Blame (2017)

geregisseerd door Quinn Shephard
met Chris Messina, Quinn Shephard en Nadia Alexander

Wanneer de emotioneel onstabiele Abigail gekozen wordt om de hoofdrol in Arthur Millers The Crucible op zich te nemen, gaat het van kwaad naar erger met het pestgedrag van Melissa en haar vrienden. De plaatsvervangende leraar drama Jeremy Woods is zich hiervan bewust en ziet talent in Abigail en haar engagement. Wanneer zijn bedoelingen ambigu worden ruikt Melissa kans om de grote middelen in te zetten.

avatar van mixmaster
Aardige film met degelijk acteerwerk , het is alleen wel jammer dat het allemaal wat braafjes is en er dus te weinig gebeurd.

Toch kijkt de film wel lekker weg, mede door het goede acteerwerk.

avatar van morpheus2000
Prettig regiedebuut van Quinn Shepard, tevens hoofdrolspeelster in deze film. In het begin zijn er wat vraagtekens over wat er nu toch precies is gebeurd in het verleden, maar gaandeweg de film wordt het duidelijker.
Acteren is goed en ook de afwikkeling van alle “rottigheid” beviel me goed.

Laat de trailer (skippen gewoon) of de 'slechte' rating niet misleiden, dit is best een goede 'highschool movie', ééntje die je laat denken in plaats van alles voorschotelt! Heus geen perfecte film, maar een goed bestede 100 min, wat mij betreft.

avatar van Shadowed
Afknapper.

Het is wederom opnieuw vanwege de High-school in de film dan ik mezelf weer heb laten meeslepen om hem mee te pakken, maar het blijkt steeds vaker zo te zijn dat deze films uiteindelijk weer tegenvallen. Deze ook helaas.

Het positieve aan de film is de rol van Alexander. Ze speelt wel een cliché type, maar doet dit eigenlijk wel degelijk met verve. Lekker charmant en bovendien ook gewoon overtuigend. Geen al te makkelijke rol, maar bovengemiddeld uitgevoerd.

De film is opvallend traag. Het lijkt echt iets te willen vertellen, maar slaat de plank ter vertelling eigenlijk behoorlijk mis. Het is nooit helemaal duidelijk wat de film wil zeggen. Je zou zeggen, anti-pesten. Maar de film behandeld zo veel verschillende onderwerpen dat pesten wat wegvalt.

Bovendien maakt de film enkele rare keuzes. Shephard is opvallend jong als regisseuse, maar maakt direct een grandioos verkeerde regiekeuze door haarzelf een hoofdrol te geven. Niet alleen is ze zeer ondermaats, maar komt ook geen enkel moment goed over.

De karakters moeten allemaal ook zo overdreven sterk aangezet zijn. Iedereen speelt abnormaal vreemd en doet abnormaal raar. Het valt te veel op, en daardoor is de film niet serieus te nemen. Bovendien is het visueel ook weinig bijzonder. Te veel saaie shots en een te traag verloop.

Dit is echt een misser. Het wil wel wat vertellen, maar vertelt te veel en te slordig. Onderwerpen komen en gaan, en vallen voor een lange tijd weg, om opeens weer naar boven te komen. Concentreer je gewoon op 1 onderwerp, inplaats dat je er te veel gebruikt. Het is dan ook duidelijk dat Shephard nog niet helemaal weet wat ze wil met dit project. Maar ze is dan ook nog wel jong.

avatar van Brabantze
Persoonlijk vond ik deze film best oke. Er werd goed geacteerd en heb me geen moment verveeld.

avatar van AniSter
Redelijke film met een al vaker verteld verhaal. Leuk dat Abigail van ongeschminkt naar geschminkt gaat en Melissa andersom. Alles verloopt tamelijk rustig; er gebeuren geen extreme dingen. Deze hoef ik in ieder geval geen tweede keer te zien, in tegenstelling tot the one and only Carrie (1976).