Ein Toter Hing im Netz (1960)

Alternatieve titel: Horrors of Spider Island

West-Duitsland / Joegoslavië
Avontuur / Horror

geregisseerd door Fritz Böttger
met Alexander D'Arcy, Barbara Valentin en Helga Franck

Een man en een groep revue-danseressen maken een noodlanding op een onbewoond eiland. Het eiland wordt bevolkt door miljoenen spinnen. De man wordt gebeten door een spin en veranderd langzaam maar zeker ook in een spin, en gaat op jacht naar de meisjes.

Deze film wil aanspraak maken op de slechtste film allertijden, maar omdat hij zo slecht was vond ik hem soms best grappig. Het grootste plus punt van deze film waren de ongelooflijke mooie wulpse dames, niet van die af gekloven botjes maar vrouwen met hele mooie rondingen. Vooral de jonge Barbara Valentin was een lust om te zien.

avatar van Poisonthewell
Zo heel erg slecht was ie nou ook weer niet. Vooral de eerste 45 minuten zijn best vermakelijk. Groep mooie vrouwen strand op onbewoond eiland en hun manager veranderd in een spin-monster. What's not to like? Daarna verliest de film echter wel compleet zijn focus en wordt er alleen nog maar gedanst. 2*

was die bij jullie ook in het zwart -wit ??

Dick2008
Ja jammer dat hij alleen in zwart-wit was. Ik heb wel trek in de zomer als ik zo'n film zie.
Beetje uitdaging om zo'n flopfilm te zien in hoeverre het echt een flop is. Valt achteraf wel mee. Gewoon verstand op nul, valt er in ieder geval nog wat te lachen. En de mooie vrouwen zijn inderdaad een pluspunt. De horror scenes zijn spaarzaam maar wel lachwekkend. De miljoenen spinnen zijn op een hand te tellen. Toch 2.0.

avatar van otherfool
Prachtige Duitse titel!

Tja, wat een film he? Nadat alle wulpse dames eens goed met het lichaam hebben gekronkeld tijdens hun auditie, stappen ze met de stoere manager het vliegtuig in met alle desastreuze gevolgen van dien. Na een uitputtende tocht over zee spoelt het stel compleet uitgedroogd aan land, maar gelukkig zit het met de kibbel-capaciteiten wel goed! De technische term is 'kippenhok' geloof ik...

Man wordt gebeten door spin en verandert in een spinnenman (ach ja waarom niet tenslotte), tot dusver de fun zoals Poisonthewell ook al schreef. Hierna verzandt de film in relatiegeneuzel en wordt het pas weer leuk als de dan al bijna vergeten spinnenman het drijfzand wordt ingejaagd.

Begon leuk genoeg om er 2 sterren voor te geven.

avatar van kirk douglas
Een zeer leuke film.
De plotgaten zijn enorm,zelfs naar enkele doden is niemand ook maar een beetje voorzichtig.
Ook het tijdsgevoel is bar slecht op een gegeven moment blijken ze daar zonder verdere problemen al een hele maand te zitten terwijl die spinnenman moeiteloos de beur in kan beuken.
Het middenstuk is vrij saai maar aan het einde komt er dan toch nog wat vaart in het gebeuren.

avatar van movie acteurs
Begon wel goed. Sowieso was de film in het begin nog best boeiend. Na zo'n 40 minuten vond ik deze film best saai worden en verloor het mijn totale aandacht. Erg jammer is dit. De film krijgt dus maar een 2,0.

avatar van wendyvortex
Fijne film uit de Z-categorie.
Revue-danseresjes en manager storten neer met hun vliegtuig en spoelen aan op onbewoond eiland. Nou ja d'r woont een professor, maar die bungelt al een tijd in een giga-spinnenweb.Manager wordt gebeten door reuzenspin en verandert zelf in een wat ongelukkige spiderman.
Mooie manier om de familie van de "slachtoffers" in te lichten: Het vliegtuig is in brand gevlogen en we hebben geen radio-contact meer, maar verder hoeft U zich geen zorgen te maken
Na zo'n vijfentwintig minuten gaat de film een compleet andere kant op: schaars geklede dames, dansjes en dan duiken er compleet uit het niets nog twee mannelijke bezoekers op.
Hoi gered!!
Feestje!!
En 5 minuten voor het einde bedacht de regisseur zich nog dat ie met een horror-film bezig was: bijna die hele spinnenman vergeten!!
Heerlijke nonsens!!

avatar van Woland
Heerlijke C-film. Een groep mooie, half ontklede deernes mag eerst dansen en kibbelen bij de auditie, daarna half ontkleed dansen en kibbelen op een eiland na een vliegtuigcrash, en ook de aanwezigheid van monsterspinnen en spinnenmannen stopt ze niet van dansen, kibbelen en de uit het niets komende mannen te verleiden. Ik bewonder de party attitude - vliegtuigongelukken, monsters, een manager die in een spinnenman verandert, gestrand zijn op een eiland, niets stopt de dames om hard verder te feesten (en af en toe wat tegen elkaar te bitchen). Genieten!

avatar van alexspyforever
Dit is een wel genietbaar goedkoop ogend monsterfilmpje. Het begint allemaal leuk met de auditie vervolgens gaat de leut verder op het eiland waarbij de dames hun rondingen accentueren met kleedjes en bikini. Dat de enige man in het gezelschap al gauw veranderd in een spinnenman is een zegen want dat hij als enige mag profiteren van al dat vrouwelijk schoon zou flauw zijn. Mijn hoop op de dames die romantisch onder eerlijk zouden worden werd al snel de kop ingedrukt door de toevoeging van 2 mannen. Vervolgens verzandt het dus in wat geruzie om de mannelijke aandacht waarbij de dreiging van spinnenman wordt vergeten. Spinnenman zelf zag er niet zo geweldig uit, de klauwen en de echte spin wel. Leuk om eens gezien te hebben maar een veel betere in dit genre vind ik Flesh Eaters.