Love Nest (1951)

geregisseerd door Joseph M. Newman
met June Haver, William Lundigan en Marilyn Monroe

Jim en Connie zijn een getrouwd koppel, dat na de oorlog weer een normaal leventje wil lijden, maar dit wil niet al te soepeltjes lopen. Wanneer Jim een boek probeert te schrijven, wordt hij gestoord door zijn nieuwe buren...

avatar van matthijs_013
Een echte feelgood film die zo wegkijkt. Monroe's rol was erg klein (ik keek het in eerste instantie voor haar), maar June Haver en William Lundigan waren ook zéér vermakelijk. Een echte aanrader.

avatar van Metalfist
Love Nest

Fijne feelgood film waarin Monroe's rol redelijk klein maar daarom niet minder vermakelijk is. Jim en Connie zijn als koppel ook zeer leuk om te zien.

Het verhaal heeft niet veel om handen en je weet zo dat dat het allemaal goed komt, al had ik even mijn twijfels wanneer Patterson Jim zogezegd verlinkt. Maar het is allemaal wel zeer leuk om het te zien.

avatar van Naomi Watts
Erg leuk filmpje.

Heel de cast komt eigenlijk goed uit de verf. Fay is werkelijk hilarisch met zijn corny pickup lines, Haver is ook leuk als de cute jaloerse vrouw, Lundigan is geweldig als echtgenoot maar ook Paar kan soms erg leuk uit de hoek komen. Aan Monroe weet je altijd wat je er aan hebt en blijft toch degene die de film draagt ondanks dat ze geen lead role vertolkt.

Dick2008
Een film, die ik eigenlijk na een half uur wel had gezien, maar werd daarna toch niet veel beter. Eerder saai dan komisch, dit komt vooral omdat de humor er te dik bovenop ligt waardoor vaak niet leuk. De film deed me ook wel wat denken aan een komische tv serie waarbij het ene naar het andere typetje zijn intrede doet. En zo komt Marilyn ook nog even aan bod. De film speelt zich grotendeels in en om het huis af. De vrouwen doen het nog wel aardig, maar de mannen (vooral William Lundigan en Frank Fay) zijn toch minder goed gekozen. Ik zal hem dan maar in het rijtje van 2.0 plaatsen. Dit omdat ik toch al met de stemmen loop te stoeien bij oude films, waarbij het in veel gevallen ook al een tijd geleden is dat ik ze heb gezien, al neig ik bij deze film toch ook wel naar een 1.0.

Beetje flauw.

Op zich is het wel een vlot filmpje en de beperkte speelduur zorgt ervoor dat het nergens echt saai wordt, maar erg veel valt er hier nu ook weer niet te beleven.

Fay is eigenlijk het hoofdpersonage, beetje raar dat hij hier niet eens gecredit staat. Hij doet het wel aardig als melige kwal, maar een leuk personage is het niet. Ook de rest is iets te gullible om te boeien. Monroe nog maar eens eenzelfde rol, gelukkig eist ze deze keer niet teveel aandacht op.

Een niemendalletje. Is zo voorbij, maar eigenlijk verder niet echt boeiend.