Butter (2011)

geregisseerd door Jim Field Smith
met Yara Shahidi, Jennifer Garner en Alicia Silverstone

"Butter' volgt het jonge weesmeisje Destiny (Yara Shahidi), dat geadopteerd wordt door een familie in het Midden-Westen van de Verenigde Staten. Ze ontdekt dat ze een ongekend talent heeft voor maken van sculpturen van boter. Uiteindelijk staat ze tegenover Laura Picker (Jennifer Garner), de ambitieuze echtgenote van de gepensioneerde regerend kampioen van de stad in de jaarlijkse boter sculptuur wedstrijd.

avatar van jarno1975
Van de regisseur van She's Out of My League met een stevige cast in de vorm van Jennifer Garner, Alicia Silverstone, Hugh Jackman, Olivia Wilde en Ashley Greene.
Ben benieuwd of ze hiermee een sterke film over botersculpuur wedstijden kunnen maken...

avatar van Sarasani
De trailer zit er echt geweldig uit!

avatar van eppy
Deze film is echt geweldig, ik heb krom gelegen van het lachen...

paulo31
Hierboven mij lees ik dat iemand zich krom gelachen heeft...
kan mij niet voorstellen
kan mij geen goede grap herinneren
halverwege wat anders gekeken
niet grappig genoeg

Film is heel flauw...maar wel het kijken waard. Er zitten een paar keer super interessante en leuke contrasten in.

ylb
Leuke luchtige vermakelijke feelgood film met wat glimlachmomenten hier en daar.

avatar van Pazmaster
Tja... het verhaal is belachelijk en voorspelbaar. Toch zitten er wel een paar komische momenten in waar ik bijna om moest lachen, maar helaas nèt niet. Einde stelt wel erg teleur. Acteerwerk is wel okee maar dat kan de film niet redden. 2 sterren

avatar van blurp194
Wat een volslagen idioterie.

Botersculpturen is inderdaad kennelijk een behoorlijk populair gedoe in delen van de US. Nogal verwerpelijk, eigenlijk, als je er over nadenkt. Alsof er geen wereldhongerprobleem meer op te lossen is. Ik kreeg vroeger op m'n donder als ik met m'n eten zat te spelen. Deze mensen kennelijk niet. Genant.

Leuk is het allemaal ook niet - op de wat flauw shockerende dingetjes van Olivia Wilde na. Jennifer Garner irriteert vooral. Maar die irriteert me in haast elke film - je kan haar opvallende verschijning misschien mooi noemen, maar oerlelijk zit er ook niet ver vandaan, met die rare opgespoten lippen. Dan is Yara Shahidi veel leuker aan het spelen. En veel natuurlijker ook.

Maargoed. Het enige dat de film eigenlijk te brengen heeft is de verbazing 'doen mensen dat echt'. Ja dus. Maar om dan 90 minuten te verspelen om daar achter te komen - je kan beter een boek lezen. Of een frisse wandeling in het bos maken.

avatar van Cleanshot
Nogal kinderachtige komedie met de altijd mooie maar in dit geval sickinthebrain Garner.

avatar van Dominootje
Tsja toch wel teleurstellend.. Garner zie ik toch liever de "vriendelijkere" rollen spelen..
Helaas..

avatar van schumacher
Middelmatige film.

Lachen heb ik alvast niet moeten doen.
Ik heb wel al veel slechter als deze gezien.
Film heeft niet veel om het lijf vind ik, beter je tijd in een andere en betere film steken.

En Jennifer Garner vond ik slecht in deze film, zo'n rol op zo'n toon ze telkens sprak vond ik irritant, dat past niet bij haar.

avatar van Marvinleeaday
Zeer vermakelijke film komisch(niet bij het dolle af) en ook feel good. Zeer zeker de moeite waard (hele goede rol van het meisje).