The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door John Madden
met Judi Dench, Maggie Smith en Bill Nighy

Het Marigold Hotel is gesitueerd in India en een verblijfplaats voor Britse gepensioneerden. Het hotel doet luxueuzer aan dan dat het is. Twee hoopvolle nieuwkomers komen er al snel achter dat niet alles is wat het lijkt als ze te horen krijgen dat er nog maar één eenpersoonskamer te huren valt. Sonny wil een nieuw gebouw kopen om zijn hotel uit te breiden. Ondertussen houdt de nieuwe assistent-manager van het hotel, Muriel, ieders geheimen goed in de gaten.

kappeuter (moderator)
Het vervolg op The Best Exotic Marigold Hotel (2011)

Vanaf 19 maart 2015 in de bioscoop (20th Century Fox)

avatar van Antonev
Het eerste deel vond ik erg mooi, geestig en soms ontroerend. Ben benieuwd wat ze van dit tweede deel hebben weten te maken.

avatar van staralfur
Het eerste deel vond ik geweldig en ik had dan ook erg veel zin om dit vervolg in de bios te gaan zien. Voorspelbaar verhaal, niet zo sterk als deel 1 maar nog steeds erg de moeite waard om te zien. En dat komt vooral door het acteerwerk en het visuele aspect. Zonder al te veel spoilers weg te geven: de dansscene werd prachtig in beeld gebracht.

Sowieso kan een film met zo'n sterke cast eigenlijk niet tegenvallen. Ik ben groot van de dames Judi Dench en Maggie Smith en vooral laatstgenoemde had enkele memorabele oneliners. Ook Bill Nighy was weer fijn, zoals gewoonlijk

Om Antonev te citeren: het was mooi, geestig en ontroerend.

avatar van Redlop
Falwty Towers's Hotel Inspector jatten kan toch echt niet.

avatar van floor87
wel leuk hoor. Niet heel bijzonder. (heb nr 1 niet gezien denk dat die wel beter is)
Dev Patel ging mij een beetje op mijn zenuwen werken

avatar van John Lee Hooker
Ik vond hier bizar weinig aan; het ene oninteressante personage na het andere. Het helpt natuurlijk ook niet dat we opgescheept zitten met een stel 50 plussers die blijkbaar op hun oude dag nog steeds allemaal op zoek zijn naar een partner. Judi Dench heb ik eigenlijk altijd al een onuitstaanbaar figuur gevonden (ze speelt vrijwel altijd dezelfde rol en heeft steeds dezelfde gezichtsuitdrukking) en wat mij betreft mag ze het wel bij haar rol als 'M' in James Bond houden. Het lijkt alsof de jonge, frisse Dev Patel tegenwicht moest bieden en om zo het grijze clubje van wat afwisseling te voorzien. Ik vond het ook niet erg geloofwaardig dat Richard Gere zogenaamd zijn verhaal van een boek zit te vertellen dat overeenkomt met de levenslijn van zijn partner aan de andere kant van de tafel. Het hele uitgangspunt kon me sowieso gestolen worden en er wordt te vaak getracht om grappig te zijn wat resulteert in een hoop banale toestanden.

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: The Second Best Exotic Marigold Hotel (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be

Echt … ECHT een eengename en emotionele feelgood ervaring. De combinatie tussen Hollywood en Bollywood is, net als het verhaal véél vloeiender uitgewerkt dan in deel één. Hilarische Engelse humor gemixt met Indische cultuur. Elk personage krijgt een simpel individueel verhaal, dat elke acteur de kans geeft iets persoonlijks toe te voegen. De focus ligt ook meer op “liefde” in plaats van “ouder worden” … Love Actually maar dan in India … met senioren?! Deze film zal niet voor iedereen even interessant of entertainend zijn, maar ik heb van elke seconde genoten. Absoluut een muzikale en visuele streling voor de zintuigen.

Misschien niet zo verrassend als deel 1. Maar dat is altijd lastig. Zelf ben ik in Jaipur geweest en wederom slagen de makers er in om de sfeer van India te vermengen met een amusant verhaal. Lekker luchtig!

Zonder twijfel even kleurrijk, maar in vergelijking met deel 1 ontbrak de frisheid, de ziel en de oorspronkelijkheid en dat maakte deze productie minder interessant. Bovendien pakte de overdreven bollywoodelementen en de vermoeiende hyperactieve hoteleigenaar onvoordelig uit en bouwde de regisseur teveel zoetigheden en kitsch in. Hoewel de cast weer uitstekend speelde had dit tweede deel er voor mij niet hoeven komen.

avatar van weberanja
Top!

avatar van Pazmaster
Iets minder dan het eerste deel (waar ik ook niet echt kapot van was). Het gedoe met de inspecteur en de hoteleigenaar is zoals eerder gezegd vermoeiend met Fawlty Towers achtige praktijken, alleen minder leuk. En net als in het eerste deel ligt deze humor mij niet echt, ik vind het gewoon niet grappig. Er wordt wel goed gespeeld maar het geheel is gewoon te tam. Stijve Britse bejaarden in een hotel in India, elk met hun eigen kleine (liefdes)probleempjes en een gestresste hoteleigenaar, veel meer is het eigenlijk niet. Het had voor mij ook niet zo lang hoeven duren. Ze hadden de laatste 20-25 minuten best kunnen schrappen, het voegt namelijk niet echt iets toe.

avatar van james_cameron
Grappige titel. Het eerste deel was een zeer vermakelijke romantische komedie; dit tweede biedt meer van hetzelfde, maar gelukkig met net zoveel charme en couleur locale. De cast, ditmaal aangevuld door Richard Gere, heeft er nog steeds zichtbaar plezier in, de personages blijven sympathiek en de verhaallijntjes worden leuk uitgewerkt. Het geheel doet eigenlijk niet onder voor het origineel. De locaties in het Indiase Jaipur en Mumbai zorgen voor net dat beetje extra sfeer.

Zonde. Had er niet hoeven te komen: deel één was al 'af'.

avatar van Collins
Het uitbrengen van een vervolg is altijd riskant. De kans dat het vervolg het eerste deel overtreft of evenaart is bijna nihil. Hoe vaak is een tweede deel niet een gedrocht zonder ziel, enkel gefabriceerd om geld aan te verdienen.
Bovenstaande gedachte ging door mij heen toen ik aan "The second best" begon. Mijn gedachtegang bleek gelukkig niet te kloppen. Althans niet helemaal. De film is zeker niet beter of zelfs even goed. En hoewel het winstoogmerk waarschijnlijk een grote rol heeft gespeeld bij de totstandkoming, stelt de film niet teleur. De film is namelijk absoluut niet zielloos en is zeker geen gedrocht.
De film is natuurlijk niet zo origineel als deel 1. Dat kan ook niet. De personages en de setting zijn bekend. Geen verrassingen.
De verhaallijn is dun. De simpele plot had zeker meer aandacht verdiend. Teleurstellend. Een minpunt.
Toch deugt er nog genoeg.
De film ademt een heerlijke sfeer. Heel plezierig. Veel geur en kleur. Energiek en levenslustig. Ook veel puntige geestigheid in de vorm van subtiele verbale humor. En natuurlijk formidabel acteerwerk.

Niet ontevreden.

avatar van HVG
HVG
Vond het echt een heel saaie film met weinig tot geen leuke momenten.

avatar van ZenZin
In vergelijking met het heel aardige deel 1 is part two helaas bagger. Verhaal lijntjes op kleuterschool niveau voor zover ze te volgen zijn dan want alles wordt oppervlakkig afgeraffeld , gelardeerd met pseudo diepzinnigheden. Scenario flut dus. Maggie Smith laat zich lenen als een parodie op zich zelf, sneu allemaal!

avatar van Drrrrkkk
Ontzettend slap aftreksel van de eerste film, die juist zo sfeervol en prettig was. Dit tweede deel is erg onsamenhangend en heeft een flinterdun (eigenlijk zelfs géén) verhaallijntje. Het is treurig om iconen als Gere en Dench zo te zien sputteren in deze draak.

avatar van Decec
Een goed komedie/drama film...
Goed verhaal...
Prima vervolg...
Goed en flauw acteerwerk...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Geschikt voor oudere mensen (60 plus)...

kappeuter (moderator)
Second Best, dat geldt ook voor deze film ten opzichte van het origineel.
Ook deze film heeft een aangename sfeer. Het is op zich gewoon meer van hetzelfde, wat helemaal niet zo erg is want het vermaakt weer prima.
Het verhaal doet er eigenlijk niet zoveel toe, maar het plot is te warrig en soms wat flauw. De verhaallijntjes over de inspecteur en het nieuwe hotel zijn niet zo boeiend.
Gelukkig zijn er de vertrouwde personages waar het vooral om draait. Met name Maggie Smith is in haar element. De hoteleigenaar heeft echter wat mij betreft een te grote rol gekregen in dit vervolg. Op een gegeven moment begon hij me wat op de zenuwen te werken.
Al met al toch wel een wat overbodig vervolg. Vooral het laatste half uur wordt het langdradig. Een kortere speelduur had de film goed gedaan.

avatar van Zeriel
Een film zonder noemenswaardig verhaal, afgezien van wat mooie locaties en leuke muziekjes, heeft het niks om het lijf en is tamelijk slaapverwekkend.

avatar van 606
Stuk minder dan deel 1 maar soms leuk en vooral Sonny.

Iets minder goed dan de eerste film, maar toch nog vermakelijk.
Wederom een prima cast en prachtige beelden.
Net als bij de eerste film heb ik me ook bij deze niet verveeld.

avatar van 93.9
Vond er weinig aan.
Bollywood pur sang. Worst of both worlds.

Ik heb deze sequel onmiddellijk ná de originele film bekeken en daar heb ik achteraf spijt van. Ik had beter een tijdje kunnen wachten tot mijn indrukken van de eerste film wat vervaagd zouden zijn. Nu is het verrassingselement helaas een beetje weg. Niettemin is dit vervolg toch nog wel een onderhoudende kijkervaring dankzij de fijne humor en de ijzersterke cast.