Little Evil (2017)

Komedie / Horror

geregisseerd door Eli Craig
met Adam Scott, Evangeline Lilly en Owen Atlas

Gary is dolgelukkig dat hij mag trouwen met Samantha, de vrouw van zijn dromen. Zij heeft een zoontje, genaamd Lucas, uit een eerder huwelijk. Gary is vastbesloten een band met zijn stiefzoon op te bouwen. Lucas lijkt echter niet helemaal in orde te zijn en Gary begint zelfs te vrezen dat de jongen een demon is...

avatar van FillumGek
Van de regisseur van Tucker & Dale Dat schept toch enige verwachtingen.

avatar van Daan258
Toen ik de trailer zag was ook mijn interesse gelijk gewekt.
Het leek een beetje een parodie op The Omen

avatar van killer13
Tucker & Dale vs evil vond ik een heerlijke horrorkomedie! Maar deze viel toch echt wel tegen hoor... Bij de tuck & dale had ik constant een grijns op mijn gezicht terwijl het bij little evil meestal bij een klein kortstondig lachje bleef

avatar van Chelsea94
Een erg brave "horror" komedie, waarbij de horror heel erg minimaal is en de komedie redelijk.

Deze film zeker niet vergelijken met Tucker & Dale, die film is veel idioter en grappiger.

Little Evil was leuk om eens gezien te hebben, maar dat was het dan ook wel.

Beetje matig.

Op zich nog wel te plaatsen dat dit van de regisseur van Tucker & Dale is, jammer genoeg is het antichrist genre ook al een stuk minder "horror" dan andere niches, waardoor een parodie al snel in puur comedy terrein terecht komt.

En daar heeft deze film dan weer harde competitie van films als This Is the End en Dogma, die toch wat scherper en origineler uit de hoek durven komen. Little Evil gaat gewoon braafjes wat iconische horrorbeelden en momenten af en steekt er wat lauwtjes de draak mee. Af en toe is het wel grappig, maar zelden echt doordacht of hilarisch.

Adam Scott doet het verder wel leuk, maar hij is misschien net een iets te tam acteur voor dit genre. De rest van de cast is ook wel oké, al is er dan niemand die er echt bovenuit steekt. Of misschien Bridget Everett, die al vrouw/man door de film heendendert.

Geen vervelende film of een film die gaat irriteren, maar achteraf bekenen blijft er ook niet zo heel veel hangen. Daarvoor is het allemaal te gezapig.

avatar van joshua1988
Volstrekte misplaatste en vooral ontspoorde cast in een krankzinnig afgezaagd verhaal. De trailer verleidde nog wel tot het starten van de film. Helaas staan de eerste hoopvolle 3,5 minuten volstrekt haaks op de overige 85 minuten die alles bergafwaarts richting fucking Hell kledderen. Wat 'n zonden worden hier begaan en ik zondig natuurlijk ook, door ernaar te kijken; een doodzonde. Geen greintje horror, geen gruwelijke humor zijn hier te bespeuren! Het is één grote trieste ongein waarbij alleen mijn drumsticks kippenvel kregen.

avatar van john mcclane 2
Faal! Had best leuk kunnen zijn.maar het is vlees Noch vis.
Niet grappig ,niet spannend .
Kun je gerust overslaan .

avatar van renzoroy
lache joh, soort komische parodie op the Omen.

Tegenvallende film over een man die na het huwelijk zijn stiefzoon voor het eerst ontmoet. De opbouw duurt te lang en de film is te standaard en clichématig. Vergeleken met de vorige film van de regisseur wordt er een stuk minder speels omgegaan met het horror-element. In ieder geval nergens spannend en echt grappig wordt het ook niet.

Ach was wel een leuke film om een keer gezien te hebben, niet echt super hard gelachen maar was wel leuk. Ik had de film denk ik leuker gevonden met Simon Pegg en Nick Frost in de hoofdrol. Afentoe zag je ook zelfs stukjes die van shaun of the dead gejat zijn.

avatar van mikey
Ongrappige reli horror spoof. Over dat zelfs het 6 jarige kind van satan good ol american eigen verantwoordelijkheid en vrije wil heeft. En dus ook voor god kan kiezen. vs

avatar van schumacher
Niks speciaals.

avatar van jeroentjuhhhhh
Zelfde probleem als met Tucker & Dale: té voorspelbare humor. Blijft ook wel heel veilig aan de meest iconische momenten, van films die iedereen kent, hangen. Dat maakt het toegankelijk (Netflix, he...), maar tegelijkertijd zorgt dat ervoor dat de film nauwelijks bestaansrecht heeft. Hadden we dit echt nodig? Adam Scott is een prima acteur voor dit soort rolletjes en met het matige materiaal weet hij er nog wel redelijk lollig vanaf te komen, maar veel meer dan dat is het niet. Hap-slik-weg voer.

avatar van Collins
Matige comedy.
De parodiërende grappen liggen voor de hand. Een enkel subtieler moment daargelaten is overdrijving of een mallotige aanzet van situaties uit mainstream horror producties de bron van vermaak. De belangrijkste bron is The Omen. Als één der personages de naam Gregory Peck noemt is dat zelfs voor de niet horrorliefhebber wel duidelijk.
De humor is niet spetterend of heel origineel. Niet eens heel grappig eigenlijk. Opmerkelijk dat ondanks de voorspelbaarheid van de humor de film op geen moment echt ergerlijk wordt. Het laatste halve uurtje waarin feelgood ten koste van humor wordt ingezet, hikt overigens wel tegen het woord beproeving aan.
Toegegeven dat Scott het juiste type is voor dit soort flauwiteiten. De man heeft iets waardoor je niet de neiging hebt om de matige humor of de film meteen maar tot de grond toe af te branden. Dat iets maakt de film niet beter, maar maakt de film wel beter verteerbaar.

avatar van IH88
Little Evil

Little Evil is een film die een beetje tussen de wal en het schip in valt. Horror en komedie is sowieso een moeilijke combinatie, en ook Little Evil heeft zichtbaar moeite. De film is op momenten pijnlijk ongrappig, en eng is de film sowieso niet.

De running gag dat niemand door heeft dat het lieve jongetje eigenlijk bezeten is door Satan, behalve de sullige Adam Scott, wordt al snel oud. Eigenlijk is alleen Bridget Everett sterk op dreef en op momenten weet ze grappig uit de hoek te komen. Evangeline Lilly is duidelijk niet gemaakt voor komedie, en Adam Scott speelt eigenlijk altijd hetzelfde typetje. Maar het grootste mankement van Little Evil is het faliekant mislukte script.

avatar van aspers
Little Evil is voor mij maar weer eens het bewijs dat je jezelf niet te veel moet laten leiden door de beoordelingen die een film krijgt!

Na het zien van de trailer leek het mij een geinig filmpje om te kijken. En het feit dat het van de regisseur van Tucker & Dale (favo horror/komedie ever!) is wakkerde dat alleen maar verder aan. Maar de beoordelingen hier zijn best laag, en dus begon ik weer te twijfelen. Hmmmm.... zal ik dan toch maar een andere film kijken.... Maar nee, ik had zin hierin en ben mij er eens goed voor gaan zitten.

En gelukkig! Ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze! Want Little Evil is een heerlijke horror/komedie geworden. Is het eng? Nee... maar moet dat? Er zitten gewoon elementen uit horror films waar ze hier een beetje de draak mee steken (lichten die plotseling uitgaan, etc). Gaan ze hier een Oscar mee winnen? Nee natuurlijk niet!! En dat weten de makers zelf ook.

Vind echt een lekker sfeertje door de film zitten. Neem het niet te serieus en pak een lekker bak chips bij het kijken van deze film. Maar geef 'm zeker een kans.

Gewoon een lekker filmpje! 3,5*

Vrouw van de kinderbescherming is natuurlijk weer een schoolmeesterestype met een bril...gaaaap..

En konden ze nou echt geen betere acteur voor dat kind krijgen????

avatar van johan_sb2
Voorspelbaar, slecht geacteerd door Lilly en met name dat kind, niet grappig. Net als die andere van Netflix, the babysitter, zeer zeer matig allemaal

Kom er na het kijken pas achter dat dit van dezelfde regisseur is als Tucker and Dale vs. Evil, wat ik een heerlijke film vind. Achteraf is dat absoluut ook terug te zien in de film. De reacties op deze demon child-horrorkomedie zijn een stuk negatiever, maar voor mij was Little Evil echt een fijne verrassing!

In Tucker and Dale werden alle cabin in the woods en hillbilly horrors op de hak genomen, in Little Evil zijn de de demon child horrors aan de beurt. Alle clichés van films als The Omen komen naar boven, maar er wordt op een frisse en vermakelijke manier mee omgegaan. Nee, eng wordt het nergens. Het komt niet eens in de buurt. Maar wel geslaagd! De personages in deze film zijn minder memorabel dan Tucker en met name Dale, maar ik vond Adam Scott het prima doen en zijn mede-stiefvaders waren super leuk.

*3.5

avatar van umbra
Heb het sowieso al niet zo voor parodieën op horrorfilms, ik had niets over de film gelezen, gewoon meteen de titel in Netflix aangeklikt met idee naar een echte horrorfilm te gaan kijken...dus teleurstelling was des te groter. Ook vind ik hem nergens grappig en langs de andere kant is de horror volledig zoek, dus je krijgt een 'niks' films...waar ik totaal niks aan had. Acteurs irriteren ook nog eens, dus met een 3/10 ben ik nog gul.

avatar van boemboem27
ach ja wat moet ik ervan zeggen.
gewoon een 100 % parodie van " the Omen"
zelfs de titel "the Omen"wordt genoemt
de naam Winthorpe en de verwijzing naar het duivelsnummer 6-6-6
jongetje wordt op 6 juni 6 jaar.
hij lijkt ook wel op het Omen jongetje
dus hoe dik moet het er bovenop liggen.
maar al met al best wel leuk om gezien te hebben.
daarom dan ook maar een "ZESJE" drie sterren.

Het eerste half uur vond ik nog wel redelijk grappig, de film heeft een vrij hoog tempo maar vindt
zijn weg steeds meer richting slap en druk geouwehoer, en blijkt de zit uiteindelijk nogal een
teleurstelling.