The Windmill Massacre (2016)

Alternatieve titel: The Windmill

2,53

Nederland
Drama / Horror

geregisseerd door Nick Jongerius
met Charlotte Beaumont, Noah Taylor en Patrick Baladi

Jennifer is een Australisch meisje dat op de vlucht is voor haar verleden en in Amsterdam belandt. In een wanhopige poging om uit de handen van de autoriteiten te blijven voegt ze zich bij een stel toeristen die een tour maken langs de meeste beroemde molens. Als de bus op een afgelegen plek stil valt, zijn ze genoodzaakt onderdak te zoeken in een leegstaande loods naast een sinistere molen waarover een duistere legende gaat. Al snel breekt de hel los.

65 BERICHTEN 13 MENINGEN
geplaatst: 2 maart, 22:57 uur [permalink]
Prima in elkaar gezette horrorfilm die lekker wegkijkt.

avatar van Noodless
geplaatst: 19 maart, 16:16 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het idee van de molens en de combinatie van de thuistaal en Engels in een horrorfilm die dan ook nog uit Nederland komt, kan ik wel appreciëren. Het begin is wel oké en naderhand weet de film voldoende te entertainen zoals zo vele 13 dozijn horrorfilmpjes van de laatste jaren. Maar helaas zijn de meeste personages irritant en het acteerwerk is ook wel tegenvallend. Dit is nog niet de reden dat de film een onvoldoende krijgt want daar zorgt het slot wel voor. Enigszins nog wel verrassend, maar het strookt totaal niet met heel de opzet van het verhaal. Totaal onzinnig einde. 4/10

avatar van DjFrankie
geplaatst: 22 april, 16:37 uur [permalink]
Ik vind het begin prima. Middenstuk minder. Einde wel okay. Seen worse

avatar van Mac Hammer Fan
geplaatst: 2 mei, 14:00 uur [permalink]
Een bus heeft pech wanneer hij een stel toeristen vervoert die windmolens op het Nederlandse platteland willen bezoeken. De passagiers hebben blijkbaar allemaal iets op hun kerfstok. In de omgeving zorgt een gevaarlijke gemaskerde gek met een bloedzeis voor terreur.
Een Hollandse slasher die potentieel had maar toch niet boven de middelmaat reikt. Op de cast valt weinig aan te merken en er zijn enkele geslaagde horrorelementen. Maar toch is de film niet echt eng, wat te wijten is aan het script, dat nogal voorspelbaar is. De moorden zijn weliswaar bloederig maar helemaal niet verrassend. De shots van de sinistere molen zijn wel sfeervol. Hier had toch iets meer in gezeten. Nu blijft het een doordeweekse griezelfilm. Je kunt echter beslist slechtere treffen.

avatar van blurp194
geplaatst: afgelopen maandag om 23:26 uur [permalink]
Matigjes.

En er had toch best wat meer ingezeten, want het begin en het midden zijn dan wel erg cliche, maar ook wel goed en ik kon er best om lachen. Misschien wat overdreven dramatisch in de muziek, maar ook dat draagt leuk bij aan de lach. Des te onbegrijpelijker dan eigenlijk dat het einde zo stom uit de hand loopt.

Verder is er wel wat duidelijk een gebrek aan budget, maar dat wordt ook vaak wel listig omzeild. Net als het gebrek aan routine en wellicht talent bij de acteurs. Dat is op zich wel bijzonder voor een min of meer Nederlandse productie.

Waarmee ik eigenlijk een best lage score voel aankomen - maar het toch wel een redelijk geslaagde film vind, het is eigenlijk vooral het einde dat het voor me verpest. De volgende die Jongerius aflevert kan best eens veel beter worden. Als hij maar niet in de gewone patronen vervalt.