Carrie Pilby (2016)

Komedie / Drama

geregisseerd door Susan Johnson
met Bel Powley, William Moseley en Gabriel Byrne

De hoogbegaafde Carrie Pilby is al op 19-jarige leeftijd afgestudeerd aan de Harvard universiteit. Na haar afstuderen heeft geen idee hoe ze erbij moet horen, daten of überhaupt met mensen moet communiceren. Ze is ervan overtuigd dat het merendeel van de inwoners uit haar woonplaats New York geobsedeerd door seks, immoreel en hypocriet is en daar wil ze niets mee te maken hebben. Hierdoor leidt ze een geïsoleerd bestaan. Haar therapeut geeft haar een lijstje met opdrachten dat haar dwingt af te stappen van haar vooroordelen en toe te werken naar een socialer leven. Maar hoe ver is Carrie bereid te gaan om erbij te horen?

avatar van horizons
Klein, leuk, charmant filmpje. Hoofdrolspeelster doet het leuk en regie hanteert mooi rustig tempo in het verhaal.

avatar van rondh
Staat inmiddels op Netflix.

Een aanrader als je van feelgood movies houd. Er zit veel in. Erg voorspelbaar, maar dat is het meestal wel snel met dit soort films. Er zit komedie in, romantiek, drama en nog wel wat meer. Acteerwerk is goed en de sfeer is ook goed. Wat ik al zei, erg voorspelbaar, maar dat dan wel weer goed uitgewerkt.

avatar van mikey
mumblecore-achtige speciale mensen film over slimme mooie mensen met goede smaak voor literatuur en daar dan heel grappig en onhandig over doen, en constant praten. Zwaar irritant dus.

avatar van Pazmaster
Een redelijk coming of age filmpje over een hoogbegaafde maar eenzame jongedame die van haar therapeut nieuwe mensen moet leren kennen. Het verloop is niet al te verfrissend maar er zitten wel wat leuke momenten in en de cast speelt naar behoren. Een kleine voldoende.

Matige film over een jonge, uiterst intelligente vrouw die van haar therapeut te horen krijgt hoe ze haar leven kan opvrolijken. Een aantal aardige dialogen, maar het verhaal is aan de saaie kant. Typisch een gevalletje, al eens eerder en vooral beter gezien. Vervelend wordt het niet en Bel Powley zet wel een leuke rol neer. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Daan258
Een comming of age filmpje die mij niet even goed wist te boeien.
Het was allemaal vrij traag en het verhaal wist me ook niet al te goed te boeien.
Misschien ligt het aan mij maar ik vond Bel Powley ook niet fijn om naar te kijken, bij vlagen zelfs een beetje irritant.
Had meer verwachtingen van de film vanwege de rating.

avatar van IH88
“There's a perfectly good reason I don't have any friends. Friends are people. And people are dishonest, ingenuine, and let's face it, not that smart.”

Fijne film over een jonge vrouw met een bovengemiddeld IQ, die moeite heeft om een sociaal leven op te bouwen. Ze weet alles, maar toch ook nog zo weinig. Bel Powley speelt het allemaal zeer overtuigend en regisseur Susan Johnson zorgt ook voor een fijne sfeer met veel humor, maar ook genoeg menselijke en oprechte momenten. Verassend is het nergens, maar dit soort feel good films smaken mij altijd wel goed.

avatar van rep_robert
Een leuk, klein filmpje met Bel Powley die een meisje speelt met een hoog IQ en de daarbij behorende sociale struggles die ze ervaart. Het kijkt makkelijk weg en het verhaal kent een verloop die gelukkig niet teveel op de zenuwen werkt en af en toe zelfs aandoenlijk is. Er zitten vele valkuilen bij het maken van een film met dit thema, waarin bijvoorbeeld dates of andere sociale interacties gruwelijk over de top kunnen zijn. Dat valt in Carrie Pilby gelukkig mee.

Geinige goedgevoel film over een superintelligente jonge meid, die geleidelijk aan leert dat de wereld en de mensen, die er leven, tekortkomingen kennen en daarom niet kunnen voldoen aan haar hoge morele standaard. De film is rijkelijk voorzien van kostelijke dialogen. De slotscène is meesterlijk.
Een ware tour-de-force van Bel Powley, die mij met elke film die ik van haar zie steeds beter begint te bevallen.