• 10.980 nieuwsartikelen

Met onder meer: Bel Powley, William Moseley en Gabriel Byrne

Gesproken taal: Engels

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Carrie Pilby

"Live your life before it passes you by"

De hoogbegaafde Carrie Pilby is al op 19-jarige leeftijd afgestudeerd aan de Harvard universiteit. Na haar afstuderen heeft geen idee hoe ze erbij moet horen, daten of überhaupt met mensen moet communiceren. Ze is ervan overtuigd dat het merendeel van de inwoners uit haar woonplaats New York geobsedeerd door seks, immoreel en hypocriet is en daar wil ze niets mee te maken hebben. Hierdoor leidt ze een geïsoleerd bestaan. Haar therapeut geeft haar een lijstje met opdrachten dat haar dwingt af te stappen van haar vooroordelen en toe te werken naar een socialer leven. Maar hoe ver is Carrie bereid te gaan om erbij te horen?

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van horizons

horizons

Klein, leuk, charmant filmpje. Hoofdrolspeelster doet het leuk en regie hanteert mooi rustig tempo in het verhaal.

avatar van rondh

rondh

Staat inmiddels op Netflix.

Een aanrader als je van feelgood movies houd. Er zit veel in. Erg voorspelbaar, maar dat is het meestal wel snel met dit soort films. Er zit komedie in, romantiek, drama en nog wel wat meer. Acteerwerk is goed en de sfeer is ook goed. Wat ik al zei, erg voorspelbaar, maar dat dan wel weer goed uitgewerkt.

avatar van mikey

mikey

mumblecore-achtige speciale mensen film over slimme mooie mensen met goede smaak voor literatuur en daar dan heel grappig en onhandig over doen, en constant praten. Zwaar irritant dus.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een redelijk coming of age filmpje over een hoogbegaafde maar eenzame jongedame die van haar therapeut nieuwe mensen moet leren kennen. Het verloop is niet al te verfrissend maar er zitten wel wat leuke momenten in en de cast speelt naar behoren. Een kleine voldoende.

scorsese

Matige film over een jonge, uiterst intelligente vrouw die van haar therapeut te horen krijgt hoe ze haar leven kan opvrolijken. Een aantal aardige dialogen, maar het verhaal is aan de saaie kant. Typisch een gevalletje, al eens eerder en vooral beter gezien. Vervelend wordt het niet en Bel Powley zet wel een leuke rol neer. Net geen 3.0 sterren.

avatar van Daan258

Daan258

Een comming of age filmpje die mij niet even goed wist te boeien.

Het was allemaal vrij traag en het verhaal wist me ook niet al te goed te boeien.

Misschien ligt het aan mij maar ik vond Bel Powley ook niet fijn om naar te kijken, bij vlagen zelfs een beetje irritant.

Had meer verwachtingen van de film vanwege de rating.

avatar van IH88

IH88

“There's a perfectly good reason I don't have any friends. Friends are people. And people are dishonest, ingenuine, and let's face it, not that smart.”

Fijne film over een jonge vrouw met een bovengemiddeld IQ, die moeite heeft om een sociaal leven op te bouwen. Ze weet alles, maar toch ook nog zo weinig. Bel Powley speelt het allemaal zeer overtuigend en regisseur Susan Johnson zorgt ook voor een fijne sfeer met veel humor, maar ook genoeg menselijke en oprechte momenten. Verassend is het nergens, maar dit soort feel good films smaken mij altijd wel goed.

avatar van rep_robert

rep_robert

Een leuk, klein filmpje met Bel Powley die een meisje speelt met een hoog IQ en de daarbij behorende sociale struggles die ze ervaart. Het kijkt makkelijk weg en het verhaal kent een verloop die gelukkig niet teveel op de zenuwen werkt en af en toe zelfs aandoenlijk is. Er zitten vele valkuilen bij het maken van een film met dit thema, waarin bijvoorbeeld dates of andere sociale interacties gruwelijk over de top kunnen zijn. Dat valt in Carrie Pilby gelukkig mee.

BBarbie

Geinige goedgevoel film over een superintelligente jonge meid, die geleidelijk aan leert dat de wereld en de mensen, die er leven, tekortkomingen kennen en daarom niet kunnen voldoen aan haar hoge morele standaard. De film is rijkelijk voorzien van kostelijke dialogen. De slotscène is meesterlijk.

Een ware tour-de-force van Bel Powley, die mij met elke film die ik van haar zie steeds beter begint te bevallen.

avatar van Mickey b

Mickey b

Leuke ontwapende film over een meisje Carrie met hoog IQ maar stuntelig in sociale omgang. Bel Powley draagt deze film helemaal en is als actrice juiste keuze voor deze film. Actrice nog nooit eerder gezien maar heeft blauwe ogen die opvallen en een onvergetelijke mimiek. Beetje de nieuwe Renée Zellweger in Bridget Jones's Diary maar haalt dit niveau net niet. Toch goed geamuseerd en misschien wel nog een Carrie Pilby 2. Krijgt wel 4*

avatar van jippie2010

jippie2010

Nou, hier kon ik dus helemaal niks mee...

Samen met de Misses deze film uitgezocht en dan moet het voor haar in ieder geval niet te spannend zijn. Gelukkig voorziet Netflix met de tag 'feelgood', zodoende kwamen we op deze dramedy uit. Maar wat werd het een lange zit... werkelijk niks klopte in mijn ogen.

Matige acteurs, geen sympathieke karakters, vreselijke dialogen, en een krakkemikkig verhaallijntje die na een slecht uitgewerkt maar voorspelbaar eind sukkelde. Was er dan echt werkelijk niets wat goed was aan deze film? Nee, voor mij niet. *1.0

avatar van blurp194

blurp194

Wel aardig.

Jammer dat zo halverwege de vaart er nogal uit valt en het einde wat weinig indruk maakt - na de mooie scene van Gabriel Byrne is het eigenlijk op. Bel Powley moet de film dragen, en komt daar maar net mee weg - iets meer personaliteit, iets dikker aangezet was misschien beter geweest. De vergelijking met mumblecore is al gemaakt zie ik, en daar zit beslist wel wat in hoewel het niet precies hetzelfde genre is - meer misschien dat als dat je niet ligt, je deze film ook wel niet zal trekken.

avatar van Black Math

Black Math

Nooit fan van titels die naar de hoofdpersoon verwijzen, ik vind dat maar weinig creatief. Niettemin is dit een aardige film zonder veel pretenties. Ik kan me relateren aan de hoofdpersone in een bepaalde manier, maar de conclusie die zij trekt, zich onttrekken aan de wereld, is niet de mijne. In ieder geval is het interessant te zien hoe zij zich hervindt in de wereld en leert omgaan met dat niet iedereen perfect is. Verder helpt het dat ze goed gebekt is, wat voor de nodige lichte momenten zorgt. 3*.

avatar van Arnie

Arnie

Fijn filmpje inderdaad, niks spectaculairs maar wel sympathiek en met een paar ontroerende scènes. Het einde was net iets té gemakkelijk en feel-good, maar tegen die tijd heb je als kijker al heel wat leuks gezien.