen , zit niet in het assortiment.
Amsterdamned word verknipt, verkeerde framerate, prooi word uitgebracht vol met spelfouten.
Ben klaar met de industrie, horrorfans worden in dit land TOTAAL genegeerd.

avatar van BlueJudaskiss
En ik blijf er bij dat dit echt een hele leuke film is.

Vandaag binnen via bol.
Prima nederlandse horrorfilm.
Deed me op sommige punten aan IT denken.
Goed gedaan, lekkere gore.
Had hem graag in de bios gezien.
Toppertje.

Gezien met een kennis vandaag, die vond hem niks.
Voor de 2e x prima vermaakt.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt en hij viel nog mee. De film heeft wel redelijk veel clichés, maar de bloederige moorden maken veel goed. Het acteerwerk was niet slecht.
Verder verveelde de film ook niet. Het is geen must-see, maar viel eigenlijk beter mee dan gedacht.