The Best Exotic Marigold Hotel (2011)

3,28

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Verenigde Arabische Emiraten
Komedie / Drama

geregisseerd door John Madden
met Bill Nighy, Maggie Smith en Tom Wilkinson

The Best Exotic Marigold Hotel gaat over een groep Britse gepensioneerden die hun oude dag willen doorbrengen in het exotische en goedkope India. Ze laten zich verleiden door de flitsende en gelikte advertentie van het gerestaureerde Marigold Hotel. Maar eenmaal daar, blijkt het voormalige paleis een stuk minder luxe te zijn.

76 BERICHTEN 23 MENINGEN
geplaatst: 11 september 2014, 17:24 uur [permalink]
Aardige film waarin een aantal Britse gepensioneerden naar India verkassen om daar in een luxe hotel te verblijven. De film begint zeker veelbelovend en de vele verschillende personages worden goed neergezet. Echter blijken de verhaallijntjes uiteindelijk minder boeiend. Verder kijkt het wel gemakkelijk weg vanwege de vlotte montage en de fijne cast.

avatar van arno74
geplaatst: 30 december 2014, 20:18 uur [permalink]
Leuke feelgoodfilm met een boodschap. Voor een film van twee uur had de presentatie van de vele personages wel beter gekund, maar gelukkig komt dat uiteindelijk wel goed. Het is een fijne film die dankzij de vele zijplotjes geen moment verveelt. Ook de dialogen zitten vol met subtiele en soms zwarte humor. Beter dan verwacht, net geen 3,5*

avatar van eppo349
geplaatst: 15 maart 2015, 06:22 uur [permalink]
Helemaal niet erg om naar deze film te kijken. Alleen jammer dat tussen de acteerkanonnen een draak als Penelope Wilton zit, die laat in Downton Abbey al zien dat ze niet acteren kan.

avatar van The Brain
geplaatst: 15 maart 2015, 10:41 uur [permalink]
Leuke voel je goed film. Deze film laat goed zien dat je ook zonder allerlei technische speciale effecten toch een erg leuke film kunt maken. Het dagelijkse leven in India wordt mooi in beeld gebracht, hoewel de werkelijkheid zo weet ik uit ervaring nog veel smeriger, drukker en vooral lawaaierig is. Een feest der herkenning dus.
De cast bestaat uit een stel veteranen die allemaal met zichtbaar plezier hun best doen, tel daarbij op de prachtige muziek en je krijgt al bijna als vanzelf een top film. Het verhaal is eenvoudig. Het leuke er aan is dat niemand de hoofdrol heeft, alle rollen zijn eigenlijk wel min of meer gelijkwaardig net als alle verhaal lijntjes.

avatar van thajo7
geplaatst: 6 april 2015, 22:42 uur [permalink]
En juweeltje van een film.

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 14 april 2015, 13:38 uur [permalink]
heerlijke film om te zien. Wist totaal niet wat ik kon verwachten. Ontspannen gekeken en geen moment verveeld. Blijf Bill Nighy geniaal vinden.

geplaatst: 30 april 2015, 11:21 uur [permalink]
Mooie film is dit wel, beter dan ik had vermoed.
Maar daar zorgt de voortreffelijke cast voornamelijk voor, allemaal grote namen van de Britse cinema die de hoofdrollen op zich nemen samen met enkele Indische sterren.
Vond het wel een leuke en soms dramatische getinte film, heb me er zeker niet met verveeld.

avatar van John Barry
geplaatst: 2 mei 2015, 23:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Best Exotic Marigold Hotel vind ik een leuke film.

In deze film gaan een groep wat oudere mensen naar een hotelletje in India. Daar maakt iedereen wel wat mee. De gebeurtenissen van de personages zijn vermakelijk en soms ook wel ontroerend. Maar ondanks een paar droevige momenten blijft de film luchtig en kijkt makkelijk weg.

Het acteerwerk in deze film is heel erg goed. Maar dat mag ook wel met zo goede cast met namen als Judi Dench en Maggie Smith. De personages in deze film zijn allemaal een beetje anders en elk personage heeft wel wat. Ik moet wel zeggen dat hoewel ik het personage dat Maggie Smith speelt wel kon waarderen, dat ik haar karakter verandering een beetje te snel vond gaan. Maar het was toch wel leuk om te zien dat het personage van Maggie Smith min of meer het hotel redt.

De film speelt zich in India af. Zo exotische omgeving levert gegarandeerd mooie plaatsjes op. Verder is de muziek van Thomas Newman ook uitstekend en past goed bij de film.

Hoewel ik Sonny een leuk personage vind moet ik zeggen dat het gedoe met zijn moeder en zijn vriendin niet erg interessant vond. Op momenten dat het over Sonny en zijn vriendin ging hoopte ik dat we al gauw weer over gingen op de wat oudere groep mensen die in hotel logeerde.

Al met al vind ik dit een hele aardige film. Geen echte topper, maar wel een aanrader om eens een keer te zien. Dit is zeker geen slechte film.

3,5 ster voor deze film.

avatar van hutsekluts
geplaatst: 26 juli 2015, 12:59 uur [permalink]
Comedy of tragi-comedy? Het tweede vind ik wat beter passen hoewel er behoorlijk veel te (glim)lachen valt. De cast met een keur van Engelse topacteurs is ook niet de minste en Judi Dench past 100% in haar rol. De hoofdpersonen geven allemaal een mooie inkijk in hun leven dat achter hen ligt maar het verblijf in India zorgt ervoor dat al deze gepensioneerden met goede moed de toekomst inkijken.
Vermakelijk tragi-komisch drama waarbij de kwalificatie 'feel good' ook even door me heen schoot.

avatar van weberanja
geplaatst: 26 juli 2015, 21:41 uur [permalink]
Heerlijke film! Op naar deel 2 😛

geplaatst: 22 augustus 2015, 21:09 uur [permalink]
Voor een typisch Hollywood-plot een erg vermakelijke film. Grappige en diverse personages, mooie beelden en een leuk verhaal.

avatar van SimonV
geplaatst: 21 oktober 2015, 17:23 uur [permalink]
Complete feel-good film. Met bekende namen kan het niet anders dan dat er goed geacteerd wordt. Het verhaal is tot op zekere hoogte nog realistisch genoeg om niet in overdreven situaties te belanden. Tegelijkertijd zijn er grappige momenten genoeg om regelmatig een glimlach te bezorgen.

avatar van panax
geplaatst: 22 december 2015, 22:14 uur [permalink]
mooie film
met veel britse acteurs die hun sporen verdient hebben
judi dench speelt weer gedenkwaardig maar ook de rest van de cast is goed !!
british power in india.

cma
geplaatst: 25 december 2015, 15:42 uur [permalink]
Leuke film, maar niet voor alle leeftijden, zoals hier vermeld wordt. Ik denk dat veel tieners en twintigers hier weinig aan zullen vinden omdat het letterlijk te ver van hun bed is. Deze mensen kampen allen met een andere mate van EENZAAMHEID.

De een heeft alleen geleefd voor haar werk en had niets naast haar werk, de ander zit nog met een oude mannelijke liefde in zijn hoofd die hij na zoveel jaar weer in India ontmoet, de ander is jarenlang getrouwd geweest met een man waarbij ze totaal niet paste en zij elkaar eigenlijk niets te vertellen hadden, het enige stel wat we hier zien hebben ook jarenlang langs elkaar heen geleefd en de andere twee zijn weer opzoek naar (een nieuwe) liefde in de nadagen van hun leven.

avatar van Flat Eric
geplaatst: 23 mei 2016, 11:36 uur [permalink]
Een feelgood seniorenfilm.
De cliché verhaallijnen liggen er dik bovenop en zijn erg voorspelbaar. Wel mooi decor door de locatieshots in India.

avatar van Demeter
geplaatst: 21 augustus 2016, 11:38 uur [permalink]
cma schreef:

Dat deze film niet voor alle leeftijden zou zijn, lijkt me niets afdoen aan de kwaliteit ervan. Ik vind het een beetje typisch wat je hier zegt. Bij films die duidelijk bedoeld zijn voor tiener- en twintigerpubliek, zie ik nooit comments van deze strekking: "Ik denk dat vijftigers en zestigers hier weinig aan zullen vinden, omdat het te ver van hun bed is.", dus waarom zou je dat hier wel doen?