• 8.345.948 stemmen

Notes on a Scandal (2006)

Drama | 92 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Richard Eyre

Met onder meer: Cate Blanchett, Judi Dench en Bill Nighy

Releasedatum: 22 februari 2007

Plot Notes on a Scandal

"One woman's secret is another woman's power. One woman's fear is another woman's weapon. One woman's life is in another woman's hands...."

Sheba Hart krijgt een nieuwe baan als kunstlerares aan een laag aangeschreven school. Veel mensen blijken zich tot haar aangetrokken te voelen en ze krijgt zelfs een heimelijke affaire met één van haar leerlingen. Barbara Covett is de enige die haar geheim kent.

imageimageimageimageimage

de grunt

Ja, vooral Cate!

Tarkus

Tarkus schreef:

Judi Dench en Cate Blanchett spelen hier de pannen van het dak, werkelijk subliem hoe ze op elkaar ingespeeld zijn. De ene hoeft niet onder te doen voor de andere, voor herhaling vatbaar.

De film komt wat traag op gang en het scenario had beter kunnen zijn, misschien had de film iets langer gekund en had men het onderwerp meer kunnen uitwerken.

Maar het is desondanks een gewaagd onderwerp dat nogal makkelijk over het hoofd wordt gezien, hoewel het wel degelijk gebeurt (verhouding student/leraar of lerares).

Maar ook de achtergrond van de oudere lerares (Dench) is niet onbesproken, al is men daar in de film wat wazig over, tot het einde.

Ik raad de film toch zeer zeker aan, al was het maar om de beide supertalenten samen bezig te zien.

Ook opnieuw bekeken, en nog een benadrukken dat beide hoofdrolspeelsters hier echt een van hun beste prestaties neerzetten, indrukwekkend.

avatar van rojaone

rojaone

• 1932 stemmen

Prima drama perfect acteerwerk van Judi Dench en Cate Blanchett.

avatar van bloepie

bloepie

van begin tot het eind top film

avatar van taal1955

taal1955

Ik heb ademloos zitten genieten van het sublieme spel van Cate Blanchett en Judy Dench. Ik las ergens commentaar van iemand die vond dat de film langzaam op gang kwam, maar daar ben ik het niet mee eens. Van begin tot eind zit je op het puntje van je stoel.... hoe zal dit aflopen....

avatar van notsub

notsub

Qua acteerwerk vond ik dit een sterke film. Inhoudelijk zag je al snel welke twist er gaande was en ik zat te wachten op een diepere laag, die dus nooit kwam. Gedurende de film kwamen er enkele scenes voorbij die niet meer geloofwaardig waren en het eind is echt niet sterk. Uiteindelijk is dit soort films me net te mainstream om echt te bewonderen. Het te veel uit het dagelijkse leven getrokken en wist niet goed naar een gave climax toe te werken.