menu

Film / Cast en crew / Marilyn Monroe

zoeken in:
Finally.. 6DVD-box

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://img149.imageshack.us/img149/838/marilyn8wc.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Storyline:

This six-disc collection offers five films starring Marilyn Monroe - The Seven Year Itch, Gentlemen Prefer Blondes, Niagara, River Of No Return and Let’s Make Love - alongside a special bonus disc titled Marilyn: The Final Days.

Edit 11/4:
leveranciers o.a.
1. http://tinyurl.com/nl268 , 2. http://tinyurl.com/qosrj

Niet duur!
Moet m'n bankrekening maar gaan plunderen dan!

Prachtige, grote Monroe still uit ASPHALT JUNGLE: LINK.

(click to ENLARGE!)

arkadi
Vind het dan wel weer vreemd dat 'Some like it hot' er niet bij zit.

Art
Er was toch al die Diamond Collection? Daar stonden veel meer films op en zelfs geloof ik Some Like It Hot.

Verwacht...

http://img111.imageshack.us/img111/3581/mmdvd0yt.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

http://img147.imageshack.us/img147/3823/animmm0gv.gif

4 augustus 2006:

groot Internet-item over de "moord" op MARILYN MONROE,
dan 44 jaar geleden: LINK (met geluid)

Ook op DVD vanaf 4/8/2006

***"Marilyn Monroe's being murdered."***

Marilyn Monroe blijft een adembenemende verschijning. Een prachtige uitstraling, sympathiek, een indrukwekkende persoonlijkheid, hypnotiserend en zo naturel en puur, dat haar image niet in stand hoeft worden gehouden door visagistes en kappers. Het kwam van binnen uit; zo naturel, ze doorvoelde haar image, ze doorleefde het. De pure vrouwelijkheid van Marilyn werd door niemand gecreëerd, ze was haar eigen natuurlijke creatie.

Het blijft een schande dat zo'n wonderbaarlijke vrouw met zo'n persoonlijkheid zo kapot gemaakt is door Hollywood. Ondanks haar stralende appearance is het zo moeilijk voor te stellen dat onder die stralende surface een zeer ongelukkige vrouw schuilde. Niemand die verder keek dan haar seksuele uitstraling, niemand die zich interesseerde in het ook zo prachtige innerlijk van deze vrouw, tragisch.

Ook al speelt ze in een doldwaze komedie, bij elke Monroe film moet ik toch enkele traantjes wegpinken door de tragische geschiedenis die schuilt achter deze onvergetelijke legendarische persoonlijkheid.

There will never be another Norma Jean... Gone but not forgotten...

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de Marilyn Monroe die zich emotioneel blootgeeft raadt ik de prachtige hartverscheurende docu 'Marilyn's Man' aan. Over haar eerste man en de enige man die echt van Norma Jean hield.

Marilyn Monroe named top “All-Time Style Icon”

10-11-2006

Marilyn Monroe ranked higher than several of her Hollywood counterparts to earn the title of all-time style icon of the past 50 years.

In a survey commissioned to celebrate the 10th anniversary of the Canon Ixus camera and to coincide with London Fashion Week, 1,300 people voted for the top female and male style icons of all time.

Forty-four years after her death, Monroe remains the archetypical example of youth, beauty and elegance. Topping entertainment icons such as Audrey Hepburn, Madonna, Sophia Loren and Grace Kelly in the survey’s female category, she continues to inspire fans throughout the world with her youthful exuberance and sophistication.

“Trends come and go but style is something that, for these icons, is constant,” said Heat magazine’s Hannah Perry. “It’s fantastic to see Marilyn Monroe topping the polls for all time – she really does epitomize style. Just looking at her name conjures up beautiful, truly iconic images of her captures throughout her life.”

Perry added that Monroe’s domination of the poll was “no doubt helped by the likes of Scarlett Johansson, Gwen Stefani and Christina Aguilera adopting her style.”

Ook erg terecht natuurlijk dat ze is gekozen tot all-star icon. Er is maar 1 individu die daar aanspraak op maakt en is niet te evenaren.

Vind het best jammer dat het zo'n hype word in Hollywood, om op Marilyn te lijken.
Marilyn heeft gewoon iets ongelooflijks neergezet in die tijd, en ze zouden die style gewoon bij haar moeten laten, en niet gaan proberen haar te evenaren.
Niemand komt in de buurt, qua Marilyn's looks, style en persoonlijkheid. (uit die tijd)

Niemand probeert haar ook te evenaren. Ze maken gewoon een klassiek image aan, ze willen niet perse Monroe evenaren. Johansson moest het voor The Black Dahlia, Aguilera voor haar back i nthe days project en Stefani? i don't know.

Maar om dan over kopieën te spreken is natuurlijk erg kort door de bocht.

Het is niet kort door de bocht om te zeggen dat je kan merken dat het een grote hype word in Hollywood, en dat vind ik persoonlijk gewoon jammer.

Hoe had Johansson er dan bij moeten lopen in The Black Dahlia? Het was gewoon in het mom van de film, wat heeft dat nou met een hype te maken.

Aguilera bracht de jazz/bluest ijd uit de jaren 30 terug, en om dat heel goed over te brengen heeft ze dat meer aangekleed. Ik zie het probleem niet zo. De Monroe look was ook alleen maar aanwezig tijdens de promotietour.

Er is ook geen probleem.

Jij trekt het gelijk naar Aguilera, maar ik heb het over het geheel.
Natuurlijk heb je films waarbij die looks nodig is, maar je hebt al aardig veel celebrities die ook gaan proberen de klassieke uitstraling aan te passen op hun zelf, zoals bijv:
Scarlett Johansson, Auilera, Gwen Stefani, Shakira, Madonna, Michelle Pfeiffer...

Ze moeten het zelf weten, en misschien verkoopt het momenteel ook wel goed, alleen vele komen er niet mee weg omdat ze vaak ook niet eens de classy uitstraling hebben.

Maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening

Absolute onzin. Voor een film-noir meet je je een klassiek uiterlijk aan, simpel. Lijkt me logisch bij een film-noir. Maar deze discussie gaat nergens heen. Back on topic.

kos
Die klassieke stijl zie je al decennia lang terugkomen, niet bepaald iets van de laatste tijd.

Mee eens.

Toch vreemd dat ze iemand met een uitgesproken bimbo look als stijlicoon kiezen

Niet meteen een vrouw die klasse uitstraalt.

kos
Daarover verschillen de meningen kennelijk.

Oneens. Als iemand klasse had, dan was het wel Marilyn Monroe. Erg classy en een echte persoonlijkheid.

Het bimbo gehalte valt reuze mee imo, dat beeld komt voornamelijk door de rollen die ze speelde.

Reinbo
Monroe heeft niet echt de bimbo looks, daarvoor is ze veel te klein geschapen, zowel in hoogte als in omvang. Monroe is voor mij meer iemand met een liefelijke sexy schoonheid met pretoogjes....

Bij Bimbo denk ik toch meer aan Anna Nicole Smith en Pam Anderson en dat sOOrt types.

Rianneke_Dan schreef:
Het is niet kort door de bocht om te zeggen dat je kan merken dat het een grote hype word in Hollywood, en dat vind ik persoonlijk gewoon jammer.

Grote hype vind ik zwaar overdreven. Anyway, ik heb liever dat ze haar stijl als leidraad aanhouden dan bijvoorbeeld die van Twiggy.

Naomi Watts schreef:
Oneens. Als iemand klasse had, dan was het wel Marilyn Monroe. Erg classy en een echte persoonlijkheid.

Ik ben ook helemaal dol op Mailyn, maar echt classy was ze natuurlijk nooit. In die tijd had ze wel degelijk een lichte ordinair; Onderhond heeft niet helemaal ongelijk. Classy dames waren ondermeer Grace Kelly en Audrey Hepburn.

kos
Maar ordinair heeft ook leuke kanten .

Wouter schreef:
In die tijd had ze wel degelijk een lichte ordinair

Ik vind ordinair niet gelijk staan aan geen klasse uitstralen. Ze was gewoon sexier dan de gemiddelde vrouw. Maar dat maakt haar niet ordinair.

Naomi Watts schreef:
Ik vind ordinair niet gelijk staan aan geen klasse uitstralen.

Dan heb je een eigen idee van de betekenis ervan.

Persoonlijk vind ik Marilyn ook zeker niet ordinair.
Bij ordinair denk ik eerder aan Christina Aguilera, Britney Spears (vooral nu), Paris Hilton, Lindsay lohan en ga zo maar door.
Maar het is inderdaad zoals je het zelf ziet, en wat je eigen betekenis is aan ordinair.

Marilyn vind ik dan echt niet zo, ze had een lieve en pure uitstraling evenals haar karakter.

Wouter schreef:

Dan heb je een eigen idee van de betekenis ervan.

Niet echt een eigen idee van de betekenis van het woord.

Die zogenaamde vrouwen die de stempel ordinair krijgen vind ik niets minder dan een zogenaamde vrouw met een hoog niveau. Het zijn eerder die mensen die dat soort conclusies trekken juist gedefiniëerd kunnen worden onder de term 'laag niveau' of 'geen klasse'.

Het lijkt wel een misdaad als je niet de seksuele uitstraling hebt van een kasplant. Dan ben je gelijk ordinair.

Rianneke_Dan schreef:
Marilyn vind ik dan echt niet zo, ze had een lieve en pure uitstraling evenals haar karakter.
Daarover kun je niet oordelen, lijkt me, je kent haar niet persoonlijk.. Als je haar nou persoonlijk kende, dan kan je zeggen dat ze een lief karakter heeft, maar dat doe je niet.

Ik heb weleens wat verhalen over haar gelezen, en ze lijkt mij erg gehypt. Niets natuurlijks aan, als je het mij vraagt.

Ze heeft genoeg documentaires en boeken over haar, waardoor je dus een beetje kan weten hoe ze was vroeger.
Van haar karakters zoals ik in films, documentaires en intervieuws van vroeger zag, maak ik uit dat ik haar een lieve en pure persoonlijkheid vond hebben.

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik haar helemaal persoonlijk kent, maar wel zoals ze in de media overkwam.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.