Let's Make Love (1960)

Komedie / Muziek

geregisseerd door George Cukor
met Marilyn Monroe, Yves Montand en Tony Randall

Miljonair Jean-Marc (Montand) komt erachter dat een show-programma hem tot het mikpunt van spot wil maken. Hij wil de show stoppen en koopt het theater en de rechten. Als hij Amanda (Monroe) (die een rolletje heeft) ontmoet, wil hij ook meedoen. Van Bing Crosby neemt hij dure zanglessen, van Milton Berle probeert hij moppen te leren tappen en van Gene Kelly probeert hij te leren dansen.

Aardige komedie waarin een miljardair verliefd wordt op een actrice uit een show waarin zijn persoonlijkheid voor gek wordt gezet. Een vermakelijke variant op een mistaken identity verhaal. De muzikale nummers vallen wat tegen, en hadden wat mij betreft best geschrapt mogen worden. Marilyn Monroe en Yves Montand zijn leuk tegenover elkaar gecast, maar maken niet echt een geloofwaardig koppel.

Meh.

Montand en Monroe zijn een draak van een koppel. Montand is echt niet geschikt voor een wat komischere rol. De humor viel trouwens erg tegen, vooral omdat de intro eigenlijk best grappig en fris uit de hoek kwam. Gek hoe die compleet los stond van de rest van de film.

Verder een verhaaltje dat je wel kan dromen, weinig boeiende muziekale intermezzos en een nogal stijf gedoe. Het hoogtepunt was eigenlijk dat Crosby en Kelly nog even goeiendag kwamen zeggen, maar verder een film waar weinig memorabels in gebeurt.

Of het moest zijn dat Monroe een keertje geen golddigger speelt. Ze gaat er uiteindelijk dan wel met een miljonair vandoor, maar geheel tegen haar wil. Maar of dat nu twee uur aan film moet opleveren?

Beetje te droog en ongeanimeerd allemaal.