• 12.343 nieuwsartikelen
  • 166.440 films
  • 10.746 series
  • 30.970 seizoenen
  • 624.102 acteurs
  • 195.158 gebruikers
  • 9.115.894 stemmen
Avatar
 
banner banner

All about Eve (1950)

Drama | 138 minuten
3,66 506 stemmen

Genre: Drama

Speelduur: 138 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Joseph L. Mankiewicz

Met onder meer: Bette Davis, Anne Baxter en George Sanders

IMDb beoordeling: 8,2 (140.832)

Gesproken taal: Engels en Frans

  • On Demand:

  • iTunes Bekijk via iTunes
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot All about Eve

"It's all about women... and their men!"

De ouder wordende Broadway-legende Margo Channing heeft alles; een succesvolle carrière, goede vrienden en een liefhebbende echtgenoot. Ze heeft ook een fan, genaamd Eve Harrington, die zich een weg weet te banen tot in het leven van Margo, om haar te kunnen bestuderen. Eve's bedoelingen worden al snel duidelijk, de criticus Addison DeWitt is de eerste die haar door begint te krijgen. Hij besluit de mentor van Eve te worden, en ze weet zich op te werken tot een grote ster.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Margo Channing

Eve Harrington

Addison DeWitt

Karen Richards

Bill Sampson

Lloyd Richards

Birdie Coonan

Miss Caswell

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Het is weer ongeveer 15 jaar geleden dat ik deze film gezien heb en het werd dus weer tijd deze met 14 oscars genomineerde film maar eens te herzien. Ik wilde wel eens weten of deze film - ik was er in 1998 nogal enthousiast over - anno 2013 voor mij zich in waardering heeft kunnen handhaven. Het antwoord luidt kort en krachtig; Nee. De beleving was dit keer ver te zoeken, het verhaal vond ik totaal oninteressant, op visueel vlak viel er trouwens weinig te genieten; ik had echt het idee dat ik naar een verfilmd toneelstuk heb zitten kijken. Betty Davis vond ik bovendien vreselijk irritant, de score was niet om aan te horen en de film duurde dan nog eens veel te lang.

Rest de vraag; waarom ik er 15 jaar geleden zo enthousiast over was. Hetzelfde denk ik waarom de critici er zo enthousiast over waren. De film heeft 6 oscars gewonnen, dus hij moet wel goed zijn. Ik ben me pas in 1996 voor de cinema gaan interesseren en ik was toen blijkbaar nog makkelijk te beïnvloeden. Nu anno 2013 niet meer. Oscars laten mij koud. Het gaat om mijn beleving en ontbreekt die geheel, dan krijgt de film van mij een onvoldoende ongeacht het aantal oscars dat die gewonnen heeft.

Waardering; van 4,5* naar 2,0*!


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 13588 berichten
  • 4061 stemmen

wibro schreef:

Rest de vraag; waarom ik er 15 jaar geleden zo enthousiast over was. Hetzelfde denk ik waarom de critici er zo enthousiast over waren. De film heeft 6 oscars gewonnen, dus hij moet wel goed zijn. Ik ben me pas in 1996 voor de cinema gaan interesseren en ik was toen blijkbaar nog makkelijk te beïnvloeden.

Zou het? Gezien je top 10 en 5*-films kan je filmsmaak in die jaren ook bijzonder verfijnd zijn en behoorlijk veranderd. Zo vreemd is dat niet, want deze Eve is wel typisch klassiek Hollywood met een hoofdrol voor het script en snedige dialoog en een bepaalde manier van acteren, bij jouw hoogste noteringen zie ik zulk een film nergens.

Nodig dat ik deze weer eens een herziening geef.


avatar van ace leader

ace leader

  • 3343 berichten
  • 0 stemmen

Bette Davis is geweldig. De film is helaas wat minder goed uitgewerkt. Hoe goed het script en acteerwerk ook kunnen zijn, er zaten flinke saaie stukken tussen. Toch wel 3 sterren voor Bette Davis en het mooie einde.


avatar van fun in acapulco

fun in acapulco

  • 262 berichten
  • 1346 stemmen

Alleen vanwege MM de moeite.



avatar van Movsin

Movsin

  • 7977 berichten
  • 8255 stemmen

Film over zucht naar roem die stoeit op knappe dialogen en schitterend spel van de acteurs waarbij ik toch graag de palm aan George Sanders toeken ook al is Bette Davis alweer erg overtuigend.

Wie zich enkel op het verhaaltje vastpint heeft er weinig aan. Het zijn de vele kronkels in het intrige waarbij telkens de karakters en de inzichten van de personages worden ontleed en de raffiniteit waarmee dat gebeurt die de film naar de vele prijzen heeft geleid.

Het gaat over toneel en het wordt gewoon toneelmatig gebracht. Actie is er amper in te zoeken.


avatar van TMP

TMP

  • 1814 berichten
  • 1647 stemmen

All about Eve kan mij niet echt bekoren. Al vrij snel wordt het einde van de film weggeven. Dat kan op zich best aardig werken, maar hier niet. Het personage Eve maakt wel een interessante ontwikkeling door gedurende de film, maar verder gebeurt er weinig interessants. Het plot biedt te weinig voor een film met deze speelduur en het verhaaltempo is behoorlijk traag. Het acteerwerk is degelijk, de bijrol van Marilyn Monroe weinig bijzonder.



avatar van 93.9

93.9

  • 3123 berichten
  • 4199 stemmen

Aardige film, maar ook een die de tand des tijds niet doorstaan heeft.


avatar van Flavio

Flavio

  • 4620 berichten
  • 4900 stemmen

Goede film, met langzame opbouw, een erg goede Bette Davis en George Sanders, maar andere rollen worden wat minder goed ingevuld.

Bette Davis, die er ouder uitzag dan haar 42, is perfect voor haar rol- het lijkt wel of ze een versie van zichzelf speelt, en ze loopt tegen de muur waar vroeg of laat vrijwel elke actrice aanloopt bij het ouder worden.

De rol van Anne Baxter (Eve Harrington) is lastiger te beoordelen. Het grootste probleem is dat haar opmars vrijwel buiten beeld blijft- van grijze muis die onderdanig en gedienstig is wordt ze een gevierd actrice, maar we zien haar nooit schitteren op de bühne- het blijft bij getuigenissen uit de tweede hand, en daardoor blijft ze toch de grijze muis ondanks dat iedereen haar talent roemt. Op het eind laat ze haar masker vallen en blijkt ze dan toch de kille berekenende bitch te zijn maar dan is de transformatie nog altijd van grijze muis naar kille bitch- waar is dat talent wat haar zo groot maakt?

George Sanders weet precies de juiste toon te treffen tussen verveling, cynisme, uiterlijk onaangedaan door kritiek of vuile blikken, maar op het eind laat hij ook even zn (lelijke) ware gezicht zien. Net als in het theater zijn mensen niet wie ze lijken.

Gary Merrill die Bill Simpson speelt is prima, en heeft een aantal goede scenes met Margo, maar Lloyd, de schrijver, had geen moment de air of uitstraling van een dé toneelschrijver van het moment.

Klein rolletje van MM stelt weinig voor en Thelma Ritter (Birdie) verdwijnt opeens uit de film.

De dialogen zijn scherp en tillen de film naar een hoger niveau- het is duidelijk een ode aan het theater. Niet voor niets wordt op een gegeven moment gezegd dat ze naar Hollywood gaat, maar ach het is maar film, daarna zou ze terugkomen naar het theater: datgene wat écht telt voor acteurs. Een in die tijd niet vaak vertoonde kritiek op het medium door het medium zelf.

Goed einde ook met de jong gestorven Barbara Bates als nieuwe "Eve" en een intrigerend eindshot.

Dikke 3,5 *


avatar van stephan-0115

stephan-0115

  • 1352 berichten
  • 1965 stemmen

Prima film. Geen hoogstaande film, prima personages en goede dialogen. Verder niet heel veel bijzonders. 3,5*


avatar van Rosicky

Rosicky

  • 1436 berichten
  • 1709 stemmen

Duurt net iets te lang, maar ik heb me goed vermaakt met All About Eve. Sterke personages, goed geacteerd en voldoende spanning. Ben altijd wel te porren voor plots over de achterkant van de theater- of filmindustrie. En hoewel het einde van de film zich vrij gemakkelijk laat raden, vond ik de weg er naartoe interessant en sterk genoeg.


avatar van IH88

IH88

  • 9176 berichten
  • 3119 stemmen

“Fasten your seatbelts, it's going to be a bumpy night!”

Heerlijke klassieker over een gerespecteerde toneelactrice en een naar roem hunkerende jonge vrouw. Het script zit goed in elkaar, de dialogen knetteren soms van het scherm en de acteerprestaties zijn uitstekend.

Vooral Bette Davis is ijzersterk en heeft een 'screen presence' waar je u tegen zegt. Ook George Sanders heeft een mooie bijrol. Anne Baxter als de vileine, jaloerse, leugenachtige en naar roem hunkerende Eve Harrington is ook goed, maar had iets meer uit haar rol kunnen halen. All About Eve heeft een lange speelduur maar overtuigd eigenlijk de gehele tijd. Met een perfect einde.


avatar van durange

durange

  • 101 berichten
  • 61 stemmen

Het sterkste aan deze film is voor mij het dialoog maar wederom een film waar overtuigende performances worden neergezet en verdient ook zeker een plekje in elke toplijst.


avatar van Dievegge

Dievegge

  • 3051 berichten
  • 7845 stemmen

Dit geeft een vlijmend beeld van het theatermilieu met z'n divagedrag, z'n naijver en z'n bekokstoofde intriges. De kijker wordt binnengeleid door twee figuren die van aan de zijlijn observeren: een columnist (George Sanders) en een schrijversvrouw (Celeste Holm). Hun voice-over is nergens overbodig, maar biedt een originele invalshoek met scherpzinnige opmerkingen. In gedachten is Addison DeWitt voortdurend z'n column aan het schrijven. De strakke dramatische opbouw begint met de ontknoping. Dan toont een reeks flashbacks hoe het zover heeft kunnen komen. Op het einde wordt de cirkel rondgemaakt.

Bette Davis speelt de rol van haar leven. De ingrediënten van haar cynische blik zijn make-up, lage oogleden en veel zichtbaar oogwit. Haar stem was enigszins beschadigd, maar die rauwe klank past bij haar personage. Margo Channing is een theatrale persoonlijkheid die altijd acteert, of het nu op of naast het podium is. Ze is bang dat een jongere actrice haar plaats in wil nemen, en die angst blijkt terecht. Eve (Anne Baxter) evolueert van haar grootste fan tot haar vervangster. Met haar fluwelen stem en ingestudeerde charme vormt ze het tegendeel van Margot.

Een leuk nevenrolletje is er voor Marilyn Monroe. Ze is getypecast als het domme blondje, maar met een beperkt aantal zinnetjes weet ze toch de aandacht naar zich toe te trekken. Kwatongen beweren dat ze haar tekst niet kon onthouden. George Sanders, Marilyn Monroe en Barbara Bates (Phoebe in de slotscène) pleegden alle drie zelfmoord.

De koningin der figuranten heeft hier haar glansrol. Bess Flowers, die in een recordaantal klassiekers meespeelt, zit in het begin naast de juryvoorzitter. Kort voor het einde heeft ze zowaar een zinnetje tekst.

Ook de visuele stijl mag er wezen. De kostuums en decoratie zijn fraai. Bette Davis besliste zelf om de jurk van Edith Head rond haar schouders te laten zakken. Er werd wat afgerookt in die tijd. Davis wordt vaak omgeven door een rookwolk. Celeste Holm rookt zelfs in bed. Als dandy heeft George Sanders steeds z'n sigarettenhouder bij. In het restaurant tikt hij per ongeluk z'n sigaret eruit. Verder werd er veel gebruik gemaakt van lampen en spiegels. Op het einde is het spiegelbeeld van een crewlid te zien in een spiegel, maar dat is een schoonheidsfoutje.

All About Eve verdient z'n status van klassieker wegens het vernuftige script, de eminente acteerprestaties, de satirische kijk op het theatermilieu en de stijlvolle uitwerking.


avatar van killerfreak

killerfreak

  • 846 berichten
  • 1066 stemmen

Klassieker die zijn status voor een groot deel eer aandoet. Bette Davis is opnieuw super, Marilyn Monroe is perfect getypecast ("she's going to make it") en Eve Harrington doet het ook zeer goed; van onschuldig lief sympathiek jong meisje tot de "kwaadaardige" met het met opzet bedacht plan en de leuke twist op het einde. De 'movie' plays all over again met haar eigen "fan".
Toch zat er denk ik nog meer in en blijf ik op het einde een beetje op mijn honger zitten.


avatar van scorsese

scorsese

  • 12128 berichten
  • 10402 stemmen

Uitstekende film over een actrice die een fan van haar klusjes voor haar laat doen. Een goed verhaal dat ook goed is opgebouwd (een sterke opening en een sterk einde). Twee boeiende personages, die hier beiden een spel spellen. Bette Davis zet hier duidelijk de beste rol neer, en het is dan ook genieten om haar hier aan het werk te zien.


avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

  • 9210 berichten
  • 5057 stemmen

Sterke film die ik zou beschouwen als een semi-klassieker. Komt zeker niet tot het niveau van Sunset Blvd. (1950) van Billy Wilder, maar vertoont wel een aantal gelijkenissen. Beide films tonen aan hoe hard en hoe vergankelijk een showbizz-carrière kan zijn en dat het snel kan gaan eens je bent afgeschreven.

Margo Channing is een persoonlijkheid in de toneelwereld. Ze is een veel geziene geprezen actrice op diverse festivals en uitreikingen. Ze heeft vele aanbidders en komt toevallig in contact met een schuchtere gedreven fan (Eve Harrington). Dan ontstaat een soort kat-en-muisspelletje waarbij de echte bedoelingen van Eve boven water komen. Ook zij wil een gelauwerd toneelspeler worden.

De film start met een voice-over tijdens een gala-uitreiking waarbij Eve geprezen wordt. De uitdrukkingen op diverse gezichten te zien is op zijn zachtst gezegd erg koel en lauwtjes. Na een flashback waarbij het verhaal wordt verteld, keert men op het einde van de film terug naar de uitreiking. Net als in Sunset Blvd zie je op het einde van de film hoe vergankelijk en eenzaam roem kan zijn. Er wordt op manipulatieve wijze getoond hoe leep mensen kunnen zijn om hun doelen te verwezenlijken. Vaak luidt vervolgens het gezegde: je oogst wat je gezaaid hebt. De film kent erg sterke dialogen en het spel van Eve is geweldig om naar te kijken. Het script zit erg goed en de actrices (Bette Davis en Anne Baxter)kwijten zich uitstekend van hun rol. Knappe film!


avatar van arno74

arno74

  • 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Degelijke klassieker met behoorlijk wat kwaliteit, over een wannabe actrice die zich een weg probeert te banen in Hollywood. Het acteerwerk is wel erg theatraal en de regie heeft geen enkele haast, al lag bij mij het grootste minpunt in het feit dat het me niet lukte om me te verplaatsen in de niet echt aaibare hoofdperso(o)n(en), hun motivatie (roem) en hun wereldje (roem), ook al deelt de film ook de nodige kritiek uit op die wereld. Deed me in de verte wat denken aan Black Swan (2010) die mij wel wist te raken. Het einde was te verwachten.

Kleine 3*.


avatar van kissyfur

kissyfur

  • 325 berichten
  • 498 stemmen

Fijn. Een plot dat niet moeilijk te volgen is maar toch intrigeert, goed acteerwerk én zich ontwikkelende personages, wat ironie, een snufje humor, stijlvolle omgeving, natuurlijk geschoten (behalve dan de neppe achtergrond tijdens een wandeling over de boulevard?). Genoeg om twee uur en een kwartier van te genieten.

Wel weer iets te licht om écht indruk te maken.

En is it me, of heeft Carla van Cheers heel goed naar Birdie gekeken?


avatar van ghostman

ghostman

  • 5722 berichten
  • 5 stemmen

93.9 schreef:

Aardige film, maar ook een die de tand des tijds niet doorstaan heeft.

Eens ! In alle in alle opzichten een zeer verouderde en vervelende film . Mankiewicz heeft veel betere films gemaakt en ik snap ook niet waarom überhaupt deze film tot een van zijn meest bekendere werken behoort .


avatar van GoodOldJack

GoodOldJack

  • 1335 berichten
  • 4507 stemmen

ghostman schreef:

(quote)
Eens ! In alle in alle opzichten een zeer verouderde en vervelende film . Mankiewicz heeft veel betere films gemaakt en ik snap ook niet waarom überhaupt deze film tot een van zijn meest bekendere werken behoort .

Het is kiezen he, meer bekendere of meest bekende een combinatie van de twee is niet echt correct .

Ik heb zelf iets gedaan waar ik me zelden aan waag, een absolute favoriet herbekijken en ik ben niet teleurgesteld, Bette Davis levert de beste acteerprestatie aller tijden af. Dialogen, monologen, ... zijn perfect. Verhaal is subliem. Charisma en sfeer druipen ervan af. Emoties tijdens het kijken gaan alle kanten op. Wat een tour de force. Geniet van je verlengd verblijf op de toppositie in mijn top tien All About Eve, je verdient het.


avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

  • 1287 berichten
  • 809 stemmen

Schitterende film. In de film Mank (hier op MM helaas verwaarloosd en zwaar onderschat) suggereerde Fincher een tegenstelling tussen de broertjes Mankiewicz. Herman als de rebelse, onstabiele talentvolle schrijver versus Joseph als de nuchtere, gedwee in de pas lopende vakman. Maar met All about Eve bewijst dat ook broertje Joseph uitstekende scenario's en vlijmscherpe kritiek op het milieu kan schrijven. Dialogen die je in feite zin per zin zou moeten ontleden, koesteren en inkaderen. De structuur van de flashback is geniaal, waarin je wil weten wat er is gebeurd tussen Eve en de anderen (Margo, Karen en Lloyd, ...), de opbouw van de demarches van Eve per persoon (inpalmen van Karen, Margo, Simpson, Lloyd en DeWitt) met daarin verwerkt hoe iedereen stap er stap de manipulaties van Eve inziet (de eerste is de huishoudster Birdie, dan Margo, dan Simpson, dan Karen). Met als laatste het gevecht om macht tussen DeWitt en Eve (met die zwiepende kaakslag van DeWitt - wat een moment !). Op het einde dan nog dat cynische betoog dat de er een nieuwe Eve reeds klaar staat (circel is steeds rond), ook op een mooie visuele manier getoond. Ego's, roem, arrogantie, verleiding en zelfverheerlijking zijn blijkbaar de drijfveren van onze personages. Theater - zo beweert Mankiewicz - is ook een dog eat dog gemeenschap. Zo zet je dus Hollywood in zijn hemd en geraak je ermee weg. Herman zal tussen zijn lege flessen Scotch danig gevloekt hebben.


Alleen al om Bette Davis te zien schitteren is deze film het kijken meer dan waard.

All About Eve is een interessant inkijkje in de entertainment industrie van de vorige eeuw waar misleiding en afgunst de hoofdthema's zijn. Het acteerwerk is erg overtuigend. Eigenlijk alle personages in deze film zijn interessant te noemen. De dialogen zijn boeiend en scherp waardoor de film niet gaat vervelen. Ook leuk om Marilyn Monroe in een kleine bijrol te zien. De scène in het appartement waar de terugkomst van Bill wordt gevierd, voelde alsof er werkelijk een aantal Hollywood sterren bij elkaar kwamen en je even mee mag kijken in hun leven.


avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

  • 1956 berichten
  • 1888 stemmen

Na 2 films van het huidige millennium te hebben gekeken, nam ik deze erbij. Even de knop omdraaien bij dit oudje. Maar al snel oversteeg het kijkplezier de ouderdom, vergat ik hoe oud deze film is. Geen CGI of uitgekiende productiewaarden maar een sterk script en goeie acteurs hebben de klus geklaard. Een vrij lange film die me van begin tot eind wist te boeien dankzij de verhaallijn die inzoomt op wat des mensen is. Ik vermoed dat het script zo geslaagd is omdat de scriptschrijvers dicht tegen de theater- en Hollywood realiteit gebleven zijn. Ze hebben het niet ver moeten zoeken. Zoals gezegd zijn alle acteurs prima, met voor mij bijzondere vermeldingen voor de 3 hoofdrollen Bette Davis, Anne Baxter en George Sanders. Ook een opgemerkte verschijning is Marilyn Monroe in een voor haar typische rol. Dit lijkt me een meer dan terechte klassieker.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 30667 berichten
  • 5284 stemmen

Hollywood maakte in 1950 niet alleen het Hollywood kritische Sunset Blvd maar ook het theater/film kritische All about Eve. Ze houden het eigen wereldje een spiegel voor, maar sparen zichzelf wel wat. De film kreeg dan nog maar liefst 14 Academy Awards, nog steeds een (gedeeld) record. 5 nominaties voor acteerwerk, met enkel George Sanders die uiteindelijk een beeldje naar huis mocht nemen. Toch wat onterecht voor het acteerwerk van de 4 actrices die naast de prijs grepen. Geweldig hoe hun onderlinge relaties evolueren en ze op elkaar ingespeeld zijn.

All about Eve heeft een indrukwekkend script en mixt screwball met een Hitchcock-achtige thriller. De nodige spanning en intriges met op de juiste momenten wat humor. Uitzonderlijk in het mannenbastion van Hollywood dat zoveel sterke vrouwen mogen en kunnen schitteren. Naast de grote rollen zien we ook Marilyn Monroe die absoluut opvalt ondanks haar korte schermtijd. En vooral Thelma Ritter met haar pittige uitspraken.

De film is net iets te lang, maar verveelt eigenlijk nooit. Heel leuk en interessant verhaal en ijzersterk acteerwerk.


avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

  • 3334 berichten
  • 2449 stemmen

Klassieker zondag bracht deze All About Eve die ik net als zoveel oud materiaal uit een krat vol buitenlands en oude films haalde bij de kringloop Emmeloord. En daar zat tot nu van alles tussen met de goed bevallen Wuthering Heights en The Children's Hour, tegenover de niet zo bijzondere The Song of Songs en het tegenvallende It Started in Napels om maar eens wat te noemen. De vraag was uiteraard waar deze All About Eve zich ging scharen.

En opzich mag het idee er zijn rond de gretige Eve en de lichtelijke opgebrande Margot, en zijn de gevatte en snedige opmerkingen met haar entourage best leuk rond aanhankelijke en behaagzieke fan die tegen haar rolmodel opkijkt waar niet al te subtiel door Margot een cynische opmerkingen overgemaakt wordt. Want ondanks het gebruik heeft Margot het niet bepaald op fans. Boontje komt om zijn loontje zou je zeggen. Want subtiel smeult er het een en ander, en waar de ene wat beter op let en zich afvraagt wat er allemaal speelt wordt een ander subtiel in slaap gewiegd. Obsessief kopieer gedrag is wat we zien, waar veel op geraffineerde wijze naar eigen hand wordt gezet en het gras van de buren altijd groener lijkt. Temidden van dit is Davis een beetje eng, verlopen en wel eens wat irritant, iets dat dan weer bij de rol past. De knappe Baxter daarentegen heeft de perfecte uitstraling en imago om de zaken op slinkse wijze naar haar hand te zetten en laat net als 'Baby Jane' prima acteerwerk zien.

Toch duurt het mij allemaal te lang, is te saai voor een film van een dergelijke lengte, en is het teveel een praatfilm. Logisch natuurlijk, en wellicht dat één en ander in het tijdsbeeld van de jaren '50 gezien moet worden. Toch had ik hier niet heel veel mee ook al is het einde dan wel weer grappig, toch zit er wat mij betreft niet meer dan een 3 in.