Let's Make It Legal (1951)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Richard Sale
met Claudette Colbert, Macdonald Carey en Marilyn Monroe

De scheiding tussen de Halsworths eindigt om middernacht. Voordat dit allemaal gebeurt, belemmert een serie van sentimentele gebeurtenissen van beide echter het koppel om uit elkaar te gaan; zelfs een lang verdwenen vlam zit Miriam dwars...

avatar van Guyke
Een flauwe comedy met te weinig pit in de dialogen en te weinig verrassende intriges om echt grappig te zijn. Het statische spel van de acteurs deed zelfs bij momenten denken aan amateurtoneel. De cameo-rol van Marilyn Monroe vormt zelfs het hoogtepunt van de film.

Let's Make It Legal

Een zoutloze komedie die nergens echt hilarisch wordt. Zelfs Marilyn Monroe kan heel de boel nog niet redden maar zorgt tenminste toch nog voor een glimlach op mijn mond in de weinige scènes dat ze heeft.

Het verhaal heeft niets om handen en waar de intriges voor spanning en/of humor moeten zorgen mislukt dit compleet. Enige puntje dat soms wel grappig was, waren de conversaties tussen Hugh en Victor met op het einde als hoogtepunt dat blijkt dat ze eigenlijk voor de liefde van Miriam hebben gedobbeld. Spijtig moet dit dan ook weer door zo'n mierzoet einde worden verneukt.

De scene met MM bij het zwembad in haar badpak is super sensueel.

avatar van Metalfist
En dat zorgt voor een 2.5* Stinissen?

avatar van Naomi Watts
Toch jammer.

Concept is leuk maar vooral de cast weet er een irritant geheel van te maken. Carey is daarentegen wel leuk maar Scott en Colbert zetten daar zo'n flinke dosis vaatdoek acteerwerk tegenover dat het eigenlijk heel vervelend wordt om deze film te kijken. Niet echt de bedoeling bij een comedy.

Gelukkig zorgt de reden waarvoor ik dit keek dat het een stuk aangenamer wordt; Norma Jeane. Erg jammer dat ze te vaak een sub supporting role vertolkte.

Dick2008

Dit is natuurlijk gewoon een film met Claudette Colbert, wat in de jaren '30 en '40 een heel beroemde filmgodin was. Die ziet er in deze film voor haar leeftijd, nou ja zo oud was ze ook nog niet, toch heel goed uit. Wel jammer dat het nogal een saaie film is met een slappe ontknoping. Lijkt me niet dat er erg veel budget tegen aan is gesmeten. Naarmate de film vordert wordt hij wel iets beter, maar voor een komisch drama viel er toch weinig te lachen. Bovendien spelen Macdonald Carey en Zachary Scott ook niet echt geweldig, Barbara Bates ging dan nog. Colbert brengt het wel aardig, maar het beste speelt nog Robert Wagner. Gewoon een goede maar onderschatte acteur. 2.0.

Dick2008 schreef:
Net zoals ze bij Marlene Dietrich allerlei films onder diens naam hebben uitgebracht op dvd, want dat viel me ook al op bij Follow the Boys (1944), doen ze dat met Marilyn Monroe precies hetzelfde. Diens aandeel in de film is echt heel klein. Maar als ze op die manier oude films aan de man willen brengen vind ik het best, dat is veel beter dan allemaal moeilijk vindbare oude films..

Klopt volkomen. Gelukkig kosten deze begin films met Monroe niet zo heel veel en is dit voor de fans wel erg leuk.

Dick2008
Zo is het. Ik was vroeger ook erg Marilyn Monroe-fan en zo vind ik foto's van haar nog steeds erg mooi.
Maar mensen die niet veel met Monroe op hebben, kunnen gezien haar aandeel deze film ook gerust kijken.

avatar van Poisonthewell
Komt niet goed uit de verf; af en toe genieten van de messcherpe one-liners uit Diamond's pen, maar de acteurs voelen de beoogde screwball pacing totaal niet aan en worden daarin ook niet geholpen door de matte mise-en-scene. Maar met een verder plezierige kwaliteitscast (de 'langzamere' scenes gaat ze allen beter af), kijkt t toch wel aardig weg.